Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Jāatzīst, ka kopienas "Hanna, bēdz" baisuļu slava mani mudina uz diezgan apmierinātu smaidiņu. Lai gan pats kopienas pastāvēšanas fakts dažus pilsoņus viegli bērnišķā noskaņojumā mēdz mudināt uz trollējošu uzvedību, ir diezgan labi jūtams, ka līdzcibiņi sākuši filtrēt izteikumus kā tādus, ko "Hannā" citē un ko "Hannā" necitē.
Tātad daži, iespējams, pirmo reizi mūžā nošķir stereotipisku viedokli no ne-stereotipiska. Vai nav jauki?
  • es nez..man kaut kā liekas mazliet greizi, ka cilvēks nevar izpausties savā dienasgrāmata ka vien viņam ienāk prātā. Es par to, ka viņš pēc tam var tikt aizvilkts un piekārts pie lielā zvana, t.i, citēts hannā.
  • Manuprāt, "dažus pilsoņus" patiesi iepriecina tieši kopienas "Hanna bēdz" uzstādījumu skarbā infantilitāte un tā cītība, ar kuru tur pilsoņi iedomātajos ādas mēteļos cīnās par tikpat iedomātu labāku pasauli :))
    • Vai tad cīnās par labāku? Es dommāju, ka [vismaz daļa, OK, vismaz es] tikai vēro un iesmīkņā par esošo.
      • Nu, īņa par labāku pasauli allaž sākas ar kādu nebūt ļaundaru sarakstu satādīšanu:))

        Par Tevi - ko tur par Tevi. Tu taču, manuprāt, tur nevienu ierakstu iepublicējusi neesi.

        Bet , ja jau tiktāl esam nonākuši - pastāsti man, lūdzams, kur ir robeža starp stereotipisku un nestereotipisku uzvedību un, vai, gadījuma pēc, atzīmēt kāda uzvedību kā stereotipisku nu jau visai sen pats par sevi nav gaužām nožēlojams stereotips?
        • Bet kopienas mērķis, vismaz kā es to saprotu, patiešām nav "sastādīt ļaundaru sarakstu", pat ne moralizēt, drīzāk - vingrināties atpazīt uzskatus, kas gadsimtiem ilgi daudziem cilvēkiem šķituši pašsaprotami, bet varbūt tādi nemaz nav.
          • Kopienas mērķis, kā es to saprotu, ir rūpīgi, ar visām atsaucēm, piefiksēt nosacīti nepolitkorektus apgalvojumus vai apgalvojumus, kas kādu aizķēruši personīgi, nekādas striktas metodikas citējamā materiāla atlasē nav, nav arī kaut kādas kaut vai nosacītas konsekvences. Pieļauju, ka nav arī izpratnes par vārda "stereotipisks" nozīmi.

            Ej nu sazin, kura no izpratnēm par kopienas "mērķi" ir tuvāka realitātei - Tava vai mana:))
            • "stereotipu kolekcija no Cibas u.c. mediju apcirkņiem; bez morāles. copy-paste. tīri tā, vēsturei."
              • Tātad, "vispārpieņemtu uzskatu kolekcija no Cibas u.c. mediju apcirkņiem; bez morāles. copy-paste. tīri tā, vēsturei"?

