scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2015-12-23 07:48:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Bābietis, mļe.
Cik var skaidrot, ka, ja tavā joslā notiek kaut kādi sūdi, bremzē un tikai pēc tam domā par pārkārtošanos vai apdzīšanu pa pretējo joslu.
No vairākiem CSNg analīzes piemēriem var spriest, ka šī ir tipiska problēma, kur ar negaidītu pārkārtošanos (bez kādiem brīdinājuma signāliem, protams) tiek radīta vēl viena CSNg situācija, bieži vien vēl smagāka, nekā tā, no kuras cenšas izvairīties.
Kā saka - "No vilka bēgdams, lācim uzskrien".


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]neraate
2015-12-23 09:50 (saite)
?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]scope
2015-12-23 09:56 (saite)
Ai, nu paveicās, bet gandrīz, gandrīz Mūkusalas aplī no blakus joslas viena uzrāva virsū.
Šeit pat nelīdzētu "DDD jeb dai duraku dorogu", jo signālu ta nebija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]neraate
2015-12-23 10:40 (saite)
es jau nobijos. labi, ka tā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2015-12-23 10:02 (saite)
Jā. Ar Eurotracks simulatoru es izmēģināju dažādas stratēģijas, ko darīt, ja pārgalvīgi apdzenot, pēkšņi pretī parādās mašīna. Secinājums, ka strauja bremzēšana palīdz izvairīties no sadursmes gandrīz vienmēr, savukārt citas stratēģijas mēģināt ātrāk pabeigt manevru vai pabraukt pa nomali ir ļoti riskantas un parasti beidzas ar crashu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]scope
2015-12-23 10:12 (saite)
No teorijas, kuru psiholoģiski grūti izpildīt praksē, iesaka raut pa labi blakus braucošajam sānos, jo salīdzinājumā ar frontālo, sekas būs mazāk smagas (dēļ tā, ka ātrumu starpība minimāla).
Tik parasti jau ir doma, moš tomēr paspēšu...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]termostats
2015-12-23 10:40 (saite)
Jā, tā mēdz notikt, bet nav sakara ar dzimumu. Man karjeras sākumā arī tā pāris reizes gadījās, kad izvairoties no kaut kā, nepaskatījos spoguļos un uz sānu. Vienmēr gan pēdējā brīdī tomēr sanāca pamanīt un situāciju izlabot.

Notiek tā tāpēc, ka šādas situācijas ir jāapgūst pašam un autoskolās to vispār neapskata, tur visa programma ir orientēta uz to, ka uz ceļa nekad nekas neparedzēts nenotiek. Nu un tad daži apgūst uzreiz, daži nekad.


Tajā pašā laikā - arī Tev ir jāskatās situācija visās joslās un jābūt gatavam reaģēt arī uz tās sekām - t.i. neadekvātām reakcijām. :) Lai gan piekrītu, ka ne vienmēr ir kur palikt.


Augstāk redzamais komentārs par strauju bremzēšanu, kura ir labāka par situācijas apstūrēšanu, vispār būtu jādzēš ārā un tā autoram jāatņem vadītāja apliecība. Lai gan, ja viedoklis par braukšanu tiek veidots kaut kādā simulatorā, tad tādas droši vien nemaz nav. Kā vispār var kaut ko tik stulbu iedomāties? Tā ir pirmā kļūda, kura ir jādzen ārā - releksos balstīta bremzēšana. Īpaši jau uz netīra ceļa, bez ABS utt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]scope
2015-12-23 11:08 (saite)
Teorijā jā, jāparedz viss, bet praksē sanāca, ka brauc pa 3. joslu, blakus vēl viens auto, kuram patraucē kāds no 1. joslas, un šis rauj virsū, un tev vienkārši paveicas, ka pamani to, bremzē un neesi bijis pavisam blakus...

Par apstūrēšanu - ja ir tikai izvēle "frontālā" vs "bremzēšana", tad pēc loģikas ir jābremzē, vēlams abiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2015-12-23 11:30 (saite)
Ar ko beigsies tā bremzēšana (vēlams abiem)? Ar to, ka vietas, lai pilnībā apstātos viens pretim otram nebūs. Tāpēc būs vai nu tā pati frontālā sadursme (pie mazāka ātruma gan), vai arī tam, kurš brauc pa savu joslu, būs jābrauc nomalē / barjerā grāvī, taču nu jau krietni vairāk, jo visu viņa joslu aizņem bremzētājs. Tas atkal dod ļoti lielu iespēju sadrusmei ar vadītāju pusēm.

Jābremzē jau kaut cik ir, tikai tas ir jādara kontrolēti un jāturpina vadīt auto.

Pagūglēju to simulatoru (čalis pie viena neprot arī rakstīt) un cik saprotu, tas ir orientēts uz fūres vadīšanu. Pieņemu, ka tur pincipi ir bišķi citi - nesalikt to sainniecību šķērē, palikt savā joslā un nodarīt iespējami mazākus bojājumus trešajiem. Līdz ar to, ja fūristam parādās kāds pretimbraucējs - viņš iespēju robežās bremzē, taču paliek savā joslā, jo frontāla sadrusme ar vieglo viņam rada daudz mazākus draudus. Tas ir loģiski, taču braucot ar vieglo ir jābūt galīgi citai pieejai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-12-23 18:50 (saite)
Tu esi ļoti gudrs. Kādu taktiku tu ieteiktu, ja ir ABS un ceļš ir tīrs?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2015-12-23 21:51 (saite)
Nu ne jau strauji bremzēt.

Precizē situāciju - kāds ceļš, kas pa malām, cik transportlīdzekļu iesaistīti un kuru no tiem vadu es?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-12-23 21:53 (saite)
Šī ir tīri hipotētiska situācija, bet kas itin bieži gadās uz ceļiem. Notiek riskanta apdzīšana un kādā brīdī vadītājs saprot, ka nepaspēs. Ko darīt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]biezpientaure
2015-12-24 00:56 (saite)
kunfu meistars, vaicāts, ko viņš darītu tumšā šķērsielā, pretīmnākot iedzērušai kompānija, atbildējis - censtos šādā situācijā nenonākt.

tas par riskanto apdzīšanu un pēkšņo atklāsmi runājot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]termostats
2015-12-24 01:13 (saite)
Kuram darīt - apdzinējam vai pretimbraucējam?

Lai gan situācija hipotētiska, manis uzdotie papildjautājumi ir ļoti svarīgi, jo ceļi ir dāžādi - bedraini un gludi, ar relatīvi brīvām nomalēm vai grāvi pēc pusmetra, ar dāžādu joslu platumiem un tā tālāk, šis viss ir jāvertē!

Bet nu super hipotētiski:

Apdzinējam:
- Ja ir tikts uz priekšu ~1 korpusa apjomā (pret apdzenamā pakaļu, t.i. tās ir uz vienas līnijas), tad nedaudz uzbremzēt, ielīst atpakaļ un nokaunēties. Es uzskatu, ka šī ir pēdējā robeža, kurā drīkst dzēsties un līst atpakaļ, jo, ja vien nav notikusi nenormāli rupja pārrēķināšanās, tad no šīs pozīcijas ir jāvar paspēt iekārtoties atpakaļ arī bremzējot ļoti minimāli, un saprātīgi rīkojoties ar vadības ierīcēm šāds gājiens iet cauri arī slidenos apstākļos. Tāpat es uzskatu, ka to, ka nepaspēs, ir jāpamana ātrāk!

- Ja tas nav pamanīts un ir tikts tālāk, tad ir vai nu tomēr jādod mizā (ja ir normāls auto) un jālien uz labo malu virsū apdzenamajam. Ja tas cilvēks nav pilnigi debils, tad notieikti bremzēs un pavāksies pēc iespējas pa labi, jo, ja to nedarīs, tad sadursmē cietīs arī viņš. Ja nav normāla auto, tad visticamāk, nav arī normālu bremžu un ir jācenšas tikt uz priekšu un jāliek apdzenemajam saprast, kas būs, ja nebremzēs viņš. Starp citu, labām un vienmērīgām bremzēm ir ļoti liela nozīme, var paskatīties krievu avāriju kompilācijas, tur regulāri ir tā, ka kāds nemākulīgs apdzinējs pretējā joslā nobloķē ratus, samet savu žiguli šķībi un dabū sānā pretimbraucēju.


Pretimbraucējam:
- Laicīgi mest nost ātrumu un vākties nost uz nomali ar akcentu uz novākšanos, nevis pilnīgu apstāšanos. Protams, ja tur nav gājēju velosipēdistu, pajūgu vai hvz kā cita. Vēlams arī paturēt prātā, to, ka iemaucot kaut kur, ja apdzinējs paliks neskarts, tad tas aizbrauks prom un visa skāde uz paša rēķina.

Uz absolūtā vairākuma ceļu vietās, kur ir atļauta apdzīšana, ceļa, ieskaitot nomales, paltuma pietiek trim auto blakus, tā kā visiem samainīties jāvar, ja abi malējie protas adekvāti reaģēt un vidējais sava tizluma dēļ netiek samests.




(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2015-12-24 01:51 (saite)
Starp citu, atcerējos vienu fūrista atbildi par šādu gadījumu.
Nav pēc grāmatas, bet ko darīt, ja potenciālie sūdi tāpat lieli, ja ar fūri ir uzsākta apdzīšana un pusceļā pamani, ka nepietiks laika droši pabeigt manevru (negadoties bieži, bet 100% izslēgt nevar, jo var kaut vai no sānceļa kāds uzgriezt virsū).
Tātad - ja esi ar kabīni garām apdzenamajam, plūdeni griez atpakaļ joslā, jo frontālā vs iespējama apdzenamā apskādēšana ar piekabi (ja nepaveiksies) tomēr nosver par labu apskādēšanai.

P.S. Te gan jāņem vērā, ka tas ir galējās situācijās, ja tiešām ir gādījies nejauši nonākt, nevis mērķtiecīgi dzīt pofigā (no fūres tomēr ceļu pārredzi labāk).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2015-12-24 15:42 (saite)
Paldies par plašo atbildi. Izklausās ļoti pamatoti. Tikai piebildīšu, ka uz UK ceļiem nomales esamība galīgi nav garantēta un bieži tas nav iespējams, ka var pavirzīties, lai palaistu kādu trešo pa vidu. Konkrēti A27 posms, kur ja notiek sūdi un tas visbiežāk ir neveiksmīgas apdzīšanas dēļ, tad cietušos evakuē ar helikopteriem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?