Namtar ([info]namtar) rakstīja,
@ 2004-12-02 19:06:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Izglītības sistēma
Tagad nesen notika viens intersants atgadījums Jēkabpilī. Viens audzēknis pēc tam kad bija dabūjis pa ausi ar sniega piku, aizgāja uz mājām, paņēma beisboleni un iekrāva vaininiekam pa galvu, salaužot galvaskausu. Šodien ar šā negadījuma aprakstiem jau ir pilnas avīzes. Tiek intervētas skolotājas, tiek parādīts sabiedrības viedoklis un arī viens otrs ziņu rakstītājs nekautrējas izteikt savu vardarbīgā akta nosodijumu. Galvenā doma ir ļoti vienkārša, viens nelabs jaunietis, kurš piedevām slikti mācās, iesauka viņam esot Mensons, kas jau arī protams visu izsaka, vecāki arī laikam nav tie paši labākie, katrā ziņā nestrādā skolā par skolotājiem, vai vel kautko tikpat labu un jauku, redz šis nelabais ir ņēmis un labajam centīgajam salauzis galvaskausu. Kas ir vainīgs un ko darīt? Vainīgs protams ir šis nezvērs un vecāki, jo skola jau neko nevar darīt. Šitādus vajagot izolēt un gan jau nebūtu arī slikti izkastrēt vai arī likvidēt pavisam, kā bīstamus sabiedrībai un skola jau neko protams. Tikpat vainīgi protams ir arī televīzijas raidijumus, kur šis 11 klases skolnieks acīmredzot būs saskatijies Brat II un Tomu un džeriju, un gan jau ka mājās arī spēlē vardarbīgas spēles un tāpēc tagad ir ar noslieci uz galvaskausu lauzšanu.
Bet šāda runāšana ir galīgi stulba, tāpēc ka, vainīga nav ne televīzija, ne vecāki, ne arī pats bērns, bet gan izglītības sistēma un vispār sistēma kā tāda.
Padomājat ko māca skolā un kā to dara. Māca dažus priekšmetus, kuriem saistība ar dzīvi ir ļoti minimāla, es piemēram no skolas neatceros neko un godīgi sakot tur arī neiemācijos neko, vai arī esmu aizmirsis. Ja tu slikti mācies, tad tu tiec pasludināts par stulbu un tiec biedēts ar to ka no tevis dzīvē nekas nesanāks, jo kautkas jau var sanākt tikai tad ja tu dabūsi algebrā 9i un izpildīsi mājasdarbus visus. Un neviens neuztraucas par to, ka bērnam varbūt nav talanta un patikas uz šiem priekšmetiem, bet no viņa varbūt būtu sanācis kautkas cits, ja protams viņš nebūtu atstumts, kā slikts skolnieks un protestējot nebūtu parādijis savu attieksmi pret "labo un pareizo" bērnu, par kuru redz viņš tomēr var būt labāks vismaz kādā jomā. Skolotāji protams ka neiedziļinas kas bērnam interesē, bet visiem mēģina ieskaidrot vienu un to pašu, to ko pēc tam universitātē divus gadus mēģina dabūt laukā lai varētu sākt normāli mācīt. Tāpēc ka pašu galveno - domāt, skolā ne tikai neiemāca, bet pat neļauj. Un tāpēc nav nekāds brīnums ka notiek šādi atgadījumi, un notiks vēl, pat tad ja visus potenciāli bīstamos elementus saliktu gāzes kamerās.
Vajag saprast, ka nejau algebra un latviešu valoda ir lietas pēc kurām spriest par cilvēku un nejau tas cik viņš ir centīgs vai gudrs, nozīmē viņa vērtību. Piemēram Bekhems arī ir stulbs un nejēdz runāt un skolā gan jau ka ar slikti mācijās, bet viņš nokļuva labās rokās un par to nekad netika apcelts un tāpēc nevienam ķobi neielauza.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]blackheroin
2004-12-02 19:39 (saite)
Nu jā, brīžiem man arī visādas tādas domas nāk prātā. Bet kas tad būtu tie priekšmeti, kuru t. s. "saistība ar dzīvi" nebūtu "minimāla"? (Šovakar tāds konservatīvs noskaņojums...:)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-02 20:26 (saite)
Taadu priekshmetu nav, bet taapeec jau nevaig uzskatiit cilveeku par idiotu, ja vinjam kautkaadas abstraktas maaciibas veicas slikti, vai arii diezko neinteresee. Vienkaarshi muusu kultuuraa ir pienjemts, ka tad ja cilveeks ir galdnieks, tad tas ir slikti. Un ja vinjam algebraa ir 3iis, vai arii ja vinjam latvieshu valodaa nesanaak saziimeet teikuma priekshmetu un izteiceeju, tad vinjsh ir stulbs un vai tik tur nebriezt kaads naakotnes kaulu lauzeejs un taapeec jau to vaig uzreiz vinjam pateikt - peeci, tu esi atpalicis un stulbs, shitaa tu izaugsi par bandiitu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blackheroin
2004-12-02 21:12 (saite)
Tur jau ir tā problēma - ir jānošķir šī "ja cilvēks ir galdnieks, tad tas ir slikti" priekšstata kritika no klasiskās (vai "tradicionālās") izglītības kritikas, kas, manuprāt, ir absolūti destruktīva un nevajadzīga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-02 21:23 (saite)
