Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2014-07-26 17:52:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
atruna
dārgās, es paspēju piedalīties LPSR, darbs vasarās kolhozā no 1.klases, piemājas saimniecība, vecās "Atpūtas" bēniņos, "Amerikas balss" radio, rindas, deficītu, talonus, vajadzību runāt "pareizi"' utt.
Piedalījos VAK, talkās, Nē-Metro parakstus vācu, ar Karogu pie Pieminekļa biju, no kursantiem muku, Baltijas ceļā un barikādēs biju, Zemessardzē esmu joprojām.
teikt, ka LPSR bija šausmas, fiziski nespēju, tā bija tikai cita sistēma, ar saviem + un -, pie tam, salīdzināt jau nav iespējams, tehnoloģiju laikmets un ātrums ir cits.
vai man kā speciālistam ir reāla atšķirība? jā, ir!
LPSR un UK deva/dod vairāk iespējas attīstīties.
tiesa gan, pie jaunās sistēmes nāksies strādāt 15 gadus ilgāk ;)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]nulle
2014-07-26 20:29 (saite)
Bendiks Mārcis nesen "Radio Merkurs" pateica būtisku lietu -- tajos pārmaiņu gados notika vienlaicīgi trīs revolūcijas -- ģeogrāfiskā (sabruka PSRS), nacionālā un sabiedrisko iekārtu maiņa. Būtu miljons, ja visi šīs trīs nejauktu vienu ar otru kopā (tā jau mana piezīme...).

(Atbildēt uz šo)


[info]krii
2014-07-26 20:38 (saite)
OK, pieņemu, ka Tu apjūsmo savu konkrēto dzīvesposmu un tajā pieredzēto, nevis attiecīgajā laikā pastāvējušo politisko un ekonnomisko sistēmu.

(Atbildēt uz šo)


[info]kreiza
2014-07-26 21:54 (saite)
Kā konkrēti izpaudās tas, ka LPSR deva vairāk iespēju attīstīties?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:10 (saite)
ir diezgan pašsaprotami, ka LPSR nozīmēja iespēju pārvietoties visas PSRS teritorijā par ļoti mazām naudiņām.

Pieeja Maskavas un Pēterburgas intelektuālajai bāzei un gadsimtu laikā uzkrātajai zināšanu bāzei arī daudz ko nozīmēja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:14 (saite)
Vai tad tagad nav tādas iespējas? Toreiz es nevarēju atļauties aizbraukt tur, kur tagad varu. Pie tam ne tikai uz Krievijas pusi, bet arī uz Eiropas valstīm un ne tikai. Ja toreiz bija tikai PSRS, tad tagad visa pasaule vaļā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:18 (saite)
Es tā neteiktu, ja vien Tu aroganti nedomā, ka visām maģistrantūru beigušām Latvju pelītēm ir nauda, par ko pārcelties uz dzīvi ārzemēs, vai pat studēt tur, vai vienkārši ceļot.

Runa ir par to, ka caur blatiem, caur aizrunātiem komandējumiem varēja tikt daudz kur. Tagad? Ja Tev valsts darbs apmaksā kādu kvalifikācijas celšanas kursu, priecājies. ( Es sakarā ar muzeju darbiniekiem)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:22 (saite)
Caur blatiem? Nu jā, caur blatiem... Tagad to var nopelnīt un nevajag blatus. Jo iedomājies tikai, arī PSRS bija cilvēki, kam blatu nebija, vai kas šo sistēmu principā neizmantoja, un kas to uzskata par vienu no lieliem PSRS mīnusiem. Pretīgi tad bija dzīvot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:26 (saite)
Paga, tagad nav pretīgi dzīvot? tagad ir kapitālisms!

Atļaušos iecitēt pati savu rakstu:

"...She was very goal oriented and almost always reached those goals, because she was a realist. However, i don't regard her as my ideal woman, because she manipulated with people too well. She had ability to make others pay her just for meeting her and taking her to opera.

