Nezāles neiznīkst's Friends [entries|friends|calendar]
Nezāles neiznīkst

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ calendar | livejournal calendar ]

[18 Mar 2025|03:03pm]

begemots
No FB:

“Tas, ka jums nepatīk vokisms un liberālā liekulība, nemaina faktu, ka Tramps ir rupjš un nekompetents bļāvējs, amorāls tipiņš un vecs vīrs, kura novecošana ir pieņēmusi sava veida paranoiska solipsisma formu.

Problēma ir nevis tajā, ka viņš melo, bet gan tajā, ka viņš nesaprot, kāda patiesībā ir atšķirība starp melošanu un realitāti. Grāmatā, kas sarakstīta gandrīz pirms četrdesmit gadiem (četrdesmit gadi, Karl!), viņš to sauc par “ticamu hiperbolu”. Taču, četrdesmit gadus nodzīvojis uz šīs hiperbolas viļņa, viņš ir sajaucis krastus un tagad ir noskaņots uzskatīt pašu realitāti par deep state intrigām.

Viņš dzīvo sapnī par lielo darījumu, un viņam piemīt tā laimīgā maniakālā īpatnība, ka neskaitāmie neveiksmīgie mēģinājumi to slēgt ne mazākajā mērā nav aptumšojuši šī viņa iztēles svētā grāla aprises.

Problēma ir tā, ka nekāda darījuma nebūs, būs tikai upuri, kas tam tiks doti. Problēma ir tā, ka Sji Dzjiņpins, Putins un bariņš liekēžu precīzi zina, kā izmantot Trampa vājās vietas. Viņi zina, ka pat Kims Čenuns divas vai trīs reizes uzvilka Trampu uz sava korejiešu pirksta, izmantojot šīs vājās vietas. Un viņi zina, ka viņi var tās izmantot tikai tik ilgi, kamēr Tramps un visi ap viņu domā, ka šīs vājās vietas ir tikai aizsegs viņa maģiskajam spēkam. Kura nav.”

Translated with DeepL.com (free version)
post comment

Teloss prasa naudu [18 Mar 2025|08:41am]

ctulhu
https://telos.lv/lugums-2/

Saka ka piemēram VKKF viņus esot izbrāķējis, jo

//ekspertu komisija (..) atzina, ka portālā publicēto analītisko materiālu par aktuālajiem procesiem mākslā, kultūrā un sabiedrībā kvalitāte ir nepārliecinoša un ideoloģiski tendencioza//

Okej, pilnīgi iespējams ka dotā ekspertu komisija ir ideoloģiski tendencioza, paši telosisti saka ka neesot ideoloģiski tendenciozi, bet darbojoties saskaņā ar savām vadlīnijām.

Paskatījos es uz tām vadlīnijām un man šķiet ka viņas tomēr ir ideoloģiski tendenciozas, jo viņi saka

//Portāls apvieno Latvijas platoniķus, aristoteliešus, tomistus, kantiešus, visu skolu morālos reālistus un ortodoktiskos un ortopraktiskos kristiešus. Šīs dižās Rietumu intelektuālās tradīcijas ir nozīmīgas nevis tāpēc, ka ir “Rietumu” un tāpēc mūsējās, – tās ir nozīmīgas, jo ir patiesākas un pārliecinošākas nekā gandrīz jebkas, kas jaunievests Rietumos kopš apgaismības beigām un jo īpaši 20. un 21. gadsimtā. //

Bet šis nav taisnība jo filozofiskais materiālisms un ateisms ir pārliecinošāki nekā augstāk minētais uzskaitījums, savukārt reliģijā balstītās idejas ir tik pat nepārliecinošas kā sociālistu un ``wokistu`` idejas.
24 comments|post comment

godīgi [17 Mar 2025|10:43pm]

covid_19
nesaprotu pretni pret nukleodāro ieroci

saprotu sākuma mīzienu no amerikas mazuļa un resnā puikas

tagad, lūdzu ņemat un bruņojieties, japāna dienvidkoreja un faking ēģipe

tak pohui - reāli ir tev ņuks, nav tev ņuka - ukrainas pieredze pierāda bez ņukiem jums armija spēcīgāka
post comment

apdirsties un nepamosties [17 Mar 2025|10:17pm]

covid_19
jūs domājat uz mēnesi aizlidot ok? īzī pīzī? a uz marsu


a tūkstoš gadus pirms mūsu ēras uz čadas ezeru un apkārt?

vot kam bija olas, tie bija romieši - figase te tā soļot un soļot

lai gan ja tā padomā par barbarjāņiem, kuri no ķīnas pāri stepēm hehe
3 comments|post comment

[17 Mar 2025|08:40pm]

mapats
+9
-50 no kuriem divi zem 40 gadiem.

