geiša transformācijã - Sievietes vieta Rudzīša izpratnē [Jaunākais|Draugi|Par sevi|Laikā un telpā]
planeeta

Links: Piebildes un iebildes | Cibas lenta | Piegružot infotelpu | gadījuma sakari | Varbūt mazu aptauju? | ...

Sievietes vieta Rudzīša izpratnē [Jul. 9th, 2013|04:21 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Sievietes vieta ir mājās, kur svarīgākais ir, lai visi labi justos. Ja viņai sagribas pelnīt un veidot karjeru, tad jāmācās kļūt par vīrieti. Ja sieviete to nespēj, tad arī darbā par kritēriju kļūst “kā man tur patīk?” nevis “cik daudz es padaru?” un “cik nopelnu?”. Bet vēl sarežģītāks ir jautājums, vai vīrieši spēj uztvert, ka sievietes darbā ir vīrieši? Šīs nav ļoti lielas problēmas tur, kur pastāv tirgus regulācija. Bet budžeta iestādēs gan ļoti bieži ir Mammas, Meitas un spēle “Spogulīt, spogulīt…” pēc pilnas programmas


Neiebraucu līdz galam. Kāds varētu, lūdzu, iztulkot, ko viņš ar to gribēja teikt?
LinkKo teiksi? ;)

Comments:
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:July 9th, 2013 - 04:51 pm
(Link)
IMHO, ka sieviete ne vienmēr saprot, ka darbs ir darbs un pārējais ir ārpus tā un mazsvarīgi.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 04:55 pm
(Link)
"Šrubē māju un turi muti!" - tas manuprāt ir vienīgais vēstījums, ko jebkurā sievietēm adresētā tekstā ieliek šis sludinošais narcistiskais falls, kuru moka zobainās vagīnas fobija, neatrisināti konflikti ar māti un kastrācijas baiļu koplekss.:)
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 05:19 pm
(Link)
Yesssss, ir vēl kāds, kas tikpat kaismīgi mīl Rudzīti, kā es; turklāt nebaidās, ka par šādu izrunāšanos varētu nekavējoties piešķirt 248 neārstētu neirožu blaknes. No sirds nesaprotu, kāpēc kāds viņam kaut ko jautā.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 05:36 pm
(Link)
Jāatzīst, ka es ar savām neirozēm tieku galā nesalīdzināmi labāk nekā citētais Dr., jo manējās nav manī raisījušas nepārvaramu naidīgumu pret pretējo dzimumu, kas būtu jākompensē, vemjot ļaunīgu žulti iknedēļas blogā un dižojoties ar provokatīviem saukļiem pie katras mazākās iespējas.:)
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 05:44 pm
(Link)
Piekrītu, bet, lūk, Rudzīša kungam regulāri visādi masu saziņas līdzekļi jautā viedokli par, piemēram, latvisko dzīvesziņu, "kas ir attiecības", "kāpēc vīrieši aiziet pie jaunākām", utt. Un viņš tiražē, pavairo un izplata to žulti. Interesanti būtu apmēram apjaust, cik sieviešu pēc viņa spriedumu izlasīšanas tiešām sāk sevi vēl papildus vainot visos tajos grēkos, ko Rudzītis postulē.
Nu, un attiecīgi tev, man, u.c. neviens neko nejautā :)
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 05:47 pm
(Link)
oi, atradu šādu lielisku,:
«Bizness ir vīriešu pasaule,» uzskata psihoterapeits Viesturs Rudzītis. Lai arī daudzus šāds uzstādījums varētu sakaitināt, nav tik vienkārši, kā izskatās. Pieauguša cilvēka izvēles un rīcību, pēc Rudzīša domām, nosaka agrīnās bērnības pieredze. Tā ir ārkārtīgi nozīmīga. Tieši uz tās kā uz nostiprinātiem dzelzsbetona pāļiem cilvēks būvē savu turpmāko dzīvi.

«Es un manas mammas seja — kā šo seju redzēt laimīgu?» — šādi jūtas mazs zēns, guļot pie mātes krūts. Paaugoties viņš uz visu notiekošo raugās līdzīgi — dzīve ir tas, kas notiek ārpasaulē, tas, ko var ieraudzīt un sataustīt. Bizness kā objektīvā realitāte vīrietim nāk priekšā kā iespēja (neapzināti!) «atkal un atkal apmierināt mātes seju, lai tā būtu laimīga». Zemapziņa vīrieti visu laiku dīda — kā darīt māti laimīgu? Tieši tādēļ, pēc psihoterapeita skaidrojuma, viss, kas saistīts ar aktīvu rīcību ārējā pasaulē, ir vīrišķā sfēra.