Another aspect - she was very competitive. She took love as a sport. That's why she was a bisexual to some extent - rich young boys were no match for her and she turned to ladies as well. She left Latvia to hunt for bigger fish, of course.


I know another girl like her. She had a Hollywood smile, straight A's, perfect legs, a body very close to 90-60-90 and a charming face. She left Latvia to act in art cinema in France. She has been invited to Cannes festival already as an assistant. Of course, she has slept with all the right people. Directors and millionares, already famous actors etc.
I'm sure she will have enough time to have few millions in her bank account by the time she's forty. She is only twenty six now.


Don't get me wrong, i don't advocate anything here. Real life shows that for a female who is young, beautiful and extremely smart, it's rather easy to sleep up to the top instead of working in a company. Survival of the fittest, that's all."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:32 (saite)
Nu jā, tādi atsevišķi eksemplāri bija arī tajos laikos. Partijnieku pirtis un tml. Bet tad blatu sistēma vispār bija plaši izplatīta. Un tieši starp praktiski visiem iedzīvotājiem, nevis tikai atsevišķiem eksemplāriem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:35 (saite)
Tieši tā. Bet es jau nenoveļu vainu uz blatu sistēmu, es noveļu vainu uz to, ka daži cilvēki bija uzņēmīgi, bet liela daļa vienkārši sēdēja rokas klēpī salikuši.

PSRS iedeva dzīvokli, iedeva darbu, iedeva pabalstus un pat Kultūras namu, kur iepazīties ar vīrieti, iedeva. Kopš Perestroikas viss sievietei pašai bija/ir jādara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:41 (saite)
Es ar diviem bērniem un vīru pēc augstskolas dzīvoju 20 kv.m kopmītņu istabiņā vairākus gadus. Un es nezinu, kad mēs būtu dabūjuši dzīvokli. Beigās neizturēju un sagriezu dzīvi kājām gaisā, bet tas cits stāsts. Tāda bija realitāte.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:43 (saite)
Es zinu par realitāti un dzīvokļu rindām ^^ Pati uzaugu tādā kopmītnē, līdz māte sagaidīja rindu.

Un arī viņa dabūja dzīvokli lielā mērā tāpēc, ka viņai bija sakari. Un mums bija trūcīgo statuss. Tas bija 1990. gadā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:45 (saite)
Un tomēr gribās idealizēt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:49 (saite)
Piedod, bet man ir 160 iq, trīs nepabeigtas augstākās, un es strādāju par prostitūtu, jo mani darbā neņem Latvijā. Un uz ārzemēm negribu braukt.

Darbu meklēju jau sešus gadus savām spējām atbilstošu. Daudzās vietās man tieši sejā pasaka - Jūs esat par inteliģentu picu cepšanai, piemēram.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:53 (saite)
Varbūt vajag uzsākt savu biznesu, vai kādus individuālos pasūtījumus meklēt? Nezinu, kas Tu esi pēc specialitātes, grūti spriest. Bet darba Latvijā gana, tikai ar algām tā sliktāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:55 (saite)
tās nepabeigtās augstākās man ir "Baltu filoloģija", "Filozofija", "Angļu un latviešu valodas skolotāja".

Mani jau individuāli pasūta :D

Ikdienā vēl bez tā, ko teicu, rakstu prozu/ publicistiku. Mācu/mācīju bridžu un kung-fu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-27 00:02 (saite)
Tulkus taču visu laiku vajag... Tepat cibā tik daudzi ar tulkošanu nodarbojas, brīžiem pat galā netiek ar visiem tulkojumiem :) No otras puses, nav tā, ka Tev tik labi maksā, ka nemaz citu darbu negribas? Un galu galā šis darbs arī tak dikti interesants, īpaši, ja process patīk? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-27 00:06 (saite)
Pamēģināju tulkot, man nav talanta.

