pajautaa

Mode internetā

« previous entry | next entry »
Jun. 4., 2012 | 02:35 pm
posted by: likcepure in pajautaa

Labdien. Kā Jums liekas, ir tāda mode interneta lietošanai? Nu, piemēram, nav vairs tik aizraujoši iegādāties statistiku draugiem.lv, čatus nomainījuši sociālie tīkli, bet toties ir moderni lietot tādas un šādas interneta piedāvātās iespējas? Ja ir, tad kas šobrīd modē? Kādas funkcionālas darbības internetā? Tieši tādas tendences, man grūti noformulēt, bet sagooglēt par to kaut ko grūti. Rādās vairāk tas, kā attīstījušās tieši tehnoloģija.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {25}

Mirkli, tu esi skaists!  Jel kavējies!

from: [info]maruta
date: Jun. 4., 2012 - 02:46 pm
#

Paskaties http://www.atrastsinterneta.lv/ raidījumus

Atbildēt


Entitious

from: [info]unknown_entity
date: Jun. 4., 2012 - 02:51 pm
#

Porns vienmēr ir modē

Atbildēt | Diskusija


rūsganais sprakšķis

from: [info]mufs
date: Jun. 4., 2012 - 11:10 pm
#

no mana laja viedokļa - vislabākā atbilde :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 4., 2012 - 02:56 pm
#

Nu liela daļa visa kā ir pārgājusi uz soc. platfomām (dr, tw, fb u.c.) un/vai ir ar tām cieši saistīta - viss tiek šārēts, retvītots, laikots utt... Tas, pirmkārt, ir izsaucis vienas mazāku platformu (portālu, vortālu, forumu) nāvi (vai vismaz tuvošanos agonijai), otrkārt, tas ir mainījis auditorijas paradumus satura radīšanā... It kā saturu radīt un iznest masās nekad nav bijis tik vienkārši, kā tas ir šobrīd, bet tam par spīti, šis saturs bieži ir ar zemu vai nekādu pievienoto vērtību (tvīts, amatieru video utt.).

Atrasts interenetā var skatīties, bet tas ir vairāk izklaidējošs raidījums bērniem, kas vēlas kļūt par "jauno mediju ekspertiem", nekā kaut kas vērtīgs pieaugušajiem.

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 4., 2012 - 03:03 pm
#

Paldies, šīs tendences biju piefiksējusi un, izejot no tām, gribēju arī rakstīt, taču vēlējos arī parādīt kaut kādus konkrētus piemērus, kas tieši izgājis un kas atkal ienācis. Taču man pašai ir aizdomas, ka varbūt var iebraukt baigajās auzās, jo skatījums uz to visu jau šaurākā plaknē ir diezgan subjektīvs - kādam ir moderns itunes un kādam tas ir so last year.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 4., 2012 - 03:10 pm
#

Nu piemēram, kādreiz tiešām labais portāls hc.lv ir visai miris šobrīd. Noteikti ir vēl piemēri, bet jādomā. :)

Moderns / nemoderns tiešām ir subjektīvs jēdziens, bet nu masas paradumi gan ir visai objektīvi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 4., 2012 - 03:15 pm
#

nu, varbūt Tev nāk prātā kādi paradumi? piemēram, instagram ir aktuāls. hc.lv ir miris, bet sviesta ciba tomēr nē, kas pierāda, ka daļai cilvēku tāpat kā pastarpināti digitālajiem failiem ir vajadzīgas arī plates, ir vajadzīgs kaut kas tradicionāls un vienkāršs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 4., 2012 - 03:21 pm
#

Nu sc ir baigais nišas produkts, kuram ir kaut kāds lojāls lietotāju pulks, plus vēl tādi vintāžīgi izstrādājumi nāk modē. Jā, tas pats, kas ar platēm.

Nu vēl, šo gan te mazāk lv varēja novērot, bet tomēr - Tumblr parādīšanās un popularitāte - cilvēki atteicās no saviem blogiem, bet sāka postot un šārēt īsus rakstiņus vai tikai bildītes.

Daudz vairāk visur posto tieši bildes (pat dr.lv tagad ir bezmaksas galerijas) un video, jo lielākajai daļai nu ir telefoni, ar ko tiešām var kaut ko puslīdz nofočēt un nošārēt uzreiz.

