Septembris 4., 2017


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
21:44
Kaut kur feisītī klīda jautājums, kas ir tavas trīs patiesības, kas garantēti nokaitinās cilvēkus
Nu tad tā, šodien lekcijā propesors pateica visas trīs (pasniedzot zinātnes valodu, no less)
1) paziņoja, ka daiļliteratūras valoda ir vienīgais stils, kurā autors vispār nedomā par lasītāju, viņš tikai "pauž savas izjūtas un emocijas" un uz manu uzsvērto vaikstīšanos noreaģēja ar "nu reizēm jau domā par lasītāju, bet tā ir konjunktūra"
2) kaut ko šķobījās par to, ka esot tabu vārdi un tabu tēmas, un tas politkorektums, ka visam jāesot politkorekti... fine, manis pēc varam diskutēt par politkorektumu ikdienas valodā, bet viņš pasniedz fucking zinātnes valodu, for fuck's sakes, tipa "nigeri ir debīli" būtu labs esejas virsraksts?
3) pastāstīja par savu maģistranti, kas esot rakstījusi darbu "par ezotērisko zinātni", "un nebija kur piesieties, jo ļoti labā valodā uzrakstīts" un "mums vispār vajadzētu padomāt par to, vai nevajadzētu atbalstīt arī to zinātni, kas nav... tradicionālā zinātne"

for fucking fuck's sakes
un jā, šis, atšķirībā no citiem luņu ierakstiem, ir ne zem atslēgas, jo what the actual fuck

(42 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:4. Septembris 2017 - 21:53
(Link)
tautai jāzina savi varoņi jā
[User Picture]
From:[info]krii
Date:4. Septembris 2017 - 21:58
(Link)
Kā sauc cienījamo(?) docētāju?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:02
(Link)
Šalme
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:4. Septembris 2017 - 22:05
(Link)
Bezvils?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:06
(Link)
:D y
[User Picture]
From:[info]krii
Date:4. Septembris 2017 - 22:17
(Link)
Mja. Skumīgi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:23
(Link)
nē, nu. šis jau nav tas sliktākais variants, t.i., pieņemu, ka kursu varēšu nokārtot arī tāpat, un viņa viedoklīši te nav izšķiroši (teiksim, traumatiskāk būtu kādam, kas uzskata, ka zinātnes valodā vajag lietot "tabu leksiku" a ļa "dvieļagalvas", mēģināt nokārtot dajebko antropoloģijā)
tb principā jau lai ļerkst, ko grib, galvenais, ka iemāca to, kas jāiemāca
vienkārši kaut kā sen nebija gadījies ar kko šitādu sastapties (vai, pareizāk, vienreiz bija, bet tas pasniedzējs bija jau dabūjis manu full respect ar zināšanām par visu pārējo, tā ka normāli)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:4. Septembris 2017 - 22:31
(Link)
Nu, es jau arī nebiju domājusi, ka neiemācīs iemācāmo, vai ka pieļaus/ieteiks Gnidrologa leksiku.:)
Vnk. konkrētā persona bija dzirdēta dažās konferencēs un kopumā atstāja labāku iespaidu, tāpēc mazmazītiņa vilšanās.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:38
(Link)
es domāju, ka tad, kad viņš 1) runā par to, ko jēdz 2) nav atvilkts stāstīt kaut kādu pretīgu obligāto vispārīgo kursu, tad iespaids noteikti paliek labs

