brookings - [entries|archive|friends|userinfo]
brookings

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 20th, 2015|10:28 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vakar vakarā vinš skatījas kino musu gultā, un apkampa māsas. No šodienas viņam ir dažas pazemojošas dienas aiz restēm, kaut arī viņam ir spējas pieņemt to brīvības trukumu filizofiski ("tikai 10 dienas, taču"). Savukārt man ir jāmacās pieņemt filozofiski manu tipa draugu reakcīju uz šo ziņu, proti smiekli (laughter - it strikes them as funny - funny enough to laugh out loud). Latviešiem, manuprāt, dod vairāk brīvību vienām otrām: te nenosodām un pat nedomājam ļaunas domas par tiem musu draugu lokā.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:January 20th, 2015 - 10:43 am
(Link)
alko pie stūres?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 10:45 am
(Link)
ne bija pipeejis
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:January 20th, 2015 - 10:50 am
(Link)
10 dienās var daudz ko izdarīt, man viens paziņa pat pie kļičkas tika - Balons. iznāks ārā autoritāte
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 11:00 am
(Link)
Ai viņam ir daudz plānu - viņš prot skatīties uz lietām positīvi
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 10:43 am
(Link)
Protams, ka tā ir, tuvs paziņa aizvakar arī nopelnīja savas 15 vai cik tur dienas, protams, ka vienīga reakcija ir smiekli un aicinājums paskatīties no pozitīvās puses - proti, varēs tagad pārējiem pastāstīt, kā tur ir un ar ko jārēķinās, ja tā gadās :))
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 10:46 am
(Link)
vieniiga reakcija
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 10:52 am
(Link)
nekas, gan jau pēc piektās reizes pieleks un būs arī citas reakcijas.;/
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 10:55 am
(Link)
tas nav par Tavu gadījumu, tas par latviešu reakciju kopumā.
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 11:28 am
(Link)
Patiešām ceru, ka nebūs. 10 dienas var ikkatram normālam cilvēkam atgadīties.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 11:36 am
(Link)
Tam es piekrītu.

Bet man šis ieraksts atsauca atmiņā kurzemes radus. Pēc ballītes vieni pillā sēžas pie stūres, bet otri pamudina: "turies pie stūres ciešāk!" Es par to reakciju...
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 11:40 am
(Link)
Nejauc divas dažādas lietas.

Gadījumā, ja redz, ka kāds cits taisās darīt ko ne pārāk prātīgu, gaužām sakarīgi ir vismaz ieteikt pārdomāt.

Gadījumā, kad jau kaut kas ir sadarīts un iestājušās kādas sekas, kas tad būtu jādara? Jāraud? Jākrata ar pirkstu? Jāsaka kaut kāds idiotisms no sērijas "man ir ļoti žēl"?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 11:41 am
(Link)
kaa kuru reiz - kaa kuru draugu - bet lidzjuutiiba automatiski = idiotisms?
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 11:49 am
(Link)
Nu, jā, cita mentalitāte. Manā draugu un paziņu lokā pasmiešanās par kaut kādām šāda līmeņa nepatikšanām nozīme tikai - "ai, tas taču nav nekas traks vai nopietns", kas ir zināmā mērā uzmundrinājums. Līdzjūtība būtu par iesēšanos uz gadu vai vairāk.

Konkrētajā situācijā "ļoti žēl" būtu idiotisms, jo ļoti žēl vienkārši nav, nav patīkami, ka tā sanāca un tas ir saprotams, bet tas galīgi nav nekas nopietns. Es saprotu, ka ir kultūras, kurās, ja kādam gadās nomest zemē krūzi un saplēst, pārējie sastājas apkārt, skumjās balsīs saka "mums ļoti žēl" un varbūt pat apkampj mierinot, es pats šādu draugu reakciju attiecībā pret sevi nesaprastu, padomātu, ka viņi ir sajukuši prātā.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 11:57 am
(Link)
par mani - pofig
es vairaak par attieksmi uz vinja maati, kuraa (maupraat) bija spiesta draugu sabiedriibaa uzvesties, ka jaa: tas ir viens liels joks.
Par citu mentalitaati, varu vieniigi salidzinaat ar manu britu draugu, ar kuriem es biju nesen. Nekaadas 'mums ljoti zheel' nebija, tomeer nebija arii pasmieshanas - driizaak parsteigums par soda baargumu.