Varbuut ir jaanoskjir, bet tas nenoziimee ka nav jaakritizee. Jo tradicionaalaa izgliitiiba nes vairaak sliktuma nekaa labuma. PIrmkaart vinja traucee cilveekam domaat, jo iemaaca visu kaa absoluutu patiesiibu. Un pie taa nav vainiigi tikai skolotaaji un vinju mazaas algas, bet arii izgliitiibas programmas. Un bez tam tur tomeer ir arii sava sakariiba - ja tev neiemaaca domaat, tikai iemaaca ka TAS ir pareizi un TAS ir nepareizi, bet tu esi NEPAREIZS, taapeec ka tu nedari taa kaa ir pareizi, un tev tas nepatiik, tad agri vai veelu protams beerns saak uzskatiit ka vinjsh ir nepareizs un liidz beisbola vaalei vairs nav taalu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-02 21:28 (saite)
Pie tam meegjinot rekonstrueet konfliktu,kaa tas vareetu buut noticis - Labais skolnieks neko neesot uzsaacis pret to, ka vinjam iemeta ar piku, tikai kautko pateicis ar vaardiem. Interesanti ko vinjsh vareeja pateikt? Visdriizaak to, ko vinjam maaca skolaa - Tu esi mulkjis, jo tu vari tikai iemest ar piku, bet tu esi slikts skolnieks un gan jau ka pilniigs idiots. Un shis te "idiots"(kaadu vinju ir izveidojusi skola, pie tam arii tas otrs ir idiots un to arii ir izveidojusi skola), panjem maajaas beisboleni un pieraada ka vinjsh nav idiots, vai arii ka vinjsh vismaz ir krutaaks idiots.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]blackheroin
2004-12-02 22:25 (saite)
Es gan teiktu, ka visvairāk traucē domāt tieši šībrīža aizspriedumi pret autoritātēm (kritiķu žargonā t. s. "absolūto patiesību"). Priekšnoteikums patstāvīgai domāšanai (līdz zināmam vecumam) ir tradicionālā diskursa apgūšana.
"Mācīšana domāt" tādā veidā, kā tā notiek mūsdienu skolās, ražo būtnes ar DžBuša smadzenēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-02 22:45 (saite)
Nu Dzhordzh bushs nav tik stulbs kaa gribeetos domaat, to tu esi iemaacijies no eiropaa valdoshaa sabiedriibas noskanjojuma. Es protams nesaku ka man vinjsh ljoti patiktu, vai arii es vinju uzskatiitu par ljoti praatiigu cilveeku, bet es arii nedomaaju ka dzhbusha smadzenes buutu apziimeejums idiotam. Bet ja to nenjem veeraa, tad tieshi par to es arii runaaju, ka skolaa "maaca domaat" tieshi taa lai cilveeks domaatu kaa idiots, domaatu nekritiski. Un tieshi tur arii ir taa probleema.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blackheroin
2004-12-02 23:02 (saite)
Jā, šajā ziņā esmu eiropietis un no tā nebīstos. Bet ja runā par šo "mācīšanu domāt", tad tieši runas par izglītības "attālinātību no dzīves" man raisa nelabas asociācijas ar, tā teikt, "muļķības slavinājumu" (ne jau Erasma, protams). Padomju izglītības sistēmas sagraušana manā izpratnē ir katastrofa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-02 23:28 (saite)
Hmm nu tu daudz ko skolaa iemaacijies? Taadu kas tev tagad vel paliidzeetu. Es piemeeram neko.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blackheroin
2004-12-02 23:40 (saite)
Es gan iemācījos... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-02 23:43 (saite)
Piemeeram?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blackheroin
2004-12-03 00:21 (saite)
Ak, nu... kaut vai pareizrakstību..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-03 00:45 (saite)
Nu jaa, ar to tev paveicaas, man neiemaacija pareizrakstiibu kautkaa, nee nu es jau arii nebiju diezko labs skolnieks:) Taapeec rakstu vien nepareizi. Eh. Nee nu es protams nesaku ka vaig atmest rakstiitmaaciishanu un lasiitmaaciishanu. Taas protams ir pamatzinaashanas kas ir jaaiemaaca, ja cilveeks to vel nemaak. Bet vaig arii kritisku domaashanu iemaaciit un cilveecisku attieksmi. Un ja cilveeks suudiigi maacaas dazhos priekshmetos, tas nenoziimee ka vinjsh ir stulbaaks vai kautkaadiigi savaadaak shvakaaks par to kas seezh pirmajaa solaa un dabuu visur 10iekus. Bet tieshi sho paaraakuma apzinju skolaa censhas iepoteet. Redz maijinja dabuuja 10, vinja ir gudra, peeciitim ir 5i, taapeec ka vinjsh ir stulbs un slinks. Un ja peeciits neiemaaciisies pareizi rakstiit domrakstu par Raini, tad no vinja nekas nesanaaks un dabuus vinjsh 2i. Un pareizi var rakstiit tikai divos veidos, vai nu salkani, vai arii postmoderni, bet arii salkani. Un viss pareejais ir pelnijis 2i.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smille
2004-12-02 19:45 (saite)
obligāti jau jāatrod vainīgais, bez tā tač nevar, vai ne?