Un nesanāk arī tāpēc, ka es pati rakstu un, ja tulkojamais teksts ir truls, tad diez ko nesanāk. Nesen iztulkoju no grieķu valodas rakstu savam priekam un grieķu drauga - rakstnieka publicitātei :)

Process sen apnicis, tas ir darbs - sviedri, sviedri, kunksti un duša.

Maksā labi, bet laiks ir vērtīgāks par naudu. Un, ja man kas apnīk, es to vairs nedaru, vienalga, pat ja man maksā 60 eur stundā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-27 00:09 (saite)
Jāraksta bestsellers ;D Un jākļūst par pasaules slavenību- miljonāri :)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-27 00:12 (saite)
Eipurs Rakstnieku Savienībā teica, ka KKF par pirmo grāmatu sedz tikai izdošanas izmaksas, honorārā sev neko neļauj ierakstīt.

Šobrīd strādāju pie publicitātes starptautiskās rakstnieku čupošanās vietās, rakstu angliski.

Un pati recenzēju jau citiem - izdotiem rakstniekiem grāmatas, kā var lasīt manā blogā.

Tā kā Tev taisnībā :) Varbūt tas ir mans ceļš.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-27 00:15 (saite)
Tā izskatās :) It īpaši, ja jau kaut kādas iestrādes ir. Ok, nu gan es off. Lai veicas! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-27 00:17 (saite)
Paldies vēlreiz :) Rakstu kādus 11 gadus. Nesu uz Rakstnieku Savienību, slīpēju, lasu kaudžu kaudzēm klasiku un šedevrus utt.

99% smaga darba un 1% talanta. Ar labu nakti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2014-07-26 23:58 (saite)
He, domāju, ka ir gana daudz gudru cilvēku, kuri savu psiholoģisko īpašību dēļ nav īsti piemēroti kapitālismam (nu nevar visi sākt biznesu). Negribu idealizēt PSRS, bet tajā sistēmā bija vieglāk šiem cilvēkiem atrast savu vietu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]puuce
2014-07-27 10:43 (saite)
zini, nesaprotu, kādēl tu esi tik droša, ka LPSR Tev būtu gājis tik lieliski. Mani vecāki bija loti gudri, absolūti neizdarīgi, turklāt attālu radu dēl sabojātu biogrāfiju. Nekur celot vini īsti atlauties nevarēja. Blatu mums nebija. es gãju skolā, kur lielākajai dalai bija radi ārzemēs vai jūrnieki. nekad neaizmirsīšu, kā klasesbiedri mani sauca par ubadzi, jo man nebija ārzemju mantu. neaizmirsīšu arī to, kā slimojot mamma nāca mājās un teica, ka veikalā nav bijis nekā, un ko lai slimam bērnam dod ēst. bet jā, mani vecāki bija neizdarīgi. un tādi vini ir arī tagad.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2014-07-27 11:31 (saite)
kādēļ?
mana loģika: ir radiorūpnieca - vajag darbiniekus, ir rūpniecība - vajag tehniskos speciālistus, bija eksperimentālie cehi utt, ja rūpniecība likvidēta - speciālistus nevajag.
tā kā es apņēmos rakstīt vairāk par labo - man bija jauka bērnība, daudz fiziska darba, daudz grāmatu, meži, lauki, lopiņi utt. ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]puuce
2014-07-27 11:45 (saite)
tas vairāk eos domāts komentārs. neatceros savu bērnību kā loti saulainu. bet galvenais iemesls tiešām drīzāk bija manu vecãku nespēja par sevi parupēties. ak jā, lauku mums arī nebija, ar visām izrietošajām sekām:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2014-07-26 23:47 (saite)
It kā tajā laikā UK visiem bija divstāvu osobņaks :) Pat tagad ļoti liela daļa londoniešu dzīvo kopmītnēs, un tas skaitās normāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:51 (saite)
Piekrītu - par Londonu un Nothinghemu zinu, man tur draugi dzīvo. Pārsvarā jau studentu tipa kopmītnēs, katra istabiņa apmēram 8 m^2.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kreiza
2014-07-26 23:25 (saite)
1987. gads ir Tavs dzimšanas gads? Par kā pieredzi tad Tu runā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:27 (saite)
Par savu draugu, savu, savas mātes, savu klienšu...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2014-07-26 23:34 (saite)
Idealizē tie Tavi draugi :) Bet nu labi, patiesībā šī saruna nekur neved, iešu padarīšu kaut ko lietderīgāku :) Ar labu nakti!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:36 (saite)
Paldies. Nakti-nakti (:

