Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2011-06-27 13:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
В одном из детских садов Швеции не стало ни мальчиков, ни девочек. Детский сад не закрылся - его по-прежнему посещают те же 33 ребенка. Но только теперь у них нет пола - они просто "друзья", передает Associated Press. Сотрудники детского сада стараются избегать местоимений "он" и "она". По-шведски "он" - han, "она" - hon. Чтобы избежать этих местоимений, воспитатели используют бесполое слово hen. Хотя в классическом шведском языке это слово отсутствует, но в жаргоне некоторых гомосексуалистов и феминисток оно используется.

"Мы используем это слово, когда в детский сад собирается прийти, например, доктор, полицейский, электрик или водопроводчик. Мы не знаем, будет это мужчина или женщина, так что мы просто говорим, что hen придет около двух часов дня. Таким образом, дети могут представить себе как мужчину, так и женщину. Это расширяет их кругозор", - говорит заведующая детским садом 52-летняя Лотта Райалин.

Чтобы дети не "впадали в гендерные стереотипы", воспитатели уделили особое внимание подбору новых детских книг, а также виду и цвету игрушек. Хотя куклы обладают всеми анатомическими особенностями, присущими мальчикам и девочкам.

"Общество ожидает от девочек, чтобы те были женоподобными, милыми и красивыми, а от мальчиков - чтобы те были мужественными, грубоватыми и общительными. Но Egalia дает детям фантастическую возможность быть такими, какими они хотят быть на самом деле", - поясняет воспитательница Дженни Йонссон.

Детский сад, функционирующий за счет бюджета, открылся в 2010 году в Содермальме, известном своим либерализмом районе Стокгольма. Он рассчитан на детей в возрасте от года до шести лет и стал одним из самых радикальных примеров проявляемого в шведском обществе стремления к равенству полов, начиная с раннего детства.

В детском саду Egalia бывшие мальчики и бывшие девочки вместе играют с кукольной кухней, занимаясь "приготовлением пищи". Рядом с этой игрушечной кухней выложены наборы кирпичиков Lego и других игрушечных стройматериалов - специально для того, чтобы в сознании детей не возникало барьеров между такими занятиями, как приготовление пищи и строительство.

Кстати, куклы, в которые играют дети - чернокожие, в связи с чем детский сад уже получал угрозы от местных расистов. Но заведующая оптимистична: в ее заведение стоит большая очередь, и только одного ребенка родители забрали обратно.

Заведующая Райалин указывает, что ее задача - создать обстановку, терпимую к гомосексуалистам, лесбиянкам, бисексуалам и транссексуалам. Поэтому детям она дает читать такие книжки, как, например, историю о двух самцах-жирафах, которые переживали, что не могут иметь детей, пока не нашли брошенное крокодилье яйцо. Да и почти все книги в этом детском саду рассказывают об однополых парах, одиноких родителях и детях-сиротах. Исключены такие сказки, как "Белоснежка" или "Дюймовочка", поскольку они наполнены традиционными гендерными стереотипами.
------------------------------------------------
fošisti nah


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]akvalangs
2011-06-27 14:03 (saite)
okoņčaķeļņo jobnuļis!

(Atbildēt uz šo)


[info]hotai
2011-06-27 14:04 (saite)
heni herrovi.

(Atbildēt uz šo)


[info]unpy
2011-06-27 14:10 (saite)
Bērnudārzi divos rajonos. Sodommalmē un Gomormalmē:))

Viss ir saprotams, izņemot to, kālab tiek liegta lasāmviela par to, ka mēdz būt arī heteroseksuāli pāri.