                Vai arī kaut kā nepareizi saprotu vārda "stereotips" patieso nozīmi, kas ir šīs kopienas dalībnieku mazais noslēpums un tālab nedrīkst tikt izpausta?
              • Kas interesanti, neesmu redzējis tur citātus par pārtikas industrijas ietekmi uz veselību, alkohola koncentrācijas mazināšanu asinīs, dārzeņu audzēšanu mazdārziņā u.c. interesantām dzīves jomām. Kas liek domāt, ka kaut kur starp rindām ir izlasāms kāds slēpts vēstījums, kādi tad stereotipi ir šīs kopienas vērti. Kas, savukārt, rada šaubas, vai šinī īsajā aprakstā neslēpjas ironija, poza, vai vēl kaut kas tur būtu jāizlasa starp rindām. Nu, un rezultātā komūna ir tas, ko no tās ir izveidojuši tās aktīvie... autori(?), aktīvisti(?). Nu, un komentāros to diezgan labi var redzēt.
    • Infantilitāte? Infantilitāte ir ieņirgt par gandrīz jebko un pie katras izdevības. Bet tev tas tikai glaimo kā personībai, tā kā viss kārtībā.
  • aj, bet šitas nupat bija tīri jautri, manuprāt :)
    • Nu, nezinu. Man jau likās diezgan paprasti (ekskuzē muā, Kautski), apmēram kā "Cālī" ielikt linku uz jociņiem par zīdaiņiem mikroviļņu krāsnī un centrifūgā, lai pēc tam uzjautrinātos par sašutušajām grūtniecēm un mātēm.
  • umm, vai tad, ja Hannā sāk citēt ierakstus, kas ir acīmredzami ironiski/trollēšana, vai tad kopienas ideja drusku tā kā nesāk zust?
    • +
    • nu tad varbūt ierosini postēšanas tiesības tikai tiem, kas lasa cibas zelta izlasi? Un kopš kura laika trollēšana ir kaut kāda svētās govs padarīšana, ko nedrīkst kritizēt?
      • nē, nu tas, ka veidojas kāda diskusija uz tā pamata, man šķiet tikai apsveicami (par spīti tam, ka vienmēr būs kāds, kurš tikai ampelēsies, un kāds, kurš beigās apvainosies utt, utjpr)
        • sorī, bet man visa šī sakāpinātā diskusija atgādina Orvelisko visi x ir vienlīdzīgi, bet daži x ir vienlīdzīgāki par pārējiem, tb daži drīkst ieņirgt, jo viņiem ir melnā josta Ironijas un Provokāciju mākslā, savukārt tie, kas nemetas pielūgt un apbrīnot, ir fanātiķi bez humora izjūtas
          • nav tur ne pielūgsmes, ne apbrīnas
            viena iesmīkņāšana, bet tas laikam ir megaslikti :/
            • "atliek tikai gaidīt, kad vegāni letāli aizrīsies ar krītiņiem" ir tā kā par agresīvu, lai kotētos kā iesmīkņāšana. Bet tā acīmredzot vienkārši ir tāda tēma, kas ir ieņirgšanai parocīgāka, teiksim, kad unpijs iesmīkņāja par sieviešu apgraizīšanas problēmu, troļļošanas moments ātri vien tapa sekundārs
              • iesmīkņāšana no manas puses, es domāju
                eu, kāpēc es visilgāk piedalos šajā diskusijā, ja es (it kā) cenšos saprast abas puses :/
                viss, arlabunakti, un neņem takš visus cibas niekus tik ļoti pie sirds :/
              • Zini, ja kādas citas grupas pārstāvji (svara vērotāji, anonīmie alkoholiķi vai makaronu monstra pielūdzēji) būtu aprakstījuši ielas centrā kā šodien kāds/kādi, kas aizstāv vegānismu, arī viņiem noteikti tiktu novēlēts aizrīties ar krītiņiem, tā ka neņem personiski;)
                • nesaprotu, kas tik briesmīgs ir aprakstītās ielās (pati gan neredzēju), bet es jau neko no tās mākslas nejēdzu, varbūt tiešāk tik briesmīgi, ka jāsūta nāvē
                  • Vēlreiz rakstu - neņem katru sūdu tik personiski;) + Tev vairs nav tik maz gadu, lai šitā brēkātu "jāsūta nāvē" par katru "aizrijies/iznīksti/utt.", tad jau Tev pašai vajadzētu cietumā sēdēt sakarā ar atsevišķiem Taviem pukstiem;)))
                    • es nebrēkāju, man (bez ironijas) interesanti, kas tik ļoti tajos krītiņzīmējumos ir nokaitinājis ne Tevi vien
                      • Agresīvie teksti - no sērijas - "Jūs visi muļķi, tikai es viss baltā, mirstiet, maitas!";)
                        Vot manā rajonā 2 vietās ir rakstīts "es tevi mīlu!" (vienā krieviski - uz asfalta, otrā latviski - uz sienas, acīmredzot pretī mīļotās personas logam), pie kam to uz asfalta ik pa laikam atjauno, kad krāsa padziest. Lūk, tādi uzraksti man patīk!
                        Uzzīmē kaķīti, puķīti, 5 zaļas perpendikulāras līnijas un vienu caurspīdīgu, un cilvēki pasmaidīs! Nevis izgāz savu iekšējo agresiju, rakstot kaut kādas blēņas, pie kam sazin cik vietās - ja pareizi saskaitīju, bija vismaz 6 dažadi uzraksti, un nav teikts, ka redzēju visus.
              • Kategoriski iebilstu pret to, ka būtu iesmīkņājis par sieviešu apgraizīšanas problēmu, iesmīkņāju par to, ka par sieviešu apgraizīšanu Ēģiptē ir atbildīgi visas pasaules, tajā skaitā vietējie vīrieši.
      • kritizēt drīkst visu, ko grib; es piefiksēju savas sajūtas jautājuma formā, jo man nav skaidras nostājas šajā jautājumā un godīgi sakot, nekāds diskusijās piektdiens vakarā iesaistītie arī negribas.
    • Man jau gan šķiet, ka tur 90% ierakstu ir ironiski.
  • Lai gan pats kopienas pastāvēšanas fakts dažus pilsoņus viegli bērnišķā noskaņojumā mēdz mudināt uz trollējošu uzvedību

