Alternatīvā izglītība

« previous entry | next entry »
Mar. 1., 2010 | 05:52 pm
posted by: komeeta_naak in pajautaa

Pirmkārt jau atvainojos, ja kādam liekas nepareizā komūna - [info]aptauja man liekas mazliet par īsu kārtīgām diskusijām un man interesē cibiņu viedoklis, nevis ieinteresēto entuziastu pilnie tavaskola.lv forumi.
Tātad, ko jūs domājat par alternatīvo izglītību? Nu tur Valdorfs, Montesori, Tautskola, utt.
Kā galvenie argumenti kādā intervijā, ko nesen lasīju, bija individuāla pieeja, mācību modelis/metodes nav pēc 40 minūšu principa (lai nav pārslēgšanās problēmu), alternatīva vide (pļava, piemēram, nevis skolas soli), utt.
Man nez kāpēc tas viss tika arī ar tradicionālās izglītības skolu. Tas tikai man tā ir paveicies vai arī tas atkarīgs no cilvēka? Kāda ir jūsu pieredze un attieksme visā šinī pasākumā?
Runa, protams, ir par izglītību līdz vidusskolai. To, kas puslīdz oficiālā.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {46}

from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 09:38 pm
#

vēl vairāk pamatoji to, ka no valdorfa nāk vieni vienīgi weirdo people.
šajā diskusijā mēs vismaz viņus saucam par jocīgiem. nu labi, jocīgs - kas neattaisno prestižo ģimnāziju absolventus nosaukt par "padibenēm".

"un nesagatavotība spriedzes situācijām ir no katra bērna temperamenta atkarīgs. to skolā nevar iemācīt. tāpat kā liekot autovadītāja apliecību, reakcijas ātrumu nevar iemācīt, tas nāk ar praksi."
EXACTLY - ar praksi. kur tad, nez, praktizēties? normālā skolā, kas tomēr ir bērna pamatsabiedrība, tā kā nākas ar šādiem pārbaudījumiem saskarties, un hello, pasaule arī visa nav valdorfaina un tur nav tikai, kā nu viņus tur sauca, "nestandarta rūtiņās domājošie".

thumbs up, ja atrod, kas viņus interesē. cerams, ka tā notiek visos gadījumos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 10:03 pm
#

ne jau absolventi ir padibenes, bet gan tie, kas netiek līdzi un tiek no skolām izmesti. ko dara tie bērni? viņiem visai nākotnei trekna svītra pāri,. jo neviena skola neņem pretim. tāpēc valdorfskolās, montesori skolās ir vairāk šādu "nesekmīgo", jo šis skolas var atļauties šiem skolēniem palīdzēt, jo skolas prestižš (lasi- republikas olimipiāžu uzvarētāji, a līmeņu skaits beidzēju vidū utt) nav tas vis-vis svarīgākais.

ar ko es pamatoju, ka esmu wierdo? ar to, ka esmu vienk. valdorfskolas aboslvente, kurai jau aknās sēž, ka tie, kas ne mata nezina par antropozofiju, rūdolfu štieneru un valdorfpedagoģiju kā tādu, gudri spriež, ka tas nekam neder? bet kāpēc tad teju puse norvēģijas parlamenta ir bijušie valdorfskolēni, kāpēc vācijā valdorfskola ir normāla parādība? kāpēc rietumeiropā un amerikā un austrālijā saprot, ka ir vienalga, kā kaut ko iemāca, glavenais, ka iemāca? nu nav valdorfskolas nekāds jaunums uz pasaules..

"EXACTLY - ar praksi. kur tad, nez, praktizēties? normālā skolā, kas tomēr ir bērna pamatsabiedrība, tā kā nākas ar šādiem pārbaudījumiem saskarties, un hello, pasaule arī visa nav valdorfaina un tur nav tikai, kā nu viņus tur sauca, "nestandarta rūtiņās domājošie"-
labi, liela daļa no valdorfskolēniem nav spējīga ātri reaģēt un sevi žigli, žigli integrēt lielā kolektīvā utt. bet- šī problēma ir tikai latvijas skolā, jo tā ir vienkārši MAZA skola! vācijā, austrijā, francijā, norvēģijā, te tās klases ir lielas, skolā vairāk nekā 1000 skolēnu, tā ir absolūti cita vide. un līdz šim man tiešām nav nācies saskarties ar absolventiem, kas sevi nevarētu integrēt sabiedrībā, universitātēs, akadēmijās latvijā un ārzemēs. turklāt par to spēju ātri reaģēt sriedzes situācijās, tu gadījumā nerunā par tiem, kas no šīs skolas ir kādā laika posmā izņemti, nepabeiguši to?

un- valdorfskolā iemāca ka ratiņkrēslā sēdošais arī ir nomāls cilvēks. mums bija prakses, kuras laikā stādājām kopā ar veciem cilvēkiem, ar garīgi slimiem jauniešiem, ar akliem bērniem. regulāri koncertējām un vācām ziedojumus maznodrošinātajām ģimenēm. zini, palasot te komentārus, kur kāds izsakās, ka monetsori skola jau tikai bērniem ar dauna sindromu domātas, ka no tādām jābēg pa gabalu, savu bēnru nekad tur nelaistu, uzsit dusmas! arī bērns ar dauna sindromu, bērns, kas pārcietis trieku, bērns, kas rausta valodu, ir cilvēks! un diemžēl šo spēju- būt cilvēciskam- lielā daļā skolu, kuras dzenas pēc prestiža un vietām reitingos, bērniem aizmirst iemācīt. manuprāt, tas ir svarīgāk, nekā slīdēt cauri dzīvei un baigi krasi nodalīt- es esmu vislabākais, visnormālākais; viss pārējais, par ko neko nezinu, sūds vien ir..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]komeeta_naak
date: Mar. 1., 2010 - 10:06 pm
#

I got your point.
Nu nekas, viss mierīgi, lai viņi nelaiž savus bērnus un lai tie, kuriem gribas laist, laiž.
par pēdējo rindkopu - ir apstākļu sakritības-cilvēki - kam to neiemācīsi ne ar ko. ne cepumu, ne mietu. sad but true.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]spuldziite
date: Mar. 1., 2010 - 10:23 pm
#

man laikam jāatvainojas par savu kareivīgo nostāju un laikam ne īpaši saprotamo argumentācijas veidu.

viss, ko gribēju pateikt, ir tas, ka nav jau svarīgi, kur bērns mācās, ir svarīgi, ka viņš vispār mācās, ka viņam ir interese par pasauli sev apkārt un ka viņš spēj atšķirt labo no sliktā. un ir jāsaprot, ka ne tikai skola vai vecāki veido bērna individualitāti, bet visa sabiedrība kopumā. un, diemžēl, vissliktākie piemēri runā visskaļāk par savām skolām, eh..

un montesori, valdorfpedagoģija, jas, isl, tā 99 zirgu skola savā starpā arī ir alternatīva, t.i., nav vienā maisā bāžamas.

Atbildēt | Iepriekšējais