Depresīva troļļa piezīmes - [entries|archive|friends|userinfo]
zazis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[May. 15th, 2020|07:42 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Agrāk nebiju piefiksējis, ka ciba pina ar bullijiem un bullijošanu. Kļuva nedaudz skumji. Tai pat laikā sapratu kāpēc bieži vien negribās ierakstīt cibā un kāpēc gandrīz visi raksta zem atslēgas.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:May 15th, 2020 - 08:26 am
(Link)
Bulijošanu vai norādīšanu uz stulbumu? Divas dažādas lietas.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 08:29 am
(Link)
konkrēti bulijošanu. un uz stulbumu arī var dažādi norādīt. ja to dara ar tādu pārākuma apziņu, tad tā ir konkrēta bullijošana
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:May 15th, 2020 - 08:32 am
(Link)
Es redzu tavu punktu. Tad jau esmu bullijs, hm, interesanti
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 08:41 am
(Link)
nu ja tu tā saki (:
es biju citas personas domājis. tu parasti vienk agresīvi argumentē. tā nav bullijošana. bullijošana ir pašapliecināšanās uz vājāku, dumjāku.

ceru, ka tu padomāsi par tēmu un centīsies laboties XD
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:May 15th, 2020 - 08:44 am
(Link)
Nē nu ir atsevišķas personas, kurām uzbrūku diezgan nežēlīgi, jo tēmas tādas, kuros dažu tupums skar mūs visus. Citiem noteikti sanāk to darīt iejūtīgāk, un tas arī nav labākais pārliecināšanas veids. Tomēr neesmu droša, ka tur vispār iespējams mainīt viedokli. Tāpēc varbūt vienkārši vairs neargumentēšu :D
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 08:45 am
(Link)
jā, cibiņi manā ignora listē sākuši vairoties
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:May 15th, 2020 - 08:48 am
(Link)
Es jau sen pamanīju, ka man kaut kā nekādi nesanāk izraisīt mega sraču uz 100 komentāriem, vai pat 10. Jo nu ja nav, nav, skaidrs, ka visi, es tai skaitā paliks pie saviem viedokļiem un neko neiemācīsies.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 15th, 2020 - 10:23 am
(Link)
"ja to dara ar tādu pārākuma apziņu, tad tā ir konkrēta bullijošana"

Šeit gan nepiekrītu. Ar pārākuma apziņu iekomentēt "avtor mudak" vai augstprātīgi pieprasīt autsaucīti varbūt ir nepatīkams komunikācijas stils, bet ne bulijošana. Tāpat arī apsaukāšanās starp cibiņiem ir tupa apsaukāšanās, nevis bulijings.
Kur varu saskatīt pazīmes, ir novērotas situācijas, kad kāds "uzēdas" un regulāri iet pie cita cibiņa katra jauna ieraksta kaut ko beztēmā uzdirst. Vai bezmaz ar apsēstību taisa virkni ierakstu par citu cibiņu.
Citi piemēri - ir pāris reizes redzēts, ka speciāli uztaisa cibas kontu ar vienīgo mērķi ņirgāties par citu(iem) cibiņu(iem). Šobrīd eksistējošs piemērs ir [info]divas_zosis, bet ir arī agrāk redzēti līdzīgi konti. Principā, tie ir tādi vienpersoniski [info]n_komentari.

Par zemāk apspriesto situāciju, ka barā uzklūp vienam (to mēdz saukt par dogpiling), man ir dalītas jūtas. No vienas puses es saprotu, ka tas dzen stresā to vienu, un varu saskatīt argumentus, ka to varētu uzskatīt par mobingu. No otras puses - tas tomēr parasti ir neorganizēts notikums, vnk tā sagadās, ka vairāki cibiņi vienlaicīgi nokļūst dziļa sašutuma stāvoklī un nespēj saturēt savus viedokļus. Jā, šis ir tāds neviennozīmīgs piemērs.