    Tieši tā! Es to Hannu nelasu, bet lasot tos, kuri (kā šeit) viņu piesauc, trollējošs viedoklis man ir!
  • "ir diezgan labi jūtams, ka līdzcibiņi sākuši filtrēt izteikumus kā tādus"
    Lai izskaidrotu savu attiekmi pret bēgošo Hannu es turpināšu izmantot dzīvojamās platības metaforu.
    Ja daudzdzīvokļu mājā dzīvo visumā forša kaimiņiene, kas ļoti baidās no suņiem, tad normāli cilvēki pat savu pārbaroto taksi turēs pavadā, ejot pa trepjutelpu, nevis mēģinās pārliecināt kundzi, ka šis jau nav nekāds slepkavnieks. Būs arī urlāni, kas pabaidīs ar rotveileru un paņirgs par to. Tomēr ne takšu saimnieku, ne rotveilera īpašnieka attieksmē pret suņiem nekādu īpašo izmaiņu nebūs. Kundzei nav nekāda pamata, lai domātu, ka viņa ir nolikusi pie vietas visus mājas suņu saimiekus. Man tā Hanna varbūt ir ļāvusi pamanīt, ka lietas, kas man šķiet sīka vienība, bet citiem ir ļoti sarūgtinošas. Es esmu drīzāk tāds resnā takšeļa saimnieks un apzināti cilvēkus necenšos sāpināt.
    • Hmm, man vismaz bija šķitis, ka "Hannai" ir vairāk kognitīva, nevis emocionāla ievirze, t.i., citēti tiek nevis teksti, kas kādu privāti aizvaino, bet gan tādi, kas var kalpot par noteiktu iesīkstējušu domāšanas ieviržu uzskatāmu paraugu.
      • Pati pukstēšana Hannā norāda uz to, ka puksta autoram/autorei šī tēma ir svarīga.
        Es tur pārsvrā redzu pēc savas skalas cepšanos par štruntiem, bet spēju saprast, ka ir cilvēki, kam tas nešķiet mazsvarīgi. Daži no stereotipu vērotājiem ir diezgan simpātiski cibas personāži, respektēju šo viņu daiļrades šķautni.
    • Trāpīgi. Takšeļa un rotveilera attieksmei pret tramīgo kundzīti nav mazāka vērtība kā kundzītes tramīgumam :)
  • Man hanna bēdz liekas trula.
    Vai tas ir vai nav stereotipisks viedoklis?
  • Es teiktu, ka bez stereotipu atgremošanas ir grūti kaut ko pateikt ironiski.
Powered by Sviesta Ciba