aņa delovejevna ([info]deloveja_kundze) rakstīja,
@ 2018-01-11 21:41:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:remonts

sāku plānot savu virtuves remontu (sāku plānot jau tagad, jo tas nebūs nekas jauks.)

divi lieli jautājumi. pirmais, mīļā ciba, gāzes vai elektriskā plīts?
un otrais, vai jums ir kāds cilvēks, par kura profesionalitāti var būt drošs un kurš remontē mājas un virtuves it īpaši? sarežģītā daļa ir tāda, ka būtu svarīgi, ka viņš/-a runā arī latviski, jo nu pirms diviem gadiem manu vannasistabu remontēja cilvēki, kuri runāja tikai krieviski, sazināties ar remontētājiem ar google translate palīdzību, lai noteiktu, kā izskatīties tavas mājas, nav īpaši forši.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]neraate
2018-01-11 22:04 (saite)
augša gāze, apakša elektriskā - lētāk un uzticamāk. iesaku arī ciemos ejot izpētīt virtuves iekārtas un izprasīt kas cilvēkiem patīk/nepatīk, kas ir un kas nav ērti, jo tad, ja to tiešām lieto ir dažādi būtsiski sīkumi. mums ir iebūvējamā virsma virs kuras ir tie statīvi uz kuriem liek katlu un man šķiet, ka nav pārāk stabili. un pielikts ļ.tuvu sienai, es sienu apsvilināju, jo tur nebija stikls, to saimnieki uzlika vēlāk. un riņķi ir 4, kas ir forši, ja gatavo pa nopietno, bet ļoti tuvu -divus lielos katlus vienlaikus vai katlu un pannu nevar ērti un droši uzlikt

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-01-11 22:30 (saite)
stikls pie sienas? es kaut kā pagaidām ar to vispār neesmu saskārusies, bet man vispār šobrīd ir lielas flīzes pie plīts, nepatīk gan, kā izskatās, tiesa.

un jā, arī piekrītu par to, ka nav vienmēr ērti, ja gatavo kaut ko lielākos traukos, baigi jākalkulē līdzi, ko var likt kādā katlā un uz kura riņķa, lai visam vieta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kisswithafist
2018-01-12 02:26 (saite)
+1. Elektriskās plītis ir grūti regulējams sātana izdzimums, manuprāt. Cepenes ir ok.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dienasgramata
2018-01-11 22:09 (saite)
ēdienam labāk, ja augša gāzes, bet iekša elektriskā (pannām un katliņiem gan laikam gāze nodara vairāk skādes), labāku variantu un skaistākus gāzes riņķus var dabūt, ja ņem atsevišķi virsmu un iebūvējamo cepešplīti, tātad - jābūvē virtuves darba virsma, kas savukārt ļauj izvēlēties ērtāko plauktu un atvilkņu sistēmu, arī glītāku un pieskaņotu virsmas krāsu un faktūru nekā var atrast gatavajām mēbelēm. es nevarēju iedomāties, cik daudz ērtāk ir taisīt izvelkamās atvilknes, nevis atveramos skapīšus - arī ietilpības un pārskatāmības dēļ. Brīvstāvošā plīts gan kombinētā variantā ir dārgāka par tikai elektrisko vai tikai gāzes. profesionāli virtuves mēbeļu būvētāji ir lielisks atradums, bet tas, protams, ir dārgāk.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dienasgramata
2018-01-11 22:12 (saite)
ja būvē to plauktu un skapīšu sistēmu, iesaku izvēlēties dārgāku materiālu - kvalitatīvi līmētu koku, nevis skaidu plāksnes vai finieri, jo vienmēr jau gadās kaut kur mitrums vai tvaiks un tas ir jautājums par to, vai turēsies trīs gadus vai desmit un divdesmit

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-01-11 22:28 (saite)
oh wow, paldies par ļoti izsmeļošiem komentāriem! cik labi, ka sāku par šo domāt jau tagad, haha - laiks padomāt par detaļām.