Jauki būtu, ja zviedri ar savu pamatīgumu izsekotu tālāk šo bērnu liktenim dzīves garumā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 14:31 (saite)
man liekas, bērni, kad izaugs, sāks uztvert savus vienaudžus kā kaut kādus vecākus
respektīvi, bērnam pret vecākiem nav īpašas dzimumdiferenciācijas, tādas, kā pieaugušajiem ir pret pieaugušajiem
ja bērni neiemācās dzimumdifernciēt cilvēkus, tad hvz, varbūt uztvers cilvēkus kā rotaļu žirafes ar krokoila olu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2011-06-27 14:14 (saite)
no viena grāvja otrā

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 14:33 (saite)
es tagad mēģinu atcerēties romāna "aelita" saturu, thhh

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2011-06-27 14:32 (saite)
šitādu bērnudārzu vajag ieviest arī Durlandē :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 14:33 (saite)
lūdzu, nevajag šajā blogā izmantot vārdu durlande, paldies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 14:35 (saite)
pamēģināšu atcerēties, ka Tev ir īpašas prasības

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 14:36 (saite)
jā, esmu blogeris ar Speciālām Vajadzībām!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2011-06-27 14:50 (saite)
nēnuvispār ja tā aizdomājas, tad sabiedrība ir šausmīgi genderificēta. paņem kaut visparastāko bērnu grāmatu no sērijas "lācēns un dārza darbi", tur jau iekšā visi stereotipi par to, ka lācēns ir normāls čuvāks, kas nēsā zilu un melnu, brauc ar traktoru un čakarējas ar lāpstām. un tas viss tālāk tikai pieaug ģeometriskā progresijā, kas galu galā noved pie visādiem stulbiem feministiskiem un seksistiskiem izgājieniem.

konkrētais bērnudārza gadījums gan ir pārspīlēts, protams, bet zināmas dzimumu neitralitāti rosinošas tendences imho ir ļoti veselīgas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]basta
2011-06-27 14:59 (saite)
http://mango.delfi.lv/zinas/nejedzibas/lasitaji/riga-pardod-homoseksualus-zilonus.m?id=38860701

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 15:02 (saite)
da to herņu pats mango arī raksta, lai trololo, fleims un komenti )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]basta
2011-06-27 15:06 (saite)
tas skaidrs, bet paskaties cik komentu + veel te viens ieposteejis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2011-06-27 15:06 (saite)
vajag mazāk ēst skābi, tas ar laiku atstāj neatgriezeniskus bojājumus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2011-06-27 15:02 (saite)
Domāju, ka 99% cilvēku ir izauguši uz šiem stereotipizētās dzimumu literatūras un, neskatoties uz to, zināms procents no viņiem tos mierīgi spēj ignorēt.

Es vairāk mēģinātu saprast, kāpēc cilvēkus ietekmē stereotipi, nevis mēģinātu iznīdēt vienus stereotipus, kuru vietā tūliņ pat uzradīsies citi, un ej nu zini -- varbūt vēl sliktāki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:12 (saite)
zināms procents ir neliels procents, diemžēl. Turklāt, Tev kā vīrietim ir mazliet ir pamatoti saulaināks skats uz pasauli, jo šinī valstī seksisma idejas joprojām zeļ un plaukst. man, piemēram, savulaik nepazīstami cilvēki uz ielas lasīja morāli nevis par to, ka es smēķēju un bojāju viņu nevainojamo veselību, bet gan par to, ka fuj, kā tā var, smēķējoša sieviete, pretīgi utt.

un es arī nevienā brīdī neaicinu vairot pretēja rakstura stereotipus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 15:18 (saite)
es arī par šo jautājumu esmu domājis
un nācis pie slēdziena, ka līdztiesība tomēr ir sev ar cirvi un asarām jāhujārī, kā ikvienas tiesības pasaulē
t.i., var smieties par feministēm ar spalvainajām padusēm, taču viņas ir faktiski tādi kā upuri, līdzīgi tiem baltajiem, kuri amerikā aizstāvēja melno tiesības, lai atceltu verdzību
jebkuras tiesības prasa savus upurus un netaisnība jābāž citiem acīs līdz uzvarai
savādāk nevar