From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 11:56 am
(Link)
Padomājot dziļāk pie attieksmes, iespējams, tam pamatā ir doma "ja jau es teikšu, ka man ļoti žēl un patiešām jūtu līdz" visādos pilnīgi sīkos atgadījumos, kas tad būtu jāsaka tiešām nopietnos, piemēram, kad kāds tuvs radinieks nomirst?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 11:59 am
(Link)
In English, we have variations on the 'theme' - here, how about 'fuck 10 days for that? That sucks.' vai kaut kas tam lidziigi.
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 12:08 pm
(Link)
Ā, šis vienkārši tiek izlaists parasti, kā pašsaprotama lieta visām iesaistītajām pusēm.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 12:11 pm
(Link)
jusu sabiedriibaa
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:January 20th, 2015 - 12:17 pm
(Link)
es neietku, ka pēc spaisa kisku reidiem kādam tas te izsauc pārsteigumu
nelielu izbrinu izsauktu, ja kādu sab transportā bez biļetes pakārtu pie lielās ziemassvētku egles doma laukumā, tipa, nē, nu mēs saprotam, ka mūsu likumdošana un objektīvā realitāte ir divas ļoti dažādas lietas, bet tomēr

es gan nezinu detaļas
moš viņu pieķera ar tādiem gramiem kabatā, par kuriem agrāk varēja doties rehabilitācijā uz gadiem pieciem, tad mēs teiktu, uff, paveicās
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 12:25 pm
(Link)
visi devili tur dzivo (detalos) - manupraat (njemsim veraa, ka nebija izrasijis negadijumu un cik es saprotu, mh traces paliek, ko 20 dienas?) bija skaarbs - 1,200 eiro sods + tiesiibas nost uz 4 gadijumiem (+10 taas dienas aiz restiiteem). Ja tas ir pienjemts, ka normaals sods, tad protams var droshi smieties un pajokot ka velies (ok ignore to peedeejo niigru piebildi)
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:January 20th, 2015 - 12:33 pm
(Link)
njā, diez kas nav
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 01:04 pm
(Link)
Normāls ne normāls, sodu var pārsūdzēt tiesā, viņa bardzību vai esamību nekādi nemaina apkārtējo vaimanas.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 21st, 2015 - 09:27 am
(Link)
ljoti maz iespeejas to darit (paarsuudzeet) - no atminjas, man liekas, ka sods ir no 800 -1,500, dienas aiz restiitem ir no ...kaa bija ...10 - 15 (iespejams kljudos) - par periodu, kura ir jaadziivo bez tiesiibas, aizmirsu - tomēr lidziigs 'koridors'.

Par vaimanaam, es tikai gribu piebiilst, ka tieshi tiesnesis vaimanāja viss vairāk ar nopuutam katraa jautaajumaa:).
Bet, vispār, esam (tu un es) ljoti savadāk ma liekas: es redzeeji iespeeju moraali atbalstiit konkreetu cilveeku ar nelielu liidzjutiibu - tu neredzi taadu iespeeju: un... fair enough.
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 12:18 pm
(Link)
Jā, protams.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 11:42 am
(Link)
Nav jāraud, nav jākrata ar pirkstu, bet nav arī jāsit pa plecu un jāsmejas kā par baismo joku.
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 11:51 am
(Link)
Par sišanu uz pleca neviens neko neteica, smiešanās vairāk vieglas, draudzīgas izzobošanas variantā.

Nu, bet mēs tomēr pārstāvam galīgi savādāākas subkultūras, es - zobgaļu, Tu - vaimanātāju, tā kā normāli, ka mums ir dažādi skaatījumi uz šo :))
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 11:57 am
(Link)
Kā nu unpy iztiks bez pašslavināšanās!;/

Nepareiza reakcija var vest jaunieti maldināšanā. Un tas ir bīstami.
Mēs te runājam par konkrētu gadījumu.
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 12:03 pm
(Link)
Paskaidro, lūdzu, tagad sīkāk, kādā tiešši maldināšanā šī nepareizā reakcija var vest jaunieti maldināšanā un kura būs tā pareizā reakcija, kas panāks jaunieša garīgo izaugsmi visos veidos vai vēl ko tādu?
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 12:09 pm
(Link)
Pareizā reakcija "That sucks", kā jau brookings norādīja.

Ja par esošo situāciju smejas kā par joku, tad jaunietis to tā arī var uztvert, bet tas ir bīstami.

Esi painteresējies kurā vietā Latvija ir satiksmes negadījumu skalā eu?