Nu un tad vēl mobilās lietas - beidzot visi lielākie portāli un servisi ir nonākuši līdz mobilajām versijām, tāpat arī patiesi ērta aplikācija nu ir dr.lv (īstenībā vienā līmenī ar fb), tāpat arī citiem servisiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 4., 2012 - 03:29 pm
#

Tad iznāk, ka modi interneta lietošanā diezgan lielā mērā diktē tehnoloģiju attīstība, jo ir gandrīz neiespējami runāt par interneta lietošanas paradumiem, norobežojoties no rīkiem, caur ko tas tagad tiek sasniegts?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 4., 2012 - 03:36 pm
#

Protams, jo ar šiem rīkiem tiek radīts saturs (mob. foto / video / teksts), gan šo rīku tehniskais izpildījums (ekrāna izmērs, taustiņu (ne)esamība, datu pārraides ātrums un cena utt.) diktē satura pasniegšanas veidu (īsti teksti, informācija optimizēta mazākam ekrānam, navigācija piemērota skārniejūtīgam ekrānam utt.).

Un tas vienlaicīgi veicina arī aplikāciju veidošanos, jo, piemēram, uz kompja vairāk vai mazāk viss sāk dzīvot web pārlūkā (vispār arī šī ir tendence, google docs piemēram; tāpat arī e-pastu caur outgļuku čeko aizvien mazāk), tad telefonā katram servisam gandrīz tagad ir sava aplikācija, jo tas paver lielākas tehniskās iespējas, nekā mob. pārlūks.

Ak jā, galīgi aizmirsu - mega tendence ir dati mākoņos... Visādi Grooveshark un Sportify, nevis DC++ un torrenti. Tāpat arī Dropbox, nevis flašs kabatā.

Atbildēt | Iepriekšējais


CannibalSmith

from: [info]cannibalsmith
date: Jun. 4., 2012 - 02:58 pm
#

Facebook un Twitter valda pār pasauli.

Atbildēt


nenopietns cilvēks

from: [info]pzrk
date: Jun. 4., 2012 - 03:20 pm
#

Dažas manas pārdomas, mēģināju pieturēties pie kādiem vienojošiem punktiem:

1)Planšetes un smārtfoni.
a) Šajos rīkos bieži vien saturs tiek piegādāts nevis pārlūkā, bet kādās lietojumprogrammās (apps).
b) Ar to ir saistīts arī tas, ka interneta lietošana ir kļuvusi daudz mobilāka. (Ne tikai ofisā vai mājās vai bibliotēkā.)
c) Šīm iekārtām parasti ir skārienekrāni, kas nozīmē, ka interneta saturs ir kļuvis pieejams analfabētiem un maziem bērniem. (Nopietni.) :)

2) Jūtūbe ir sasniegusi prātam neaptveramus apmērus. Ar to ir saistīts (vai arī tas izriet no tā, ka interneta pieslēgumu ātrumi ir stipri palielinājušies).

3) Ar iepriekšējo saistīts - video satura patēriņš pēc pieprasījuma (video on demand). Filmu, seriālu, ziņas skatos, kad gribu vai kad man ir laiks.

4) Visa veida tiešraides internetā.

5) Blogošana vēl pastāv, bet vairs nav modē - it īpaši korporatīvā blogošana, kuras vietā nācis feisbuks un tviteris.

Tev interesēja globālā mode vai par Latviju? Par kādu vecuma grupu ir runa? :)

Atbildēt | Diskusija


Līkcepure

from: [info]likcepure
date: Jun. 4., 2012 - 03:25 pm
#

Liels paldies!
Var gan globāli, gan tieši par Latviju. Droši vien, ka Latvijas mērogā vairāk var kaut kādas nianses novērot.
Mērķis - veidot rakstu par šo tēmu - modi interneta lietošanā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


nenopietns cilvēks

from: [info]pzrk
date: Jun. 4., 2012 - 03:38 pm
#

Vēl ienāca prātā, ka noteikti jāpiemin Skype un tā lietošana. Manā nozarē arī darba vajadzībām tas tiek ļoti plaši izmantots, aizstājot telefonu un daļēji arī e-pastu.

Sāk parādīties arī videozvani un "videokonferences".

