Alternatīvā izglītība
« previous entry | next entry »
Mar. 1., 2010 | 05:52 pm
posted by: komeeta_naak in pajautaa
Pirmkārt jau atvainojos, ja kādam liekas nepareizā komūna -
aptauja man liekas mazliet par īsu kārtīgām diskusijām un man interesē cibiņu viedoklis, nevis ieinteresēto entuziastu pilnie tavaskola.lv forumi.
Tātad, ko jūs domājat par alternatīvo izglītību? Nu tur Valdorfs, Montesori, Tautskola, utt.
Kā galvenie argumenti kādā intervijā, ko nesen lasīju, bija individuāla pieeja, mācību modelis/metodes nav pēc 40 minūšu principa (lai nav pārslēgšanās problēmu), alternatīva vide (pļava, piemēram, nevis skolas soli), utt.
Man nez kāpēc tas viss tika arī ar tradicionālās izglītības skolu. Tas tikai man tā ir paveicies vai arī tas atkarīgs no cilvēka? Kāda ir jūsu pieredze un attieksme visā šinī pasākumā?
Runa, protams, ir par izglītību līdz vidusskolai. To, kas puslīdz oficiālā.
![[info]](http://klab.lv/img/community.gif)
Tātad, ko jūs domājat par alternatīvo izglītību? Nu tur Valdorfs, Montesori, Tautskola, utt.
Kā galvenie argumenti kādā intervijā, ko nesen lasīju, bija individuāla pieeja, mācību modelis/metodes nav pēc 40 minūšu principa (lai nav pārslēgšanās problēmu), alternatīva vide (pļava, piemēram, nevis skolas soli), utt.
Man nez kāpēc tas viss tika arī ar tradicionālās izglītības skolu. Tas tikai man tā ir paveicies vai arī tas atkarīgs no cilvēka? Kāda ir jūsu pieredze un attieksme visā šinī pasākumā?
Runa, protams, ir par izglītību līdz vidusskolai. To, kas puslīdz oficiālā.
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:08 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 06:09 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:14 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 06:15 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
saikne_neochin
date: Mar. 1., 2010 - 06:10 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
ledene_
date: Mar. 1., 2010 - 06:15 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:21 pm
#
cik daudz bērni zin
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:22 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:26 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:28 pm
#
neattīstīti ir arī parasto skolu audzēkņi, alternatīvajās skolās viņus, bērnus ar garīgās attīstības truacējumiem, vismaz neizolē, bet gan integrē ikdienas ritmā. bet tu laikam drīzāk domāji problēmbērnus, bērnus, kri ir izlidojuši no vairākām skolām, jo viņi, lūk, nespēj mierīgi nosēdēt stundās utt. tad tiem valdorfskola spēj vismaz vēl vineu iespēju dot, viņi sekmīgi pabeidz skolu un spēj sevi integrēt sabiedrībā, atrod to, kas viņiem interesē un spēj sakārtot savu dzīvi. t.i., valdorfskola neražo sabiedrības padibenes, kā tas, diemžēl, notiek lielākajā daļā prestižo rīgas un citu pilsētu ģimnāziju.. jo, izmests no vienas, divām skolā, tu vari tiešām ilgi meklēt, kura normāla skola tevi pieņems.
un nesagatavotība spriedzes situācijām ir no katra bērna temperamenta atkarīgs. to skolā nevar iemācīt. tāpat kā liekot autovadītāja apliecību, reakcijas ātrumu nevar iemācīt, tas nāk ar praksi.
tas, ka kāds nedomā standarta rūtiņās kā tu un tavi superizglītotie parasto skolu skolēni vēl nenozīmē, ka visus valdorfskolēnus var bāzt vienā maisā.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 09:38 pm
#
šajā diskusijā mēs vismaz viņus saucam par jocīgiem. nu labi, jocīgs - kas neattaisno prestižo ģimnāziju absolventus nosaukt par "padibenēm".
"un nesagatavotība spriedzes situācijām ir no katra bērna temperamenta atkarīgs. to skolā nevar iemācīt. tāpat kā liekot autovadītāja apliecību, reakcijas ātrumu nevar iemācīt, tas nāk ar praksi."
