kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Aug. 4th, 2019|09:48 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vēl es nesaprotu par velosipēdistiem un zvaniņu dzindzināšanu. Pārvietojoties pa ietvi velosipēdists drīkst, bet netraucējot kājāmgājējus. Imho, no tā es secinu, ka zvaniņš ar nolūku "palaid mani" ir ļoti nevietā. Uz velosipēdistu ceļa dzindzini vienā laidā. Savukārt, uz gājēju ietves, pieraujies un gaidi, nu, vai arī pārcelies uz brauktuvi un rullē tā, ka neviens un nekas tev netraucē ar savu lēno virzīšanos vai neparedzamajām trajektorijām.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]puuce
Date:August 4th, 2019 - 10:02 am
(Link)
lūk, ceturtdien to atgādināju vienai pa ietvi braucējai. “Uz ielas ir bruģis un jūs abas ejat tik lēni!” viņa norādīja.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:August 4th, 2019 - 10:28 am
(Link)
:(

atkarībā no velosipēda, bruģis var būt tiešām liela problēma. protams, tas pilnīgi nekā neattaisno nelaipnu traucēšanu gājējiem, bet es saprotu to frustrāciju, kas var rasties, ja tev tiešām kaut kur +/- steidzīgi jātiek, bet vienīgā vieta, pa kuru vari izbraukt, jau aizņemta ar cilvēkiem, kuriem (šķietami) nekur nav jānokļūst (jo viņi iet tiiiiiiik lēeeeeeni). mums tik ļoti trūkst normālas velo infrastruktūras, lai visi būtu laimīgāki.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 4th, 2019 - 10:32 am
(Link)
Nu, ja ir grūti izbraucami ceļa apstākļi, vienmēr var nokāpt no velo un pastumties to gabaliņu līdz apstākļiem labākiem. Savukārt, ja ir milzu steiga - mierīgi var pārkāpt uz braucamo daļu - satiksme Rīgā nav tik intensīva, lai nevarētu raiti rullēt tā.

Ne tikai infrastruktūra, bet arī elementāra pieklājība.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:August 4th, 2019 - 10:37 am
(Link)
minētajā piemērā jau tieši tiek norādīts, ka cilvēks nevar pārkāpt uz braucamo daļu, jo tur ir bruģis.

es savā komentārā arī konkrēti norādīju, ka tas neattaisno sūdīgu attieksmi pret gājējiem, bet man arī nešķiet, ka visi (vai pat lielākā daļa) velosipēdistu būtu ar elementāras pieklājības trūkumu. un veloinfrastruktūra, manuprāt, efektīvi risinātu lielāku skaitu problēmu, nekā mēģinājumi pāraudzināt nepieklājīgos velosipēdistus (kas, protams, arī ir vērtīgi, bet man, piemēram, nekas tāds nav vajadzīgs, kamēr veloinfrastruktūra gan ir vajadzīga)
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:August 4th, 2019 - 10:49 am
(Link)
ak dievs, drusku rodas sajūta, it kā nevienu no maniem komentāriem nebūtu lasījuši. es nekur nesaku, ka ir ok velosipēdistiem rīkoties pretrunā ar satiksmes noteikumiem, es saku, ka šīs problēmas visefektīvāk varētu atrisināt, iedodot vietu, kur velosipēdistiem droši braukt nevienu neapdraudot un netiekot pašiem apdraudētiem. tāpat kā es no sūdīgām pieredzēm (piemēram, kur man gājēja tempā tieši aiz gājējiem braucot pāri ielai pie zaļās gaismas acīs skatoties uzbrauc virsū autovadītājs vai arī kur mani uz ielas apdzen tieši tādā pārdesmit metru garā ceļa posmā, kur remonta dēļ ir pārāk šaurs, lai normāls autovadītājs to darītu, ar mašīnas sānu laipni pieglaužoties manējam) nesecinu, ka autovadītāji vienkārši ir nepieklājīgi briesmoņi un vajadzētu, nez, aizliegt viņiem pārvietoties pilsētā, tāpat arī tas, ka atsevišķi velosipēdisti rīkojas stulbi vai nepareizi nenozīmē, ka mēs neesam pelnījuši normālus risinājumus ērtākai savstarpējai sadzīvošanai pilsētas ielās.
[User Picture]
From:[info]puuce
Date:August 4th, 2019 - 10:33 am
(Link)
Erm, nu, velosipēdisti jūtas taucēti un kavēti arī tad, ja gājēji iet pa ietvi Valdemāra ielā, kur otrpus ielai ir velosipēdistu celiņš. Tā ka ne infrastruktūrā vaina, bet attieksmē, attieksmē.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:August 4th, 2019 - 10:21 am
(Link)
starp citu, CSDD eksāmena jautājumā pareizā atbilde, ko darīt, kad uz ietves tev priekšā ir gājēji, ir "samazināt ātrumu līdz gājēju ātrumam un zvanīt zvaniņu" (no kidding)