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:30 (saite)
true words, brother.
jautājums vienīgi reizēm par to, kādā veidā ir efektīvāk to taisnību bāzt, t.i., ne vienmēr spalvainu padušu praids ar kareivīgiem saukļiem ir efektīvāks par klusāku, bet metodisku darbu sabiedrības audzināšanā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2011-06-27 15:33 (saite)
:D Saulaināks skats vīrīšiem, jā. "Šeit ir kāds vīrietis vai nav?" - teiciens, ja piepeši kolēģei ienāk savā slimajā galvā kabinetā pārstumt mēbeles vai pārcelt puķpodu ar palmu utt. :))

Da nu. Ja parakātos, piemērus varētu piemeklēt, vīriešiem ne mazāk kā sievietēm, vīriešiem kaut kā vairāk pofig, viņi necepas tik ļoti. Sievietes, turpretim, negrib jauktajās sporta komandās pat dambretē par čempionu cīnīties, kur nu vēl svarcelšanā ;(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:51 (saite)
starp citu, vai F1 sievietes var startēt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 15:56 (saite)
Pieļāuju, ka nedrīkst - tur ir zvērīga slodze. Tur ir riktīgas pārslodzes da vibrācijas, viena brauciena laikā piloti pa vairākiem kg nomet.

Kas, protams, izklausās vilinoši no citas puses :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 16:02 (saite)
nu re. un it kā jau viss saprotami, bet, ja nu tomēr kāda mamzele ir pietiekami izturīga un apzināti vēlas uzņemties visus riskus, tad viņai šādu iespēju tomēr nav.

ai, nu par to var diskutēt stundām, un viss, pie kā es gribu atgriezties - man ir sapnis. sapnis par sabiedrību, kur nav dzimumierobežojumu, kur no cilvēka negaida viņa ģenitāliju formai atbilstošu uzvedību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 16:04 (saite)
vovo, free world

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2011-06-27 16:04 (saite)
Izturīgajai mamzelei nebūs tieši tādas pašas iespējas kā 99% vīriešu ar pavārgāku veselību - ārsts aizliegs un viss.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 16:07 (saite)
par to jau skumjais stāsts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 16:11 (saite)
Nu, bet pagaidi. Kāds skumjais stāsts? Nu nav dzimis tik izturīgs sievišķis, lai varētu skriet tikpat ātri kā paši izturīgākie vīrieši vai celt tādus smagumus, kādus var pacelt spēcīgākie vīrišķi vai kā līdzīga ar līdzīgu spēlēt šahu ar izcilākajiem no šahistiem vai uz līdzvērtīgiem pamatiem NBA spēlēt, kas tur skumjš, nesaprotu? Tas, ka fizioloģija atšķiras? To tak ar "pareizām" grāmatām neizmainīsi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-06-27 16:48 (saite)
attiecībā uz šahu ir viena tāda sieviete - Judīte Polgara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 16:55 (saite)
Paldies, nezināju:)) Un viņai taču neviens nelika nekādus šķēršļus startēšanai un cīņai tikai tālab, ka viņa ir sieviete?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 16:59 (saite)
viņas tur māsas un divatā, tā ka neskaitās!!11
neesmu dzirdējis par brāļiem kasparoviem!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2011-06-27 17:25 (saite)
vina ir jaunākā no trīs māsām-šahistēm (vidējā gan ātri noplauka) un šķēršļi, protams, netika likti, bet tieši otrādi - visādi tika atbalstīta, jo viņa bija jau interesanta kaut vai ar to, ka ir femīna un spēlē tik pat labi kā Top kungi (piezīme martcorem - un uz svidlerveidīgo fona viņa bija pielīdzināma Hingisai), un lai arī pašas, pašas augšas bija neaizsniedzamas, bet Top-10 lejasgals (kas, protams, patiešām ir bezgala kruta) stabili bija pirms sākās apbērnošanās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2011-06-27 17:29 (saite)
Judīte arī vienmēr ir spēlējusi tikai vīriešu turnīros un, šķiet, vienīgais gadījums, kad spēlēja sieviešu turnīrā bija šaha Olimpiāde (komandu turnīrs), kur palīdzēja savai valstij - Ungārijai kopā ar pārējām māsām izcīnīt zelta medaļu.