Mana centrālā tēze par šo lietu: bulijingu un mobingu no vnk atsevišķas konfliktsituācijas atšķir mērķtiecība un regularitāte.
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 12:44 pm
(Link)
vai nav vienalga kā to sauc. agresija paliek agresija.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 15th, 2020 - 12:57 pm
(Link)
Nav vienalga, jo psiholoģiskās sekas ir ļoti atšķirīgas. Random negācijas līdzvērtīgu oponentu starpā varbūt var sabojāt garastāvokli uz to dienu. Taču bulijošana un mobings ir sistemātiska, paildzināta močīšana, kas var izraisīt nopietnākas sekas. Cibas gadījumā tas varētu izpausties kā jau piesauktie piemēri, ka cilvēki sāk rakstīt tikai aiz atslēgām, pārstāj brīvi komentēt, kas nozīmē, ka tiek zināmā mērā apklusināti.
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 01:14 pm
(Link)
nu kaut kur taisnība, bet nu laikam man tas vairs nav svarīgi. kādreiz ciba bija patīkams izņēmums, kur brīvi justies. esmu atradusi, ar ko cibu kompensēt.:) nedomāju, ka var atiestatīt atpakaļ, jo laiki un ļaudis ir mainījušies
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 15th, 2020 - 01:17 pm
(Link)
Diemžēl, tev laikam taisnība. Eh, neko darīt. :)
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 01:30 pm
(Link)
lets make ciba grate again XDXDXDXD
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 15th, 2020 - 01:31 pm
(Link)
Par lielu Cibu! :D
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 03:10 pm
(Link)
P.s. par citiem laikiem-apbrinojami, kur Tev atrodas laiks tik gari/dzilji utt cibot? man galigi nav.. jo jaarukaa ir reizes 5 vairak un atrak,kaut vai lai neturetos virs udens atskiribaa no kada laicina atpakal, par pagaajuso gadsimtu nemaz nerunajot.:)) laikam nedziivo LV.;)
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 15th, 2020 - 03:15 pm
(Link)
To sauc par prokrastināciju bīstamos apmēros. :D
Ir gana daudz dienas (kā šī), kad sēžu un strādāju pie datora, bet dedlaini vēl nededzina jutīgo vietu, tad arī mēdz paslīdēt kāja cibas virzienā.
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 03:15 pm

p.s

(Link)
nu mums darbaa taa ir. tpc sejaas un whatsupinjaa ukji pukji un galvenais nepalaist muti un neatstat kaut kur savas personigaas pieziimes uz papiira:)) un rezultaats-neviens koleegjis nav pieaudzis pie sirds, kaa arii vinju domas neko taa iisti nenoziimee. ir jau bikiit skumji.kameer cepas un striidas, tikmeer laikam tomeer nav iisti vienalga..nu kaa visaas "lauliibaas"
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 12:47 pm
(Link)
zostēviņam šķiet, ka dzīve ir sakārtojusies. es kritu uz nerviem kādu iemeslu dēļ, kas laikam ir atrisinājušies. tā kā viss forši.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 12:56 pm
(Link)
liels paldies par skaidrojumu, man šī tēma kļuva nedaudz skaidrāka.

šis ir tas par ko mīlu cibu.
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 12:42 pm
(Link)
norādīt uz kāda stulbumu ir stulbi un agresīvi. jo nepazīsti to cilvēku un viņa situāciju. ne arī viņa cibošanas manieri un mērķi.un uzskatīt, ka kāds ir stulbs vai stulbāks ir augstprātība. un arī nevajadzīga citu cilvēku nervu bojāšana.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:May 15th, 2020 - 12:45 pm
(Link)
Atbildēšu tiktāl, ka saprotu, uz ko tu atsaucies, but let's not go there.
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 12:49 pm
(Link)
kā reizi bija domāts vispārīgi.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:May 15th, 2020 - 09:01 am
(Link)
Man atkal traucē, ka barā metas virsū tam, kurš domā nepareizi. Un manuprāt jau nav atšķirības viņš tiešām kļūdās vai ne, jo kā viņš/viņa var sadzirdēt ko otra puses saka ja visi barā kliedz virsū, rāda ar pirkstiem un dažreiz pat apsaukājas. Pat gribot saprast tos otras puses argumentus tu nedzirdi ja tev sāp sirsniņa, jo nosauca par lohu/duru.