(Atbildēt uz šo)


[info]lone_wolf
2004-12-02 21:19 (saite)
precīzi!
cik atceros tad skola man pašam radīja vēlmi ierasties ar divstobreni un izšķaidīt pāris pašpārliecinātas galvas. un ne jau tikai draudzīgo klasesbiedru, bet arī lielu daļu skolotāju paurus, kuros kā pāļi sadzīta kaudze dogmu un arī pa kādam kompleksam, kas jālāpa uz stulbajiem tīņiem.

(Atbildēt uz šo)


[info]semyhr
2004-12-03 08:17 (saite)
ko var spamot koa? :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-03 10:40 (saite)
ES tikai uztraucos par to, ka taadus nigerus kaa tu sleedz laukaa no skolas:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]semyhr
2004-12-03 10:53 (saite)
nu beidz. taaaaaaaadus kadrus nesleedz laukaa. vispaar tur patvalja pilniigaakaa notiek.

es piemeeram izdomaaju taa - izmetiis no LU naaksies braukt uz aarzemeem maaciities. kaa buus taa buus - liktenis :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-03 11:39 (saite)
Mhm, skaties ka neaizbrauc uz Iiriju zemenes vaakt:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]semyhr
2004-12-03 11:46 (saite)
viss buus labi :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-03 12:05 (saite)
Nu skaties skaties. Es shodien jaunu piipi peerku, vecaa sapiisas, knapi paardevu:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

es tuvu Jēkabpilij.
[info]laukuroze
2004-12-03 08:49 (saite)
Un pa telefonu runāju ar sitēja mammu.. pilnīgi noraudājušos.
Neviena skola vairs viņu neņem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: es tuvu Jēkabpilij.
[info]lavendera
2004-12-03 10:21 (saite)
Pēc šā gadījuma? Izslēgts?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: es tuvu Jēkabpilij.
[info]laukuroze
2004-12-03 10:43 (saite)
Nu, ja pareizi sapratu, tad nav izslēgts, bet pajautāts, ka varbūt grib mainīt mācību iestādi.. Nu kaut kā tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: es tuvu Jēkabpilij.
[info]namtar
2004-12-03 10:47 (saite)
Beigaas vinju iebaaziis kaukaadaa dispanseraa psiheaatriskajaa, vai arii pats aizies uz kaadu vakarskolu. Protams ka "labs" cilveeks vinjsh jau diezvai vai kaadreiz sanaaks. Taapeec vislabaak vinju ir izoleet. Man vakar patika viens komentaars delfos laikam. - Visus shitos siikos vaig apsist:D Tas patiesiibaa ir labs veids kaa ciiniities ar shitiem siteejiem:))
Pats galvenais ir tas, ka jebkuru cilveeku sishana tikai iepriecina, pat tad ja vinjsh ir intelektuaals un valkaa brilles, dazhos apstaakljos var rasties sistprieks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