tb tās pāris reizes, kad viņš aizmirsās un sāka runāt par to, ko zina un kas interesē, tad bija forši, bet nu tās bija kādas 20 sekundes pa visu lekciju
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:5. Septembris 2017 - 09:23
(Link)
Tev ir bijis sasodīti veiksmīgs pirmais kurss tātad.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:4. Septembris 2017 - 22:36
(Link)
): es atceros viņu no bērnības, lol, bija mammas kolēģis, likās foršs. un tad, kad mums pasniedza šito priekšmetu, nebija tādu izgājienu (bet varbūt es palaidu garām, jo daudz bastoju)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:42
(Link)
nu es, jāsaka, esmu apveltīta ar nelaimīgo spēju pamosties katrreiz, kad cilvēks runā glupības :D
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:4. Septembris 2017 - 22:46
(Link)
es vnk negāju uz lekcijām (:
[User Picture]
From:[info]pelnufeja
Date:4. Septembris 2017 - 22:55
(Link)
Manā gadā bija tukšu salmu kulšana (es jau brīdināju), bet ne tik traki. Bet es arī neapmeklēju vismaz pusi nodarbību.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:4. Septembris 2017 - 22:19
(Link)
Laipni lūgti Latvijas augstākās izglītības iestādēs!
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:4. Septembris 2017 - 22:23
(Link)
kādi tad mums vēl ir spilgti piemēri? Nu Buiķis, kas vēl?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:4. Septembris 2017 - 22:30
(Link)
Labi, es neteikšu "visur", jo par "visur" es nezinu, bet līdz ar labiem un profesionāliem mācībspēkiem, a.izgl.iestādēs ir plejāde ar šādiem, "pērles" bārstošiem "profesoriem", parasti ap gadiem 50+
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:35
(Link)
nu tad man acīmredzot ir ekstrēmi noveicies
jo par pasniedzējiem, kā jau studentam pienākas, varu ņaudēt daudz un dikti (tostarp arī par "pasniedzējam ir viedoklis, kuram es nepiekrītu" vai "akdies, nu kā cilvēks var kaut ko tāāāādu pateikt"), bet gluži šāda gadījuma nebija bijis
[User Picture]
From:[info]klusais_okeans
Date:4. Septembris 2017 - 23:52
(Link)
"iedomājieties, viņi tos nēģerus pat operā laiž!" (profesors O.S.)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:5. Septembris 2017 - 05:57
(Link)
Classic o.s.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:5. Septembris 2017 - 09:25
(Link)
Vairums spilgto piemēru savu spilgtumu apmierina ar studentiem paralēli strādājot 2-6 augstskolās, ne visi gluži grāmatiņas par to publicē.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Septembris 2017 - 09:34
(Link)
man šķiet, ka tā zināmā mērā ir arī problēma, t.i., ka cilvēki nevis strādā to, ko grib, tur, kur grib, bet salasa tās lekcijas pa velsviņzinkurieni
nu, t.i., ja mums ir (pieņemu, ļoti laba) uzņēmējdarbības pasniedzēja, kas izvilkta attiecīgi no ekonomikas augstskolas, tad viņa atnāk un pastāsta lietas "kā humanitārajiem", tipa "ja jūs kaut ko ražojat, tad nav tā, ka jūs gūsiet peļņu, pārdodot lietas zem pašizmaksas! Pat ja jūs pārdosiet ļoti daudz! svarīga ir peļņa, nevis ienākumi!" (t.i., tieši tādā līmenī, ar šādām frāzēm arī stāstīja) & attiecīgi atdevi arī dabū tieši tādu
augstākminētais profesors, iespējams, arī atnāca "nu tur pastāstīt par zinātnes valodu cilvēkiem, kam ar latviešu valodu kā tādu varētu būt problēmas" un attiecīgi stāstīja kā vidusskolā un, lai nav tik grūti, izklaidēja ar refleksijām par "vispārzināmām tēmām, par kurām man neko nav jāzina, lai runātu" (ar to iekritienu, ka šīs tēmas kā reiz ir tās, par kurām mēs esam drāzti visu pagājušo mācību gadu un vēl joprojām viss sāp)
nu tb man pat šķiet, ka būtu bijis labāk, ja šos priekšmetus pasniegtu varbūt mazāk zinošs cilvēks, bet toties tāds, kas precīzāk apjauš mūsu esošās zināšanas, ekspektācijas utt.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:6. Septembris 2017 - 12:14
(Link)
>man šķiet, ka tā zināmā mērā ir arī problēma, t.i., ka cilvēki nevis strādā to, ko grib, tur, kur grib, bet salasa tās lekcijas pa velsviņzinkurieni

Neradās iespaids, ka tas nav tieši tas, ko viņi grib.

LU īsti nav vajadzības 'izvilkt no kaut kurienes', LU viss ir pašai un gribētāji nomainīt rindā stāvētu, un probzas nebija ar kros-fakultāšu priekšmetiem, bet tieši ar core lietām.

> tipa "ja jūs kaut ko ražojat, tad nav tā, ka jūs gūsiet peļņu, pārdodot lietas zem pašizmaksas! Pat ja jūs pārdosiet ļoti daudz! svarīga ir peļņa, nevis ienākumi!"

Ekonomikā gan augstākminētā frāze ir o, tas ir viens no pamatiem, kam jābūt skaidram nakts vidū pamostoties, lai neradītu problēmas nedaudz sarežģītākas lietas, kas uz šī būvējas.

Ņem vērā, ka ekonomika jums ir vispārizglītojošais, izlīdzinošais bloks. Tur apjoms ir mazāks un vienkāršaks nekā vidusskolas eksāmenam, tas viss ir tuvāk 8.-9. klases līmenim.

Ja ir ekspektācijas, tad jāņem advancētāki priekšmeti C daļā.


