01 October 2018 @ 04:47 pm
 
man patīk, cik ļoti netīšām es uzzināju, ka nevar balsot ar ID. pie tam, es par "pase vs ID" jau biju kaut kad domājusi - hmm, diez kā viņi ID iespiedīs zīmogu? aij, noteikti taču viss smuki elektroniski sasinhronizējas un viņi vienkārši pierakstīs ID numuru.
hā, bet skuju!
 
 
( Post a new comment )
Shelly[info]shelly on October 1st, 2018 - 04:55 pm
Bet no kurienes vispār ir radusies ideja, ka ar ID varetu balsot? Man tas nebija pat prātā ienācis, līdz cilvēki nesāka par šo šūmēties.
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on October 1st, 2018 - 04:56 pm
tāpēc, ka Latvijā eksistē pase un ID ar vienādu spēku, un pasi var arī neizņemt. resp - pilsonis var dzīvot tikai ar ID. ja tā, tad būtu jābūt vieglam veidam arī nobalsot ar ID>
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Shelly[info]shelly on October 1st, 2018 - 05:08 pm
Cik saprotu, vēlēšanas pagaidām ir viens no punktiem, kurā tiesības nav vienādas. Lai izmantotu ID, tiešām vajadzīgs vēlētāju elektriskais reģistrs (un ņemot vērā e-veseliba precendentu, es neaizturētu elpu, to gaidot). Jā, pase nav obligāta. Bet arī vēlēšanas nav obligātas. :((
Šis tiešām nebija domāts kā uzbrauciens vai pārmetums, man vienkārši neliekas jēgpilni izlaist 2 dokumentus ar identiskām funkcijām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on October 1st, 2018 - 05:12 pm
Loģiski, protams, bet cvk vajadzēja jau jūnijā sākt kampaņu “ar ID nebūs vienkārši, būs jāiet uz pmlpu!”. Jo ne tikai tas, ka jāiet uz pmlpu, bet tas, ka jāiet uz Tieši To, kurā izdota pase. A ja nu tas ir tālu? Ja nu vajadzētu Ieplānot aizbraukšanu savlaicīgi?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Nepabeigtā dienasgrāmata[info]dienasgramata on October 1st, 2018 - 05:17 pm
te jau pagājušā gada aprīlī par to bazūnēja https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/ari-nakamajas-saeimas-velesanas-balsotgribetajiem-ar-id-karti-vien-nepietiks.a231309/

starp citu, tieši tas pats bija spēkā arī iepriekšējās Saeimas vēlēšanās
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Shelly[info]shelly on October 1st, 2018 - 07:05 pm
Iespējams, iepriekšējās vēlēšanās mazāk cilvēkiem bija ID, un (šis arī nav uzbrauciens!) to īpašnieki drusku labāk saprata, ko izņēmuši :/
(Reply) (Parent) (Link)
Shelly[info]shelly on October 1st, 2018 - 05:23 pm
Jā, tas, ka šāda kampaņa būtu noderējusi, tas tagad ir skaidri redzams.
Aizdomājos par to, ka man ID drizāk vienmēr ir atgādinajis nevis pasi, bet autovadītāja apliecību (tikai bez auto :D).
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on October 1st, 2018 - 05:27 pm
ID man liekas krutāks par pasi, jo nav tik neglīts :)

