pajautaa

Kur notiek diskriminācija?

« previous entry | next entry »
Jun. 4., 2021 | 10:40 am
posted by: mranarhs in pajautaa

Kāds varētu mani apgaismot ar konkrētiem piemēriem, kā tieši nevakcinēti cilvēki tiek diskriminēti?

Es pats pie vakcīnas tikšu jūnija vidū. Līdz šim neesmu manījis neko, nu tā kā pilnīgi neko, kas man kā nevakcinētam tiktu liegts.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {47}

putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Jun. 4., 2021 - 11:58 am
#

šobrīd sitēma darbojas otrādi - vakcinētajiem ir priekšrocības, piemēram, ceļošanai un pasākumu apmeklēšanai. var arī nevakcinētie ceļot, bet ar lielāku ņemtni - testi, pašizolācija utt.
par pasākumu apmeklēšanu pagaidām grūti vēl spriest, man šķiet, noteikumu izdevējiem pašiem vēl līdz galam nav skaidrs ko un kā.
ā, tādu pakalpojumu sniedzēji kā kosmetalogi u.c. darbu var darīt vakcinētie, nevakcinētie nevar. to varētu uzskatīt par problēmu otrajiem.

bet es te runāju par latvijas noteikumiem, neesmu pētījusi citas valstis.

Atbildēt | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 12:34 pm
#

Es prasīju konkrētus piemērus. Kur tieši vakcinētie var brīvāk ceļot?Cik zinu, nekur. Zviedrijā iebraucot prasa negatīvu testu visiem 18+, piemēram.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


austra

from: [info]au
date: Jun. 4., 2021 - 12:41 pm
#

Ļoti daudz kur! Un tas pats atpakaļbraucot - es esmu pašizolācijā, bet, ja būtu potēta pilnu ciklu, man nevajadzētu pēc ceļojuma pašizolēties.
Es gan neuztraucos, tik vien, ka tas ir konkrēts piemērs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 01:54 pm
#

Kopš kura laika Latvija ieviesusi tādu atšķirību? Un kā vakcinācijas faktu pārbauda ārvsalstu pilsoņiem? ES kopīgā sistēma sāks darboties tikai ar 1.jūliju. Vai tu esi pārliecināta, ka ir tā, kā tu saki?

Atbildēt | Iepriekšējais


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:02 pm
#

Man savukārt viens vakcinēts cibiņš, kurš tagad aizbraucis uz Krētu atpūsties, ziņo, ka viņam pirms atgriešanās uz Latviju jātaisa tests.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:07 pm
#

Ak jā, viņam vai nu tikai pirmā doza, vai arī nav pagājušas 15 dienas pēc otrās.

Vienalga - neredzu, kā prasību pašizolēties var uztvert kā diskrimināciju.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


austra

from: [info]au
date: Jun. 4., 2021 - 02:08 pm
#

es arī neredzu, bet tests ir visiem, pašizo tikai nevakcinētiem. to pārbauda, pildot covidpass - pārvauba as in “jāsniedz patiesas ziņas”

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:14 pm
#

Ok, tad atgriežoties pie mana posta jautājuma - šis nav konkrēts piemērs nevakcinēto cilvēku diskriminācijai.

Atbildēt | Iepriekšējais


Andris

from: [info]degeneralis
date: Jun. 4., 2021 - 10:29 pm
#

Man ir abas, Latvija prasa testu arī vakcinētajiem.

Atbildēt | Iepriekšējais


Max

from: [info]m_x
date: Jun. 4., 2021 - 12:59 pm
#

no vakardienas AirBaltic e-pasta:
Mēs rūpīgi sekojam līdzi situācijai mūsu galamērķos, un mums ir labas ziņas tiem ceļotājiem, kas saņēmuši pilnu vakcinācijas kursu vai pārslimojuši Covid-19. Šādos gadījumos, ceļojot uz Austriju, Bulgāriju, Horvātiju, Igauniju, Vāciju, Grieķiju, Islandi, Lietuvu un Šveici nav nepieciešams tests un nav jāievēro pašizolācija. Kā arī Kipra, Gruzija un Polija ir atvērtas vakcinētiem ceļotājiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 01:58 pm
#

Iebraucot Zviedrijā, testu neprasa arī bērniem. Nupat noņēma testu prasību ieceļotājiem no citām ziemeļvalstīm, neatkarīgi no vakcinācijas statusa.

Jebkurā gadījumā nav aizliegts ceļot bez vakcinācijas. Tātad nav liegta pārvietošanās brīvība. Diskriminācija ir tad, ja nepamatoti ierobežo tiesības un brīvības. Te par to vispār nevar runāt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


austra

from: [info]au
date: Jun. 4., 2021 - 02:22 pm
#

lv neprasa testu bērniem līdz 11 gv, Itālija prasa testu jau no 2 gv.
Katrai valstij kas cits.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:41 pm
#

Jā. Points tāds, ka nevakcinētie nav singled out. 12+ tikai tagad pamazām sāks vakcinēt. Un ne visās valstīs, Zviedrija to pagaidām netaisās atļaut.