Ar sievietēm ir citādi. Dēlam māte izliekas laimīgāka, bet meitas priekšā tā ir patiesāka. Zīdaiņa vecumā meitenīte skatās uz mātes seju, taču «meitai māte rāda sevi laimīgu daudz mazāk nekā dēlam». «Bieži meitas zīdaiņa periodā redz dusmīgo vai nelaimīgo māti. Tas būtībā nozīmē emocionālu atraidījumu,» skaidro Rudzītis.

Tādējādi meitene tiek «iemesta» savas zemapziņas pasaulē. Viņas izejas pozīcija dzīvē — «mātes seju nav iespējams apmierināt». Tieši tādēļ notiekošo ārējā pasaulē, karjeras sasniegumus sievietes nevērtē tik augstu kā jūtas, intuīciju, emocijas. Īsāk — iekšējo pasauli.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 06:01 pm
(Link)
...un ir cilvēki, kuri šo tekstu uztver nopietni. Un ar kuriem tas troļļabērns var manipulēt.
Vispār Rudzītis pats ir ārkārtīgi interesants keiss no psihoanalīzes viedokļa. Domāju, ka, analizējot viņa tekstus, varētu uzcept pāris disertācijas par atsevišķu vīriešu nespēju tikt galā ar mātes mīlestības trūkuma radītām traumām, par iestigšanu eidipālajā fāzē, par neinicēta pusaudža dumpinieciskumu visa mūža garumā, par nespēju kompensēt personisko vientulību, radot sev ilūziju par "vispasaules vīriešu kolektīvo garu", par sava Ego identificēšanu ar fallu un tā dievišķošanu, par nespēju izrauties no mūžīgā Upura-Vajātāja-Glābēja riņķa, līdz ko runa ir par sieviešu un vīriešu attiecībām, par konvulsīviem mizogīnijas uzplūdiem, sākoties andropauzei un libido kritumam...Viņš taču ir staigājoša klīnika, ja tā padomā.
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 06:04 pm
(Link)
Viņš varbūt ir staigājoša, bet labi pelnoša klīnika:))
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 06:10 pm
(Link)
Kurš gan to apšauba.:)))
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 06:10 pm
(Link)
Diemžēl, cik atceros, savlaik "Bendes meitiņa un viņas tēvs" bija teju bestsellers un top 1 rekomendācija Rīgas psihoterapeitu klientēm kā literatūriņa, kas palīdzēs "visu salikt pa plauktiņiem". Un diez vai, ka mazajā LR psihoterapijas pīļdīķītī kāds atvēzēsies pret spīdekli, bet žēl :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:July 9th, 2013 - 06:50 pm
(Link)
akvaimandieniņvaimanuvai
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 07:10 pm
(Link)
Šie noteikti nav pat krāšņākie ziediņi, bet es negribu to dīvaini reklamēt, pārāk daudz nenobriedušu prātu viņu uztver nopietni.:)
[User Picture]
From:[info]up
Date:July 9th, 2013 - 07:21 pm
(Link)
brīžiem pat gribas domāt, ka viņš vienkārši trollē
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 08:22 pm
(Link)
Domāju, ka tas ir apzināts marketings.
[User Picture]
From:[info]up
Date:July 9th, 2013 - 06:58 pm
(Link)
es pēc vizītes pie viņa gandrīz iedzīvojos nervu sabrukumā viņa doto uzstādījumu pēc
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 07:11 pm
(Link)
Domāju, ka viņš to sauktu par "apskaidrības mirkli, kas izsauca vētrainu nolieguma reakciju, kā jau bija plānots".:)))
[User Picture]
From:[info]up
Date:July 9th, 2013 - 07:15 pm
(Link)
absolūti. asaras, kas man izlauzās tika jau uz vietas nosauktas par bērnišķīgām un kaprīzām un nemīloša tēva atraidījuma radītām
[User Picture]
From:[info]up
Date:July 9th, 2013 - 06:57 pm
(Link)
Rudzītis ir pimpis, es totāli agree
[User Picture]
From:[info]krii
Date:July 9th, 2013 - 07:12 pm
(Link)
Turklāt ietekmīgs un aktīvi sludinošs pimpis, kas īpaši nepatīkami.
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 05:05 pm
(Link)
Jā, protams, liela daļa taisnības tur ir, ka visnotaļ bieži sievietes iet strādāt nevis tamdēļ, lai pelnītu, bet tamdēļ, lai socializētos ārpus mājas. Tad arī iestājas visi šitie "aiaiai, sievietes pelna mazāk nekā vīrieši!"