vecākā (Žuža) bija pasaules čempione šahā starp dāmām, vienubrīdi bija tipa pametusi, bet šobrīd reizēm uzspēlē, vienlaicīgi esot ļoti svarīgs čiekurs ASV šaha pasaulē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 17:34 (saite)
Konkrētās diskusijas kontekstā svarīgi ir tas, ka, lūk - tiklīdz parādījās sieviete, kas Spēj, ļaunie vīrieši šķēršļus viņai nelika vis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2011-06-27 17:14 (saite)
Vēl sešdesmitajos gados saulainajā Amērikā sievietes nedrīkstēja arī maratonu skriet, jo dakteri zināja teikt, ka slodze zvērīgā, atstiepsies uz līdzenas vietas.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 17:32 (saite)
Vēl pērnā gadsimta divdesmitajos gados sievietes Lielbritānijā balsot nedrīkstēja, nevilksim jau no azotes ārā 50 gadus senu vēsturi, pa šo laiku ļoti daudz kas ir mainījies, tikai tajā pašā maratonā sievietes nezkālab ļaujas diskriminēties un skrien atsevišķi no vīriešiem, par medaļām cīnoties:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2011-06-27 19:00 (saite)
Piekrītu, nevalda pasaulē taisnīgums.;( Lūk, viens Kenijā vai Etiopijā dzimis meitietis bez īpaša iespringuma var noskriet vairumu baltiešu izcelsmes vīriešu, taču nez kādēļ viņas bioloģiskās priekšrocības (elastīgākas locītavu saites, intensīvāka hemoglobīna sintēzes spēja utml.) vērā neņem.;( Būtu tā kā jāiet protestēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2011-06-27 15:56 (saite)
fiziski tač nepavilks

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2011-06-27 16:48 (saite)
daudz nē, bet dažas ir startējušas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]up
2011-06-27 15:04 (saite)
nu es nezinu, man gan šķiet, ja visus šos lācēnus stripos no visiem genderu stereotipiem/marķieriem, tad kas paliek? tāda bezdzimumu robotu sabiedrība, kurā visiem viss ir atļauts un nevienam nav nekādu pienākumu. var jau būt, ka teorija pati par sevi nav slikta, bet praksē cilvēks gala beigās izmantos iespēju kļūt aizvien inertāks un gaidīt ko no citiem.
Ilustrēšu ar piemēru, ja kādreiz bija čotka dalījums - vecis nes mājās mamutu, sieviete viņu gatavo un tā tam bija būt, patīk vai nepatīk, un viņi cēlās un darīja to, kas jādara, tad attīstot no dzimumiem brīvu sabiedrību ne jau šie abi mainīsies lomām, bet izvirtīs un ar paziņojumu, ka nedarīs to, ko sabiedrība gadsimtiem uzpiedusi pēc dzimumidentitātes, atgulsies dīvānā un gaidīs no kāda brīnumainā trešā, kura nemaz tā īsti nav.

Turklāt kā tad ar fizioloģiski noteiktajām lietām - TAS nevar dzemēt. dzemdēt arvien var tikai TĀ, kā tieši nešķirot pec dzimuma šajā gadījumā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 15:07 (saite)
vīrietis, pirmkārt, parasti ir fiziski spēcīgāks
kas vien jau ietekmē darba dalīšanu sabiedrībā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 15:08 (saite)
cits moments, protams, ir, ka pasaulē smags fizisks darbs ir aizvien mazāk nepieciešams
līdz ar ko...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:11 (saite)
nu a skapi pārbīdīt un ziemas drēbju čemodānu no antresola nocelt, tam jāievieš speciālas tehnikas vai īrējamu atsaldeņu vienības?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:17 (saite)
skapi pārbīdīt, ja ļoti vajag, var arī vairākas meitenes kopā. been there, done that, nevajag tikai ņerkstēt un žēlot manikīru, aizbildinoties ar to, ka sievietei tas nav jādara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:21 (saite)
jēziņu, tu ne tajā dārzā akmeni met, ir i skapji bīdīti i trubas metinātas, ne par to ir stāsts. es drīzāk par to, ka jebkura ideoloģija, jebkurš jauns uzstādījums parasti attīstās ne jau uz to pusi kā sākumā teorētiķu un dažu atsevišķu sapņotāju izdomāts - cilvēka dabā ir ņemt šoortkatus e.g. nevis izmantot jaunradīto iespēju DARĪT, bet NEDARĪT

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:28 (saite)
ā, nu, tas protams. bet es domāju, ka tanī brīdī, kad divi tādi bezdzimuma draudziņi/draudzenītes izsalkuši sēdēs piemēslotā dzīvoklī, tad gribi-negribi, tomēr nāksies tos pienākumus sadalīt. neatkarīgi no tā, kas katram starp kājām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:31 (saite)
vai arī pašķirsies un spruks katrs pie kāda pagātnes relikta - hipsterpuika pie padzīvojušas matronas, kas apkops un apčubinās, bet meituks ar īkvalī manikīrētiem nagiem pie veča, kam kakls vienmērīgi saplūst ar galvu un kas ir spējīgs noalgot mājkalpotāju, kamēr jaunā māksliniece humpalkafejnīcā lasa lekciju par dzimumizšķirības nevajadzību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:33 (saite)
nu es biju iedomājusies modeli, kur tādu matronu un bezkakla tēviņu vairs nav, bet trauki tomēr kādam jāmazgā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:40 (saite)
skērī tā tava pasaules perspektīva, kur visi cilvēki izskatās pēc Toma Ostrovska

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:45 (saite)
es arī neeju uz tādu perspektīvu. man vienkārši gribas domāt par nākotni kā par pasauli, kura ir atbrīvojusies no 50to gadu stereotipiem un kur vīrietis var uzvilkt rõzā un netikt apsaukts par geju (it kā tas būtu kaut kas slikts).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:49 (saite)
mani savukārt biedē iespēja, ka mana vēlme valkāt rozā varētu drīz sākt kļūt nosodāma un saucama par atpalicību, no kuras jākaunās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:54 (saite)
es vēlreiz gribu uzsvērt (tiem, kas nesaprata) - es neatbalstu pretējo grāvja pusi, bet gan to, lai rõzā kleitu var vilkt jebkurš, neatkarīgi no hromosomu skaita, un netapt par to aizskarts, izsmiets un nosodīts. viss, paldies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 17:02 (saite)
vīrietim un sievietei ir vienāds hromosomu skaits, ja kas ;o)

bet par kleitas vilkšanu piekrītu :D

/rāvējslēdzējs

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 17:04 (saite)
starp citu, par kleitu runājot - viens mans labs paziņa šo freedom ideju aizstāvēja reaļņikā, planējot pa vecrīgu minētajā tērpā
pats 100% hetero

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 17:22 (saite)
nu kleitveidīgs paltraks ir samērā ērts (vismaz es esmu izmēģinājis drīzāk mūkveidīgu talāru nevis kleitu; un atzinis to par labu esam). kalnos kāpšanai neder, bet vasarā balts un plāns zīda vai kokvilnas bruncis būtu kudiš sakarīgāks apģērbs par ūziņām, staigāšanai pa uzkarsēto Rīgas asfaltu. esmu pilnībā par to, ka cilvēks var lietot ērtāko no iespējamajiem apģērbiem, nevis to, kas skaitās pareizs viņa starpkāju telpas formai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]up
2011-06-27 15:09 (saite)
arīdzan, jā, nu, izņemot mūslaiku hipsteru jaunatni, kurā dominē tādi tizli sausiņi, kurus jānes pāri peļķei.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2011-06-27 15:16 (saite)
Tieši tā! Vīrietis ir fiziski spēcīgāks, viņš vienmēr varēs ievilkt pa muti bābai, ja viņa pie plīts negribēs stāvēt!
:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2011-06-27 15:15 (saite)
"tāda bezdzimumu robotu sabiedrība, kurā visiem viss ir atļauts un nevienam nav nekādu pienākumu."

es atvainojos, bet kāds tieši ir hromosomu skaitā balstīts pienākums?! dzemdēt? nekur, izņemot reliģiozas un senilas valsts, kā arī karaliskās ģimenes, dzemdēt nav pienākums. viss pārējais ir normāli atrisināms pārrunu un pienākumu sadalīšanas ceļā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:18 (saite)
te nav runa par pienākumu, bet reālu iespēju. nekādā pienākumu sadalīšanas vai pārrunu veidā tu nevari panākt, ka pāra kopīgo bērnu dzemdē vīrs, lai kā gribētos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:27 (saite)
es par konkrēto citātu, tomēr. esmu neizpratnē, kur bezdzimuma sabiedrībai saistība ar to, ka nevienam nav nekādu pienākumu.
pieņemsim, ka sabiedrība ar šādām tendencēm eksistē pirms visi bērni tiek ražoti mēģenēs - ok, sievietes dzemdē, ja to vēlas (t.i., tas nav pienākums), taču bērna kopšanu, audzināšanu, nakts pamperu mainīšanu un visu pārējo ņemtni, kas apzīmējas ar "dekrēta atvaļinājums līdz bērndārza vecumam" tikpat labi var uzņemties vīrs, kamēr sieviete iet medīt mamutu. normāli? normāli. tikai tie retie gadījumi, kad tas patiešām notiek, sabiedrībā čota netiek uzņemti ar sapratni un atbalstu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:36 (saite)
tā nav tiesa, ka netiek pieņemti un atbalstīti. tas, ka tas ir neierasti - jā. tas, ka mājās atstātais vīrs, (un te nemeklēt nekādas sakarības ar manu pieredzi) kamēr sieva pašī, ļauj bērnam staigāt ar 2kg smagu piedirstu pamperu, kamēr pats sēž, teiksim, oho, lūk tā ir reālā prakse (ar atsevišķiem, burvīgiem izņēmumiem), tas gan, sevišķi pēdējos gados ir redzams itin bieži. gala beigās diemžēl tikuntā viss paliek uz sievietes pleciem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2011-06-27 15:07 (saite)
imo, grāmatās lācēniem taču netiek zīmēti dzimumorgāni, so - vienīgais, kas vecākiem jādara, ir jāļauj bērniem domāt, kā viņiem pašiem gribas - tas, kurš nēsā zilu un melnu, brauc ar traktoru un čakarējas pa zemi tikpat labi var būt kā lāču puika, tā lāču meitene. vajag veselīgu attieksmi un viss, nevis vidējā dzimuma bērnus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 15:10 (saite)
teiksim, ja stāstā par sarkangalvīti galv.varonis būtu puika, uzreiz rastos jautājums - kas tas par puiku, kur;s vilku pats nevar nobeigt vai vismaz aizmukt no viņa