Atbildēt | Iepriekšējais


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:04 pm
#

Un vēl - iebraucot Zviedrijā, ES valstu pilsoņiem nav nepieciešama pašizolācija. Neatkarīgi no vakcinācijas statusa.

Atbildēt | Iepriekšējais


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 12:40 pm
#

Nu ņemam priekšā Latviju. Iebraucot Latvijā, nekādu priekšrocību vakcinētajiem nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 01:59 pm
#

Vārds "kosmetologs" te neatrodas. Kur ir noteikts liegums strādāt nevakcinētiem kosmetologiem?

Atbildēt | Iepriekšējais


apjukums

from: [info]apjukums
date: Jun. 4., 2021 - 02:03 pm
#

Vakcinētajiem nav jāievēro pažizolācija, iebraucot no citas valsts
https://covid19.gov.lv/covid-19/drosibas-pasakumi/pasizolacija

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:05 pm
#

Vai tā tavuprāt ir diskriminācija?

Turklāt esmu pārliecināts, ka laika gaitā pašizolācija tiks atcelta visiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


apjukums

from: [info]apjukums
date: Jun. 4., 2021 - 02:18 pm
#

Tā ir brīvības ierobežošana nevakcinētajiem, un, ja brauc uz Latviju brīvdienās, ne mājās, tad diezgan izšķirošs faktors IMHO. Vīrusa apkarošanas kontekstā es to par diskrimināciju nesauktu, bet abstraktāk skatoties gan.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:48 pm
#

Abstrakti skatoties arī prasība pēc vīzas ir brīvības ierobežošana. Bet vai tā ir diskriminācija?

Atbildēt | Iepriekšējais


Andris

from: [info]degeneralis
date: Jun. 4., 2021 - 10:30 pm
#

Ir - nav jāsēž pašizolacijā.

Ja cilvēks grasās ievērot formālos likumus, tad šī ir ļoti nopietna priekšrocība.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 6., 2021 - 09:15 pm
#

Ok. Diskrimināciju pret nevakcinētajiem te neredzu. Turklāt esmu visnotaļ pārliecināts, ka ar laiku izzudīs visi ceļošanas ierobežojumi.

Atbildēt | Iepriekšējais


iokaste

from: [info]iokaste
date: Jun. 4., 2021 - 02:26 pm
#

neļauj studēt un strādāt. sistēma tāda - vai nu potējies, vai katru dienu taisi testu, vai nenāc.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:45 pm
#

Konkrēti - kas, kur to prasa?

Esmu kaut ko pa ausu galam dzirdējis par vienu augstskolu, ja nemaldos RSU. Bet nav jau tādu tiesību visiem studēt vienā konkrētā vietā. Līdz mācību gada sākumam visiem ir iespējams vakcinēties, nu, ja negrib - tad negrib. Tā nav diskriminācija.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


iokaste

from: [info]iokaste
date: Jun. 4., 2021 - 03:23 pm
#

tā ir piespiešana un diskriminācija.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 03:50 pm
#

Pliks apgalvojums. Vai prasība nokārtot iestājeksāmenus arī tavā skatījumā būs diskriminācija? Spiež taču.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


magnolia

from: [info]magnolia
date: Jun. 4., 2021 - 11:45 pm
#

ja iestājeksāmens/ iespējapalikt studēt ir prasība būt vakcinētam, tad ir gan diskriminācija.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 6., 2021 - 09:19 pm
#

Nav tādu tiesību studēt vienā konkrētā vietā. Jāievēro noteikumus. Un te būs grūti apgalvot, ka noteikumi nav pamatoti. Ja ir pamatoti - tad nevar būt runa par diskrimināciju.

Atbildēt | Iepriekšējais


magnolia

from: [info]magnolia
date: Jun. 4., 2021 - 11:43 pm
#

tieši tā. bet rsu vispār ir ļoti manipulatīva. kad studēju, man lika ņemt papildus kursus par maksu, pa virsu semestra maksai, bez tiem studijas neskaitījās ieskaitītas konkrētā posmā. tādēļ neizbrīnija šīs ziņas...

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]fedrs
date: Jun. 4., 2021 - 02:17 pm
#

Un ko tu iesāksi, ja, tīri teorētiski pieņemsim, kāds minēs šādu piemēru? Kāds ir tavs rīcības plāns?