(man pase ir, es te uztraucos Par Principu, ne sevi)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Shelly[info]shelly on October 1st, 2018 - 07:06 pm
Man nez kapēc liekas, ka vairums oficiālo papīru ir neglīti pēc velna, tā kā šeit arī viss kārtībā :D
(Reply) (Parent) (Link)
mākonis debesīs[info]negaisiic on October 2nd, 2018 - 12:34 pm
bija tak jau tā kampaņa pavasarī, pirms mēneša arī bija, un ļoti centīgi un laikus par to visu informēja.
man gan ir pase, tāpēc vēlētāja apliecību nevajadzēs, bet kampaņa bija gan.
(Reply) (Parent) (Link)
blond[info]blond on October 1st, 2018 - 05:42 pm
Pilsonis var dzīvot tikai ar ID, bet tomēr ar ID, piemēram, uz Āfriku neaizbrauksi. Tāpēc es nekad neesmu izskatījusi iespēju dzīvot tikai ar ID, jo -- ja nu sagribas uz Āfriku, un ļoti ātri?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
rūsganais sprakšķis[info]mufs on October 1st, 2018 - 06:46 pm
es labu brīdi dzīvoju tikai ar ID, jo neesmu spontāns Āfrikābraucējs, bet tad vinreiz ilgi stāvēju garā rindā,kamēr citi ar pasēm,kurās ir biometriskie rādītāji, naski soļoja tālāk, un tad padomāju,ka jā,būs vēlēšanas, un uztaisīju.
ceļojot bez robežkontrolēm, ņemu līdzi tikai ID,jo mazāk vietas aizņem, tādā ziņā tas tiešām ir ļoti ok dokuments un būtu tikai loģiski,ka varētu pasi neizņemt vispār. un balsot.
(Reply) (Parent) (Link)
barbala[info]barbala on October 1st, 2018 - 05:23 pm
jo 21. gs, e-e-e-.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Shelly[info]shelly on October 1st, 2018 - 09:19 pm
Šis jau izklausās pēc "piecgade trijos gados," un "cīnīsimies par zinātnes un tehnikas sasniegumu ātrāku ieviešanu ražošanā!". E- vēlešanas visā pasaulē vēl kūļājas bērnu autiņos.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 09:39 pm
E-vēlēšanas (nejaukt ar vēlēšanām internetā) jau sen ir ieviestas pat tādās valstīs kā Indija. Valstis, kurās vēl spiež zīmogus pasēs gan laikam ir tikai Krievija (par to droši nezinu) un Latvija.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Shelly[info]shelly on October 2nd, 2018 - 11:12 am
Šis nu man izklausās pēc stipri no gaisa grābta apgalvojuma. Šeit https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_voting_by_country minētas 26 valstis, kas jau ir stipri ticamāk. Un, jā, pasaulē ir drusku vairāk par 28 valstīm :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 2nd, 2018 - 11:16 am
Indija ir sarakstā. Par ko ir jautājums?
(Reply) (Parent) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 2nd, 2018 - 11:17 am
Ā, varbūt tu domā, ka ja nav e-voting, tad uzreiz pasēs spiež zīmogus? Nē, vairums valstu tā nedara.
(Reply) (Parent) (Link)
qgmr101[info]qgmr101 on October 1st, 2018 - 05:55 pm
Man par šo faktu PMLP atsūtīja gan e, gan gliemežu pasta vēstuli. Iespējams tādēļ, ka manai pasei bija beidzies derīguma termiņš.
(Reply) (Link)
[info]fedrs on October 1st, 2018 - 08:18 pm
(Reply) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 10:08 pm
Pēc šī sanāk, ka vēlētāju reģistrs faktiski jau ir daļēji ieviests. Jo citādi jau PLPM nevarētu zināt, ka tu jau neesi šo apliecību saņēmis un netaisies nobalsot divreiz.

No otras puses, nav skaidra procedūra, kādā var atjaunot sabojātu vai nozaudētu vēlētāja apliecību. Iespējams, ka tas nemaz nav paredzēts. Lai gan būtu absurdi, ka nozaudētu ID karti vai pasi vari atjaunot pāris dienās, bet nozaudētas vēlētāja apliecības dēļ tu vairs netiec vispār balsot.

Un kas notiek, ja tu izņem vēlētāju pasi, pēc tam izdomā, ka tev vajag uz Āfriku, un aizņem izņemt pasi. Sanāk, ka vari balsot divreiz :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]fedrs on October 1st, 2018 - 10:26 pm
Jā, savādi, ka pašiem apzinīgākie pilsoņi, kuriem vairāk par visiem vajag, nevis gribas, bet tieši vajag nobalsot, tieši uz vēlēšanām sākas diagnozes saasinājumi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on October 1st, 2018 - 10:50 pm
Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Man laiku pa laikam rodas iespaids, ka iespēja piedalīties vēlēšanās ir nevis tiesības, ko pilsoņi sev izcīnījuši gadsimtiem ilgās jātnēs, bet gan kaut kas tāds, kas vajadzīgs visiem citiem, izņemot viņus pašus, un uz tās izmantošanu viņi ir īpaši jāpierunā, mīļi jāpalūdz un vēl jānodrošina īpašs komforts (PAR NODOKĻU MAKSĀTĀJU NAUDU, JA!), lai, nedodies, nepārdomā un nepaliek nenobalsojis, jo KO TAD MĒS VISI IESĀKSIM!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 11:00 pm
Re: Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Nezinu, es UK balsoju bez kaut kādām problēmām. Iepriekš atsūta uz mājām uzaicinājumu un vēlēšanu dienā aizeju uz norādīto iecirkni, kur paprasa tikai apliecināt vārdu un adresi – nevajag ne pasi, ne id karti, pat ne vadītāja apliecību.