Piedod, ar šo arī sarunu beidzu.
From:[info]unpy
Date:January 20th, 2015 - 12:17 pm
(Link)
"That sucks" konkrētajā gadījumā ir par soda bardzību. Jēziņ. Tālab arī saku, ka esam divas daudz dažādākas pasaules par mūsu un brookinga, piemēram.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 12:24 pm
(Link)
Ah, es piedevām nepaskaidrojamu iemeslu dēļ pieņēmu, ka viņš bija pie stūres kad viņu pieķēra.
Laikam tāpēc, ka mums rados nesen bija kas līdzīgs.
[User Picture]
From:[info]ulvs
Date:January 20th, 2015 - 01:27 pm
(Link)
bet tā arī tiem narikiem vajag, ne? lai lieto savas narkotikas citur un neparādās sabiedrībā to reibumā. vispār vajadzētu ilgāku brīvības atņemšanu par šādiem pārkāpumiem.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 01:31 pm
(Link)
kamēr viņi nodara raizes tikai sev, lai lieto uz nebēdu.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:January 20th, 2015 - 02:30 pm
(Link)
kādas raizes nodara tas, ka pirms divām nedēļām kaut kas ir lietots?
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 02:37 pm
(Link)
ir bijis kāds tāds gadījums? kādu pirms divām nedēļām lietojušu noķer un piešuj lietu?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:January 20th, 2015 - 02:40 pm
(Link)
par vielām, kas nav alkohols, pārsvarā lietu piešuj par lietošanu iepriekš. pat par lietošanu valstī, kur tas ir legāli, un pēc tam pārrašanos latvijā. jo no mūsu likuma viedokļa nav atšķirības starp atrašanos vielas reibumā vai vielas klātbūtni asinīs bez efekta.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:January 20th, 2015 - 02:42 pm
(Link)
jā, nu tas izklausās neloģiski.
[User Picture]
From:[info]chaj
Date:January 20th, 2015 - 10:53 am
(Link)
Tavi tipa draugi prot iesmiet par visu, tostarp par sevi. Un tas nenozīmē, ka 'nerubī fišku'.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 11:02 am
(Link)
Par kaadu fishku iet runa?
[User Picture]
From:[info]chaj
Date:January 20th, 2015 - 11:08 am
(Link)
ha-ha-ha
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 11:20 am
(Link)
esmu, starp citu, tagad pilnīgi parliecināts, ka runājam at cross purposes - (kā tas ir latviski, es nezinu - tu par vienu - es par kaut ko citu). Un tas ir viens no iemēsliem gribēju/gribētu atmest Cibu. Vajag normāli sarunāt par lietām: sakarīgāk un saprotošāk- bez centieniem iebāzt visu vienā teikumā. Tas nav parmetums tev/man/citam - tikai šinī gadījumā mans jautājums ir/bija īsts: derētu šad tad rakt dziļāk. Iespējams, ka ši fishka ir latviešu fishka, un līdz ar to, nevajag aizmirst, ka esmu arzemnieks.

[User Picture]
From:[info]chaj
Date:January 20th, 2015 - 11:51 am
(Link)
Nē, es biju domājusi, ka pat ja neko neizrādam citu kā pasmiešanos, nenozīmē neiejūtību.
Piedod, ja aizskāru.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 12:01 pm
(Link)
Nekas: viss kartiibaa - es sho visu taisos norakstiit uz to, ka neesmu viens no jums (bet ir okay:)
[User Picture]
From:[info]ulvs
Date:January 20th, 2015 - 01:31 pm
(Link)
mani fascinē tava vēlme un nepieiešamība ik pa laikam sev (un citiem) atgādināt, ka "neesi viens no mums". fascinē, jo nespēju tam rast skaidrojumu. nepārproti, tas nav kā uzbrauciens (patīk šis jēdziens). bet vai tas ir "i'm british therefore somewhat relevant"? vai arī tu tiešām redzi zināmas paralēles starp divām tautām, kas vienkārši nekrustojas?