interesanta piebilde par atvilktņu ērtumu salīdzinājumā ar skapīšiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2018-01-11 22:58 (saite)
par atvilktnēm piekrītu, ērtāk visu pārlūkot no augšas, nevis tupties lejā un rakties dziļumos pēc griķu paciņas.
man patīk kā tagad skaitās moderni - visu maksimāli saliek lejā un acu līmenī ir tikai plaukti ar smukumlietām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]9h8p26gv
2018-01-12 01:09 (saite)
Tas ir vairāk svarīgi virsmai, ne tik daudz skapīšiem. Un arī virsmai svarīgāk par viņas krutumu ir tas, cik viņa labi nohermetizēta gar sienām un ap visu, kas tajā iegriezts (izlietne, plīts virsma).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dienasgramata
2018-01-12 09:14 (saite)
tas pats par sevi, bet es par to ka arī skapītī agri vai vēlu nonāk kāds slapjāks šķīvis utml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ll_
2018-01-11 22:57 (saite)
gāze ēdienam ir foršāka par senajām elektriskajām virsmām, bet tas pisiens ar tiem lipīgajiem netīrumiem, kas paliek no gāzes - čista nav tā vērts, 100% labākais ie indukcijas plīts. Ir arī variants, ka tikai viens no plīts apļiem ir ar gāzi, pārējie elektriskie, bet tas ir krietni dārgāk.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]tvarj
2018-01-11 22:59 (saite)
tikai indukcijai attiecīgi būs jāpiepērk pilnīgi jauns komplekts ar pannām un katliem

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ll_
2018-01-11 23:02 (saite)
Ja jau jauna virtuve, tad varbūt ir tā vērts

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]edzinsh
2018-01-11 23:12 (saite)
Pilnīgi pievienojos, gāze, kas ražo lipīgos netīrumus, mitrumu un dedzina skābekli, man arī nepavisam netīk. Turklāt vēl vienmēr tas nedrošības moments.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]deloveja_kundze
2018-01-11 23:35 (saite)
bet tā indukcijas plīts nav uzreiz šausmīgi dārgāk? man šobrīd ir gāze, par kuru es maksāju aptuveni 25-30 EUR gadā, bail, ka pārejot uz citu veidu būs baisi dārgāk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]neraate
2018-01-12 00:03 (saite)
man indukcijas plīts nepatika. vasarā viesu namā izmēģināju un biju priecīga, ka man tagad ir Viedoklis. tai konkrētajai bija 'gudrā vadība' ar skārienvirsmu, nevis kloķiem un tas bija vāks - uz maniem pieskārieniem bieži nereaģēja (GV gan.lol), ja kas izstrakšķījās pāri, momentā izslēdza visu un kādu laiku nevarēja ieslēgt

lai arī ar gāzi vajag daaudz labāku nosūcēju, ir vieglāk kontrolēt liesmu - ja taisa ko šiku šis var būt būtiski. tam, ka abi atšķirīgi ir viens baigais pluss - tās retās reizes, kad nav elektrības, vismaz gāzesplīts darbojas. indukcijai atkal pluss, ka nekarst virsma un nevar apdedzināties, piemēram, kaķis. keramiskajai virsmai atkal drusku saglabājas siltums arī tad, kad jau plīts izslēgta - ar šo var gatavot ekonomiskāk. vispār man šķiet, ka nav tāda universāla 'labāk' ka ir tikai lietotāju preferences. katrā ziņā elektrisku cepeni vieglāk kontrolēt - gāzes mēdz vairāk karsēt kādu stūri, bet elektriskajai ir visādi smuki režīmi, kas var noderēt un var pacept tikai augšu va apakšu vai grilēt, ja tā vajag

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-01-12 00:26 (saite)
man draugiem ir horror story par to, ka kaķis vienreiz esot ieslēdzis plīti un nodedzinājis bļodiņu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]salty
2018-01-12 09:58 (saite)
tam paredzēta iespēja pogas nobloķēt...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ll_
2018-01-12 10:37 (saite)
nē, viņas ir diezgan normālas - viens riņķis max jaudā ir 2kw = darbinot tādā režīmā stundu sanāk ~26 centi, tālāk jau pareizini ar savu lietošanas intensitāti. Vispār rekomendētu apjautāt draugus un iet ietestēt viņu dzīvē, ir baigi labi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2018-01-11 23:28 (saite)
es par gāzi augšā un elektrisko cepeškrāsni, iepriekšējā dzīves vietā tā bija un patika, šeit ir tikai elektrība un drausmīgi tracina - kamēr uzsilst, pēc tam atkal kamēr atdziest, grūtāk temperatūru pieregulēt un šķiet uz gāzes arī garšīgāk sanāca, bet tas tā emocionāli.
Par atvilknēm simts punkti piekrītu.

(Atbildēt uz šo)


[info]neetiski
2018-01-12 00:49 (saite)
Augšā indukcija (Temperatūra mainās momentā, tā pat kā gāzei, zemes elektro izmaksas, lielākā daļa trauku mūsdienās ir tai jau pienēroti, var kaut ko pat kausēt/vārīt tērauda bļodās. Ja kaut kas pāriet pāri, uzreiz izslēdzas, nepiedeg. Viegli kopt). Apakšā elektriskā, vēlams, AEG.