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 4., 2012 - 03:40 pm
#

Skype šobrīd nesāk piedzīvot norietu, vismaz mūsu reģionā? Es neesmu redzējis datus, tāpēc jautāju, varbūt kāds zina.

Jo kaut kā daļa tiešo sarunu pamazām sāk pārcelties uz facebook čatu, daļa uz tviteri utt...

Protams, telefonu un meilu tas ir šur un tur nolicis pie vietas, bet šķiet, ka soc. platformas tagad sāk likt pie vietas viņu pašu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


déjà vecu

from: [info]dejavu
date: Jun. 4., 2012 - 05:31 pm
#

Skype lietošana telefonos, manuprāt, kā reiz paliek populārāka.
(no privātiem novērojumiem)
Te gan jāpiemin, ka vairāki mobilo pakalpojumu sniedzēji šo iespēju bloķē.

Atbildēt | Iepriekšējais


bettyboob

from: [info]san
date: Jun. 4., 2012 - 03:41 pm
#

nu piemēram, vecais labais kurš, ar ko un kur, izpildīts ar tagošanos. iečekošanos un mentions. instagram - pašportreti, ēdieni, kokteiļi. Linkedin utmldz profesionālie tīkli (piemēram, zerply). Un startupi jeb latviskoti - iesācējuzņēmumi, hehe, ir taču startup burbuļlaiks!

Atbildēt


deestructa

from: [info]neoplasm
date: Jun. 4., 2012 - 03:53 pm
#

pinterest uzradies, laikam tumblr'a mazais brālis. par saturu gan neko nezinu, vienkārši arvien biežāk viņš visur kur pavīd. nekādas citas tendences neesmu novērojusi.

Atbildēt


samanta

from: [info]samantta
date: Jun. 4., 2012 - 04:31 pm
#

es kā šādu websaitu lietotājs varu teikt, ka ļoti daudz saradušīes dažādi websaiti cilvēkiem, kas sporto, seko līdzi savam uzturam, skaita kalorijas, fitneso utt. teiksim endomondo, mapmyrun utml zvēri. Visiem šiem saitiem ir arī aplikācijas, kuras ielādējot telefonā un izmantojot telefona gps, vari augšupielādēt datus un analizēt cik daudz sporto, savus sasniegumus, rekordus. Kādreiz man liekas tas bija pieejams tikai cilvēkiem, kas pirka kaut kādus nike + ipod, piedod, es tiešām nezinu, jo es to nevarēju atļauties. Un protams to visu var savienot ar facebook. (pilnīgi visu mūsdienās var uzmest uz savas facebook sienas, tas ir nenormāli)

Atbildēt | Diskusija


déjà vecu

from: [info]dejavu
date: Jun. 4., 2012 - 05:32 pm
#

Pie šī varētu pievienot arī menstruālo ciklu websaitus un mobilās aplikācijas :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


samanta

from: [info]samantta
date: Jun. 4., 2012 - 06:06 pm
#

tādi arī ir?!! johaidī :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


princese uz zirņa

from: [info]grao
date: Jun. 5., 2012 - 03:09 pm
#

Visdažādākie. Sākot no ikdienišķās SMS "Iedzer tableti" līdz advancētiem ikdienišķas temperatūras mērīšanas datu analizatoriem visdažākajiem mērķiem palikt stāvoklī/nepalikt stāvoklī/tikt galā ar sieviešproblēmām

Atbildēt | Iepriekšējais


déjà vecu

from: [info]dejavu
date: Jun. 4., 2012 - 05:33 pm
#

Vēl es kā modīgu tendenci minētu visus tos kolektīvās iepirkšanās saitus. Groupon.com un tamlīdzīgi.

Atbildēt


first world problems

from: [info]zero_weirdness
date: Jun. 4., 2012 - 05:35 pm
#

modīgi ir nelietot.

Atbildēt


Ms. Johnson

from: [info]lidaka
date: Jun. 5., 2012 - 11:59 am
#

Oi, pieraadiijumus shaadaam tendenceem buutu jaameklee ieksh surveys un statistics. Nezinu kaa tur iisti latvijaa shobriid but globaalai bildei var saakt lasiit te: http://canvas8.tumblr.com

Atbildēt