1 : 5

Runas par demogrāfiju sāk kļūt skaļākas, kas nozīmē 100 000 nigeri un dvieļgalvas jau kautkur stāv rindā, lai Rīgu pataisītu par Mogadišo. Jautājumi kas un kā padzinis no valsts 300 000 pašu iedzīvotājus netiek atbildēti, vai pat uzdoti, bet vajadzētu.
post comment

#uzzinu pēdējais [17 Mar 2025|02:44pm]

ctulhu
Kāds var izstāstīt kāpēc pastāv atsevišķas vīriešu un sieviešu sacensības šahā? Nē nu es saprotu tur boksā vai svarcelšanā - spēks, svars, muskuļu masa. Bet šahā ta kāpēc?
9 comments|post comment

[17 Mar 2025|12:26pm]

black_robin
Es te vēl šo to piebildīšu.

Mani kaitina un sadusmo tā doma par to, ka reāli jau nav patiesības, bet pastāv tikai kaut kādi savstarpēji konkurējoši naratīvi (ko, protams, paši uz sevi neattiecina šīs domas paudēji). Ja mums ir nepieciešama operācija, tad mēs varam vai nu izmantot rietumu medicīnu vai arī skaitīt buramvārdus - tie vienkārši ir savstarpēji konkurējoši naratīvi, nav tā, ka kāds mūs labāk izārstētu (vispār definē 'labāk'? varbūt slimam būt ir labāk - slimība un veselība ir vienkārši savstarpēji konkurējoši naratīvi)

Arī vēl, atgriežoties pie manis iepriekšminētās sociālantropoloģes...pasaule, ko viņa piedāvā ir bez jebkādas struktūras un kategorijām, piemēram, viņai saka, ka T līmenis vīriešiem ir augstāks kā sievietēm, viņa atbild, ka, nu, bet sievietēm arī savā starpā var atšķirties (jā..un?), tātad ir vienkārši tāda masa ar būtnēm un katrai ir kaut kādas īpašības (ok, sievietes var dzemdēt, mjeh, big deal). Un tad viņai visu laiku bija problēma ar patriarhātu - kaut kas var būt jēdzīgs, bet - nē, nē, tas nāk no patriarhāta, tātad nav jēdzīgs. Pavisam svaigs piemērs - akadēmiķi aicina NHS vairs nelietot vārdu 'vecmāte' (midwife), jo šis termins ir pārāk tradicionāls, novecojis un palīdzot uzturēt spēkā patriarhātu. Tātad apzīmējums sievietēm, kas palīdz citām sievietēm darīt kaut ko, ko spēj darīt tikai sievietes, kaut kādā mentālās šizo akrobātikas rezultātā ir tagad kļuvis par patriarhāta palieku. Savukārt no visurienes aizvākt valodu, kas apzīmē eksluzīvu pieredzi, kura ir iespējama tikai sievietēm, ir kaut kāda progresīvi iekļaujoša uzvara.

https://www.msn.com/en-gb/health/familyhealth/nhs-warned-not-use-midwife-as-use-of-word-could-upset-transgender-people/ar-AA1AZRbN
2 comments|post comment

[17 Mar 2025|10:43am]

black_robin
Batlere [neviens nav spiests lasīt, ko viņa atkal pateikusi]

... )
5 comments|post comment

[17 Mar 2025|10:19am]

watt
Noskatījos "Hayao Miyazaki and the Heron" dokumentālo gabalu (iekš Netflix). (Bet pirms tam noskatījos Away (Zilbaloža, iekš Amazon Prime), nesaistīti. Forši, ka ir pieejams.)
Nu re, "Miyazaki and the Heron" labi parāda, cik ļoti ir jāatklāj savu sirdi, un cik ļoti cieši pa naža asmeni starp realitāti un fantāziju ir jāstaigā autoram lai kaut ko tādu radītu,
un ir jāatver prāts (iekšējam) kosmosam, un cik smagi tas ir.

Interesanti paskatīties arī par to cik daudz personāži vienkārši tiek paņemti no dzīves. Un cik alegorija un metafora īstenībā ir caurredzama, kad zini par ko tas ir.

Filma ir par 7 gadu periodu. Visi vecīši. Visi mirst viens pēc otra.

