Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2020-01-20 07:42:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
labs citāts
atrodams šeit:

http://klab.lv/users/indulgence/835925.html?view=3609173#t3609173

***Mūsu augstskolu lielākā problēma ir tas, ka to ir pārāk daudz, un valsts mākslīgi stimulē jaunos cilvēkus studēt. Rezultātā mums ir daudz vairāk jaunu ļaužu ar augstāko izglītību, nekā nepieciešams un nekā valsts var tos nodrošināt ar atbilstošu darbu un ienākumiem. Lielai daļai no augstskolu studentiem ne pašu intelektuālās spējas, ne vecāku izcelsme neļauj pretendēt uz intelektuālu profesiju.
Sekas ir izglītības iestāžu pārpilnība un izglītota proletariāta izaudzināšana, kas ir bīstami valstij. To papildina vēl viena kategorija – “pusmācītie”, - kurus rada tautskolu pārāk augstās prasības un iepotētās cerības. Rezultātā bērni vairs nevēlas turpināt vecāku amatu, bet izvirza sev nesasniedzamus mērķus, kas galu galā viņos rada neapmierinātību ar dzīvi. Ar katru gadu pieaug tādu ļaužu skaits, kuri, pateicoties iegūtajai izglītībai, pretendē uz tādu dzīves līmeni, kādu nespēj sev nodrošināt...***

(c)Bismarks ap 1890

Ir interesanti novērot, kā 70o/80o NLP mantru "ej dēliņ/meitiņ mācīties, nebūs jāstrādā rūpnīcā/kolhozā" lēnām nomainīja "ja tev nav bakalaura, tu neesi cilvēks", un šobrīd aktuālais "katram s*dam pa maģistra diplomam", tomēr man personīgi Bismarka citāts liekas aktuāls vēl šodien.

Izteicieni par izglītības nepieciešamību, atsaucoties automatizāciju arī fascinē - "katram krāvējam/ai pa universitātes diplomam!"


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kramers
2020-01-20 10:18 (saite)
Раздавали инструменты на сельхозработы. Еврею дали лопату. Тот так и эдак хочет от нее отделаться, ничего не получается. Подходит к начальнику:
– Слушайте, что вы мне дали? Она же без моторчика. Дайте мне с моторчиком.
– Да вы что?! Где вы видели лопату с моторчиком?!
– А где вы видели еврея с лопатой?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2020-01-20 10:34 (saite)
Atnāk jaumietis uz darbu uzņēmumā, nosūta viņu pie brigadiera, lai dod darba uzdevumu.
Brigadieris saka: "ņem slotu, ej slauki pagalmu".
Jaunietis sašutis: "bet es esmu beidzis universitāti"
Brigadieris: "labi, ejam, es tev parādīšu..."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kreiza
2020-01-20 11:11 (saite)
"ne vecāku izcelsme neļauj pretendēt uz intelektuālu profesiju"- kas tad šis par murgu?
Bet pārējam visumā piekrītu. Un trakākais, ka arī, darbā pieņemot, vairs nevar uzticēties augstākās izglītības papīram, jo tas nenozīmē, ka cilvēks zina visu, ko bija jāapgūst, un ir spējīgs domāt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2020-01-20 12:26 (saite)
Neiedziļinoties citāta niansēs (130 gados pasaule mazliet ir pamainījusies), teksts vēl joprojām ir aktuāls.
Ja par papīriem - divtūkstošo sākums izceļas ar augstākās izglītības diplomu "nēsātāju" pārpilnību, bet "nēsātājs" jau automātiski nenozīmē "izglītots".
Un attiecīgi visas modernās urbānās pasakas par "automatizāciju", lai attaisnotu "nēsātāju" skaita palielinājumu, un valsts ar likumu noteikts atbalsts, utt...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]kreiza
2020-01-20 13:37 (saite)
Es nesen secināju, ka ir tāds vājprāts kā pirmā līmeņa profesionālās augstākā izglītība. Ja to uzskata par augstāko, tad prasību pēc augstākās izglītības daudz kur var svītrot kā bezjēdzīgu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]jan09
2020-01-20 13:58 (saite)
Ar mazu skaudību jāsecina, ka tev ir bijuši interesanti pēdejie 20 gadi, ja tādu lietu nebiji pamanījusi.
Padomju laikā bija vidējā tehniskā (profene), un vidējā speciālā (tehnikums) izglītība.
Attiecīgi pārdēvējot tehnikumus par koledžām, vidējā speciālā pārtapa par pirmā līmeņa augstāko.
Un jā, tehnikuma izglītība IR augstāka par vidusskolas vai prof-tehniskās skolas izglītību!
Un jā, prasība par augstāko izglītību 85% ir bezjēdzīga!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]kreiza
2020-01-20 14:11 (saite)
Nē, nu varbūt kaut ko garāmskrienot arī manīju... Bet tagad nācās piedalīties darbinieku atlasē, un aci pret aci ieraudzīju to vājprātu dzīvē :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]slikts
2020-01-20 12:43 (saite)
izglītība ir arī pašpilnveidei