[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:30
(Link)
nu labi, neekstrapolē no viena eksemplāra uz visām iestādēm
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:4. Septembris 2017 - 22:31
(Link)
Es vnk atminos savu izgl.iestādi un biedru stāstus no LU dažām humanitārām/sociālām fak. Nedaudz uzsita vakariņas augšā.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:4. Septembris 2017 - 22:50
(Link)
Viņš žēlojās, ka nevar teikt ''niggeri ir debīli'' un ''dvieļgalvas'' vai tas ir tas, ko tu zini viņa vietā ar jēdzienu politkorektums? :D

Un kādā veidā izpaužas ''domāšana par lasītāju'' enivej?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 22:58
(Link)
nu paskaidro, kas ir politkorektums leksikas vai pat tēmas līmenī un kāpēc tas traucē zinātnes valodā (viņš pie tā nonāca no "ir vārdi, kurus zinātnes valodā neizmanto)

domāšana par lasītāju imo = izteikt domu tā, ka tā lasītājam ir saprotama (kas bija arī tas, ko viņš pamatā teica)
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:4. Septembris 2017 - 23:13
(Link)
Politkorektums ir izvairīšanās no riska. Taču zinātne bez riska nav iespējama, tāpēc ir šis konflikts starp zinātni un politkorektumu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:4. Septembris 2017 - 23:14
(Link)
paga, ko? apsīkumo, ko es reāli neesmu redzējusi šādu politkorektuma definīciju
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:4. Septembris 2017 - 23:23
(Link)
Tā nav kaut kāda izplatīta definīcija, bet es vienkārši iedomājos, kāds tad ir galvenais politkorektuma mērķis? Izvairīties no riska, ka jūtīgākas personas aizvainos tava tiešā valoda, un tad viņas ne tikai neklausīsies tavu vēstījumu, bet varbūt pat vēl kļūs agresīvas.

Bet no otras puses tad mesidžs tiek atšķaidīts un nerada tik lielu interesi kā tieši vārdi. Jāatrod pareizais balanss.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Septembris 2017 - 06:31
(Link)
"es vienkārši iedomājos" un tad nācu runāt par zinātni, episki.