EXACTLY - ar praksi. kur tad, nez, praktizēties? normālā skolā, kas tomēr ir bērna pamatsabiedrība, tā kā nākas ar šādiem pārbaudījumiem saskarties, un hello, pasaule arī visa nav valdorfaina un tur nav tikai, kā nu viņus tur sauca, "nestandarta rūtiņās domājošie".
thumbs up, ja atrod, kas viņus interesē. cerams, ka tā notiek visos gadījumos.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 10:03 pm
#
ar ko es pamatoju, ka esmu wierdo? ar to, ka esmu vienk. valdorfskolas aboslvente, kurai jau aknās sēž, ka tie, kas ne mata nezina par antropozofiju, rūdolfu štieneru un valdorfpedagoģiju kā tādu, gudri spriež, ka tas nekam neder? bet kāpēc tad teju puse norvēģijas parlamenta ir bijušie valdorfskolēni, kāpēc vācijā valdorfskola ir normāla parādība? kāpēc rietumeiropā un amerikā un austrālijā saprot, ka ir vienalga, kā kaut ko iemāca, glavenais, ka iemāca? nu nav valdorfskolas nekāds jaunums uz pasaules..
"EXACTLY - ar praksi. kur tad, nez, praktizēties? normālā skolā, kas tomēr ir bērna pamatsabiedrība, tā kā nākas ar šādiem pārbaudījumiem saskarties, un hello, pasaule arī visa nav valdorfaina un tur nav tikai, kā nu viņus tur sauca, "nestandarta rūtiņās domājošie"-
labi, liela daļa no valdorfskolēniem nav spējīga ātri reaģēt un sevi žigli, žigli integrēt lielā kolektīvā utt. bet- šī problēma ir tikai latvijas skolā, jo tā ir vienkārši MAZA skola! vācijā, austrijā, francijā, norvēģijā, te tās klases ir lielas, skolā vairāk nekā 1000 skolēnu, tā ir absolūti cita vide. un līdz šim man tiešām nav nācies saskarties ar absolventiem, kas sevi nevarētu integrēt sabiedrībā, universitātēs, akadēmijās latvijā un ārzemēs. turklāt par to spēju ātri reaģēt sriedzes situācijās, tu gadījumā nerunā par tiem, kas no šīs skolas ir kādā laika posmā izņemti, nepabeiguši to?
un- valdorfskolā iemāca ka ratiņkrēslā sēdošais arī ir nomāls cilvēks. mums bija prakses, kuras laikā stādājām kopā ar veciem cilvēkiem, ar garīgi slimiem jauniešiem, ar akliem bērniem. regulāri koncertējām un vācām ziedojumus maznodrošinātajām ģimenēm. zini, palasot te komentārus, kur kāds izsakās, ka monetsori skola jau tikai bērniem ar dauna sindromu domātas, ka no tādām jābēg pa gabalu, savu bēnru nekad tur nelaistu, uzsit dusmas! arī bērns ar dauna sindromu, bērns, kas pārcietis trieku, bērns, kas rausta valodu, ir cilvēks! un diemžēl šo spēju- būt cilvēciskam- lielā daļā skolu, kuras dzenas pēc prestiža un vietām reitingos, bērniem aizmirst iemācīt. manuprāt, tas ir svarīgāk, nekā slīdēt cauri dzīvei un baigi krasi nodalīt- es esmu vislabākais, visnormālākais; viss pārējais, par ko neko nezinu, sūds vien ir..
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:06 pm
#
Nu nekas, viss mierīgi, lai viņi nelaiž savus bērnus un lai tie, kuriem gribas laist, laiž.
par pēdējo rindkopu - ir apstākļu sakritības-cilvēki - kam to neiemācīsi ne ar ko. ne cepumu, ne mietu. sad but true.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 10:23 pm
#
viss, ko gribēju pateikt, ir tas, ka nav jau svarīgi, kur bērns mācās, ir svarīgi, ka viņš vispār mācās, ka viņam ir interese par pasauli sev apkārt un ka viņš spēj atšķirt labo no sliktā. un ir jāsaprot, ka ne tikai skola vai vecāki veido bērna individualitāti, bet visa sabiedrība kopumā. un, diemžēl, vissliktākie piemēri runā visskaļāk par savām skolām, eh..
un montesori, valdorfpedagoģija, jas, isl, tā 99 zirgu skola savā starpā arī ir alternatīva, t.i., nav vienā maisā bāžamas.