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

vai tikai papīram?
[info]jan09
2020-01-20 13:11 (saite)
99,9% visu mūžu pašpilnveidojas, brīvprātīgi vai piespiedu kārtā ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: vai tikai papīram?
[info]slikts
2020-01-20 16:21 (saite)
daudzi jo daudzi nesaskaras ar īstu viedokļu dažādību kā var sniegt akadēmiskāka vide.

piemēram, nezinu vai tev ir bijusi saskarsme ar viedokli, ka šajā ierakstā un komentāros paustais ir dziļi derdzīgs šķirisms, jo runā par izglītību kā pamatā ekonomisku instrumentu un mēģina sūdzēties, ka pārāk pieejama izglītība devalvētu to it kā vairāk pelnījušajiem. zemākajām šķirām šāda veida domāšanā, kur izglītība kā cilvēka iekšējās dzīves bagātināšana vispār nefigurē, būtu jāzina sava vieta un labākajā gadījumā jāsaņem arodizglītība. pārējiem tā ir jāpadara mazāk pieejama, privatizējot un apkraujot tos, kas nav bagāti, ar parādiem, lai jau mūža sākumā nebūtu izvēles kā vien būt zobratam iekārtā

nesaku, ka tu noteikti atpazītu šajā aprakstā savus uzskatus, bet tie tāpat glīti ierakstās šķirisma tradīcijā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2020-01-20 18:03 (saite)
Jā, iespējams, ka akadēmiskā vide var ko sniegt, bet nesniedz (tātad tomēr nevar vai vnk negrib) ;)
Daudz jau vairs nav palicis līdz pilnīgai izglītības devalvācijai, virziens "katram s*dam maģistru" uz to norāda, jo augstāk ir tikai Dr., kurus laikam jau tuvākos gadus 30it gluži pakaļ vēl nemetīs.

3% doktoru, 7% maģistru, 15% bakalauru, 15% vid speciālās, 20% profesionālās, 20% vidējā, 15% pamata, un 5% nekādas izglītības - ideāls sadalījums.
Tas kopā ar attīstītu 1-6 mēnešu dažāda līmeņa/nozaru kursu iespējām būtu perfekts laikam, kurā jaunas profesijas rodas ik pa pusgadam, un vecās izzūd ik pa pāris gadiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 01:21 (saite)
Pieejamība un devalvācija nav viens un tas pats.

Neviens jau nesaka ka vajag pazemīnāt prasības eksāmenos un tml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]di_wine
2020-01-20 14:13 (saite)
Ļoti piekrītu.

(Atbildēt uz šo)


[info]ctulhu
2020-01-21 01:20 (saite)
"katram krāvējam/ai pa universitātes diplomam!"

Nepareizi.

Jo nebūs jau to krāvēju. Kāda jēga gatavot cilvēkus t.s. vienkāršiem darbiem , kuri izzudīs?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2020-01-21 09:53 (saite)
kas nepareizi?
palasi darba vakanču aprakstus: pienākumi vs prasības.
apkopējai un krāvējam minimums pirmā līmeņa augstākā. attiecīgi brigadierim - bakalaurs, un vecākajam brigadierim - maģistrs.

