Alternatīvā izglītība

« previous entry | next entry »
Mar. 1., 2010 | 05:52 pm
posted by: komeeta_naak in pajautaa

Pirmkārt jau atvainojos, ja kādam liekas nepareizā komūna - [info]aptauja man liekas mazliet par īsu kārtīgām diskusijām un man interesē cibiņu viedoklis, nevis ieinteresēto entuziastu pilnie tavaskola.lv forumi.
Tātad, ko jūs domājat par alternatīvo izglītību? Nu tur Valdorfs, Montesori, Tautskola, utt.
Kā galvenie argumenti kādā intervijā, ko nesen lasīju, bija individuāla pieeja, mācību modelis/metodes nav pēc 40 minūšu principa (lai nav pārslēgšanās problēmu), alternatīva vide (pļava, piemēram, nevis skolas soli), utt.
Man nez kāpēc tas viss tika arī ar tradicionālās izglītības skolu. Tas tikai man tā ir paveicies vai arī tas atkarīgs no cilvēka? Kāda ir jūsu pieredze un attieksme visā šinī pasākumā?
Runa, protams, ir par izglītību līdz vidusskolai. To, kas puslīdz oficiālā.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {46}

Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:08 pm
#

man liekas, ka tā ir laba ideja, taču būtiskākais - ar ko tas viss beigsies

Atbildēt | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 06:09 pm
#

nu, cik man nācies saskarties ar Valdorfa skolas audzēkņiem, viņi ir downright weird. Un vajag daudz weirdness, lai pārsteigtu mani.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:14 pm
#

tik draņķīgi?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 06:15 pm
#

hell yeah

Atbildēt | Iepriekšējais


vārnu skaitītājs

from: [info]saikne_neochin
date: Mar. 1., 2010 - 06:10 pm
#

kā jau dzīvē..

Atbildēt | Iepriekšējais


mizantropei наплевать

from: [info]ledene_
date: Mar. 1., 2010 - 06:15 pm
#

Kādreiz trennējos kopā ar vairākiem Valdorfa skolas audzēkņiem, nekad savu bērnu nelaistu tādā skolā - izlaisti, neattīstīti, pilnīgi nesagatavotu jebkādām spriedzes situācijām. Tādā vidē "mācoties'" ikviens ar laiku paliks īpašs, ne tājā labākajā nozīmē.

Atbildēt | Diskusija


Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:21 pm
#

es domāju, ka lvf, tāpat kā es, interesējās par izglītotības līmeni, nevis par personības attīstītību
cik daudz bērni zin

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


the casual unintellinget

from: [info]casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:22 pm
#

personíbas attístíbai + izglítíbai manuprát bútu jáiet roku roká

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:26 pm
#

no savas pieredzes varu pateikt, ka tā gluži nav :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:28 pm
#

"izlaisti, neattīstīti, pilnīgi nesagatavotu jebkādām spriedzes situācijām"- skola nevar izlaist bērnu, to var izdarīt tikai vecāki.

neattīstīti ir arī parasto skolu audzēkņi, alternatīvajās skolās viņus, bērnus ar garīgās attīstības truacējumiem, vismaz neizolē, bet gan integrē ikdienas ritmā. bet tu laikam drīzāk domāji problēmbērnus, bērnus, kri ir izlidojuši no vairākām skolām, jo viņi, lūk, nespēj mierīgi nosēdēt stundās utt. tad tiem valdorfskola spēj vismaz vēl vineu iespēju dot, viņi sekmīgi pabeidz skolu un spēj sevi integrēt sabiedrībā, atrod to, kas viņiem interesē un spēj sakārtot savu dzīvi. t.i., valdorfskola neražo sabiedrības padibenes, kā tas, diemžēl, notiek lielākajā daļā prestižo rīgas un citu pilsētu ģimnāziju.. jo, izmests no vienas, divām skolā, tu vari tiešām ilgi meklēt, kura normāla skola tevi pieņems.

un nesagatavotība spriedzes situācijām ir no katra bērna temperamenta atkarīgs. to skolā nevar iemācīt. tāpat kā liekot autovadītāja apliecību, reakcijas ātrumu nevar iemācīt, tas nāk ar praksi.

tas, ka kāds nedomā standarta rūtiņās kā tu un tavi superizglītotie parasto skolu skolēni vēl nenozīmē, ka visus valdorfskolēnus var bāzt vienā maisā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 09:38 pm
#

vēl vairāk pamatoji to, ka no valdorfa nāk vieni vienīgi weirdo people.
šajā diskusijā mēs vismaz viņus saucam par jocīgiem. nu labi, jocīgs - kas neattaisno prestižo ģimnāziju absolventus nosaukt par "padibenēm".