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:28 pm
#
Man ir viena másíca kas tur valdorfskolá mácíjás, nu nezinu kas vinjai par labu vai sliktu náca bet vinja ir streeiindz, i mean tádá fríkí veidá streindz...
man labák liekas ka sagatavo dzívei normála skola, paskatás kas bérnam patík, un tad iet uz kádu labo skolu matemátikas vai mákslas vai valodu vai kádu citu novirzienu.
ps. man te spánijá blakus ir montesori skola un tur mácás dauniishi un citu sindromu piemekleetajie. Nevis normáli bérni.
Atbildēt | Diskusija
from:
casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:29 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:30 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:33 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:47 pm
#
es pielauju ka arí valdorfskolá ja pamana kádam ir ípashas dotíbas ar sho cilveku njemas speciaali skolotáji no malas kas ir noliigti no universitaateem un vinji brauc uz pasaules olimpiádém aizstávét savas skolas un valsts godu. es gan par to neesmu dzirdéjusi.
protams sausas skolas zinaashanas neko nenoziimee un reizeem káds ar disleksiju kljust par biljonaaru.
Bet diemzeel tas uzreiz nenoziimee ka tad ja tu buusi/jutiisies iipashs tev spiidees spoza naakotne.
tie kas ir mazaak apdaavinaati bet strádá sistemátiski tiek daudz tálák neká tie kas ir spéjígi un iet lieliem lécieniem.
manuprát sistémai ir liela nozíme.
viss. visu pateicu un neko vairák neteikshu.
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
unpy
date: Mar. 1., 2010 - 06:36 pm
#
Visi tur tie blablabla ir tīras ezotērikas ieskauts marketings, bez pārliecinoša rezultāta. Man labam draugam dēls Valdorfus pabeidzis - nu, nekā spīdoša. Nekāds īpašais rezultāts nav redzams, ja neskaita to, ka pašam jaunietim šķiet, ka viņš ir sasodīti īpašs.
Atbildēt | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 06:43 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:47 pm
#
atkārtošos, man patīk alternatīvas skolas ideja, taču, ja tas viss nestrādā, ta nu neko
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
anna
date: Mar. 1., 2010 - 06:56 pm
#
secinājums: jākrāj piķis, pirms bērni vēl radīti, jo tik tiešām IR vērts viņus sūtīt nedārgajā Jūrmalas Alternatīvajā skolā (http://www.jas.lv/) vai arī dārgajā International School of Latvia (http://www.isl.edu.lv/).
jo var paveikties tā, ka bērnam ir forša klase, forši skolotāji un forša skola, taču par to, diemžēl, nevar būt drošs. savukārt augstāk minētajās skolās, jo sevišķi otrajā, tas ir gandrīz garantēts. tajos bērnos netiek nokautas personības, viņi ir radoši un aug tādi.. harmoniski. kas ir ļoti redzams arī viņiem augot tālāk. atšķiras tas, kā viņi risina problēmas, veido attiecības u.t.t. Atšķirība ir tik liela, ka bērnu barā vadot aktivitātes var ļoti viegli pamanīt, kuri ir no šīm skolām un kuri no "parastajām". es to nedomāju īpaši reklamēt citiem, bet skaidri zinu par savu, uz saviem nākotnes bērniem attiecināmo.
Atbildēt | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 07:00 pm
#
par JASu gan nav dzirdētas diez ko sliktas atsauksmes, lai arī no turienes nāk dīvaiņi.. ne vienmēr labākajā ziņā.
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
made_in_china
date: Mar. 1., 2010 - 07:23 pm
#
pazinu kādreiz arī meiteni no JAS, cik zinu, vidusskolā iestājas 1. ģimnāzijā, kur viņai ļoti labi rezultāti. es gan nezinu, cik tas no iepriekšējas skolas atkarīgs, man šķiet, šajā gadījumā vairāk no rakstura un dabiskas inteliģences
Atbildēt
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 07:44 pm
#
valdorfpedagoģijai ir stiprs pamats, pasena vēsture un tā ir veidota uz pamatotām tēzēm.