ir varianti?!?!
[info]gale
2004-12-03 12:13 (saite)
..ok, par to, ka ne jau 2nieks algebraa [vai dajebkur citur] ir iemesls noraxtiit cilveeku, kaa nekam nederiigu, es piekriitu.
Man ir cits jautaajums - kaa mainiit skoleenu attiexmi. Shobriid kaareiz man ljoti aktuaals jautaajums, taapeec, ja kaads uzskaa, ka zin efektiivas metodes - es buutu ljoti pateiciiga, ja vareetu par to padiskuteet aci pret aci. Taatad situaacijas ljoti virspuseejs raxturojusm - 30 skoleenu klase [8.aa klase], no kuriem 7 regulaari lieto alkoholu, naak uz stundaam [tad, kad beidzot atnaak], ne tikai pgjiraini, bet arii iereibushi. 4iem probleemas ar narkotikaam. Tradicionaals jautaajums skolotaajai 'A ja nee - ko TU man izdariisi?!?!' ..runaashana ar vecaakiem absoluuti neaugliiga - atbildee skan vai nu 'maajaas vinjsh/a ir paklausiigs, ja skolaa ir citaadi - taas ir juusu probleemas, juus tachu esat skolotaajs/s - tieciet galaa' vai arii 'nezinu, mani arii neklausa neko nevaru izdariit'.. KO DARII SKOLOTAAJAM/I ?
Skoleeniem ir tiesiibas, bet pienaakumi kautkaa izpaliek..

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: ir varianti?!?!
[info]namtar
2004-12-03 12:25 (saite)
Pirmkaart jau vaig runaat ar vinjiem kaa ar cilveekiem un vajag ieguut cienju. Un to nevar izdariit pasakot - zini, alkohols ir slikti un taa tu nekur dziivee netiksi. Ar vecaakiem tieshi nevajag runaat nekaadaa gadijumaa, vaig runaat ar pashu ljaundari - redz, es ar vecaakiem nerunaaju, bet gan ar tevi. Redzi, dzershana pati par sevi nav nekaads lielais greeks, Makjedonijas Aleksandrs un Cheerchils arii miileeja iedzert, tikai vinji to dariija laikaa kad tas netrauceeja. Bet piemeeram vaacu lidotaaju Verneru Vosu notrieca kad vinjsh bija smagi pagjirains:D
Pats galvenais ir runaat ar to mazo muudzi kaa ar cilveeku, nevis visu laiku vinjam maaciit agresiivi ka taa nevar un taa nevar. Un ar vecaakiem vispaar nevaig runaat. Taapeec ka tu jau gribi beernu izaudzinaat nevis vecaakus. Un ja vecaaki vinjam maajaas uzklups par to ka vinjsh slikti uzvedas, labaaks vinjsh no taa nepaliks. Nevaig domaat ka visi vecaaki ir baigi labie pedagogi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ir varianti?!?!
[info]gale
2004-12-03 13:00 (saite)
Mnjaa.. Nu, par to cienjas ieguushanu.. Taa kaa nedomaaju izpluust garos pieraadiijumos, buus vien jaatic man 'uz vaarda', ka skolotaaja, par kuru tieshi runaaju nezin kaadaa veidaa savaam ieprieksheejaam klaseem ir speejusi viest cienju pret sevi. Cilveeciiga un nekaadaa gadiijumaa ne 'no augshas uz leju' attiexme. Pati esmu pie vinjas 8njus gadus nomaaciijusies. Jau chetri gadi, kameer beidzu skolu, bet mees veelarvien ik pa briidim tiekamies, lai taapatvien Vecriigaa paseedeetu pie kaadas viina glaazes un papljaapaatu. Un es nebiju superdupergjeenijs vai skolotaaju miilule.. taadas attieciibas ar skolotaajiem ir visai manai vecajai klasei un ne tikai. Skolaa liidz shim ir valdiijusi draudziiga atmosfeera. Nu nebija jau vienmeer viss tik idilliski. Ne jau vienmeer un ne jau visiem gribeejaas naakt uz skolu, taapat nepildiijaam maajasdarbus utt.. bet tam visam bija savas robezhas, kuras netika paarkaaptas. Nostraadaaja kaut kaads cilveeciskais faktors. Un tieshaam cienja pret skolotaaju.
Neticu, ka 4u gadu laikaa cilveex buutu krasi mainiijis savu attiexmi pret savu darbu un skoleeniem, tai pashaa laikaa citaadi tikpat kaa nemainoties. Taatad jautaajumms ir par to, kaadas ultrajaunas metodes jaapielieto, lai ieguutu tieshi SHO skoleenu cienju?!?!
..un ja Tev shkjiet, ka taada veida sarunas par dzershanas kaitiigumu utt vareetu liidzeet, manupraat, Tu maldies. Paaraak svaigaa atminjaa veel ir skolas laiks un labi atceros, ka tiesha noraadiishana uz probleemaam neliidz. Iespeejasm, motivaacija nepiecieshama, bet tie ir paaraak sakalji, vispaarinaati un patiesiibaa neko neizsakoshi vaardi. Tja, individuaala pieeja katram gadiijumam.. nu jaa.. kaut kaa paaraak sarezhgjiiti tas viss..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ir varianti?!?!
[info]namtar
2004-12-03 18:22 (saite)
Redzi, pirms 8iem gadiem shii skolotaaja aciimredzot bija jaunaaka, vismaz es taa pienjemu:D Cilveekam ir gruuti iet liidzi laikam. Es protams nesaku, ka sasniedzot kaadu vecumu cilveeks vairs nevar buut skolotaajs, bet vinjam protams ir gruutaak buut par labu skolotaaju un saprast jaunieshus. Iespeejams, ka nav iespeejams ieskaidrot dazhiem jaunieshiem, ka nevaig dzert stundu laikaa, bet ja tas nav iespeejams, tad nav jaameegjina vinjus taapeec pataisiit par ljaunajiem. Tas ka beerns skolaa dzerstaas, nenoziimee ka no vinja izaugs bandiits.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]losthighway
2004-12-03 13:36 (saite)
Skola man iemaacija:
Domaat radoshi - Fizika
Mekleet labaakos risinaajumu variantus - Algebra
Vizualizeet probleemas - Geometrija
Atrast celonju un seku sakariibas - Vesture
Iepaziit jaunus horizontus - geografija un biologija
izteiksmes liidzeklju piemekleeshana - literatuura