Interesants fakts: otrs Ghibli režisors, Takahata, nebija animators un strādāja ar manuskriptu. Bet Miyazaki strādā bez manuskripta: uzreiz taisa story boards, un pats piedalās zīmējot animāciju. Tas, vispār, ļoti daudz izskaidro: "The Boy and the Heron" būtu neiespējami realizēt kā tradicionālu manuskriptu: pārāk daudz sirreālu un fantastisku pāreju kuras nevar aprakstīt.

***

Noskatījos arī Studio Ponoc gabalu "The Imaginary". Interesanti, ka kases ieņēmumu ziņā viņi pilnīgi izgāzās.

***

Bet rietumu (amerikāņu) animācijā man riebjas, kad kāds tā ar sažņaugtu kaklu nopūšas (pirms runāt savu sakāmo) - tāds "(sigh)" noanimēts. Nesaprotu, bet kaut kā man tas liekas slinki un lēti. Iekš "Invincible" (Amazon) drausmīgi kaitina.

***

Un vēl, noskatījos "The Electric State": kaut kādu glumu un zvaigžņotu parašu, ar 320 miljonu $ budžetu, daudzām super zvaigznēm, un absolūti tupu, slapja pirdiena toni. Drausmīgi papista nauda.
post comment

[17 Mar 2025|10:47am]

pajautaa

[ulvs]
Kāds izmanto blinkist.com teksta kodola izvilcēja/apkopotāja aplikāciju? Kādi komentāri?
post comment

“Pasaka par iekļaujošo izglītību” [17 Mar 2025|12:10am]

eos
Reiz ne tik senos laikos Latvijā dzīvoja zēns ar vārdu Tenzors. Viņam vectētiņš bija matemātikas skolotājs, mamma - mūzikas vēstures pasniedzēja, vecmāmiņas māsa – latviešu valodas skolotāja. Viņš bija ļoti zinātkārs zēns, jo viņa dzimtā visi mācījās visu mūžu.
Tenzors iemācījās lasīt četru gadu vecumā un spēlēt šahu arī drīz pēc tam. Kamēr Tenzors dzīvoja pie vecmāmiņas māsas, viņam viņa daudz ko iemācīja jau pirmsskolas vecumā. Rakstīt, rēķināt, dziedāt, zīmēt, likt sarežģītus klučus, risināt loģikas uzdevumus. Tas viss zēnam ļoti patika, un viņš gribēja vēl nodarbības.

Problēmas sākās, kad viņu ievietoja Latvijā obligātajā viengadīgajā bērnudārza programmā, sagatavošanai skolā. Tenzors gribēja lasīt grāmatas un rēķināt matemātikas uzdevumus, bet bērnudārzā nebija nevienas grāmatas bez lielām bildēm. Tenzoram lika gulēt diendusu, taču viņam miegs nenāca, jo ar viņu nenodarbojās audzinātājas. Citi bērni spēlējās ar klučiem vai lellēm, vai mašīnām, vai rotaļu mantām, taču viņam gribējās lasīt un rēķināt. Viņš daudz bērnudārzā raudāja. Kad audzinātāja to galīgi nevarēja izturēt, viņa deva Tenzoram cukurūdeni, no kura Tenzora hiperaktivitāte pieņēmās vēl vairāk spēkā, un viņam vēl trakāk gribējās aizmukt no bērnudārza. Viņš kā piekalts stāvēja pie loga, lai sagaidītu mammu, kura atpestīja viņu no šī cietuma katru
pēcpusdienu 17.00.

Šajā brīdī pasakā parādās eņģelis, kurš pieklauvē pie audzinātājas sirdsapziņas durvīm un lūdz ielaist. Audzinātāja ir neizpratnē, taču uzklausa to. Eņģelis jautā: “Kā būtu, ja Tu no savu izaugušo bērnu grāmatām kādu atnestu Tenzoram? Kādu pirmās vai otrās klases matemātikas grāmatu? Kādu Margaritas Stārastes grāmatiņu bērniem?”

Taču audzinātāja ir neizpratnē. “Tā nedrīkst!”, “Tas nav programmā!”, “Ko citi bērni teiks?”, “Ko teiks dārziņa vadība, ja uzzinās?”, un eņģeļa balss paliek viņai tālumā, līdz viņa to aizmirst pa visam. Tenzors tā arī izcieš ar lielu raudāšanu, regulārām vēdera un kāju sāpēm no rītiem (ja ļoti sāp kājiņa, var neiet uz dārziņu) obligāto gadu bērnudārzā.