ziniet,bērnu neizlaiž skola, bet gan vecāki, par dīvaini un hipiju ar skolas solā neviens nepaliek. ja bērns beigās nav nekas spīdošs, protams, ka ir viegli visu vainu uzvelt skolotājam un teikt, avot, valdorfskola kaut kāda kreizī vierdō iestāde, kurā bērni pa paklāju vārtās. avot, nē! bērna personību ļoti viedo vecāki paši, vecāku attiecības ar bērnu un skolu, kā arī bērna attiecības ar skolotāju, skolu. valdorfpedagoģijas pamatā ir tieši šo trīs komponentu pareiza saspēle.
bet, nu.. ne man spēt visiem iestāstīt, ka valdorfskolas ir pavisam normālas skolas. vieniem patīk meita, citiem kleita, citiem māte.
ja ir vēlme ko vairāk uzzināt, mierīgi rakstiet uz epastu.\
ak jā, atpalikusi neesmu un arī nosmālā vidē, t.i., nekādā speciālajā univeristātē esmu iestājusies. turklāt valstī, kurā, paldies dievam, cilvēki nav tik aizspriedumaini un ierūsējuši pret visu jauno.
Atbildēt | Diskusija
from:
unpy
date: Mar. 1., 2010 - 08:08 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
antuanete
date: Mar. 1., 2010 - 08:17 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:15 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
escimo
date: Mar. 1., 2010 - 08:53 pm
#
Mans draugs un apmēram visi viņa draugi tur ir mācījušies, man viņi visi liekas ārkārtīgi jauki un atsvaidzinoši saprātīgi.
Žēl, ka es tur nemācījos.
Atbildēt | Diskusija
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:16 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
au_ra
date: Mar. 1., 2010 - 09:19 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:33 pm
#
un es, jā, varbūt savā jaunības maksimālismā tiešām nespēju sajēgt, kapēc uzreiz viss ir slikts, kas alternatīvs.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 09:42 pm
#
un tā starp citu, tu laikam tiešām nespēj sajēgt, ka neviens šeit nav teicis, ka bērni vārtās pa paklājiņiem?? ka tu pati vāries savā paklājiņu tekstā (õ, paklājiņu karš, hehe).
un neviens nesaka - alternatīvais ir slikts. tikai ka pēcāk jocīgi ļaudis iznāk. un tu esi labākais pierādījums.
uz tālākiem komentāriem vēlmes atbildēt nav
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
unpy
date: Mar. 1., 2010 - 10:05 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
alison
date: Mar. 1., 2010 - 10:00 pm
#
b)Montesori izklausās pieņemamāk, viņu jau pārsvarā izmanto pavisam maziem bērniem, cik esmu lasījusi, izklausās, ka ok veidā tiek bērnam attīstītas visas maņas un dažādas iemaņas, katrā ziņā izklausās bērniem piemērotāk nekā drūmās, nekrāsainās sākumskolu klases lv skolās. (Uk piemēram, visas, arī parastās sākumskolu klases ir nežēlīgi krāsainas un izskatās pievilcīgas,tādas kur gribētu mācīties)
c)LV tautskola(tie 99 zirgi) šķiet pārāk naivi un mīlestības pilni, viņiem pēc tam grūti skarbajā pārējā pasaulē, kur dod pa zobiem :)
d)pašlaik no visām alternatīvajām skolām vispozitīvākais iespaids ir par to Šķetiņina skolu Kaukāzā. jo efektīva mācībvide+ tiek attīstīti bērni arī fiziski, ne tikai intelektuāli. bet jā, tas ir Krievijā, ne šeit.
e)kopumā, šobrīd LV nezinu tādu alternatīvo skolu, kura šķistu pietiekami laba alternatīva parastajai. (es gan neko neesmu dzirdējuso par Absinth minēto Jūrmalas alternatīvo)
Man patiktu pārnests un LV kultūrai/videi pielāgots Šķetiņina variants, vai pārveidota, pielāgota un reformēta arodskolu sistēma, bet normālā kvalitātē(kaut kas, kur būtu kvalitatīvi integrētas idejas no reformpedagoģijas par darba pedagoģiju(darbs tomēr cilvēku padara no mērkaķa par advancētu mērkaķi).+lai atbilst šī brīža darba tirgus piedāvājamumam)+tik pievilcīgi pasniegts, lai uz arodskolu neietu tikai tie, kas citur netiek, ne tā kā tagad.
f) kopumā laikam tomēr alternatīvā izglītība vienmēr paliks alternatīva, jo mūsējā tradicionālā ir pārāk iesīkstējusi un naudu kaut kādām normālām izmaiņām neviens jau nedos, ne?