/kas attiecas uz izzušanu - man reiz mācību iestādē stāstīja, ka datori atbrīvos darba rokas, ļaus ietaupīt papīru utt interesanti, ka 30 gadus vēlāk to nevar pamanīt.
//par krāvējiem: automatizēta noliktava bez viņiem neiztiek, lai cik arī lepni neskanētu nosaukums. Un arī robotizētās iekārtas rūpnīcās neiztiek.
///arī robotus uc automātiku remontpersonālam nevajag ne maģistra, ne doktora izglītību, un pat šo iekārtu projektētāji brīnišķīgi var iztikt bez augstākās izglītības (tādi kā CAD rasētāji, slodžu rēķinātāji, materiālu tabulu sastādītāji, programmētāji).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 10:45 (saite)
Tos krāvējus/ strādniekus tirpina vajadzēt , bet ne tik daudz kā agrāk. Also var iztikt bez daudz kā, tas jau nenozīmē ka viss bez kā principā var iztikt, nav vajadzīgs. Un vēl ir tas, no kā Bismarks pareizi baidījās - izglītotus cilvēkus ir grūtāk apjāt. Tikai - vai tas ir slkikti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

muahaha
[info]jan09
2020-01-21 11:52 (saite)
Pēdējā piezīme fascinē, īpaši, ja ņem vērā, cik daudz formāli it kā augsti izglītotu cilvēku lien visādās piramīdas veida shēmās, un vēl citus iesaista ;)
Papīrs jau nenozīmē spēju prast analizēt, vai domāt nevis šauti 2D, bet jau 3D vai 4D.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: muahaha
[info]ctulhu
2020-01-21 11:58 (saite)
Nejaucam tēmas, runa ir par reālu izglītību nevis formālu papīru, formāli jau mums te buiķis arī ir doktors.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: muahaha
[info]jan09
2020-01-21 12:11 (saite)
beidzās argumenti un sākas demagoģija?
formālā izglītība = papīrs = reālā izglītība
4 nepabeigtas bakalaura studijas nedod 1x veselu bakalauru ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: muahaha
[info]ctulhu
2020-01-21 13:32 (saite)
Nu papīru jau var arī nopirkt un tad reālās izglītības nebūs. Un par to ka 4 nepabaigtas izglītības nedod augstāko jau neviens nestrīdas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

offtopic
[info]jan09
2020-01-21 13:41 (saite)
stc, es labprāt nopirktu, vai iedosi kontaktus un cenu lapu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: offtopic
[info]ctulhu
2020-01-21 13:47 (saite)
Pats internetā sameklēsi, atslēdz spama filtru un būs tev to sūdu pilna pastkaste :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: offtopic
[info]jan09
2020-01-21 14:52 (saite)
tādus es pats varu uz printera izdrukāt, zīmogu jau uz mazā CNC izgriezt nav problēma...
bet man gribas kvalitatīvu maģistra diplomu nopirkt, lai varētu pieteikties doktorantūrai, tēmas atrastos ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: offtopic
[info]ctulhu
2020-01-21 14:57 (saite)
a kas traucē iestāties maģistros, izmācīties un dabūt īstu? [ un nē nopirkt var tikai sūdu, īstu var dabūt mācoties :D ]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

101 iemesls
[info]jan09
2020-01-21 15:35 (saite)
Tāpēc, ka nav vēlmes tērēt laiku kursam, no kura man vajag 25-50%.
Tāpēc, ka negribu mācīties visādus programmā ieliktus nevajadzīgus sūdus.
Tāpēc, ka esmu moduļu apmācības piekritējs.
Tāpēc, ka es mācos nepārtraukti.
...
Tāpēc, ka man blakus sēdošais maģistrs saņem mazāk nekā es.
...
Tāpēc, ka esmu valstī, kur 5 gadi nozarē aizstāj bakalauru un 10 gadi maģistru.

/man diplomus neprasa, bet, ja savajadzēsies - pats izprintēšu ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: 101 iemesls
[info]ctulhu
2020-01-21 16:11 (saite)
Nu nez LU viņi dod iespēju kaut kādā mērā sakomplektēt kursus pašam, ir pamata un tad ir b un c daļas izvēles

Also nu jā vajadzētu arī tādu variantu kad cilvēks var aiziet , nolikt eksāmenus, aizstāvēt gala darbu un dabūt grādu un nevienam neinteresē kā viņš to iemācījies/ izdarījis. Eksterns saucas laikam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ;)
[info]hedera
2020-01-21 14:48 (saite)
"..man reiz mācību iestādē stāstīja, ka datori atbrīvos darba rokas, ļaus ietaupīt papīru utt interesanti, ka 30 gadus vēlāk to nevar pamanīt."