Skolā Tenzors ierodas ar lielām cerībām. Viņš ir izturējis konkursu uz vienu no labākajām sākumskolām valstī. Konkursā vērtēja viņa prasmi atpazīt pulksteni, rēķināt pavisam vienkāršas darbības matemātikā, atbildēt uz jautājumiem par dzīvi, viņa spriestspēju.

No vecmāmiņas māsas – latviešu valodas skolotājas viņam ir priekšstats, ka skola ir īstā vieta, kur būs daudz grāmatu, kur ar viņu darbosies un būs pietiekami grūti un interesanti.

Taču atkal neraža. Skola ir atvērta tikko pēc PSRS sabrukuma, tajā viss ir jauns. Jauna ir arī 1.klases audzinātāja, kura skolā strādā pirmo gadu. Viņai uzreiz iedota 33 bērnu audzināmā klase, kurā ir arī Tenzors. Viņa neprot tikt galā ar šādu delveru baru.

Tenzors priecājas, ka skolā ir bibliotēka, no kuras viņš drīkst ņemt grāmatas. No bērnu bibliotēkas Rīgā viņš ir izlasījis jau ļoti daudz, un pieaugušo bibliotēkā viņu iekšā nelaiž. Viņš ļoti grib ātrāk pieaugt, lai viņam 14 gadu vecumā izsniegtu lasītāja karti.

Taču citi bērni izsmej Tenzoru, kurš aizrautīgi starpbrīžos lasa no skolas bibliotēkas paņemtās grāmatas. Viņu sauc par “profesoru”, “zubrilu”, “sausiņu”, “ņuņņu”. Tenzors kopš piecu gadu vecuma spēlē šahu, un, patiesi, fiziski nav tik stiprs kā citi septiņgadīgie zēni, jo viņam ne bērnudārzā, ne tagad, nepatīk fiziskie sporta veidi, tikai intelektuālie.

Klases audzinātāja nezina, kā reaģēt uz to, ka Tenzora māmiņa regulāri sūdzas, ka viņas dēlam skolā dara pāri. Tenzoram nav tēva, viņam neviens nav iemācījis sevi aizstāvēt. Tenzors pēc skolas raud, skatās griestos, lasa grāmatas. Taču tāpat kā bērnudārzā, jau ātri vien, otrajā un trešajā klasē, Tenzoram skolā ir tik neciešami, ka viņam atkal no rītiem sāk ļoti stipri sāpēt kājas un vēders, lai tikai varētu mammai pateikt, ka viņš ir slims un uz skolu neies. Somatiski, uz nervu pamata, traucējumi.

Atkal ir klāt eņģelis, kurš šoreiz klases audzinātājai čukst, ka viņai vajadzētu ieteikt Tenzora mammai aizvest viņu pie bērnu psihologa. Taču audzinātāja domā tā, ka “Nevajag jaukties, kur nav mana darīšana. Ja mammai ir tik lielas pretenzijas pret šo klasi, lai ņem bērnu ārā no šīs skolas”. Nav bērna, nav problēmas.

Trešajā klasē Tenzoru citi bērni ķircina un jautā: “Vai Tev patīk zēni?” Tenzors padomā, ka zēni nav nekas viennozīmīgi slikts kā ugunsgrēks vai mēris un atbild: “Jā, patīk”. Kopš tās dienas zēni Tenzoru sauc arī par “zilo”, jo viņš nerausta meitenes aiz bizēm, neķircina tās, un vispār neuzvedas kā normāls zēns. Tas, ka Tenzors jau bērnudārzā ir draudzējies ar meitenēm, jo viņām, tāpat kā viņam, patīk dziedāt, lēkt klasītes, patīk zīmēt, spēlēt teātri ar mīkstajām mantiņām – lapsu, lāci un ēzelīti, viņa klases zēni no 3.c. nezina.

Vēl mazāk viņi zina par to, ka Tenzors ir izlasījis grāmatā, ka sievietes ir sarežģītākas par vīriešiem, jo viņās ir bērnu radīšanas iespēja. Tos, kuri ir par Tevi sarežģītāki, vajag cienīt un, ja ir iespēja, ar tiem sarunāties. To viņš arī dara šaha skolā, kur atrod dzirdīgas ausis meiteņu starpā, kuras ir par viņu trīs, četrus gadus vecākas. Viņas, mātišķu jūtu vadītas, stāsta Tenzoram, ko viņas mācās tālajā 6.klasē, kur ir jau daudz interesantāki priekšmeti kā datorika un mājturība. “Cik labi, ka ir šādas gudras meitenes,” Tenzors spriež, un viņam ne prātā nenāk ķircināt kādu ne no 6. klases, ne no savām klasesbiedrenēm 3.c klasē.