"un nesagatavotība spriedzes situācijām ir no katra bērna temperamenta atkarīgs. to skolā nevar iemācīt. tāpat kā liekot autovadītāja apliecību, reakcijas ātrumu nevar iemācīt, tas nāk ar praksi."
EXACTLY - ar praksi. kur tad, nez, praktizēties? normālā skolā, kas tomēr ir bērna pamatsabiedrība, tā kā nākas ar šādiem pārbaudījumiem saskarties, un hello, pasaule arī visa nav valdorfaina un tur nav tikai, kā nu viņus tur sauca, "nestandarta rūtiņās domājošie".

thumbs up, ja atrod, kas viņus interesē. cerams, ka tā notiek visos gadījumos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 10:03 pm
#

ne jau absolventi ir padibenes, bet gan tie, kas netiek līdzi un tiek no skolām izmesti. ko dara tie bērni? viņiem visai nākotnei trekna svītra pāri,. jo neviena skola neņem pretim. tāpēc valdorfskolās, montesori skolās ir vairāk šādu "nesekmīgo", jo šis skolas var atļauties šiem skolēniem palīdzēt, jo skolas prestižš (lasi- republikas olimipiāžu uzvarētāji, a līmeņu skaits beidzēju vidū utt) nav tas vis-vis svarīgākais.

ar ko es pamatoju, ka esmu wierdo? ar to, ka esmu vienk. valdorfskolas aboslvente, kurai jau aknās sēž, ka tie, kas ne mata nezina par antropozofiju, rūdolfu štieneru un valdorfpedagoģiju kā tādu, gudri spriež, ka tas nekam neder? bet kāpēc tad teju puse norvēģijas parlamenta ir bijušie valdorfskolēni, kāpēc vācijā valdorfskola ir normāla parādība? kāpēc rietumeiropā un amerikā un austrālijā saprot, ka ir vienalga, kā kaut ko iemāca, glavenais, ka iemāca? nu nav valdorfskolas nekāds jaunums uz pasaules..

"EXACTLY - ar praksi. kur tad, nez, praktizēties? normālā skolā, kas tomēr ir bērna pamatsabiedrība, tā kā nākas ar šādiem pārbaudījumiem saskarties, un hello, pasaule arī visa nav valdorfaina un tur nav tikai, kā nu viņus tur sauca, "nestandarta rūtiņās domājošie"-
labi, liela daļa no valdorfskolēniem nav spējīga ātri reaģēt un sevi žigli, žigli integrēt lielā kolektīvā utt. bet- šī problēma ir tikai latvijas skolā, jo tā ir vienkārši MAZA skola! vācijā, austrijā, francijā, norvēģijā, te tās klases ir lielas, skolā vairāk nekā 1000 skolēnu, tā ir absolūti cita vide. un līdz šim man tiešām nav nācies saskarties ar absolventiem, kas sevi nevarētu integrēt sabiedrībā, universitātēs, akadēmijās latvijā un ārzemēs. turklāt par to spēju ātri reaģēt sriedzes situācijās, tu gadījumā nerunā par tiem, kas no šīs skolas ir kādā laika posmā izņemti, nepabeiguši to?

un- valdorfskolā iemāca ka ratiņkrēslā sēdošais arī ir nomāls cilvēks. mums bija prakses, kuras laikā stādājām kopā ar veciem cilvēkiem, ar garīgi slimiem jauniešiem, ar akliem bērniem. regulāri koncertējām un vācām ziedojumus maznodrošinātajām ģimenēm. zini, palasot te komentārus, kur kāds izsakās, ka monetsori skola jau tikai bērniem ar dauna sindromu domātas, ka no tādām jābēg pa gabalu, savu bēnru nekad tur nelaistu, uzsit dusmas! arī bērns ar dauna sindromu, bērns, kas pārcietis trieku, bērns, kas rausta valodu, ir cilvēks! un diemžēl šo spēju- būt cilvēciskam- lielā daļā skolu, kuras dzenas pēc prestiža un vietām reitingos, bērniem aizmirst iemācīt. manuprāt, tas ir svarīgāk, nekā slīdēt cauri dzīvei un baigi krasi nodalīt- es esmu vislabākais, visnormālākais; viss pārējais, par ko neko nezinu, sūds vien ir..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:06 pm
#