jo tiešām ir jokaini dzirdēt ko tādu no cilvēka, kurš teorētiski ir asimilējies, lai arī ko tas nenozīmētu. un es tomēr tevi zinu kaut cik - tu man nešķiti neesam "viens no mums". on the contrary - tu, vairāk analizēdams un secinādams lietas par "mums", man šķiti vairāk "mēs", nekā mēs... ja vispār var saprast, ko es ar to domāju :)
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:January 20th, 2015 - 01:45 pm
(Link)
starp citu, brookings ļoti aizstāv viedokli par to, ka visi cilvēki ir vienādi
taču latvijā zūd pēdējās ilūzijas. labdien, ričard bah, labvakar, dante aligjēri!
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 02:46 pm
(Link)
Kur esmu aistaavis viedokli, ka mees visi esam vienaadi? Bet okay, tev zinamaa taisniibaa: jo vairaak esmu sheit, jo vairaak saprotu, ka kultuura speele lielu lomu musu sapratnee.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 02:57 pm
(Link)
Of course it is relevant (not 'I'm relevant')- I lived there for my first 27 years. When I attempt to understand how a group of people act, and it is strange/odd to me - I try to understand that this group has a different background/unwritten social roles - especially a tight/closed group - I think that's obvious. So, in this case - well, I wrote off about behaviour that I thought was ... well.. hard to accept/understand, precisely to this - I am not one of you - I wasn't born here/didn't grow up here. That's a fact that won't change: it's not a problem - just the way it is.
[User Picture]
From:[info]chaj
Date:January 20th, 2015 - 02:01 pm
(Link)
Nekad nesmu vērtējusi Tavu kategoriskumu, kritiku, jūtīgumu un citu vainošanu kā britu nacionālo īpatnību. Tika par individuālām rakstura īpatnībām. Arī kārtējo reizi brīnos ar savu lv "draugu" ielikšanu kautkādā kopējā grupā.
Un pat cietušā māti - cik Tu kļūdies!!!
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 20th, 2015 - 03:06 pm
(Link)
Okay - bet kad biju Anglijaa, pamaniiju citu attieksmi (protams manaa shauru draugu lokaa). Varbuut kljudos, ja devu iespaidu, ka kad es rakstiiju, ka 'neesmu no jums', es gribeeju pateikt, ka jums pastaav LV sabiedriibu vispaar - tikai dalja no taas - bez shaubaam ar saviem nerakstiitiem likumiem utt.
Par L., labaak runaat par to kaut kur cittur - nevis sheit. Isteniiba, tiesham buutu labi, manupraat.

[User Picture]
From:[info]dooora
Date:January 21st, 2015 - 07:38 am
(Link)
hugz-a-lot!
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 21st, 2015 - 09:29 am
(Link)
Cheers! Iešu ciemos pie vinja (ja iespejams shovakar): varbuut dazhas interesantas gramatas no jusu biblioteka vinjaam palidzees nosist laiku.
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:January 21st, 2015 - 11:49 am
(Link)
Hoi! Es, iespējams, pēc pāris stundām uz brīdi turp aizskriešu – paķeršu ko līdz. Pēc tam atkal pa Lašplēsi, varētu tev kādu grāmatu iedot izvērtēšanai.
srsly, he's in my prayrs, whatevr littl that may do
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 21st, 2015 - 01:46 pm
(Link)
every little helps :) varbuut riit varaam atri satikties, lai izveerteetu kaut ko.. buushu centraa pa dienu.
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:January 21st, 2015 - 11:55 am
(Link)
btw, Rū bija nesen ielicis sarunu ar kaimiņu no Ragaciema:
http://klab.lv/users/sarkanvilks/138088.html
From:[info]po
Date:January 21st, 2015 - 02:00 pm
(Link)
Sucks.

I naturally wonder what happens if you give them the finger instead of your time and money (besides, making that amount of money might easily take several months by itself). With a supportive family it seems like a psychologically viable and morally justified path to pursuit. But that might be just me - I tend to frown upon compliance with unjust orders (give me your money! go sit in this cage! get someone else to drive you around!), although the scare-tactics of the ruling class are, no doubt, intimidating.

Anyway, it's bullshit. Bullshit is what it is.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:January 21st, 2015 - 02:08 pm
(Link)
Well, that would be a decision he would have to take for himself. If he isn't confident, then, it is not a good idea. He ignored them for a few months, but they got on his case, and he he decided to just get it over with --- having said that, yes, I see where you are coming from - they can always say he turned up for incarceration of his own free will.
From:[info]po
Date:January 21st, 2015 - 02:32 pm
(Link)
right
From:[info]po
Date:January 21st, 2015 - 11:32 pm
(Link)
BTW, if you may be so generous as to satisfy my selfish inquiry: do they shave the captive's head upon such incarceration?
It would suck to get locked up for 10 days and spend the next 5 years just growing your hair back. :D