Tenzors tiktāl sūdzas mammai, ka viņam skolā matemātikā ir garlaicīgi, ka māte viņu aizved pie slavenākā matemātikas skolotāja Latvijā, lai notestē, cik gadus vienaudžiem priekšā Tenzors ir. Skolotājs, uzdevis zēnam piemērus gan no sestās, gan septītās klases, secina, ka tā stabili viņš ir priekšā divus gadus, taču, ja papūlētos, varbūt visus trīs. Kā nekā zēns ikdienā sarunājas ar 6.klases meitenēm, kuras mācās tajā pašā matemātikas novirziena sākumskolā, kur viņš. Liels ir skolotāja pārsteigums, kad Tenzors izstāsta, ka jau prot Pitagora teorēmu, esot trešajā klasē. Tenzoram tā šķiet eleganta. Taču Tenzora māte nezina padoma. Viņa pāris reizes aizved Tenzoru pie privātskolotājas, lai tā viņam iedod vēl sestās klases uzdevumus, taču viņai, vientuļajai mātei, regulārām privātstundu nodarbībām Tenzoram nav naudas.

Ja vien būtu kāds eņģelis, kurš Latvijā 1996.gadā, īsi pēc Bankas Baltija krīzes, sponsorētu Tenzoram nodarbības! Ja vien būtu speciālā klase vai pulciņš īpaši apdāvinātiem bērniem, kuru īpašā vajadzība ir vien tas, ka viņi ir kā pārņemti ar kādu no mācību priekšmetiem tiktāl, ka raud, ja pieaugušie tiem nenopērk jaunas darba burtnīcas, jo iepriekšējas ir izrēķinātas un izlasītas no vāka līdz vākam desmitiem reižu!

Taču eņģelis šoreiz neatrodas. Tā brīža Latvijas izglītības sistēma ar debesīm nav līgumu noslēgusi. Tenzors mācās, mokās, cieš līdz sestajai klasei, līdz saļimst. Viņu, vienpadsmitgadīgu zēnu, ievieto ratiņkrēslā. Viņa ķermenim, nervu sistēmai, šīs mokas sešu gadu garumā ir par daudz. Viņu ievieto slimnīcā, kurā arī nav neviena eņģeļa. Ārsti dod diagnozi “bērnu depresija”.

Tenzors, esot slimnīcā, nokavē uzņemšanu Rīgas Valsts pirmajā ģimnāzijā 7.klasē, un viņu uzņem parastā mikrorajona ģimnāzijā, jo atzīmes viņam ir ļoti labas. Šajā skolā bērni ir vēl nežēlīgāki nekā sākumskolā. Tenzoru draud piekaut par to, ka viņš ir tizls zilais, kurš zubrās, jo neko citu dzīvē neprot, turklāt klasesbiedri viņam regulāri atņem mantas, tās iemet skolas miskastēs, un Tenzors tad tās parasti atrod meiteņu tualetēs. Klasesbiedrenes ir viltīgas, cerot, ka viņam nebūs drosmes tur iet.

Arī šajā skolā Tenzoram gadās audzinātāja, kura vēl studē maģistrantūrā, viņai audzināmā klase ir pirmo reizi. Arī viņa nezina, ko darīt ar klasi. Pēc pirmā gada skolotājas darbā viņai ir nervu sabrukums, un viņa aizbrauc uz Itāliju dzīvot laukos un ārstēties. Tenzoru ievieto mājmācībā, jo tas esot vienīgais risinājums, ko skola var piedāvāt. Pēc tam, kad viņš mājmācībā beidz devīto klasi, direktors pasaka, ka vidusskolā Tenzoram vietas nav, jo Tenzors ir bijis atbrīvots no 9.klases eksāmeniem un nav tos nokārtojis. Direktors panāk, ka skolotāji izdara spiedienu uz Tenzoru, un viņš, raudādams par pārestību, jo ir izpildījis visas prasības un ar labām atzīmēm beidzis 9.klasi, padodas.