Ei nu, man gan liekas, ka tieši šajā lietā ir milzīga atšķirība mūsdienās un pirms 30 gadiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jan09
2020-01-21 14:55 (saite)
atšķirība ir - par kārtu vairāk papīru nekā astoņdesmitajos.
Nu jau printeris, skaneris un kopētājs ir pieejams katram, ar zimuli un dzēšgumiju neviens nemocās ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: jā
[info]hedera
2020-01-21 15:03 (saite)
Kaut vai tīri ikdienišķā līmenī - elektroniski rēķini un iesniegumi, algas ar banku pārskaitījumiem, nevis pret parakstu Grāmatā, utt. Vēl - ziņas internetos, nevis ikrīta avīze, e-pasts un messengers, nevis apsveikumu kartiņas pa pastu, utjp.
Akadēmiskajā vidē arī - darbi vēl tiek izprintēti, jā, bet tikai tad, kad viss jau ir gatavs, nevis n-tās reizes pārrakstīti uz jaunām lapām. Un arī šajā ziņā vērojama tendence pāriet uz bez-papīra režīmu, piemēram, zinātniski žurnāli, kuri iznāk tikai elektroniskā veidā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2020-01-21 15:21 (saite)
sausa runa - intereses pēc paņem un paskaties, cik papīrs tiek kantorim iepirkts gadā, un paskaties, cik pirms 10it gadiem (daudzumā, nevis cenā).
Pat e-pastus printē un liek vākos, nemaz jau nerunājot par iesniegumiem un N-tām kopijām no tiem, arī rēķinus taisa pdf, sūta pa e-pastu, un printē abos galos, utt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]hedera
2020-01-21 15:24 (saite)
Ē, nu man laikam nebūs pieejas neviena kantora šādai informācijai, tā kā atliek vien agree to disagree. :) Sanāk, ka mums ir gadījies novērot ļoti atšķirīgus "kantorus".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 16:14 (saite)
Bāc

literatūras search 80 gadu beigās - tu ej uz fundeni 3 dienas sēdi referatīvajos žurnālos, izraksti uz papīra norādes, saraksti pieteikumu kartiņas, ej nodod gaidi saņem žurnālus izkopē vai izraksti ko vajag.


Tagad:

scifinder, pēc tam scihub, viss, nepieceļot pakaļu un dzerot tēju.

Gribi drukā gribi seivo, man personiski labāk patīk lasīt no izdrukas bet tehniski var iztikt vispār bez papīra.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]jan09
2020-01-21 16:26 (saite)
Tā jau bija klasika - rocies pa kartotēku, stādi sarakstu, stāvi rindā uz "ejošo" literatūru.
Pieejamība literatūrai, protams, ir par pāris kārtām augstāka, bet viens princips palicis nemainīgs - tehnisko literatūru nāksies lasīt svešvalodā, un nav būtiski, krievu, angļu, vai ķīniešu valodā ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 16:32 (saite)
Nu jā agrāk bija krievu, bet nu tur nav variantu - neviens tev netulkos visu vajadzīgo uz LV valodu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ;)
[info]hedera
2020-01-21 16:35 (saite)
Es lasāmos rakstus drukāju tikai ļoti, ļoti retos gadījumos, man visa rakstu bibliotēka ir failos saglabāta. Nesen aptvēru, ka, lasot vienu rakstu taustāmā žurnālā sagribēju ctrl+F funkciju un sajutos dziļi neapmierināta, ka irlā šitā nevar. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 16:36 (saite)
:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 16:37 (saite)
Kad taisa apskata rakstu vai lit apskatu dajebkam drusku ērtāk ir ja pa galdu ir vajadz. izdrukas, beeetnu meibī gaumes lieta

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eos
2020-01-21 06:39 (saite)
Atceros, ka biju apmēram 2015.g. pie psihoterapeita.

teicu, ka man ir Četras iesāktas augstākās izglītības.

Viņš: un praktiski ko Tu proti?
Es- ir pieredze apmēram 1000h mācot bērnus rēķināt.

Viņš:Nu tad tas arī ir sākums, atrodi kā labi pelnīt ar pedagoģiju Lv.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

!
[info]jan09
2020-01-21 09:41 (saite)
ideāls padoms!
privātskolotāji LV ir pieprasīti...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?