Protams, ka mazāk, ja lielai daļai sieviešu peļņa ir kaut kādā mazsvarīgākā vietā par "labu un draudzīgu kolektīvu" vai "labiem darba apstākļiem", vai "boss tāds jauks un lādzīgs".
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 05:17 pm
(Link)
"Jā, protams, liela daļa taisnības tur ir, ka visnotaļ bieži sievietes iet strādāt nevis tamdēļ, lai pelnītu, bet tamdēļ, lai socializētos ārpus mājas." ---> Tu pats itin regulāri dažādiem publikantiem aicini pārdomāt, vai viņu teiktajam/pasaules uzskatiem ir daudz kopīga ar realitāti + aicinājumiem paraudzīties, kā cilvēki dzīvo Ciblā, Pušmucovā un Pūdinavā, piemēram. Tiešām, viņas iet strādāt tamdēļ, lai socializētos ārpus mājas? Hmm.
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 05:25 pm
(Link)
Zinu tikai to, ka pazīstu daudz sieviešu, kurām nopelnītais apjoms nav pati galvenā motivācija strādāt un nepazīstu gandrīz nevienu vīrieti, kuram tieši nopelnītā apjoms nebūtu galvenā motivācija strādāt.
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 05:29 pm
(Link)
Bet tas nebūt nav tas pats, kā tu apgalvo, ka nereti sievietes "iet strādāt" galvenokārt, "lai socializētos ārpus mājas"! Var būt, ka sievietēm ir vieglāk/pieņemamāk strādāt tur un tik, "kā pašām patīk" un mazāk nozīmīgi būtu "strādāt dēļ piķa", tomēr Latvijas Republikā nākt klajā ar apgalvojumu par primāro sieviešu nodarbinātības funkciju kā izklaidējošu elementu, ir diezgan drosmīgi :)
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 05:45 pm
(Link)
"Bieži" vai "nereti" nenozīmē to pašu, ko "vairumā gadījumu", kā rezultatā, neko nesaku par primāro sieviešu nodarbinātības funkciju Latvijā, vienkārši mēģinu izskaidrot Rudzīša teikto, pie reizes izskaidrojot to, kālab veidojas atšķirības vidēji statistiskajā atalgojuma apmērā:))
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 05:51 pm
(Link)
Nu, ok, nemēģinot tātad precīzi kvantificēt "bieži" un "ne reti", tu saki, ka viņš saka, ka sievietes iet uz darbu priecāties, bet vīrieši - jo tā vajag? :)
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 05:54 pm
(Link)
Man šķiet, ka teksts "darbā par kritēriju kļūst “kā man tur patīk?” nevis “cik daudz es padaru?” un “cik nopelnu?”" uz šo norāda visai viennozīmīgi:))
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:July 9th, 2013 - 06:00 pm
(Link)
Par vienu no kritērijiem, jā, iespējams, ka tādu, kurš ir nozīmīgāks nodarbinātu sieviešu, bet mazāk - nodarbinātu vīriešu starpā; taču tieši, domājams tikpat "ne reti" un "bieži" esmu sastapusi vīriešus, kuriem ir svarīgi "kā man tur patīk" un "vai darba saturs atbilst manām ekspektācijām par izaugsmi, piepildījumu, attīstību". Bet ko gan es zinu, esmu viena no kastrētājām-darba devējām himērām, droši vien ar viegli iztēlojamu uztveres defektu šai sakarā.

Vispār uzcepos, jo nupat esmu beigusi intervēt 56 kandidātus vienai vakantai pozīcijai un šādi rudzīšiski vispārinājumi un stereotipējumi šodien šķiet pavisam švaki paciešami un pārbaltiem diegiem šūti.
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 06:10 pm
(Link)
Nu, neviena pētījuma man pa rokai, protams, nav. Arī tikvien, cik kaut kāda pieredze n darba kolektīvos un plašs paziņu loks, aiz kā varu mēģināt teikt, ka, iespējams, pavisam bez seguma konkrētais Rudzīša apgalvojums nav, ja izmet ārā visus šitos "sievietes vieta ir pie pavarda, jo viņai mazākas pēdas", bet atstāj tikai kodolu par motivāciju un fišku darba vietā:))
[User Picture]
From:[info]milda
Date:July 9th, 2013 - 05:49 pm
(Link)
vismaz vienu tādu vīrieti zinu gan. protams, nauda viņam nav mazsvarīga, bet ir arī citas ambīcijijas, kuras vēlas apmierināt. zinātnieki man šķiet varetu arī piederēt pie tās sugas.

