Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2020-01-20 07:42:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
labs citāts
atrodams šeit:

http://klab.lv/users/indulgence/835925.html?view=3609173#t3609173

***Mūsu augstskolu lielākā problēma ir tas, ka to ir pārāk daudz, un valsts mākslīgi stimulē jaunos cilvēkus studēt. Rezultātā mums ir daudz vairāk jaunu ļaužu ar augstāko izglītību, nekā nepieciešams un nekā valsts var tos nodrošināt ar atbilstošu darbu un ienākumiem. Lielai daļai no augstskolu studentiem ne pašu intelektuālās spējas, ne vecāku izcelsme neļauj pretendēt uz intelektuālu profesiju.
Sekas ir izglītības iestāžu pārpilnība un izglītota proletariāta izaudzināšana, kas ir bīstami valstij. To papildina vēl viena kategorija – “pusmācītie”, - kurus rada tautskolu pārāk augstās prasības un iepotētās cerības. Rezultātā bērni vairs nevēlas turpināt vecāku amatu, bet izvirza sev nesasniedzamus mērķus, kas galu galā viņos rada neapmierinātību ar dzīvi. Ar katru gadu pieaug tādu ļaužu skaits, kuri, pateicoties iegūtajai izglītībai, pretendē uz tādu dzīves līmeni, kādu nespēj sev nodrošināt...***

(c)Bismarks ap 1890

Ir interesanti novērot, kā 70o/80o NLP mantru "ej dēliņ/meitiņ mācīties, nebūs jāstrādā rūpnīcā/kolhozā" lēnām nomainīja "ja tev nav bakalaura, tu neesi cilvēks", un šobrīd aktuālais "katram s*dam pa maģistra diplomam", tomēr man personīgi Bismarka citāts liekas aktuāls vēl šodien.

Izteicieni par izglītības nepieciešamību, atsaucoties automatizāciju arī fascinē - "katram krāvējam/ai pa universitātes diplomam!"


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]slikts
2020-01-20 12:43 (saite)
izglītība ir arī pašpilnveidei

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

vai tikai papīram?
[info]jan09
2020-01-20 13:11 (saite)
99,9% visu mūžu pašpilnveidojas, brīvprātīgi vai piespiedu kārtā ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: vai tikai papīram?
[info]slikts
2020-01-20 16:21 (saite)
daudzi jo daudzi nesaskaras ar īstu viedokļu dažādību kā var sniegt akadēmiskāka vide.

piemēram, nezinu vai tev ir bijusi saskarsme ar viedokli, ka šajā ierakstā un komentāros paustais ir dziļi derdzīgs šķirisms, jo runā par izglītību kā pamatā ekonomisku instrumentu un mēģina sūdzēties, ka pārāk pieejama izglītība devalvētu to it kā vairāk pelnījušajiem. zemākajām šķirām šāda veida domāšanā, kur izglītība kā cilvēka iekšējās dzīves bagātināšana vispār nefigurē, būtu jāzina sava vieta un labākajā gadījumā jāsaņem arodizglītība. pārējiem tā ir jāpadara mazāk pieejama, privatizējot un apkraujot tos, kas nav bagāti, ar parādiem, lai jau mūža sākumā nebūtu izvēles kā vien būt zobratam iekārtā

nesaku, ka tu noteikti atpazītu šajā aprakstā savus uzskatus, bet tie tāpat glīti ierakstās šķirisma tradīcijā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2020-01-20 18:03 (saite)
Jā, iespējams, ka akadēmiskā vide var ko sniegt, bet nesniedz (tātad tomēr nevar vai vnk negrib) ;)
Daudz jau vairs nav palicis līdz pilnīgai izglītības devalvācijai, virziens "katram s*dam maģistru" uz to norāda, jo augstāk ir tikai Dr., kurus laikam jau tuvākos gadus 30it gluži pakaļ vēl nemetīs.

3% doktoru, 7% maģistru, 15% bakalauru, 15% vid speciālās, 20% profesionālās, 20% vidējā, 15% pamata, un 5% nekādas izglītības - ideāls sadalījums.
Tas kopā ar attīstītu 1-6 mēnešu dažāda līmeņa/nozaru kursu iespējām būtu perfekts laikam, kurā jaunas profesijas rodas ik pa pusgadam, un vecās izzūd ik pa pāris gadiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]ctulhu
2020-01-21 01:21 (saite)
Pieejamība un devalvācija nav viens un tas pats.

Neviens jau nesaka ka vajag pazemīnāt prasības eksāmenos un tml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?