teorētiski jau zvaniņam laikam arī būtu jābūt kā brīdinājumam "es te esmu", nevis tikai obligāti "palaid mani". man gan arī nepatīk traucēt cilvēkus ar zvanīšanu, parasti vienkārši gaidu, kamēr tiksim kaut kur, kur varu apbraukt, un tagadējam velo joprojām nemaz neesmu tikusi pie zvaniņa. es arī vienmēr cilvēkiem, kas šausmīgi satraucas, redzot velo uz ietves, ja man ir tāda iespēja, cenšos laipni atgādināt, ka uz ietves viņiem vienmēr ir priekšroka un velosipēdistu pienākums ir viņus netraucēt un netraumēt.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 4th, 2019 - 10:24 am
(Link)
ā, ok, tad CSDD ir šādi.

Tas zvaniņš mani kā gājēju nervozē, jo, piemēram, neviena persona, kas ir aiz manis un pārvietojas ātrāk ar kājām, piemēram, nepūš taurītē, lai darītu zināmu, ka "ir te".
Es pati nezvanu, ripinos un gaidu, kad pamanīs (un parasti pamana) vai arī visai drīz parasti paveras iespēja apdzīt, lieki nenervozējot ļaudis.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:August 4th, 2019 - 10:50 am
(Link)
jā, man ir tieši šī pati loģika, ka zvaniņš lielākoties vienkārši rada lieku stresu
[User Picture]
From:[info]usne
Date:August 4th, 2019 - 10:21 am
(Link)
Es dxindzinu, ja gājēji iet barā vai neadekvāti daudz vietas aizņem un es šai situācijā justos neērti arī bez vello.
[User Picture]
From:[info]virginia_rabbit
Date:August 4th, 2019 - 10:40 am
(Link)
retu reizi ir kaut kādas tadas situācijas. piem klusais centrs, kur stav turistu bars un neredz, ka mes jau labu laiku gaidām. un es krvainieku nevaru paraut no augstas apmales uz bruģa. mēģinu vispirms ar balsi, reizēm uzzvanu
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:August 4th, 2019 - 11:04 am
(Link)
Ak tu nabadzīte, kāds nelietis tev uzdzindzināja?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 4th, 2019 - 11:09 am
(Link)
Vai arī "neliete", thhhh.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:August 4th, 2019 - 11:28 am
(Link)
Ja godīgi, es pat nesaprotu uz kuru pusi man tagad lēkt, kad kāds ļoti steidzīgais velosipēdists sadzindzinās cieši pie muguras. Reiz šādi gadījās uz tilta, kur vienīgā brīvā vieta bija pāri margām... pāri nelēcu un tiku "sabraukta". Pēcgarša vēl joprojām šķērna.
From:[info]santech
Date:August 4th, 2019 - 04:37 pm
(Link)
precīzi. tieši gribēju izpausties arī no savas puses, tad darīšu to te, nevis jaunā rindā.
respektīvi - uz vanšu tilta kaut kā gadījās, ka vai nu pa pretējo joslu kaut kas pārvietojās vai kas, bet arī - dura aiz muguras dzindzina. es paskatījos, kas tur par stulbeni, un ignorēju. bremzes ir, liec lietā. pajautāj vēl -kas? man tagad upē jālec lai tu varētu tikt tālāk?