I got your point.
Nu nekas, viss mierīgi, lai viņi nelaiž savus bērnus un lai tie, kuriem gribas laist, laiž.
par pēdējo rindkopu - ir apstākļu sakritības-cilvēki - kam to neiemācīsi ne ar ko. ne cepumu, ne mietu. sad but true.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 10:23 pm
#

man laikam jāatvainojas par savu kareivīgo nostāju un laikam ne īpaši saprotamo argumentācijas veidu.

viss, ko gribēju pateikt, ir tas, ka nav jau svarīgi, kur bērns mācās, ir svarīgi, ka viņš vispār mācās, ka viņam ir interese par pasauli sev apkārt un ka viņš spēj atšķirt labo no sliktā. un ir jāsaprot, ka ne tikai skola vai vecāki veido bērna individualitāti, bet visa sabiedrība kopumā. un, diemžēl, vissliktākie piemēri runā visskaļāk par savām skolām, eh..

un montesori, valdorfpedagoģija, jas, isl, tā 99 zirgu skola savā starpā arī ir alternatīva, t.i., nav vienā maisā bāžamas.

Atbildēt | Iepriekšējais


the casual unintellinget

from: [info]casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:28 pm
#

es pieméram savus bérnus neliktu tádá skolá.
Man ir viena másíca kas tur valdorfskolá mácíjás, nu nezinu kas vinjai par labu vai sliktu náca bet vinja ir streeiindz, i mean tádá fríkí veidá streindz...

man labák liekas ka sagatavo dzívei normála skola, paskatás kas bérnam patík, un tad iet uz kádu labo skolu matemátikas vai mákslas vai valodu vai kádu citu novirzienu.

ps. man te spánijá blakus ir montesori skola un tur mácás dauniishi un citu sindromu piemekleetajie. Nevis normáli bérni.

Atbildēt | Diskusija


the casual unintellinget

from: [info]casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:29 pm
#

ai es vel gribéju piebilst par to mácíshanos pljavaa- kad macijos universitaatee man likás vot es tá ieshu un maaciishos uz pljavu vai pludmali un neskatoties ka gáju viena visu laiku atslédzos un sáku skatíties uz smilgám un skaitít kukainjiem kájas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:30 pm
#

a man skola iemācīja, kā var koncentrēties arī brīvā dabā, neblenžot uz kukaiņiem un tādā garā. mācīties var ne tikai skolas solā.

Atbildēt | Iepriekšējais


Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:33 pm
#

parasta skola toč uz neko neskatās

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


the casual unintellinget

from: [info]casiopea
date: Mar. 1., 2010 - 06:47 pm
#

nu man pieméram liekas ka pirma gjimnazija kur maacijaas mana maasa un braaleens un abi tika liidz pasaules olimpiádei matemátiká un humanitárá gjimnaazija kur mácíjos es un tiku lidz baltijas valstu olimpiadei kulturas vesturee un anglju valodaa nebija nemaz tik slikta opcija, piedo aizmirsu vel literatúru.

es pielauju ka arí valdorfskolá ja pamana kádam ir ípashas dotíbas ar sho cilveku njemas speciaali skolotáji no malas kas ir noliigti no universitaateem un vinji brauc uz pasaules olimpiádém aizstávét savas skolas un valsts godu. es gan par to neesmu dzirdéjusi.

protams sausas skolas zinaashanas neko nenoziimee un reizeem káds ar disleksiju kljust par biljonaaru.
Bet diemzeel tas uzreiz nenoziimee ka tad ja tu buusi/jutiisies iipashs tev spiidees spoza naakotne.
tie kas ir mazaak apdaavinaati bet strádá sistemátiski tiek daudz tálák neká tie kas ir spéjígi un iet lieliem lécieniem.
manuprát sistémai ir liela nozíme.

viss. visu pateicu un neko vairák neteikshu.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]unpy
date: Mar. 1., 2010 - 06:36 pm
#

Ja ir labi pasniedzēji un strikti tiek ievērotie kaut kādi iekšējās kārtības noteikumi, tad pofig, cik netradicionāls pasniegšanas veids - bērni kaut ko iemācīsies. Ja skolotaji pavāji + visi spēki tiek veltīti bērnu tiesību aizsardzībai, tad bērni neko neiemācīsies - pofig, pļavā vai stingrā režīma kolonijā.