bet protams tas bija sen, sobriid ir naakushas visaadas sbiedriibas maaciibas un projektu vadiibas un citas lietas, kam arii vajadzeetu buut noderiigam

Tacu jautaajums par kaa paarveidoshanu ir nevietaa, jo par algu 150 Ls es neietu censties panaakt lai skolnieki mani ciena - un cienja kaa tu teici ir vajadziiga lai speetu runaat ar skolniekiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-03 18:15 (saite)
Teoreetiski to vaidzeetu iemaaciities to no shiem priekshmetiem, ko tu saki, bet praktiski ir taa, ka cilveekam iekalj galvaa nekam nevaidziigus faktus shajaas nozarees un peec tam vinjam universitaatee jaamaacas saprast viss nav tik vienkaarshi. 150ls protams ir liela probleema. Bet tas nenoziimee ka tu necenstos panaakt lai tevi ciena, tu vienkaarshi censtos nestraadaat taadaa darbaa kur tev maksaa 150ls;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]viipsna
2004-12-03 18:32 (saite)
untu aršo gribi pateiktka latvijas izglītības sistēma ir vainīga pietāka tas jaunietis otram jaunietim ielauza galvaskausu??
evnu.. cita lieta ir runāt par izglītības sistēmu kā tādu, tajā patiešām ir daudz nepilnību un caurumu, protamska unificētās skolu programmas neder visiem. untā ir netikaj ar pamat&vidus skolām, bet arī universitātēm.