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2014-07-26 23:44 (saite)
Apsviedīgiem cilvēkiem arī tagad ir diezgan lielas iespējas studēt Eiropā. Pelītes nestudē tāpēc, ka viņas ir pelītes, citi to nedara, jo ir ģimene un tas traucē brīvi pārvietoties.

Bet ceļot var kaut var ar autostopiem. Man šķiet, ka pilna ciba ar tādiem. Grūtāk jau tas, ka mentalitāte katrā valstī atšķiras un maz ir tādu, kas gatavi mainīties, pieņemt citu kultūru un domāšanas veidu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-26 23:46 (saite)
Mana jaunākā māsa ar savu draugu studē ārzemēs kopā.

Starp citu - biedri, pastāsties saviem studentiem - tagad Erasmusā var braukt vairāk kā vienu reizi. Mainīja kārtību šogad.



(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2014-07-26 23:48 (saite)
Nezinu par Erasmu. Māsīca gan to izmantoja, bet viņai ļāva tikai vienu reizi. Es studēju Anglijā kā rezidents ar visiem bonusiem (wink wink).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2014-07-27 09:53 (saite)
Arī šobrīd ir iespēja gan ceļot pa Krieviju, gan pa citām bijušajām PSRS republikām, vīzas (tajās valstīs, kur tās vispār nepieiciešamas) Latvijas pilsoņiem tiek brīvi izsniegtas. Ceļošana pa bijušo PSRS, rēķinot pret vidējo LV ienākumu līmeni, neizmaksā dārgāk kā padomju laikos.
Toties ir radusies iespēja aizbraukt uz kādu citu valsti, neesot ne jūrniekam, ne diplomātam, kas PSRS laikos bija praktiski neiespējami.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2014-07-27 09:57 (saite)
Starp citu, arī Krievijas intelektualā bāze cilvēkam, kurš zina krievu valodu, ir pieejama - LU un arī citām LV augstskolām ir sadarbības līgumi ar Maskavas un Pēterbburgas universitātēm, ik pa laikam ir arī iespējas pieteikties apmaiņas braucieniem. Nezinu nevienu gadījumu, kad kādam būtu atteikta iespēja izmantot kādu no Krievijas akadēmiskajām bibliotekām (neskaitot interneta resursus, protams).
Tikai - šobrīd ir iespēja izmantot arī citu valstu intelektuālos resursus, kas padomju laikā nebija iespējams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-27 10:02 (saite)
Es tam visam piekrītu. Tomēr - man ir kartiņa visās Rīgas bibliotēkās, un, liela daļa PSRS laikā uzkrātā krievu literatūras fonda ir iznīcināta, jo mūsdienās dzīvojošie krievi nepieprasa šo literatūru (avots - bibliotekāres).

Plānoju braukt mācību ceļojumā uz Sanktpēterburgu tuvākajā laikā, lai iepazītos ar Čehova laikabiedru darbiem, kas Latvijā nav pieejami.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2014-07-27 10:43 (saite)
Arī LPSR laikā nebūt nebija uz vietas pieejams viss, ko sirds kāroja, tāpēc studenti un pētnieki brauca uz citu republiku bibliotēkām.
Jā, bibliotēku fondu ietilpība ir ierobežota, tāpēc diemžēl vecās nepieprasītās grāmatas mēdz tik iznīcinātas. Taču tā nav ar valsts iekārtu saistīta problēma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-07-27 10:53 (saite)
Mana problēma ir vēlme lasīt orģinālvalodās.