par sievietēm. es nekad neesmu strādajusi, lai socializētos. vienkārši vajag naudu plus neatkarību - ja nu kas, man ir jābūt gatavai uzturēt sevi un savus bērnus. darba dēļ iespējams pat es socializejos daudz mazāk nekā, ja es nestrādatu.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:July 9th, 2013 - 06:13 pm
(Link)
Piekrītu par vīriešiem un sievietēm. Rudzītis vnk pamatojas uz vīrieša un sievietes izdomātām lomām, kam, protams, ir savs bioloģisks pamats, bet tās, manuprāt, piederas galēji maskulinizētiem vai galēji feminizētiem īpatņiem (vai, ar zināmu pielaidi, vairākumam konkrētā dzimuma īpatņu), bet ne visiem.

Grafiski tas izskatās kaut kā tā:


(bilde no šejienes http://www.therulesrevisited.com/2012/06/difference-between-and-difference-among.html)
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 06:18 pm
(Link)
Lomas ta varbūt ir izdomātas, bet arvien funkcionē un, kamēr tās funkcionē(piemēram, ka "normālāk" ir vīrietim izmaksāt bārā sievietei dzērienu, nevis otrādi), tikmēr šīs izdomātās lomas neņemt vērā arī ir visai glupi.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:July 9th, 2013 - 06:29 pm
(Link)
Jā, protams, vērā vajag ņemt, bet ar to es gribēju pateikt, ka šī ņemšana vērā varētu būt bezjēdzīga un pat kaitīga gan viņam, gan citiem, ja cilvēks ar to pārāk tālu novirzās no savas dabiskās vietas parādītajā attēlā :)
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 06:38 pm
(Link)
Nav tik vienkārši. Var jau būt, ka pasauli padarīsi labāku, bārā palūdzot kādai jaunietei tev izmaksāt dzērienu, vai ignorējot ieteikumu Irānā ar šādu lūgumu jaunietēm neuzbāzties vispār, taču, vai tas visu padarīs vienkāršāku konkrēti tev, uzturoties konkrētā vidē, nav teikts.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:July 9th, 2013 - 07:00 pm
(Link)
Mhm. Es jau nesaku, ka ir vienkārši, un konkrētā vide, protams, ir tas, ko ikdienā jāņem vērā. Bet, mazliet pārspīlējot, diez vai man būtu vērts kļūt par homoseksuālistu vai veikt dzimuma maiņas operāciju, vai varbūt mēģināt kļūt par mačo tipa vīrieti, pat tad, ja man tas šķistu izdevīgi, dzīvojot attiecīgajā vidē.
From:[info]unpy
Date:July 9th, 2013 - 08:24 pm
(Link)
Ir ļoti grūti nošķirt cēloņus no sekām šajos gadījumos. Ej nu sazin, cik visos veidos iecietīgs un galants būtu tad, ja apmēram tikpat daudz laika, cik cibā, organiski pavadītu kādā Doņeckas ogļraču kompānijā.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:July 9th, 2013 - 08:50 pm
(Link)
vai Delfos :D
From:(Anonymous)
Date:July 9th, 2013 - 08:50 pm
(Link)
es
From:(Anonymous)
Date:July 9th, 2013 - 05:17 pm
(Link)
http://www.monday.lv/kur-sievietei-nav-vietas/
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:July 9th, 2013 - 06:42 pm
(Link)
"Viss, ko saka vīrieši par sievietēm, ir apšaubāms, jo viņi ir gan tiesneši, gan ieinteresētās personas," senos laikos rakstīja viena feministe.
Ja nopietni, man liekas, ka Rudzītim kāda dāma ir ļoti piekakājusi avenes, pardon mon france.
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:July 9th, 2013 - 08:04 pm
(Link)
visas, ieskaitot konceptu "māte". bet rudzītis ir labs trollis, barojas zinot, ka par viņa tekstiem cepas.
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:July 9th, 2013 - 08:05 pm
(Link)
Fakts.

hackers counter system
TunT counter v=0.09