1) tas, vai cilvēks māk lietot adekvātu valodu, manās acīs ir viens no pirmajiem rādītājiem, vai viņš zina, par ko runā, un ir pietiekami iedziļinājies problemātikā (piemēram, daudzi no "nepolitkorektajiem" apzīmējumiem vienkārši nav korekti, un tāpēc tos arī nopietnā diskusijā nelieto);
2) apvainošanās jau nu ir mazākā bēda visā šajā, reku vesela verdze cilvēku ir riktīgi aizvainoti par to, ka viņiem Jābūt Politkorektiem, omg omg
3) runa, kā jau ierakstā un vēl specifiski tajā komentārā, uz ko tu atbildēji, norādīts, ir par zinātnes valodu. zinātnē tev nav jāskraida apkārt ar "mesidžu", tev vienkārši ir maksimāli precīzā valodā jāapraksta, kādu pētījumu tu esi veicis, kā tas sasaistās kopā ar (vai apgāž) iepriekš zināmo, un kādi ir secinājumi/diskusija, that's it.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:5. Septembris 2017 - 10:39
(Link)
+10
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:5. Septembris 2017 - 20:40
(Link)
Tu runā par kaut kādu izdomātu ideālu, nevis reālo dzīvi. Zinātniekiem ir tieši tāpat jāpārliecina ar savu mesidžu lasītāji, pat varbūt vairāk nekā citiem. Un tas ir jādara politkorekti, citādi dabūs pa mizu. Ne jau velti es pieminēju neseno skandālu par herpes vakcīnu pētījumu, kuram nebija ētikas komitejas atļaujas. Nu un tad, ka tu izmēģināji šo vakcīnu uz sevi? Peer review tā arī pateica – ētikas komitejas atļaujas nav pētījuma nav? Tad jūs esat kā nacisti un ejiet dillēs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:4. Septembris 2017 - 23:16
(Link)
ā okej. Značit laboratorijas halāts - tas ir politkorekti un ugunsdzēšamais aparāts pie sienas arī. Uzzinu pēdējais.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:4. Septembris 2017 - 23:25
(Link)
Ai nu, tie noteikumi mūsdienās mēdz būt tādi, ka neko nevar izdarīt, kamēr nav aizpildītas n-tās veidlapas, pat ja reāli veicamie darbi gandrīz nekādus riskus nerada (reāla pieredze no mana studiju projekta).
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:4. Septembris 2017 - 23:30
(Link)
Tas pašas humanitārās, īpaši sociālās zinātne sir pilnas ar politkorektumu. Da es pat teiktu, ka politkorektums tur vairs nav īstais vārds, bet drīzāk ideoloģiska nomenklatūra. Nezinu par kādiem vārdiem viņš būtu varējis runāt, bet ir diezgan viegli iedomāties idejas/secinājumus pie kuriem nedrīkst nonākt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Septembris 2017 - 06:51
(Link)
vot intereses pēc tad iedomājies un pastāsti, kādas tad ir tās idejas, pie kurām "nedrīkst" nonākt specifiski politkorektuma dēļ, lai arī tās atbilst citām zinātnes prasībām (piemēram, "ir precīzi un nepārprotami noformulētas"). Es pat neuzskatu, ka tādu ideju *nav*, bet nu zinkā, tu man nupat aizrādīji par to, ka es mēģinu no cilvēka teiktā izvilkt to, ko viņš nav ne teicis, ne domājis, būtu muļķīgi tādu kļūdu pieļaut vēlreiz.
From:[info]pet
Date:5. Septembris 2017 - 10:49
(Link)
Nu, piemēram, praktiski visi rezultāti par dažādu homo sapiens populāciju "innate differences" (kā lai precīzi pasaka latviski? Iedzimtās atšķirības ir tuvu, bet ne gluži tas) ir diezgan ļoti tabu tēma; nu, pētīt vēl var, bet tiešā tekstā pārāk skaļi teikt secinājumus nedrīkst, jo tad tevi politkorektā sabiedrība "nolinčos"; pa lielam visa tēma par tautu/rasu(lai nu kā tās definētu)/dzimumu objektīvajām atšķirībām daudzējādi balstās uz demagoģiju tieši tādēļ, ka tie, kas spētu korekti un precīzi aprakstīt novērojumus, kādas tad un cik lielas(mazas) tās atšķirības objektīvi ir, ļoti apzināti izvairās to darīt, jo to darīt ir viņiem personīgi riskanti, neko labu tas nenesīs bet nepatikšanas līdz pat amata zaudēšanai gan.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Septembris 2017 - 11:31
(Link)
nu man šķiet, ka tu jau šeit precīzi parādi, kur ir problēma - lai vispār varētu runāt par tautu/populāciju/izcelsmju/fenotipu (kas ir ļoti dažādas lietas, un vārdu "rase" nelieto lielā mērā tāpēc, ka zem šī apzīmējuma ir bāzuši apakšā visu ko, tas ir nereāli neprecīzs un bieži vien politiski diktēts) atšķirībām, ir ļoti precīzi jādefinē, precīzi par ko ir runa, un no šīs definīcijas vispār izriet tas, par kādām atšķirībām ir iespējams runāt (t.i., vai par "iedzimtām atšķirībām" tu runā kā par ģenētiku, epiģenētiku, audzināšanu, uzvedību vai ko). Situāciju vēl vairāk sarežģī tas, ka ir baisi grūti runāt par "objektīvām" atšķirībām (tas principā ir iespējams, bet ļoti ekskluzīvos gadījumos, kur ir endogāma populācija + atšķirības ir ģenētiskas), pārējos gadījumos pastāv subjektivitātes elements jau datu atlases līmenī, kas viss ir jāatrunā. Manuprāt, ja tas viss ir izdarīts + paši cilvēki piekrīt, ka viņus šitā pēta, tad neredzu problēmu & esmu redzējusi pētījumus, kuros tas ir korekti izdarīts da neviens nav sakreņķējies.
[protams, noteikti ka ir arī cilvēki, kas saka "akkk, ja man tikai ĻAUTU (tb naudu dotu), vot tad gan es TĀĀĀDU pētījumu uztaisītu, visu, kā ir, pateiktu", bet šitā problēma ir visvisādiem pētniekiem]
nu tbš problēma "zinātne tiek finansēta atbilstoši tā laika politiskajai konjunktūrai" pastāv un ir reāla; un zinātniekiem laiku pa laikam ir jāšmugulē savi pētījumi ar tādiem nosaukumiem, "par ko naudu iedos", bet šeit ir atkal tas pigors, ka reizēm tā valoda, ko paši zinātnieki uzskata par adekvātu un cenšas lietot, nav tā, ko politiķi par tādu uzskata. tb nebrīnītos, ja atsevišķu valstu politiķi daudz labprātāk samaksātu par pētījumu "nēģeri ir debīli" nevis kaut ko politkorektu un nesaprotamu :)
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:5. Septembris 2017 - 18:18
(Link)
Demagoģija un runāšana aplinklus tev labi padodas. Pet pietiekami lakoniski izskaidroja. Piemēri ir cik tik uziet, pats esmu tādus minējis labi daudz. Nevajag vaņku vaļaķ un gorīties. Tas tikai afirmē vecā sakārņa pausto.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:5. Septembris 2017 - 20:46
(Link)
Da nu, liela daļa zinātnieku ar prieku pēta, kāpēc "nēģeri ir debīli" un bet vietām politkorektie politiķi viņiem to negrib ļaut.

[User Picture]
From:[info]junona
Date:5. Septembris 2017 - 10:40
(Link)
Jā, es arī pieprasu piemērus studijā.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba