scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2015-12-23 07:48:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Bābietis, mļe.
Cik var skaidrot, ka, ja tavā joslā notiek kaut kādi sūdi, bremzē un tikai pēc tam domā par pārkārtošanos vai apdzīšanu pa pretējo joslu.
No vairākiem CSNg analīzes piemēriem var spriest, ka šī ir tipiska problēma, kur ar negaidītu pārkārtošanos (bez kādiem brīdinājuma signāliem, protams) tiek radīta vēl viena CSNg situācija, bieži vien vēl smagāka, nekā tā, no kuras cenšas izvairīties.
Kā saka - "No vilka bēgdams, lācim uzskrien".


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]termostats
2015-12-24 01:13 (saite)
Kuram darīt - apdzinējam vai pretimbraucējam?

Lai gan situācija hipotētiska, manis uzdotie papildjautājumi ir ļoti svarīgi, jo ceļi ir dāžādi - bedraini un gludi, ar relatīvi brīvām nomalēm vai grāvi pēc pusmetra, ar dāžādu joslu platumiem un tā tālāk, šis viss ir jāvertē!

Bet nu super hipotētiski:

Apdzinējam:
- Ja ir tikts uz priekšu ~1 korpusa apjomā (pret apdzenamā pakaļu, t.i. tās ir uz vienas līnijas), tad nedaudz uzbremzēt, ielīst atpakaļ un nokaunēties. Es uzskatu, ka šī ir pēdējā robeža, kurā drīkst dzēsties un līst atpakaļ, jo, ja vien nav notikusi nenormāli rupja pārrēķināšanās, tad no šīs pozīcijas ir jāvar paspēt iekārtoties atpakaļ arī bremzējot ļoti minimāli, un saprātīgi rīkojoties ar vadības ierīcēm šāds gājiens iet cauri arī slidenos apstākļos. Tāpat es uzskatu, ka to, ka nepaspēs, ir jāpamana ātrāk!

- Ja tas nav pamanīts un ir tikts tālāk, tad ir vai nu tomēr jādod mizā (ja ir normāls auto) un jālien uz labo malu virsū apdzenamajam. Ja tas cilvēks nav pilnigi debils, tad notieikti bremzēs un pavāksies pēc iespējas pa labi, jo, ja to nedarīs, tad sadursmē cietīs arī viņš. Ja nav normāla auto, tad visticamāk, nav arī normālu bremžu un ir jācenšas tikt uz priekšu un jāliek apdzenemajam saprast, kas būs, ja nebremzēs viņš. Starp citu, labām un vienmērīgām bremzēm ir ļoti liela nozīme, var paskatīties krievu avāriju kompilācijas, tur regulāri ir tā, ka kāds nemākulīgs apdzinējs pretējā joslā nobloķē ratus, samet savu žiguli šķībi un dabū sānā pretimbraucēju.


Pretimbraucējam:
- Laicīgi mest nost ātrumu un vākties nost uz nomali ar akcentu uz novākšanos, nevis pilnīgu apstāšanos. Protams, ja tur nav gājēju velosipēdistu, pajūgu vai hvz kā cita. Vēlams arī paturēt prātā, to, ka iemaucot kaut kur, ja apdzinējs paliks neskarts, tad tas aizbrauks prom un visa skāde uz paša rēķina.

Uz absolūtā vairākuma ceļu vietās, kur ir atļauta apdzīšana, ceļa, ieskaitot nomales, paltuma pietiek trim auto blakus, tā kā visiem samainīties jāvar, ja abi malējie protas adekvāti reaģēt un vidējais sava tizluma dēļ netiek samests.




(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2015-12-24 01:51 (saite)
Starp citu, atcerējos vienu fūrista atbildi par šādu gadījumu.
Nav pēc grāmatas, bet ko darīt, ja potenciālie sūdi tāpat lieli, ja ar fūri ir uzsākta apdzīšana un pusceļā pamani, ka nepietiks laika droši pabeigt manevru (negadoties bieži, bet 100% izslēgt nevar, jo var kaut vai no sānceļa kāds uzgriezt virsū).
Tātad - ja esi ar kabīni garām apdzenamajam, plūdeni griez atpakaļ joslā, jo frontālā vs iespējama apdzenamā apskādēšana ar piekabi (ja nepaveiksies) tomēr nosver par labu apskādēšanai.

P.S. Te gan jāņem vērā, ka tas ir galējās situācijās, ja tiešām ir gādījies nejauši nonākt, nevis mērķtiecīgi dzīt pofigā (no fūres tomēr ceļu pārredzi labāk).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2015-12-24 15:42 (saite)
Paldies par plašo atbildi. Izklausās ļoti pamatoti. Tikai piebildīšu, ka uz UK ceļiem nomales esamība galīgi nav garantēta un bieži tas nav iespējams, ka var pavirzīties, lai palaistu kādu trešo pa vidu. Konkrēti A27 posms, kur ja notiek sūdi un tas visbiežāk ir neveiksmīgas apdzīšanas dēļ, tad cietušos evakuē ar helikopteriem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?