un kārtējo reizi atkārtošos - ne jau plastmasas maisiņi mūs nogalinās, bet gan empātijas trūkums organismā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 4th, 2019 - 08:42 pm
(Link)
empātijas trūkums organismā būtu tas moments, kad tu neparko nepalaidīsi nevienu garām?
From:[info]santech
Date:August 4th, 2019 - 08:44 pm
(Link)
Tu nesaprati situāciju. Vienīgais veids, kā man palaist garām, bija pašam lēkt upē.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 4th, 2019 - 08:46 pm
(Link)
uz vanšu tilta nesaprotami, jā. varbūt izstāstīsi visu razkladu?
From:[info]santech
Date:August 4th, 2019 - 08:53 pm
(Link)
tas bija pietiekami sen, ka neatceros detaļas. tik vien kā fakts, ka man nav kur sprukt un aiz muguras vēl dzindzina lai palaiž dāmīti garām. 15 sekundes nevarēja pagaidīt, lai balagāns pazūd. un tas mani, protamska, sadusmoja.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 4th, 2019 - 08:54 pm
(Link)
kāds balagāns?
From:[info]santech
Date:August 4th, 2019 - 08:57 pm
(Link)
rasbainiek, atpisies. lūdzu. kuru burtu tu nesaproti no teksta "detaļas neatceros"?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 4th, 2019 - 09:00 pm
(Link)
man nav skaidrs, kā uz vanšu tilta viens gājējs un viens velobraucējs var nesadalīt telpu, tāpēc jautāju. tad tu sāc pieminēt balagānu – varbūt braucēja zvanīja balagānam, nevis tev? un tu (acīmredzot) gadiem ilgi par to rūgsti.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 4th, 2019 - 12:16 pm
(Link)
šī ir tāda specifiska "gribam dzīvot kā attīstītajā pasaulē, bet tikai lai pašam neko nav jādara" problēma imho. biezāk apdzīvotās lielpilsētās vispār nav jautājuma par to, ka ietve būs ar citiem jādala. un nav pat būtiski, vai šie citi ir kājāmgājēji vai velominēji.
[User Picture]
From:[info]klusais_okeans
Date:August 4th, 2019 - 01:48 pm
(Link)
Es dzindzinu tikai brīdinot un ja priekšāgājēji pārvietojas ļoti haotiski. Pirms nedēļas, braucot pa brauktuvi, mašīna no pretējās joslas speciāli iebrauca manējā, lai pabiedētu un atgādinātu, ka velobraucējiem te nav jābrauc, tā ka nē, labāk patraucēšu kādu ar savu dzindzin, nevis riskēšu ar sabraukšanu
[User Picture]
From:[info]zin
Date:August 4th, 2019 - 06:21 pm
(Link)
kad vēl vizinājos ar velo pa ietvēm, mēdzu īsi uzzvanīt, tuvojoties un grasoties apsteigt kājāmgājēju. ne lai palaiž, bet lai zin, ka tur esmu un pēkšņi nepasper soli sāņus.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 4th, 2019 - 06:41 pm
(Link)
Es mēģinu zvanīt, cik nu reti var, bet gadās, ka tas ir vienīgais veids, kā droši kādam tikt garām - parasti tās ir situācijas, kur pa ietvi iet bars cilvēku un man nav citas iespējas, kā laicīgi likt par sevi manīt. Un, jā, laikam jau zvans tomēr jāuzlūko kā signāls "hei, es šeit esmu un man vajag kaut kā tikt jums garām" nevis "papisieties visi malā, es te braucu". Lai gan bieži vien daži velobraucēji, šķiet, to izmanto tieši pēdējā no minētajiem veidiem.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:August 4th, 2019 - 07:50 pm
(Link)
Mnjā, šis ieilgušais un kārtīgi ierūgušais saspīlējums un nīgrums starp ceļu satiksmes grupām ir galvenais iemesls, kādēļ pa Rīgu ar velo pāvietojos ļoti reti. Nav jau tā, ka velobraucēji būtu balti un pūkaini, noteikumu pārkāpējus redzu bieži. Bet šis man nu gan ir jaunums - ka pat zvaniņš, izrādās, ir slikti.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 4th, 2019 - 08:33 pm
(Link)
Jā, nupat atcerējos - pirms kāda laika uz ielas tērzēju ar nejauši satiktu zviedru kungu, kurš dalījās pieredzē par Rīgas sadzīvi. Tad, lūk, viņš pauda izbrīnu par to, kāpēc velobraucēji tik maz lieto zvaniņu. Cita starpā viņš arī ilgi sūdzējās par vietējiem autobraucējiem un viņu vaļīgo attieksmi pret CSN.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:August 4th, 2019 - 08:55 pm
(Link)
Jā, Rīgā autobraucēji arī ir diezgan nebalti un nepūkaini attiecībā pret CSN, + vēl agresīvi un nervozi. Jūlijā 2 nedēļas pavadīju Islandē un uzreiz ievēroju, cik Reikjavīkā autobraucēji ir saprātīgi un relaxed - pa pilsētas ielām braukā lēni, bez nevajadzīgas steigas, uzmanīgi pret apkārt notiekošo, netaisa drāmu, ja nākas uz pāris minūtēm iebremzēt. Draugs latvietis, kurš tur dzīvo un strādā, šo manu novērojumu komentēja, ka latvieši un poļi, savukārt, to nevarot ciest - viņam bieži darba sakarā braucot kopā ar ne-islandiešu kolēģiem nākoties noklausīties drāmas par "bremzēm islandiešiem".
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 4th, 2019 - 08:55 pm
(Link)
klasika, viens burkšķ, huļi nezvana zvaniņu, otrs burkšķ, huļi zvana.
mani pārsteidz tas, cik ļoti tie, kuri identificējas tikai ar pozīciju "gājējs" nav gatavi tam, ka ietves ir jādala ar citiem cilvēkiem.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:August 5th, 2019 - 10:39 am
(Link)
Mana atvase nupat kā reizi nokārtoja velobraucēja tiesību eksāmenu. Un tur bija skaidri un gaiši norādīts, ka velosipēdistam, kas redz priekšā gājēju, ar zvaniņu jāinformē par savu klātbūtni. Tā nu jaunkundze braukā apkārt dzindzinādama kā šveiciešu telēns - ļoti likumbijīga, kā jau juristes meita.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 5th, 2019 - 11:42 am
(Link)
Ok, tad man laikam jānomaina attieksme no "palaid mani" uz "es esmu te". Un jāsāk nēsāt skaņu izolējošās ausis :D