Visi tur tie blablabla ir tīras ezotērikas ieskauts marketings, bez pārliecinoša rezultāta. Man labam draugam dēls Valdorfus pabeidzis - nu, nekā spīdoša. Nekāds īpašais rezultāts nav redzams, ja neskaita to, ka pašam jaunietim šķiet, ka viņš ir sasodīti īpašs.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 06:43 pm
#

laikam tad tomēr mans pieņēmums par Valdorfa audzēkņiem kā par iedomīgiem dīvaiņiem ir puslīdz pareizs:)

Atbildēt | Iepriekšējais


Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 06:47 pm
#

+1, pats galvenais ir - bērniem kaut ko iemācīt, nav svarīgi tradicionālā vai alternetīvā skolā
atkārtošos, man patīk alternatīvas skolas ideja, taču, ja tas viss nestrādā, ta nu neko

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]anna
date: Mar. 1., 2010 - 06:56 pm
#

daudz par šo ir domāts un runāts, t.sk. ar šo skolu skolotājiem un tur ejošo bērnu vecākiem.
secinājums: jākrāj piķis, pirms bērni vēl radīti, jo tik tiešām IR vērts viņus sūtīt nedārgajā Jūrmalas Alternatīvajā skolā (http://www.jas.lv/) vai arī dārgajā International School of Latvia (http://www.isl.edu.lv/).
jo var paveikties tā, ka bērnam ir forša klase, forši skolotāji un forša skola, taču par to, diemžēl, nevar būt drošs. savukārt augstāk minētajās skolās, jo sevišķi otrajā, tas ir gandrīz garantēts. tajos bērnos netiek nokautas personības, viņi ir radoši un aug tādi.. harmoniski. kas ir ļoti redzams arī viņiem augot tālāk. atšķiras tas, kā viņi risina problēmas, veido attiecības u.t.t. Atšķirība ir tik liela, ka bērnu barā vadot aktivitātes var ļoti viegli pamanīt, kuri ir no šīm skolām un kuri no "parastajām". es to nedomāju īpaši reklamēt citiem, bet skaidri zinu par savu, uz saviem nākotnes bērniem attiecināmo.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 07:00 pm
#

nu, par ISL vidusskolu neko labu nevaru teikt. viņi tur māca pēc IB, kas absolūti rocks arse, toties laikam neko neiemāca, ja reiz tur laba čupiņa pat līdz diplomam nespēj tikt. laikam pārpersonalizējušies.
par JASu gan nav dzirdētas diez ko sliktas atsauksmes, lai arī no turienes nāk dīvaiņi.. ne vienmēr labākajā ziņā.

Atbildēt | Iepriekšējais


Young & braless

from: [info]made_in_china
date: Mar. 1., 2010 - 07:23 pm
#

ir man klasesbiedrene, kas, pabeigusi valdorfus, atnāca uz "parastu" vidusskolu. kādu laiku nekāda čīkstēšana nav dzirdēta, bet +/- pirmos divus gadus tad mājasdarbu par daudz, tad uzdevumi par sarežģītu vai vispār tipa nepiemēroti ("nav pareizi analizēt literāru darbu blablabla"), tad pārāk neinteresanta pieeja utt. nu, negāja viegli meitenei pēkšņi mainīt mācību metodes. man šķiet diezgan neapdomīgi no vecāku puses sūtīt bērnus "attīstīt personību" uz tāda veida skolām, jo cilvēks pēc tādas iestādes pabeigšanas, šķiet, absolūti nav gatavs tam, ka neviens ar viņu vairs netaisās auklēties, ka darbus uzdod tik, cik uzdod, nevis tik, cik būs interesanti pildīt utt.
pazinu kādreiz arī meiteni no JAS, cik zinu, vidusskolā iestājas 1. ģimnāzijā, kur viņai ļoti labi rezultāti. es gan nezinu, cik tas no iepriekšējas skolas atkarīgs, man šķiet, šajā gadījumā vairāk no rakstura un dabiskas inteliģences