Es, piemēram, nesaprotu, kāpēc "Meistars un Margarita" nav brīvi pieejama krieviski Rīgā daudzos eksemplāros, ja Rīgā dzīvo ap 40% krieviski runājošo.

Bibliotekāres apgalvo, ka viņu nepieprasa, un, lai arī šī grāmata ir skolu programmā krievu val. lit. vēst, viņu lasa maz.

Principā es jau visu saprotu - uzglabāšanas izmaksas ir pārāk lielas, lai glabātu kaut ko, kam ir vēsturiska vērtība. Piemēram, man ir plaša Ulmaņlaikā izdoto grāmatu personīgā bibliotēka. Nacionālajai bibliotēkai Zentas Mauriņas rokrakstus diez ko nevaig. No otras puses, viņi bija priecīgi ieskenēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

hohoho
[info]jan09
2014-07-27 11:37 (saite)
ts "trimdas latvieši" 90os sasūtīja daudz trimdā izdotu darbu, mazliet izdevās palasīt, bija ļoti interesanti.
šobrīd, cik zināms, 99% no atsūtītā ir nodotas makulatūrā vai vnk izmestas - man parasti nav izdevies šajos mirkļos būt klāt, lai pacenstos saglabāt...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: hohoho
[info]eos
2014-07-27 11:39 (saite)
Tā kā mana māte strādā Rakstniecības muzejā, šādi bēdu stāsti ir diezgan ikdienišķi.

Bet nu jā - ja ārzemēs kāds kolekcionārs ir gatavs maksāt miljonus par Dikensa rokrakstiem, tad par Mauriņas vai Raiņa rokrakstiem es nekādus piedāvājumus neesmu saņēmusi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]puuce
2014-07-27 10:52 (saite)
ok, katram savs, mani neskumdina zaudētā iespēja studēt Maskavā, jo esmu studējusi Oksfordā, un zinu, kura man subjektīvi liekas vērtīgāka iespēja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2014-07-26 23:33 (saite)
Kaut kādā ziņā šobrīd UK patiešām vairāk līdzinās PSRS nekā Latvija.

Piemēri jau nav ilgi jāmeklē: bezmaksas medicīna pretstatā 75% valsts apmaksātajām zālēm, brīvākas iespējas studēt finansiālā ziņā pretstatā Latvijas budžeta grupām un plaģiātisma skandāliem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]begemots
2014-07-27 18:56 (saite)
nē, nu, mēs katrs varam izvēlēties 2-3 parametrus pēc kuriem kāda valsts līdzinās vairāk citai, nekā otra.

tai pat laikā vilkt vienādības zīmi starp UK un PSRS... mana demagoģija tik tālu nesniedz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2014-07-27 19:08 (saite)
Neviens te neliek vienādības zīmi. Tavs pēdējais teikums ir nevietā.

Ja cilvēkam sociālie aspekti šķiet svarīgi, tad viņam šo aspektu salīdzinājums liksies nozīmīgs. Ja vērtēsi pēc citiem aspektiem, tad UK un PSRS pat varētu būt diametrāli pretējas valstis. Bet salīdzinājums tika dots, lai ilustrētu, ka Latvija sociālā ziņā cenšas iet diezgan atšķirīgu ceļu no citām ES valstīm. Es jau ceru, ka galu galā kopība ar ES tai liks tomēr pievērst lielāku vērību sociālajām lietām un atteikties no plāniem, piemēram, ieviest maksas medicīnu. Bet šobrīd vēl nejūt uzlabojumus šajā virzienā. Ir tikai vēl sliktāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?