(Atbildēt uz šo)


[info]salty
2018-01-12 10:04 (saite)
Ja vieta ļauj, tad es par atsevišķu plīts virsmu, zem kuras atvilktnes vai skapīšus ierīko. un el.cepeni asevišķu iebūvēt "2.stāvā", lai nav pie karstiem cepešiem visu laiku jāliecas... Mums cepene iebūvēta virs trauķenes, blakus darba virsma. Man patīk, ērti ižnemt/ielikt pannas, un sīkie arī nevar savas roķeles iebāzt nodedzināt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ll_
2018-01-12 10:38 (saite)
+1, jā šis ir baigi forši, tikai vajag uzmanīties un neielikt netīšām blakus ledusskapim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]salty
2018-01-12 12:51 (saite)
Tas gan. Un arī virs/blakus cepenei nevajag plauktos glabāt, piemēram, šokolādi, vai ko tml., jo tomēr siltums aiziet arī uz plauktiem blakus. Lai gan - varbūt mūsdienās ir izdomāts kāds super duper termoregulējošs risinājums (man ap 10g vecs tas viss pasākums mājās).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nistagms
2018-01-12 13:04 (saite)
FAŠISTE!

(Atbildēt uz šo)


[info]begemots
2018-01-13 18:17 (saite)
Ja tev ir laiks, varu mēģināt atrast kontaktus meistaram, kurš man taisīja jau 2 virtuves. Nezinu, vai viņš ar to joprojām nodarbojās, bet taisija uz goda. Jā, latviešu, pats darbojas pamatā Siguldā. Tikai pie viņa bija jārakstās rindā kādus 2-4 mēnešus iepriekš.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-01-13 18:23 (saite)
o, es ļoti priecātos! nu, es ātrāk par maiju, jūniju tik un tā netaisos sākt, tā ka uzgaidīt nav problēmu. tev nāk komentāri uz e-pastu? varu iepostēt savu epastu kontaktiem

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2018-01-13 18:38 (saite)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-01-13 19:01 (saite)
saņēmi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2018-01-13 21:06 (saite)
aizsūtīju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2018-01-13 21:19 (saite)
ooops. tikai ņem vērā, ka tas ir galdnieks, viņš neremontē virtuves telpu kā tādu, bet griež un liek virtuves mēbeles un virsmas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2018-01-13 21:20 (saite)
es tikai tagad sapratu, ka nedaudz ne to tev ieteicu. bet tāpat tie cilvēki parasti atšķirās -- remontnieki ir vieni, galdnieki citi. īstenībā remontnieku arī varu ieteikt, tikai noskaidrošu, cik viņš ir brīvs -- tikko sāka strādāt darbā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2018-01-13 21:24 (saite)
Par virtuvi:

1) Es tomēr liktu gāzes plīti, ja ir tāda iespēja. Jā, ir taisnība, ka nokvēp, bet man pofig. Toties varu likt jebkuru trauku un precīzāk kontrolēt karstumu, it īpaši, ja ir vairāk par 2 dažādu izmēru riņķiem (skat. piem. plīti ar dubultriņķi). Gāze, manuprāt, tomēr ir arī lētāka par elektrību, kaut gan neņemos spriest -- man bija kkur 13 eur gadā dzīvoklī, kur gāzes ir tikai plīts.

2) Cepeškrāsnis tagad man šķiet, gāzes, var vispār dabūt tikai kaut kādas mistiskās lētās kopā ar plīti atsevišķi stāvošās. Un gāzes arī nevajag. Toties, iespējams, jāpadomā, lai elektriskā ir nesaistīta ar plīti -- vidukļa augstumā, lai ērti viņā paskatīties, likt iekšā un ņemt ārā.

3) Man prasās, lai ir lielāka pārkare, nekā parasti standartā liek, lai ērti pie plīts stāvēt. Standartā ir kādi 2,5-5cm, man ir 10cm pēdējā variantā un izbaudu.

4) pēc iespējas atvērtie plaukti. mana fiška vismaz ir, kam riebj virināmās skapīšu durvis un nepatīk vienmuļas mēbeļu plāksnes. esmu izņēmis durtiņas vismaz 2/3 no skapīšiem, ko kādreiz esmu licis taisīt ar durtiņām.

5) Izcili palīdz https://kitchenplanner.ikea.com/gb/UI/Pages/VPUI.htm

Ieliec izmērus virtuves telpai un visām nekustināmajām detaļām (gāzes caurules, elektrības rozetes (ja nepārvelk elektrību) un saplāno kas un kā -- var likt iekšā visas mēbeles un piedzīt izmērus no rokas viņām, lai redzētu, kā tas kopā izskatās. Starp citu, ja ir gāze, jāņem vērā, ka tur blakus caurulei nedrīkst likt to pašu cepeškrāsni, utt)

Noderēs, runājot ar visiem meistariem, lai viņi saprot, ko tu gribi.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?