gnidrologs ([info]gnidrologs) rakstīja,
@ 2018-06-14 22:07:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Es absolūti nespēju izfigurēt kā lai cilvēks pielieto savā dzīvē, sev par labu, savus dabiskos talantus. Es nez kāpēc izvēlos profesijas vai random rūpalus, kas galīgi nav mani. Interesanti, ka kaut kas tāds bija/ir raksturīgs manam tēvam. Iet kaut kādā biznesā un domāt, ka gan jau ar pieredzi paprjot. Ņeprjot!
Bērni, ejiet studēt/strādāt, kur jums reāli patīk tas, ko darāt. Nekad neizvēlieties ceļu, kas tajā brīdī šķiet 'ienesīgāks'.(edit: nekad neklausāt, ko vecāki un radi muld, fuck them, neko nesaprot) NEKAD!


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]chimera
2018-06-14 22:41 (saite)
oi, da labi, pilna cba ļaužu, kas seko sirdsbalsij un CIEŠ gadu desmitiem.

(Atbildēt uz šo)


[info]ctulhu
2018-06-14 22:44 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo)


[info]kjiimikjis
2018-06-14 23:13 (saite)
Nu, ja nevedas ar savu talantu pielietošanu dzīvē, moš vajag pakāpties kādu soli atpakaļ un mēģināt pareflektēt, vai tiešām attiecīgie talanti tev vispār piemīt. To es tā vispārīgi - ir pašam viens zināms cilvēks, kurš dikti tuvu sev tur domu, ka "gribu būt mākslinieks". Kas ir labi un jauki, bet nu tā viņa "māksla" ir širpotrebs, da i tas pats ne tādas kvalitātes, ar kuru izsisties. Bet tas laikam jau pašam jāsaprot, ka "nav mans".

Citādi jā, retais gadījums, kad pilnīgi piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]honeybee
2018-06-15 08:28 (saite)
man šķiet, ka tur ir kaut kāds dīvains punkts ar to talanta/varēšanas attiecību.
nu tb ja ir "talants", tad, protams, ir vieglāk un patīkamāk sākt, un vēlāk arī ir negaidīti bonusiņi tipa "oj, visiem tas šķiet sarežģīti? nu kā, vnk izdari šitā, un... *magic*"
bet reāli jau tāpat, lai cik "talantīgs" tu nebūtu, vienā brīdī tu saproti, ka ar to talantu nafig nepietiek un ir nenormāli, nenormāli daudz jāstrādā, tā, ka mute mella un "omg nafig vispār es šito iesāku" un "akdies, kāds teica, ka man esot talants? Idioti nah, nekā man nav" => un kaut kur pāris gadu attālumā aiz šī mirkļa principā var arī dabūt kko labu no tā, kas pašam patīk.

cilvēkiem, kuriem talanta "nav", vienkārši ir grūtāk iesākt, bet zato vieglāk art uz priekšu, jo nevienā brīdī neiestājas tas ahujs tipa "bet kāāāā, es taču tik talantīgs, nevar būt, ka man nesanāk, laikam nebija īstais talants"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santa_be
2018-06-20 15:21 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]romija
2018-06-14 23:15 (saite)
Par šo tēmu kādreiz ar cienīto strīdējāmies. Viņš pastāvēja uz to, ka jāizvēlas stabilitāti (cept maizi, piemēram), es teicu, ka jāizvēlas pēc dotībām un sirds. Beibe uz mums paviebās un aizgāja savu ceļu. Neiebildām. Viens labums ir - mūs nevarēs vainot guļot psihoterapeita zvilnī.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]romija
2018-06-14 23:18 (saite)
Nu, vismaz par šo :)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2018-06-15 00:20 (saite)
Bhagavad-gītas ieteikums ir labāk nepilnīgi darīt savu darbu, nekā perfekti darīt to, kas nav tavs. Protams, to var visādi interpretēt, bet kaut kāda jēga tajā ir.

(Atbildēt uz šo)


[info]summoned
2018-06-15 11:28 (saite)
Zini, es sāku studijas piecas reizes, katru reizi citā programmā. Iemēģināju visu ko no matemātiķiem un biologiem līdz apģērbu tehnologiem. Tagad strādāju to, ko neiebilstu darīt - esmu puslīdz ciešams ITšņiks, darbs ir ērts un puslīdz ienesīgs.
Gan uzskatu, ka nav vērts sevi naudas dēļ mocīt jomā, kura tiešām riebjas, var taču atrast vismaz kādu puslīdz ciešamu...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-06-15 11:45 (saite)
Jā, saprotu. Mana problēma ir, ka neesmu vairs jauns un nezinu pat īsti uz kuru pusi iet. Kaut kad agrā jaunībā bija iedoma, ka pat varētu būt kaut kāds aktieris vai tml. mākslinieciskais tips, jo mēle man aša, uz mutes krtis neesmu un pat bija kaut kādas epizodes, kur pats sev likos dīvains aiz spējas tēlot kaut ko citu. Tā pat visādas zīmēšanas patika un, ja būtu uztrenēts akadēmiski, drošo vien neslikti varētu strādāt jomās, kur to vajag. A tagad, savos 36, ko fakin darīt? Es nevaru tā prosta aiziet un mācīties profesiju. Man pat samaksāt nebūtu par ko. Bet galvenais, es nezinu vai tas ir tas vai ar to es kaut kur tālāk dzīvē tikšu.