Atbildēt | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 02:43 pm
#

Kā redzam, šādu piemēru nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]fedrs
date: Jun. 4., 2021 - 03:15 pm
#

Par uzdoto jautājumu ir izteikušies 5-6 cilvēki. Nez vai tas ir pieteikams skaits, lai ar to jel ko pamatotu. Taču nenovirzīsimies no tēmas! Tātad - ko tu iesāksi, eventuāli uzzinot par diskriminācijas faktu? Kāds ir tavs nilūks, šo jautājot?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 03:50 pm
#

Visi izteikušies, diskriminācija nav konstatēta.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 4., 2021 - 04:14 pm
#

Es ar' nesaprotu, kāds ir Tavs mērķis un ko vēlies panākt? Var skaldīt matus par to, vai smēķēšanas aizliegšana sabiedriskās vietās ir smēķētāju diskriminācija vai nav. Stendzenieks noteikti teiktu, ka ir. Manuprāt, nevakcinētie formāli tiek un tiks "diskriminēti", bet šeit ar to saprotot "ierobežotas tiesības, ja salīdzina ar vakcinētiem". Jau Tev minēja piemērus par pakalpojumu sniedzējiem kā kosmetologi, arī sporta nodarbību treneri, ceļošana utt. Tava sāpe ir kāda - ka nevakcinētie argumentē, ka kkādā veidā diskriminācija un Tu tam niepiekrīti?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 04:16 pm
#

Mērķis noskaidrot, vai es tiešām būtu palaidis garām konkrētu diskrimināciju pret nevakcinētajiem. Jo bļauts sociālajos tīklos tiek arvien skaļāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


aai

from: [info]aai
date: Jun. 4., 2021 - 04:27 pm
#

Nu, ja Tu skaties no "NO BLACKS, NO JEWS, NO DOGS, NO IRISH" redzespunkta, tad varbūt tādas diskriminācijas vēl nav, bet, manuprāt, formāli var argumentēt, ka tiesību ierobežošana daļai sabiedrības, kuras pamatā ir "kāda pazīme", ir sava veida diskriminācija, bet te kāds jau minēja, ka fokuss ir atvieglojumiem vakcinētajiem, kad diskriminācija tomēr būtu apzināta vēršanās pret nevakcinētajiem. Drīzāk šis "carrot-and-stick" gadījums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 07:56 pm
#

Par to arī jautājums - kādas tieši nevakcinēto tiesības tiek vai tiks ierobežotas?

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]fedrs
date: Jun. 4., 2021 - 06:49 pm
#

Vai drīkstu jautāt, kāpēc savu jautājumu neuzdevi sociālajis tīklos tiem, kuri par to runāja. Kādi prāta vingrinājumi tevī dzemdināja domu, ka mēs te varētu zināt tiek vai netiek duskriminēts vārdā nenosaukts pilsonis, kuru esi sastapis savos sociālajos tīklos?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 4., 2021 - 07:55 pm
#

Tā bija mana izvēle. Tu vari droši veikt savas, un es tev apsolos neuzdot muļķīgus jautājumus.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]fedrs
date: Jun. 4., 2021 - 08:01 pm
#

Lūk, es izvēlos meklēt atbildi uzreiz tur, kur radies jautājums. :) Tad kā paliek, vai tev ir kāds racionāls, loģikā balstīts iemesls, jautāt to, ko jautāji, TE, un nevis TUR?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dzintra čoms

from: [info]mranarhs
date: Jun. 6., 2021 - 09:12 pm
#

Izvēlos neatbildēt.

Atbildēt | Iepriekšējais


aai

from: [info]aai
date: Jun. 4., 2021 - 04:03 pm
#

+1

Atbildēt | Iepriekšējais


gnidrologs

from: [info]gnidrologs
date: Jun. 4., 2021 - 09:21 pm
#

Mērķis, kā parasti, ir daudz dirst un muķīt gaisu.

Atbildēt | Iepriekšējais


magnolia

from: [info]magnolia
date: Jun. 4., 2021 - 11:46 pm
#

vai tad nav kaudzīte iestāžu kurp griezties?

Atbildēt | Iepriekšējais


di_wine

from: [info]di_wine
date: Jun. 5., 2021 - 02:37 am
#

Bet es pateikšu, ka tādi kā tu gan taisa diskrimināciju ar savām aptaujām un visu pārējo dauņu figņu. Vakcinējies un dzīvo mierā, jo laimīgi cilvēki nelien citu cilvēku dzīvēs, bet kaifiņā bauda dzīvi!!!

Atbildēt


kihelkonna

from: [info]kihelkonna
date: Jun. 5., 2021 - 07:24 pm
#

Tu izliecies? Vairum lauzu uzskata, ka diskrminaacijas nav, un, kaa citi paarspiiletaaji noraada, atsevisku lauzu breekaasana par diskriminaaciju ir pieliidzinaama alkoholikja breeksanai, ka vinu diskriminee, nelaujot seesties pie stuures dzeerumaa.

Atbildēt