Visādus Adblock laikam lieto liela daļa Interneta planktona. Lapu turētāji cīnās dažādos veidos - piemēram, neļaujot AdBlock lietotājiem lasīt sevi. Ja neatslēgsi Adblock - redzēsi tikai brīdinājumu, ka saturu lasīt varēsi, tikai atslēdzis reklāmas bloķētāju. IMHO tas var nozīmēt arī būtisku auditorijas samazināšanos. Piemēram, ja es uzspiežu Facebook, gribot izlasīt kārtējās "sešas lietas, kuras", un man uzlec popups pa visu ekrānu, kurš aizsedz saturu, tad es biežāk vienkārši aizveru lapu. Ja lapas kontents ir tik vajadzīgs, ka lietotājs, nodomājis ko rupju, uzliek izņēmumu AdBlock, tad viss ok. Bet biežāk lapu vienkārši aizver.
Tagad ir notikusi maza revolūcija -
uztaisīts spraudnis, kas ne tikai bloķē reklāmu, bet arī fonā noimitē lietotāja klikšķi uz reklāmas bannera.
Google cenšas cīnīties, pēdējais Chrome updeits speciāli neļauj spraudni uzstādīt.
Jo:
- informācija par lietotāja aktivitātēm tīklā tiek piedrazota ar nejaušām reklāmas devēju saitēm. Kas, protams Lielā Brāļa dzīvi padara sarežģītāku.
- Google Adsense zaudē jēgu vispār, jo par tavām apmaksātajām saitēm (kur katrs klikšķis nozīmē kādus centus nost no budžeta) klikšķina skripts.
Vispār Googles lielākais kapitāls - lietotāju aktivitāšu statistika - var sačakarēties, ja daudzi lietos šo spraudni. Vai citu, līdzīgu - jo galvenais ir ideja un maisam gals vaļā.
Dārgie reklāmas devēji ,veidojiet labas landing page, reklamējiet sevi ar akcijām sociālajos tīklos, rakstiet interesantu kontentu, kuru cilvēki nāks lasīt. Un varbūt pat būs ar mieru maksāt naudu par abonēšanu (nez, kā iet IR.lv un Dienai ar maksas kontentu, atpelna sevi?)
Aizmirstiet par prastu kustīgu gifu, kurš par naudu karājas Delfos un Googles targeted marketing.
Ko neciešu ir spiediens reģistrēties. Vot pēdējais raksts no tā irāņu komentētāja nāca no Wallstreejournal un tur man uzreiz pateica, ka vai nu regojies vai loginojies, ja gribi visu rakstu redzēt, tāpēc no svešas kopīpastas ieliku.
Varu vēl saprast saitus, kur ir forumi un ar to saistītās nianses, bet es netērēšu pat 1 minūti, lai reģistrētos kaut kādā lapā, jo tā sevi uzskata par īpašu.