Atbildēt | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:13 pm
#
par (d) - man krieviski ir līki pirksti, bet acis gan nē - vai vari iemest kādu linku?
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
alison
date: Mar. 1., 2010 - 11:00 pm
#
a)par skolu uzzināju runājot ar šo meiteni, kas bija tur pati aizbraukusi http://www.tautasforums.lv/?p=1370
b)gūglē/youtube ierakstot "ščetiņina skola"met vairākus video, gan interviju ar to pašu Laumu, gan uz vietas skolā krievu pašu filmētos.
tajā pašā
c) tajā pašā tavaskola.lv ir arī raksti par ščetiņinu un šeit apakšā ir links uz viņu mājaslapu it kā
http://tavaskola.lv/?q=scetinins-pamatr
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 11:01 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
kepinas
date: Mar. 1., 2010 - 10:05 pm
#
Kā mēs protam vērtēt visu 'sistēmu' pēc viena, diviem cilvēkiem, uhh!
No tradicionālajām skolām "nenāk laukā" krietni daudz "jocīgu" cilvēku?
Tas ir tāpat kā vērtēt visu Itāliju pēc viena itāļa, visu Angliju pēc britu sextūristiem!
Tā kā diemžēl jautājuma uzdevējai sava atbilde, šķiet, jau bijusi gatava, tad ko nu lai te vēl piebilst...
Lai nu kā, mani bērni apmeklēs Valdorfskolu.
Būs negatavi "īstajai dzīvei", šai mistiskajai "realitātei" - kur ir jācīnās, kur nav nekā rožaina, jauka, patiesa, kur "dod pa zobiem"... (ļoti, ļoti iesmaidu)
Protams, ja interesē, atrakstot man e-pastu, ļoti labprāt pastāstīšu savu viedokli par to visu.
Atbildēt | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:09 pm
#
Man ir patiešām liels prieks par tādiem ļaudīm kā Tu, kas pasauli mēģina darīt labāku (ar visām dzīvnieku aktivitātēm un vēl gan jau kaut ko manis nepamanītu), bet tādu ir maz un neizskatās, ka būs vairāk.
un nu redzi - divi cilvēki no manis, divi no vēl kāda un beigās savācas. var jau būt, ka tie ir aizspriedumi, bet diez vai tie ir vieni un tie paši cilvēki, par kuriem ir runa. tad jau kaut kāds weirdo procents būs.
nu un var jau būt - bet tikai var būt - ka Valdorfieši tiek mācīti būt atvērtāki par savu jocīgumu, tad arī vairāk to var pamanīt:)
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:12 pm
#
būtībā mans viedoklis jau šeit nav līdz galam izklāstīts un tas ir: ja cilvēks ir pietiekami spēcīga personība, tad viņš būs individualitāte un visādi citādi lielisks jebkurā skolā. jautājums gan vairāk ir par to, kāpēc tieši šī alternatīvā izglītība.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
kepinas
date: Mar. 1., 2010 - 10:51 pm
#
Ļoti viegli sabradāt pirmklasniega potenciāli stipro personību. Vai otrklasnieka. Arī trešklasnieka.... O jā... Redzu vairākus kursabiedrus, kuri, ja ietu valdorfskolā, būtu daudz atvērtāki! Pat nevajag valdorfskolu, bet vienkārši labus skolotājus, klasi un tādu vidi, kur cilvēkam atvērties, nevis izveidot normālu, stipru masku, lai var normāli "močīt dzīvē". : )
Un vēl, protams, nevaru noliegt, mani interesē kurus cilvēkus tu pazīsti, kuri izveidojuši tavu viedokli.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:57 pm
#
ja uz pavasara pusi mani tas interesēs, kāpēc gan ne.
nu un re, tāpēc jau es jautāju citu pieredzi - lai arī pati neesmu šausmīgi atvērta, tomēr man bija nodrošināta pavisam lieliska mācību vide. ne-alternatīvā skolā. tā lūk.
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
martcore
date: Mar. 1., 2010 - 10:19 pm
#
es, protams, nesaku, ka mēs esam ar kaut ko labāki
bet viņi jau tiešām ar neko nav
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
little_black
date: Mar. 1., 2010 - 11:56 pm
#
Atbildēt