Tenzoru mamma ievieto vēl vājākā skolā, kuras direktoram nav tik augstas prasības. Un tajā skolā, kā nu gadījies, kā nu ne, 10.klasē bērni atrod jaunas dīvainības Tenzorā. Izrādās, bērniem 16 gadu vecumā ir sākusies pubertāte, taču Tenzors, kā sāka 4 gadu vecumā lasīt grāmatas, tā aizvien tās lasa. Aizvien šaha skolā draudzējas ar meitenēm, kuras nu jau iet augstskolas pirmajā kursā. Aizvien netaisās kādā iemīlēties vai maigi apskaut skolas diskotēkā. Klases meitenes jau atkal ķircina Tenzoru. Velk uz skolu īsus svārkus, apsēžas blakus, cenšas flirtēt un ākstās. Tenzors saprot, ka par viņu ņirgājas, bet neprot sevi aizstāvēt. Viņam nav tēva, un vectēvs dzīvo otrā Latvijas galā. Neviena vīrieša cilvēka viņam nav.

Šoreiz skolas vadība un psiholoģe Tenzoru bumbo no vienas paralēlklases uz otru, cerot, ka viņam beigsies daudzās depresijas. Patiešām vienā no klasēm bērni ir mazliet iecietīgāki pret viņu, un viņš pabeidz 12.klasi 21 gada vecumā.

Jau no 16 gadu vecuma Tenzors ir uz antidepresantiem, iet uz psihoterapiju, kad māte tam sakrāj naudiņu, un cenšas saprast sevi. Klausās depresīvu mūziku par citiem izstumtajiem. Psihoterapijā ārsts viņu cenšas saprast, bet nesaprot. Skolas psiholoģe viņu sauc par “sarežģīto zvirbulēnu”. Psihiatrs cer izkārtot Tenzoram invaliditātes grupu, lai Tenzors nebūtu bomzis, kad izaugs vēl lielāks. It kā 21 gada vecums jau nebūtu pieaudzis cilvēks. Labāk invalīds uz mūžu, nekā bomzis, spriež psihiatrs.

Kādas bija Tenzora speciālās vajadzības? Atbilde – lai viņam ļauj dzīvot un elpot gaisu vienā telpā ar klasesbiedriem. Psihiatrs uzskatīja, ka oficiāli uzlikt diagnozi “autisms” vai “hiperaktivitāte” neesot jēgas, jo zāļu tāpat neesot. Pietikšot ar “depresija”.
Nemaz nerunājot par diagnozi “aseksualitāte”, kuru Latvijā aizvien neuzskata par diagnozi. Izrādās pusaudžu vecumā pret Tevi var veikt bulingu un mobingu, ja Tava attieksme pret meitenēm pārāk atšķiras no normas.

Šai pasakai nav laimīgu beigu, jo Latvijā iekļaujošā izglītība aizvien nav pilnībā ieviesta. Tenzors sāka iet skolā 1994.gadā, taču arī mūsdienās trūcīgām vientuļajām mātēm ar mazturīgo statusu nav atbalsta, ja viņu bērni ir apdāvināti. Aizvien skolās ir 30-33 bērnu klases. Aizvien ir ģimnāziju direktori, kuri bērnus, kuri dažādu iemeslu dēļ nav nokārtojuši centralizētos eksāmenus, negrib redzēt savā skolā. Aizvien skolā notiek mobings un bulings pret bērniem, kuriem ir autisms.

Tomēr jaunā psihologu paaudze, kas strādā skolās, ir informētāka. Ir arī profesija sociālais pedagogs, kuras Tenzora laikā vēl nebija. Latvijas autisma apvienība ir nodibināta 2006. gadā, un tā veic sabiedrības informēšanu, izgatavo materiālus skolotājiem un vecākiem.
Tenzors aizvien iet uz psihoterapiju. Jau kopš 16 gadu vecuma, un ir nomainījis ļoti daudzus terapeitus. Viņš ir atradis citus neirodiverģentus cilvēkus ārzemēs, ar ko komunicēt, kuri ir viņam līdzīgi. Latvijā esot vientuļi, jo autisms pieaugušajos neesot problēma. Tā esot problēma izglītības sistēmai tikai līdz 18 gadu vecumam vai 9.klases pabeigšanai.

Ja viņa laikā izglītības sistēma nepiedāvāja neko, tad arī tagad iecietīgākus klasesbiedrus skola nodrošināt nevar, tikai papildus laiku kontroldarbos, atgādnes, psihologa un sociālā pedagoga vizītes, ko viņam nevajadzēja, jo viņš gribēja tikai, lai viņu liek mierā un ļauj mācīties. Un tieši to klasesbiedri viņam neļāva.

Lai vai kā, Tenzors reiz izauga un tika pieaugušo bibliotēkā. Izlasīja gandrīz visu tur.
Sekoja lūzuma gadi, kad viņš bija uzzinājis par sabiedrību Latvijā tik daudz, ka viņš iemācījās savu autismu maskēt. Viņš nodibināja savu uzņēmumu, viņam ir draugi, viņš prot labi ģērbties, profesionāli izturēties un nav bomzis. Kādam tas ir dzīves augstākais sasniegums – nebūt bomzim.