Un baigi žēl, ka tā, jo manus apvāršņus ciba ir paplašinājusi ļoti, un ne tikai tie daži stāsti kas sāpīgi un personīgi, bet arī argumenti no diskusijām.
Bet grūti arī diskutēt ja no atvilktnītes kuru katru brīdi jābūt gatavam izvilkt petījumus un pamatot viedokli, citreiz arī par loģiski pašsaprotamām lietām, turklāt jāpiesauc sava izglītība, pieredze un jārēķinās ka politiskā vai reliģiskā pārliecība tiks izvilkta kā arguments kādēļ tavam teiktajam vispār nekad nevar ticēt, jo tādam cilvēkam kā te nevar būt taisnība.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 09:11 am
(Link)
un tas savukārt ir mobings, arī plaši izplatīta ģēla cibā.
un gan jau arī pats neesmu bez grēka.
un šis viss ir ļoooti skumīgi, mhm mhm. jo tev ir absolūta taisnība par apvāršnu paplašināšanu. reizēm kāds uzraksta tik skaisti un argumentēti, ka až asariņa nobirst, jo tu redzi, ka kāds vārdos ietērpis kko, kas maisījies pa galvu, bet nav bijis iespējas to noformulēt.

ko darīsim? sāksim vērsties pret bullijošanu un mobingu? labprāt, bet mani ir precīzi 0 ideju kā.
janu vienīgi nesen ieviestā ignora liste.



[User Picture]
From:[info]up
Date:May 15th, 2020 - 09:21 am
(Link)
Bullijoshana un mobings imho ir viens un tas pats
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 09:22 am
(Link)
domā vienītī nevar bullijot?
[User Picture]
From:[info]up
Date:May 15th, 2020 - 09:24 am
(Link)
A mobings tas ir tikai grupā? To es nezināju!
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 09:26 am
(Link)
mob ir pūlis. nu man šie ir jauni termini, nepretendēju uz padziļinātu izpratni.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:May 15th, 2020 - 09:22 am
(Link)
Es domāju, ka vienkārši jāturpina diskutēt tik neitrāli cik iespējams, vajadzības gadījumā zem komentāra kas pārkāpj robežas sakot 'pat ja tev taisnība, tas kā tu to saki ir ļoti neok'

Bet nu es esmu padevusies, man šobrīd vienkārši nav tam spēka, cerams kādreiz atkal būs
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 09:23 am
(Link)
man reizēm emocijas neļauj tik solīdi, kā tu apraksti, uzvesties. bet doma galīgi nav peļama, jāaudzina raksturs XDXDXD
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:May 15th, 2020 - 09:29 am
(Link)
Ja man tiešām nepāriet vēlme, es paturu atvērtā tabā un rakstu kad esmu mierīga. Citreiz pat vairs nevajag rakstīt. Un citreiz izrādās ka tas bija pašas gļuks kas sabiezināja krāsas
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 09:31 am
(Link)
es regulāri uzrakstu un tad, pirms postēšanas, aizveru ciet. arī palīdz, bet mēdzu nodzīvoties līdz tam, ka mēnesi neko nevaru uzrakstīt, kas arī nav baigi forši.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:May 15th, 2020 - 09:39 am
(Link)
tajaa, ka tev paluudza atsauci, nesaskatiiju nekaadu mobingu. tas bija vienkaarss jautaajums. Jo taas nebija passaprotami; tu gribeeji pateikt, ka ir citaadaak, nekaa visa paareejaa ciba uzskata.
Nu ja tam cilveekam loti gribeejaas zinaat, kur tas izpeetiits- vai vins nedriiksteeja pajautaat?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 09:49 am
(Link)
ir vispār kāds jautājums kurā visa ciba var vienoties, lai varētu apgalvot pārējā ciba uzskata? XDXDXD

šī arī ir bullijošanas/mobinga izplatības cibā problēma. bieži vien neitrāli uzdoti jautājumi tiek uztverti sāpīgi.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:May 15th, 2020 - 09:56 am
(Link)
Ja raksta zem atsleegas (tas par konkreeto gadiijumu), tad ir zinaams par lasiitaaju lielaako dalu.