Atbildēt


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 07:44 pm
#

es kā valdorfskolas absolvente tikai brīnos, ka cilvēkiem vēl aizvien ir TIK negatīva attieksme pret alternatīvo skolu sistēmu. tā ka pamatskolā labu laiku gāju valsts skolā, ir ar ko salīdzināt.

valdorfpedagoģijai ir stiprs pamats, pasena vēsture un tā ir veidota uz pamatotām tēzēm.

ziniet,bērnu neizlaiž skola, bet gan vecāki, par dīvaini un hipiju ar skolas solā neviens nepaliek. ja bērns beigās nav nekas spīdošs, protams, ka ir viegli visu vainu uzvelt skolotājam un teikt, avot, valdorfskola kaut kāda kreizī vierdō iestāde, kurā bērni pa paklāju vārtās. avot, nē! bērna personību ļoti viedo vecāki paši, vecāku attiecības ar bērnu un skolu, kā arī bērna attiecības ar skolotāju, skolu. valdorfpedagoģijas pamatā ir tieši šo trīs komponentu pareiza saspēle.

bet, nu.. ne man spēt visiem iestāstīt, ka valdorfskolas ir pavisam normālas skolas. vieniem patīk meita, citiem kleita, citiem māte.

ja ir vēlme ko vairāk uzzināt, mierīgi rakstiet uz epastu.\

ak jā, atpalikusi neesmu un arī nosmālā vidē, t.i., nekādā speciālajā univeristātē esmu iestājusies. turklāt valstī, kurā, paldies dievam, cilvēki nav tik aizspriedumaini un ierūsējuši pret visu jauno.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]unpy
date: Mar. 1., 2010 - 08:08 pm
#

Nu, acīmredzot, katram, pirms bērnu laiž Valdorfa skolā, ļoti rūpīgi jāizvērtē, cik tad ļoti viņš ir gatavs piedalīties komponenšu saspēlē un vai ir gana labs spēlētājs. Jo skaidrs, ka pie bērna zināšanu trūkuma pats vien būs vainīgs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Antuanete

from: [info]antuanete
date: Mar. 1., 2010 - 08:17 pm
#

Iespējams, šeit cilvēki no malas jauc cēloņus ar sekām - pieļauju, ka bērni ir nedaudz weird nevis tāpēc, ka beiguši Valdorfskolu, bet gan ir procentuāli vairāk weird vecāku, kuri savus bērnus uz turieni sūta :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:15 pm
#

sorry, bet nevienā skolā skolēns nebūs labāko vidū, ja nebūs intereses mācīties vai integrēties skolas vidē.

Atbildēt | Iepriekšējais


sarkans

from: [info]escimo
date: Mar. 1., 2010 - 08:53 pm
#

Vāu, cik daudz negāciju par Valdorfskolu. Nesaprotu kā tas var būt.

Mans draugs un apmēram visi viņa draugi tur ir mācījušies, man viņi visi liekas ārkārtīgi jauki un atsvaidzinoši saprātīgi.

Žēl, ka es tur nemācījos.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:16 pm
#

tāpēc, ka viss, ko nepazīst un neizprot, uzreiz ir jānoliedz. un vislabāk ar kaut kādiem kaktu piemēriem. padomju audzināšana, fuj.. :(

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]au_ra
date: Mar. 1., 2010 - 09:19 pm
#

Tu pati tikko uzrakstīji kko ārkārtīgi aprobežotu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 09:33 pm
#

nu sorry, bet kā par valdorfskolām var spriest cilvēki, kas tādai nav pat 100m tuvumā bijuši un ne bū ne bē no antropozofijas idejām sajēdz?! visi šitie, jā, valdorfskolās dejo savus vārdus un vārtās pa paklājiņiem ir vienk. aprobežotības kalngals.