Kas būtu bijis citādāk, ja visi izglītības darbinieki būtu paklausījuši eņģelim, ja pašvaldībā sociālajā dienestā tiktu piešķirts pabalsts Tenzora mātei bērna vešanai uz papildnodarbībām matemātikā, ja Latvijā būtu par vienu matemātikas profesoru vairāk?

Dažreiz brīnumam vajag tik maz.
11 comments|post comment

[16 Mar 2025|09:25pm]

black_robin
Nesen vienu nakti klausījos mūziku yt un nejauši atradu brīnumjauku dziesmu, kura bija tur ielikta jau pirms vairākiem gadiem, bet tai bija tikai kādi 20 likes. Es ieliku 21. un, kamēr klausījos to otro reizi, tai parādījās 22. Atšķirībā no populārām lietām, kur cipari ir lieli un mainās nepārtraukti, šis šķita kaut kas teju vai īpašs - ka kaut kur pasaulē tieši tajā brīdī kāds arī klausījās tieši to pašu, šo apburošo nepopulāro dziesmu, varbūt arī nakts melnumā tāpat kā es, bet varbūt tur bija pavisam cita laika zona, varbūt tas bija kāds cilvēks ar kuru es runāju vienā valodā vai kāds, kuru es nespētu saprast, bet tobrīd mūs pāri laiktelpai vienoja tīksmināšanās par šo nomaļo mūziku.

Man tas, ko tikko uzrakstīju atsauca atmiņā viena cibiņa ierakstu, kurš jau sen dzīvo manā galvā rent free.

"Nav jau tā, ka runcis alka mirkt šampūnainā bļodā, bet tomēr nesmirdēt pēc reņģēm tam tīka. Mērcēdams ķepas, viņš sapņoja par kosmonautiku un prātoja, vai ārpus šīs pasaules, kaut kur tālu prom, kādā ziepjainā krāterī uz svešas planētas, mirka tāds pats nelāgi smirdošs lops un luncināja kaut ko līdzīgu astei. Un ja tas mirka - vai domāja to pašu?"
post comment

[16 Mar 2025|09:52pm]

mapats
-Lielākā daļa cilvēku ir tik apsēsti ar ārpasauli, ka pat nepamana, kas notiek ar viņiem pašiem.(N.Tesla)
-Kurš tic sev, tam nav vajadzība pārliecināt citus.(Lao Tzu)
-Apstājoties, iegūsti iespēju ieraudzīt skaistumu.
-Bailes no brīvības.
-Ir cilvēki kurus Tu pievelc, viņiem Tu nepatīc un viņiem nerūp Tava labklājība, viņiem vienkārši kautko vajag no Tevis.
-Cilvēkos vājprāts ir reti, bet grupās un partijās vājprāts ir valdošs(noteikums).(F.Nīče)
-Kaizen(japāniski) - katra diena ir iemesls kļūt labākam, pat tikai par mazliet. Tas nav par būšanu neuzvaramam, bet par būšanu neapturamam.
-Uzvari dusmīgo, nekļūstot dusmīgs, ļauno ar labumu, skopo ar devīgumu un uzvari meli ar patiesību.(Buda)
-Katrs pats izvēlas būt liecinieks, vai vēsturisku izmaiņu dalībnieks.
post comment

marts [16 Mar 2025|09:11pm]

inese_tk
1d izdarījām nākamo lielo šķiršanās soli pēc notāra apmeklējuma - atdalījām spotifajus. mēs ar K visu laiku bijām lietojuši vienu kontu. tagad mums ir family konts, kurā ir amizants dalībnieku sastāvs. ielīdu Niedrājā, likās negaidīti viegli.
2d brūža dzd ballīte.
3d muižu tīkla tikšanās Kokmuižā.
4d dzirdēju pirmos cīruļus. stallī šļura. vakarā migla.
5d pa nakti uzsniga daudz sniega. VM treniņš. jājām ārā. strādājām pie taisnēm un liektām līnijām - lecot sistēmas. šķērslīši mikro - uzsvars uz darbu ar trajektorijām.
no rīta biju atstājusi atslēgu saišķi mājas ārdurvju ārpusē (neaizslēgtās durvīs). vakarā uztaisīju popkornu un neizslēdzu elektrisko plīti. way to go dzīve vienatā - i can do it. can i?
6d redzēju savādu sapni, kurā migu ciet pie stūres un vispār nevarēju noturēt vaļā acis. jocīgi būt aizmigušai un sapņot par aizmigšanu vēl vairāk. 14h darbdiena - tirdziņš un danču vakars. drausmīgi, drausmīgi noguru. vienlaikus nosalu un saulē aprāvu seju. traks pilnmēness lielceļa vidū. un ugunsgrēks pie Cēsu apļa.
7d nezkāpēc pamodos pusastoņos. pelēks un mikls putenis visu dienu. nesaņēmos iziet ārā. Heroes. pašā vakarā atbrauca K.
post comment