Ja kaut kādu senu krievu sistēmu ar zīmogiem pasēs cenšas lāpīt, tad gan varu iedomāties, ka ir čakars. Veiksmi tamborēšanā! :D
(Reply) (Parent) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 11:10 pm
Re: Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Es vēl varu iedomāties, ka tieši šāda pasu lietošana vēlēšanās nodrošina vislabākos rezultātus Saskaņai. Penši vienmēr atnāks nobalsot, bet aktīvāki cilvēki pasi ikdienā līdzi nenēsā. Pat ja gadās iet garām vēlēšanu iecirknim, tad bez pases nekas nesanāk.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on October 1st, 2018 - 11:18 pm
Re: Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Saskaņas elektorātā penši nav lielāks % kā "tīri latviskajām" partijām, drīzāk otrādi. Turklāt pat es ikdienā nēsāju pasi līdzi, un tas aizsācies tieši tajā laikā, kad pieaugusi mana sociālā aktivitāte, tā ka neviena no tavām konstrukcijām neiztur elementāru empīrisku kritiku.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 11:24 pm
Re: Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Ok, vislabākos rezultātus Saskaņai un latviešu nacionālistiem. Bet kā tas būtu, salīdzinot ar jebkuru citu iespējamo vēlēšanu kārtību?

Nezinu gan, ko tieši pierāda tas, ka TU esi sākusi nēsāt līdzi pasi? Varbūt to, ka kļūsti vecāka? Mani droši vien par to tagad nobanos ;) Ar labu nakti!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on October 1st, 2018 - 11:34 pm
Re: Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Zini, ir pietiekami daudz cilvēku, kuru darba pienākumos ietilpst vēlēšanu kārtības analizēšana, un vairumam no viņiem intelektuālās spējas ir krietni augstākas par tavējām - gan CERT ekspertiem, gan citiem.
Kas attiecas uz manu necilo personu, tad pasi sāku nēsāt ikdienā līdzi pirms apmēram 20 gadiem, un vecāka es kļūstu nepārtraukti, tāpat kā tu, tāpat kā mēs visi, aijaijai, ko nu!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 11:41 pm
Re: Tas nav par konkrēto ierakstu, bet vispār uzkrājies
Es neesmu nēsājis pasi ikdienā sev līdz jau vismaz 20 gadus – tātad es vecāks nekļūstu. Priekā! :)
(Reply) (Parent) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on October 1st, 2018 - 10:45 pm
Par pēdējo - ne gluži, jo PMLP, kurš tev izsniegs pasi un to reģistrēs, fiksēs arī faktu, ka esi izņēmis vēlētāja apliecību un liks tev to atdot.

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 10:50 pm
Un ja tev viņas vairs nebūs?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on October 1st, 2018 - 10:53 pm
Tad dabūsi pasi ar zīmogu, ka 13. Saeimas vēlēšanās jau esi piedalījies, ibo ņehuj.:)

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 1st, 2018 - 11:02 pm
Šī jau bija pavisam krieviska attieksme :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]fedrs on October 2nd, 2018 - 05:34 am
Vai cilvēks, kurš nespēj savākt savus dokumentus, būtu uzdkatāms par rīcībspējīgu?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 2nd, 2018 - 09:23 am
Protams ir. Drīzāk jājautā, vai par rīcībspējīgiem var uzskatīt politiķus, kas nespēj noorganizēt normālu vēlēšanu kārtību?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]fedrs on October 2nd, 2018 - 09:35 am
Par politiķiem varētu piekrist tik tāl, ka viņiem vajadzētu pastāvēt uz iedibinātu kārtību, nevis katru reizi izdabāt kārtējām cilvēku "ar īpašām vajadzībām" niķiem.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 2nd, 2018 - 09:51 am
Yep, izjaukt PSRS bija politiķu vājums :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]fedrs on October 2nd, 2018 - 09:55 am
Padodos!
Tu mani uzveici ar dzelžainu loģiku un apbrīnojamu spriestspēju.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
extranjero[info]extranjero on October 2nd, 2018 - 10:10 am
Tev arī novēlu jauku dienu! :)
(Reply) (Parent) (Link)
nenopietns cilvēks: smaidīgs nikolsons[info]pzrk on October 2nd, 2018 - 10:09 am
Tas atgādināja, ka es jau gadiem (10+) neesmu redzējis savu dzimšanas apliecību. Labi, ka to neprasa uzrādīt vēlēšanās un, cerams, braucot uz Āfriku.
(Reply) (Parent) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on October 1st, 2018 - 10:43 pm
Man personiski šķiet, ka kampaņa bija pat ļoti pamanāma, bija taču pat kaut kādas TV reklāmas, ja nemaldos. (Es neesmu CVK, un nejūtos viņu vietā par to atbildīga). Bet varbūt man tā šķiet tikai tāpēc, ka, būdama saistīta ar vēlēšanu administrēšanu, nemitīgi ar perifēro redzi fiksēju visu info, kas uz vēlēšanām attiecas.
(Reply) (Link)