un es, jā, varbūt savā jaunības maksimālismā tiešām nespēju sajēgt, kapēc uzreiz viss ir slikts, kas alternatīvs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 09:42 pm
#

nu un kā mums vēl par tām spriest, tiem, kas jau ir izmācījušies citā skolā un tikai spriež par skolu pēc tās absolventiem? domā, ka cilvēkiem tīšām patīk šeit minēt tikai, nu, teiksim, jocīgus piemērus? tu neesi labāka.
un tā starp citu, tu laikam tiešām nespēj sajēgt, ka neviens šeit nav teicis, ka bērni vārtās pa paklājiņiem?? ka tu pati vāries savā paklājiņu tekstā (õ, paklājiņu karš, hehe).
un neviens nesaka - alternatīvais ir slikts. tikai ka pēcāk jocīgi ļaudis iznāk. un tu esi labākais pierādījums.
uz tālākiem komentāriem vēlmes atbildēt nav

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]unpy
date: Mar. 1., 2010 - 10:05 pm
#

Zini, Tava reakcija visai labi skolu raksturo.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]alison
date: Mar. 1., 2010 - 10:00 pm
#

a)man nesimpatizē tās idejas, kas apakšā valdorfskolai, tjipa Šteinerts&co, bet nevienu cilvēku, kas tur mācās/māca, nepazīstu, nav viedokļa
b)Montesori izklausās pieņemamāk, viņu jau pārsvarā izmanto pavisam maziem bērniem, cik esmu lasījusi, izklausās, ka ok veidā tiek bērnam attīstītas visas maņas un dažādas iemaņas, katrā ziņā izklausās bērniem piemērotāk nekā drūmās, nekrāsainās sākumskolu klases lv skolās. (Uk piemēram, visas, arī parastās sākumskolu klases ir nežēlīgi krāsainas un izskatās pievilcīgas,tādas kur gribētu mācīties)
c)LV tautskola(tie 99 zirgi) šķiet pārāk naivi un mīlestības pilni, viņiem pēc tam grūti skarbajā pārējā pasaulē, kur dod pa zobiem :)
d)pašlaik no visām alternatīvajām skolām vispozitīvākais iespaids ir par to Šķetiņina skolu Kaukāzā. jo efektīva mācībvide+ tiek attīstīti bērni arī fiziski, ne tikai intelektuāli. bet jā, tas ir Krievijā, ne šeit.
e)kopumā, šobrīd LV nezinu tādu alternatīvo skolu, kura šķistu pietiekami laba alternatīva parastajai. (es gan neko neesmu dzirdējuso par Absinth minēto Jūrmalas alternatīvo)
Man patiktu pārnests un LV kultūrai/videi pielāgots Šķetiņina variants, vai pārveidota, pielāgota un reformēta arodskolu sistēma, bet normālā kvalitātē(kaut kas, kur būtu kvalitatīvi integrētas idejas no reformpedagoģijas par darba pedagoģiju(darbs tomēr cilvēku padara no mērkaķa par advancētu mērkaķi).+lai atbilst šī brīža darba tirgus piedāvājamumam)+tik pievilcīgi pasniegts, lai uz arodskolu neietu tikai tie, kas citur netiek, ne tā kā tagad.
f) kopumā laikam tomēr alternatīvā izglītība vienmēr paliks alternatīva, jo mūsējā tradicionālā ir pārāk iesīkstējusi un naudu kaut kādām normālām izmaiņām neviens jau nedos, ne?

Atbildēt | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:13 pm
#

tjā, pieļauju, ka mūsu dzīves laikā diez vai galējas pārmaiņas varēs redzēt.
par (d) - man krieviski ir līki pirksti, bet acis gan nē - vai vari iemest kādu linku?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]alison
date: Mar. 1., 2010 - 11:00 pm
#

man ar līkas rokas uz krievu valodas rakstīšanu
a)par skolu uzzināju runājot ar šo meiteni, kas bija tur pati aizbraukusi http://www.tautasforums.lv/?p=1370
b)gūglē/youtube ierakstot "ščetiņina skola"met vairākus video, gan interviju ar to pašu Laumu, gan uz vietas skolā krievu pašu filmētos.
tajā pašā
c) tajā pašā tavaskola.lv ir arī raksti par ščetiņinu un šeit apakšā ir links uz viņu mājaslapu it kā
http://tavaskola.lv/?q=scetinins-pamatraksts

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 11:01 pm
#

paldies!