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2011-06-27 15:21 (saite)
jā, ja ģimene dzīvo izolēti no pārējās sabiedrības dziļmeža vidū bez televīzijas un interneta un tikai ar pareizi atlasītām grāmatām (nedoddievs rikikī, alisi brīnumzemē, visu annas no zaļajiem jumtiem sāgu, princešpasakas un 95% pārējās bērnu literatūras) tad varētu pat izdoties, jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 15:30 (saite)
taču ne jau tur genderaizspriedumi rodas
tie rodas no lack of tolerance, jeb vienkārši no cieņas (un nereti - komplektā ar pašcieņu) trūkuma
man liekas ikvienā normālā ģimenē vecāki māca bērnus cienīt cilvēkus un cienīt sevi pašu

paskaties uz skolu - tur taču vairākums figačī davispār pret JEBKĀDĀM minoritātēm, kas kaut nedaudz atšķiras un nespēj sevi aizstāvēt, un galvā strādā pavisam citi uzvedības modeļi,nevis tie, kas bērnu grāmatās

un lielākajai daļai vnk skola nebeidzas, un arī mēģinājumu kaut cik sakārtot galvā zvaigžņu kārtību nav
tad jau labāk uz baznīcu uzreiz pēc gatavām receptēm
'vai arī 50000000 sūdu mušu nevar kļūdīties' psiholoģija

tādēļ moš tā vietā, lai uzspiestu jebkādu ideoloģiju, jāmēģina cilvēku iemācīt domāt patstāvīgi, patstāvīgi nākt pie slēdzieniem, secinājumiem, uzskatiem
bet to nevar izdarīt bērnībā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 15:36 (saite)
Tieši tā! Pat skolā tas nav sakarīgi izdarāms, kur nu vēl bērnudārzā. tur tikai sāk apgūt pavisam citas sociālās iemaņas, genderisms nav to skaitā. Normāls Miķelītis močī ar spainīti pa galvu pofig kam - Peterītim vai Anniņai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2011-06-27 15:42 (saite)
kāpēc nevar? un bērnu grāmatas jau ir tikai viena krūze jūrā. ko dod pareizas, cieņu rosinošas grāmatas, ja bērns skatās uz vecākiem, kur māte apsaukā tēvu, tēvs reizēm uzšaun mātei pa pakausi, vēl tur, nezinu, pārējie radi tiek regulāri bērna klātbūtnē nolīdzināti zemāk par zāli. un tā uz priekšu. manlieks, cilvēki no ģimenēm, kur visi viens pret otru izturas ar cieņu un ciena arī pašu bērnu (nevis piekopj politiku "aizver muti, kad es runāju ar citiem pieaugušajiem") un māca toleranci pret citām dzīvām būtnēm, nekad neizaugs par tādu, kas iet citiem mest ar sūdu maisiņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2011-06-27 15:52 (saite)
btw, prast neiejaukties, kamēr citi (neatkarīgi no vecuma) savā starpā sarunājas, arī ir elementāra cieņa, kas bērnam ģimenē jāiemāca. pretējā gadījumā tā vairs nav tā, kas iejaucas brīvība, bet to, kas risina sarunu brīvības ierobežošana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:57 (saite)
piekrītu. tiesa gan, pieagušajiem pārtraukt bērnu un otram pieaugušajam tāpēc atrauties no sarunas ar bērnu nereti tiek uzskatīts par normu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2011-06-27 15:53 (saite)
bērnu grāmatas jau ir tikai viena krūze jūrā
------------
nu kā )))
pirmkārt, tas tu tagad sakarīgā vecumā redzi bērnu grāmatās kaut kādu morāli
bērnus tajos storijos parasti morāle interesē vismazāk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:58 (saite)
bet uzvedības kodi jau ierakstās apziņā neatkarīgi no tā, interesē vai nē. tāpat kā produktpleisments kinofilmās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-06-27 16:00 (saite)
Liela daļa zinātnieku gan sliecas uzskatīt, ka uzvedības vektori tomēr ir tik pamatīgi gēnos ierakstīti, ka šos ar visa veida kodiem pagrūti izdzīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2011-06-27 16:01 (saite)
tikai neviens nesaka, ka uz šiem ķieģelīšiem arī turēsies pārējais namiņš