bute zuti hahaha zutis buti hohoho [16 Mar 2025|06:07pm]

covid_19
amerikas centieni sadavīt husītus tikai ar aviāciju - smiekli un asaras, ne pie kā tas nenovedīs

kamēr kājnieks savu zābaku neuzliek uz akmeņa, viss ir muļķības un draņķi vai draņķības
post comment

iespējams, te var nopelnīt [16 Mar 2025|05:08pm]

covid_19
abortāriji pierobežā kā krievijas sieviešu ceļojuma galamērķis pie šīs reālijas krievijas valstī - ja tirgotu akcijas es nedomājot ieguldītu, pat paņemtu kredītu

protams augs cenas lieltirgotavām un viesu namiem, var būt kādam spa salonam ar, nemaz nerunājot par ahtobusa operatoriem


pavisam intriģējoša doma - kinoteātris, tikai repertuārs viss krievu valodā, piedodiet latgalieši, bet ne jums celts
post comment

[16 Mar 2025|04:11pm]

aborigens
[ music | Vivaldi - Nisi Dominus ]

Neticami, ka kaut ko šādu var uzrakstīt 1910. gadā (nevis vakar).
It might be put, somewhat coarsely perhaps, by saying that Conservative believes in any minority that is rich and the Progressive in any minority that is mad.

8 comments|post comment

[16 Mar 2025|04:00pm]

virginia_rabbit
un tas izrādās nav vītols, bet citronu verbēna
vai arī eikalipts
1 comment|post comment

[16 Mar 2025|01:14pm]

mapats
Ja Romas impēriju sagrāva vandāļi, goti un citi baltie barbari, tad R Eiropu(Romas impērijas mantinieci) paredzēts sagraut mākslīgi ar ievestajiem barbariem no dienvidiem un austrumiem pirms tam mākslīgi demoralaizējot civilizētos cilvēkus ar deģenerāciju, stulbumu un toksisku ķīmisko iedarbību no visām iespējamām pusēm(ēdiens, šprices, čemptraili, ūdensapgāde, sadzīves ķīmija, apģērbs).

Kura tauta grib sagraut Eiropu, kuras tautas pārstāvji to ļoti konkrēti ir teikuši un tas ticis nofilmēts?
post comment

Ekstrakts no debates [16 Mar 2025|12:39pm]

ctulhu
kurā oponents ļoti precīzi noformulēja to ko es uzskatu par principiālu kļūdu:

//Savukārt "citādi spējīgie" ļauj veidot politiku, no tās puses, kur palīdz šiem cilvēkiem maksimāli izmantot to, ko viņi var, nevis aplūko viņus kā slimus, kas ir jāārstē. Viņi nav jāārstē. Ar viņiem ir jāmācās dzīvot kopā, un tas ir jādara mums, nevis viņiem.//

Kļūda, jo tas noved pie vājuma un nevarēšanas veicināšanas/ kultivēšanas. Jebkurš defekts ir jānovērš. Defekts ir jebkas kas samazina varēšanu. Nenovērsti defekti uzkrājas un vājina visu sistēmu kopumā. Vājāka sistēma [ sabiedrība šajā gadījumā] savukārt vājina katru savu elementu. Kā redzam šeit sanāk process kuru var aprakstīt kā nevēlamu pastiprinošu atgriezenisko saiti. Tāpēc es uzskatu ka viss kas atiecas uz invaliditāti ir medicīnas [ psiholoģiju ieskaitot, protams] joma. Plāns ir novērst visu kas traucē. Esam uzmanīgi un nesajaucam - nevis novērst vājos bet novērst vājumu. Katra persona ir suverēna un uzdevums ir padarīt viņu max spēcīgu un varošu. Ja vēl neprotam [daudzas slimības vēl nav ārstējamas] - izpētīt kā. Ieguldīt līdzekļus izpētē un konstruēšanā.
3 comments|post comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]