Šeit starp citu parādās viena lieta, ko liberasti vienmēr kritizē, bet kas ir laba lieta. Stingri, pat bargi vecāki, kas strostē savus sīkos kļūt par kaut ko. Ir reti gadījumi, kad tas satraumē cilvēku, bet vairumā gadījumu ir tieši otrādi. Bērns uzaug jau ar konkrētu serdi iekšā un ziņu par to ko darīs nākotnē. Tā stulbā, pretīgā tradicionālā audzināšana, ja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]summoned
2018-06-15 12:04 (saite)
Mjā, man puslīdz paveicies, ka manā jomā letiņzemē nav tik būtiska akadēmiskā izglītība...
Nu, ja neesi uz mutes kritis un liekas, ka varētu kaut ko māksliniecisku, varbūt arī savos 36 gados vari no sevis pamēģināt izspiest kādu rakstu darbu. Ja ne gluži grāmatu, tad vismaz kādu īsu stāstiņu, lai gan arī tam vajag laika.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2018-06-15 12:24 (saite)
Khe khemm.. mākslās, starp citu, pārsvarā ir budžets, vecums tur nav būtisks. Es ar tagad uz to pusi skatos savā vecišķīgumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2018-06-15 13:26 (saite)
e? topikā ir rakstīts ``nekad neklausāt, ko vecāki un radi muld, fuck them, neko nesaprot``, tagad tu saki ``Stingri, pat bargi vecāki, kas strostē savus sīkos kļūt par kaut ko.``.

tad vecāki/ vecāki cilvēki kuri zina lietu jā vai nē? No visādu sakarīgu kexu biogrāfijām gan ir redzams ka abi gadījumi nostrādā - kad šādus padomdevējus ņem ausīs (Lavkrafta tēvocis), kad neņem (Spalancāni sencis), un kad vnk pofigā skatās kas būs (Darelu ģimene)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-06-15 17:36 (saite)
Okej, precizējums - neklausīt vecākus un radus, kas kaut ko muld par 'ienesīgu profesiju'. Ja paši vecāki un radi JAU ir lietaskoki kādā un grib tevi iesvētīt tajā pašā ģēlā, aļa groomot, tad cita lieta. Ignoranti pīpļi, kas visus savus bērnus 90ajos sūtīja un jurfaku vai ekonomfaku tie nebija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-06-15 21:58 (saite)
OK< saprasts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-06-15 23:00 (saite)
Kad tev ir 17 gadi tu esi stulbs bērns un neko ne par ko nesaproti. Tad ir labi, ka gudri vecāki. Rets gadījums mūsdienās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-06-15 23:25 (saite)
nu labi 10 nevis 17, iekš 17 cilvēki jau ir pirmoreiz termītu sajaukuši/ radioraidītāju uzbūvējuši/ dzejoli uzrakstījuši, ko nu kurš

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-06-16 00:31 (saite)
Wisdoms nāk tikai ar vecumu. Vienalga kāds vunderkinds tu nebūtu savos tīņos, tu tāpat esi stulbenis, kas neko nejēdz no dzīves.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-06-16 11:22 (saite)
Vispār cik es zinu lielākais % visādu atklājumu utt tiek izdarīti jaunībā, protams ir arī pretēji piemēri, teiksim Ērlihs un tml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2018-06-15 23:25 (saite)
Beeet nu prmska gudri vecāki šitam galīgi netraucē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-06-16 01:45 (saite)
Jā, gudri vecāki palīdz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2018-06-15 20:58 (saite)
36 ir pats labākais laiks otrās karjeras sākšanai.

Augstskolas arī nav nemaz tik ļoti vajadzīgas, ja vien tas nav jomā, kur bez diploma ar tevi pat nerunās (medicīna utml.). Universitātes vairāk ir noderīgas tīklošanai, sakaru iegūšanai, lai vēlāk vieglāk lietas bīdīt.

No otras puses, neko kardināli jaunu arī diez vai ir vērts. Drīzāk jau tā, ka līdz šim vecumam jau ir dažādi darbi darīti un apmēram jau jūti, kas likās piemēroti, un kuros ar sakostiem zobiem gaidīji, kad varēs iet mājās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]santa_be
2018-06-20 15:30 (saite)
Es nesen par šo domāju un nonācu pie secinājuma, ka man ir 31 un visticamāk vēl gadus 40 strādāšu stabili- tas ir pietiekams ilgs laiks, lai nomainītu profesiju vēl reizes 3-4. Laiki mainās, cilvēks mainās, intereses mainās un, kas vissvarīgāk, tirgus vajadzības mainās. Maģija ar vienu profesiju visas dzīves garumā vairs lielam skaitam cilvēku nestrādā.

Mūsdienās var mācīties neklātienē, attālināti un par brīvu/mikromaksājumiem. Vajag tik rakt.

Talants/ darbs- piekrītu honeybee.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2018-06-15 22:09 (saite)
Tas par vecākiem arī ir diezgan pamatoti. Mēs šajā pasaulē neesam pilnīgi neatkarīgi un nespējam brīvi izvēlēties visu ko. Lai nopietna lieta būtu veiksmīga, kādam ir jāiesvēta mūs tajā. Citādi tā būs vieglprātīgi izvēlēta un nebūs sekmīga. Ideāli, ja šo svētību dod vecāki. Ja ne, tad jāmeklē kāds cits iedvesmas avots, kurš tevi bīda un iedvesmo.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?