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2011-06-27 15:52 (saite)
tas bija laikam pa lielam tas, ko es centos pateikt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2011-06-27 15:43 (saite)
kāpēc nevar alisi brīnumzemē? es tieši par to padomāju, ka literatūrā, ko es bērnībā lasīju, meitenes bija tikpat varošas un iekūlās tikpat daudz piedzīvojumos kā puikas, un lasot arī tādas grāmatas, kur galv. varoņi bija puikas (vinnijs pūks, bezgalīgais stāsts, brāļi lauvassirdis, rolfs mūžamežos) man pat prātā nenāca, ka arī ar meitenēm nevarētu atgadīties tieši tikpat interesanti piedzīvojumi. un anna - manuprāt, viņa ir grāmatas tapšanas laikam diezgan netipiska un neatkarīga varone, kas realizēja gan zināmu karjeru (kaut vai salīdzinot ar viņas draudzeni diānu), gan pēc tam arī ģimeni. manuprāt, labā bērnu un pusaudžu literatūrā dzimumu stereotipiem ir maza nozīme, jo uzsvars tiek likts uz raksturiem un īpašībām, kuru dēļ var kādu mērķi sasniegt vai, tieši pretēji, nokļūt nepatikšanās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:50 (saite)
oh, please. brāļi lauvassirdis ir vispār viens no mačiskākajiem bērnu literatūras paraugiem ever! un tas, ka anna ir sava laika izņēmums, to padara par vēl jo nepiemērotāku literatūru mūsdienās - tipa, vāu, kas tas par neredzētu sasniegumu - sieviete un karjera! par spīti visam fõnam, kurā sievietes tikai vāra ēst un dzemdē!
no Tevis uzskaitītajām grāmatām tikai vinnijs pūks ir salīdzinoši dzimumiski neitrāls.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2011-06-27 15:53 (saite)
oh, please.

alise brīnumzemē jau nu ir baigi genderorientēta arī, vai ne.

ar karalieni, kas visiem kliedz galvas nost, turklāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 15:55 (saite)
es kaut kā alisi atceros kā diezgan sievišķīgi tipizētu varoni, varbūt nepareizi atceros, my bad.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2011-06-27 16:02 (saite)
es nesaku, ka šīs grāmatas ir dzimummneitrālas. es saku, ka dzimums tur nav centrālajā vietā - galvenais ir varoņu raksturi, nevis tas, vai viņi ir sieviešu vai vīriešu dzimuma. ja b. Lauvassirdīs Jonatana vietā būtu meitene - vai tas kaut ko mainītu? galvenais ir šī personāža spēja ziedoties otra labā, un tieši tā ir mācība, ko es, septiņu astoņu gadu vecumā lasot grāmatu guvu, nevis tas, ka - ō, varoņdarbus veikt var tikai zēni! un Annā - tur parādīts, ka sieviete un karjera - tas ir normāli un savienojami arī ar ģimeni, nevis, ka tas būtu nezkāds sasniegums.
un taču ne jau es vienīgā tās grāmatas uztveru pēc būtības, nevis skatoties caur samudrītu stereotipu rāmjiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-06-27 16:07 (saite)
kas tā bija par upmales grāmatu,kur ņinočka no dienvidiem eleganti troļļoja vietējos nedu un džimbo
kaut kas ar saulessveci bija saistīts
kino arī bija, man liekas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2011-06-27 15:58 (saite)
Pepija Garzeķe, galu galā! Kurš gan puika viņu bērnībā, lasot grāmatu, nav apskaudis, gribētu zināt!:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2011-06-27 16:08 (saite)
labi, viss, pietiks man ar jums, kamēr es te piekomentēju pilnu martcores cibu, tikmēr aiziet dārgās stundas, kas jāvelta bezsirdīgam un uz ģimeni neorientētam karjerismam :)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hotai
2011-06-27 16:12 (saite)
pusaudžu gados iedomājos, ka viņa varētu būt lesbiete.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]basta
2011-06-27 14:53 (saite)
nu, nekaa iipasha tur nav, ja kaut mazliet ir saprashana no beernu vecumposmu attiistiibas iipatniibaam.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?