betjatute gribi pateikt, ka nelietīgie skolotāji ar viņiem uzspiestajām mācību programmām nabaga pujku daveda līdz izmisuma ar-beisbola-nūju-ielaužu-klasesbiedram-galvaskausu solim.. nu piedod, salīdzinājums nevietā. tikpat labi esteu varētu pajautāt - kāpēc tadtu nestaigā apkārt, zīdaiņus slepkavodams, jateu nepatika skolas programma, ko?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]namtar
2004-12-03 19:12 (saite)
Tu gribi pateikt ka vinju vaig izoleet vai ne?:D Es arii skolaa apceelu citus un tiku apcelts. Vienkaarshi skolaa biezhi vien ir liidziigi taa kaa padomju armijaa, tev vaig sevi kautkaadaa veidaa paraadiit. Un zini, taa jau ir skolas vaina, ja viens var sevi paraadiit kaa labu skolnieku, pajupuisiiti un otram nav citas iespeejas kaa buut krutam, iznjemot ielauzt kaadam galvaskausu. Es domaaju, ka jebkursh var nonaakt liidz taadam staavoklim, kad vinjam sagribas atnaakt uz skolu un visus apshaut. Un nejau taapeec ka vinjsh ir ljauns jau piedzimis. Cilveeks vispaar nav tas jaukaakais radijums, visiem dzilji zemapzinjaa sleepjas veelme sist un piebeigt. Un skolas uzdevums ir jauniesha energjiju novirziit citaa virzienaa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]viipsna
2004-12-03 19:19 (saite)
tu saki - skolā vajag sevi parādīt.. bajsi? netakš.
visur vajag sevi parādīt. iedomājies situāciju, ja pirms skolā iešanas bērnu visādi pārbaudītu, cmalki testētu un vērotu, noteiktu apdāvinātības līmeni un iespējamo jomu ģenialitātei.. un tikajtad ieliktu "īpašajā šajā jomā ģeniālo bērnu skolā". domā - tam sīcim tur sevi nevajadzētu parādīt? visi tāpat nekad nebūs vienādi apdāvināti! kāc noteikti izcelsies, unkādam citam notābūs neirozes.. tāpēc arī varētu kādam klasesbiedram ielauzt galvaskausu..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2004-12-16 11:30 (saite)
"visiem dzilji zemapzinjaa sleepjas veelme sist un piebeigt. Un skolas uzdevums ir jauniesha energjiju novirziit citaa virzienaa"
Par to pirmo veel vareetu diskuteet, bat par to otro nu galiigaas auzas. Tam kaads buus cilveeks turpmaakajaa dziivee (tobish, visu risinaas no poziicijas "sist un piebeigt" vai tommeer civilizeetaa celjaa) strateegjiskos dziives uztveres un attieksmes pamatus ieliek vecaaki / gjimene 0-5(+/-2)gadu vecumaa. Skola pamatojoties uz sheim pamateim tad nu meegina dot vispaarizgliitojoshos zinaashanu pamatus un maaciit (rosinaat) domaat. Ja vecaaki shai lietai piegaajushi peec principa: "muusu "djela" piedzemdeet un laist pasaulee, taalaak lai par vinju atbild audzinaataaja beernudaarzaa, skolotaaja - skolaa, komandieris - armija, priekshnieks - darbaa.... mees "ne par ko neatbildam" ( un beerni jau to aatri iegaumee un iemaacaas izmantot)", tad skolotaajam ir deizgan mazas izredzes tur ko labu izveidot. Ir taada paruna - uz sliktiem pamatiem labu maaju neuzcelsi.
Un kameer beernam gjimenee jau no pasha saakuma nieiemaaciis, ka vinjam ir ne tikai tiesiibas, bet arii pienaakumi (vispirmaam kaartaam pasham pret sevi), tikmeer mees turpinaasim briiniities kaapeec mees esam taadi kaadi mees esam...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rikella
2004-12-04 00:23 (saite)
nez kāpēc nevienu neuztrauc ka tas nav pirmais šāds gadījums tieši tajā skolā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


(Anonīms)
2005-02-24 01:21 (saite)
domāju ka tomēr lajarī skolai ir liela nozīme - galvenais - pac sākums ir ģimenē. - ja vecāki CIENA savu bērnu un uzskata viņu par CILVĒKU nevis bērnu, tad bērns skolā jūtās pārliecināts par sevi, un nevēlas kādam mest ar piku, vaj sist ar vāli. un ir pietiekami biezādains pret učuku komplksinajiem uzbraucieniem un taml. nebaidās atšķirties no bara.

bet te vietā ir jautājums kas pirmais - par olu un vistu:)
---kā lai bērns tiek pie GUDRIEM vecākiem? kur lai vecāki smeļas šo elementāro gudrību - kā dzīvot lai ikdienā nevis grautu mazo neaizsargāto cilvēku, bet gan dotu visas iespējas un "savu svētību" viņa veselīgai izaugsmei???

? - kāpēc skola māca tik daudz sausus faktus, tukšas zināšanas, algebru - prāta kačātāju, bet ne FILOSOFIJU, ĒTIKU - lietas kas neuzmācīgi un neuzspiežot dogmas, attīsta domāšanu un ceļot intelektu, netikai trenē prātu, bet ceļ arī cilvēka KULTŪRU

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?