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kepinas
date: Mar. 1., 2010 - 10:05 pm
#

Trakums! : )))

Kā mēs protam vērtēt visu 'sistēmu' pēc viena, diviem cilvēkiem, uhh!
No tradicionālajām skolām "nenāk laukā" krietni daudz "jocīgu" cilvēku?
Tas ir tāpat kā vērtēt visu Itāliju pēc viena itāļa, visu Angliju pēc britu sextūristiem!


Tā kā diemžēl jautājuma uzdevējai sava atbilde, šķiet, jau bijusi gatava, tad ko nu lai te vēl piebilst...

Lai nu kā, mani bērni apmeklēs Valdorfskolu.
Būs negatavi "īstajai dzīvei", šai mistiskajai "realitātei" - kur ir jācīnās, kur nav nekā rožaina, jauka, patiesa, kur "dod pa zobiem"... (ļoti, ļoti iesmaidu)

Protams, ja interesē, atrakstot man e-pastu, ļoti labprāt pastāstīšu savu viedokli par to visu.


Atbildēt | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:09 pm
#

nu bet vai Latvijā sabiedrība tāda nav? tāda, kur dod pa zobiem?
Man ir patiešām liels prieks par tādiem ļaudīm kā Tu, kas pasauli mēģina darīt labāku (ar visām dzīvnieku aktivitātēm un vēl gan jau kaut ko manis nepamanītu), bet tādu ir maz un neizskatās, ka būs vairāk.
un nu redzi - divi cilvēki no manis, divi no vēl kāda un beigās savācas. var jau būt, ka tie ir aizspriedumi, bet diez vai tie ir vieni un tie paši cilvēki, par kuriem ir runa. tad jau kaut kāds weirdo procents būs.

nu un var jau būt - bet tikai var būt - ka Valdorfieši tiek mācīti būt atvērtāki par savu jocīgumu, tad arī vairāk to var pamanīt:)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:12 pm
#

un jā, man atbilde sev jau bija gatava, bet tas nenozīmē, ka nav interesanti citu viedokļus palasīties.
būtībā mans viedoklis jau šeit nav līdz galam izklāstīts un tas ir: ja cilvēks ir pietiekami spēcīga personība, tad viņš būs individualitāte un visādi citādi lielisks jebkurā skolā. jautājums gan vairāk ir par to, kāpēc tieši šī alternatīvā izglītība.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]kepinas
date: Mar. 1., 2010 - 10:51 pm
#

Bet nu tu negribi atbraukt ciemos pavasarī, kad būs "tirdziņš visi laipni lūgti"? Man šķiet, tā varētu saprast vislabāk.


Ļoti viegli sabradāt pirmklasniega potenciāli stipro personību. Vai otrklasnieka. Arī trešklasnieka.... O jā... Redzu vairākus kursabiedrus, kuri, ja ietu valdorfskolā, būtu daudz atvērtāki! Pat nevajag valdorfskolu, bet vienkārši labus skolotājus, klasi un tādu vidi, kur cilvēkam atvērties, nevis izveidot normālu, stipru masku, lai var normāli "močīt dzīvē". : )

Un vēl, protams, nevaru noliegt, mani interesē kurus cilvēkus tu pazīsti, kuri izveidojuši tavu viedokli.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:57 pm
#

saglabāsim anonimitāti:)
ja uz pavasara pusi mani tas interesēs, kāpēc gan ne.
nu un re, tāpēc jau es jautāju citu pieredzi - lai arī pati neesmu šausmīgi atvērta, tomēr man bija nodrošināta pavisam lieliska mācību vide. ne-alternatīvā skolā. tā lūk.

Atbildēt | Iepriekšējais


Chloroform Sauna

from: [info]martcore
date: Mar. 1., 2010 - 10:19 pm
#

da hvz, man, piemēram, bija tas gods iepazīties ar natālijas draudziņas skolas absolventiem
es, protams, nesaku, ka mēs esam ar kaut ko labāki
bet viņi jau tiešām ar neko nav

Atbildēt | Iepriekšējais


meitene_miglā

from: [info]little_black
date: Mar. 1., 2010 - 11:56 pm
#

hm, nu gan diskusija izvērtās. pazīstu vairākus, kas Valdorfus absolvējuši - ne ar ko no pārējiem neatšķiras. i nekāda weirdoooo nemanu viņos.

Atbildēt