Bet taa taisniiba, protams. Jo, atskiriibaa no vairuma sociaalo tiiklu, cilveeki cibaa censas pateikt kaut ko jaunu un sev svariigu. Es tad prognozeejami kaskeejamus ierakstus meedzu apkarinaat ar iebiedeejosiem disklaimeriem. Kaut arii zem atsleegas.
[User Picture]
From:[info]magnolia
Date:May 15th, 2020 - 12:55 pm
(Link)
tad jau jānodala cibas žanrus. jo ir cibas kā literatūra un mākslas veids.vai dienasgrāmatas. un tad ir tie, kas uzvedas kā zinātnieki un kam interese diskutēt, argumentēt, pamatot utt.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:May 15th, 2020 - 10:29 am
(Link)
Kur es teicu, ka nedrīkst pajautāt? Tas, ko es gribēju teikt, ka cilvēki ir kļūdīgi, viedoklis drīkst būt kļūdīgs, diemžēl ne vienmēr ir laiks tās atsauces meklēt un linkot, šobrīd saprotu, ka tu runā par kādu konkrētu gadījumu, kuru jau esmu aizmirsusi un man tiešām nav ne jausmas kur, par ko tas bija, drīkst iemest linku, kad būs brīvāks brīdis sameklēšu to atsaucīti.
Un ka viedoklis var būt arī nebalstīts pētījumos, tad gan pašam jārēķinās ka var gadīties visādi, bet nu pētījumi ju arī ir dazādi, ik pa laikam atklāj ko vienu, izdomā hipotēzi un pēc tam uzrodās kādas nianses kas hipotēzi apgāž


[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:May 15th, 2020 - 11:10 am
(Link)
Ahaa, es tevi sajaucu ar citu juuzeri, kam liidziiga bilde. Tas bija citam.

Iedomajies, kaa vairaaku gadu garumaa esmu atraavusies par saviem tekstiem par dieetaam un veseliibaam. Zem atsleegas. Esmu apmierinaati atradusi, ka tas risinaams ar taadiem ljcutiem un disklaimeriem kaa

. lasi tikai tad, ja tev pilniiigi nav kritiskaas domaasanas

. sargies, kihelkonna atkal saspiedusi galvu

. pa taisno atdraugosu tos, kuru komentaari man nepatiks.

Un kaartiibaa, mans burbulis, pilniigs ukipuki!
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:May 15th, 2020 - 11:23 am
(Link)
Jā, esmu pamanījusi, citreiz baidos papļāpāt :D
[User Picture]
From:[info]vikings
Date:May 15th, 2020 - 11:10 am
(Link)
Draugs, ieslēdz ka nu pofigismu. Pie reizes pajautā sev, vai tevi patiesi interesē citu cilvēku viedoklis. Ja interesē, tad ir jāsaprot, ka patiesība ir klausītāja ausīs, nevis runātāja mutē. Un klausītājs ir ar savu dzīvi piepildīts!
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 01:01 pm
(Link)
oj ar pogismu man nav lielu problēmu, drīzāk otrādi.
es te drīzāk cenšos empātiju praktizēt. bet reku izrādās es prastu agresiju saucu par bulijošanu.

kkā tak mums te jāsadzīvo, ciba ir mans vienīgais socportāls. dzīvajā es gandrīz nevienu nesatieku. cilvēks nav vientuļa sala, socializēties ir labi un veselīgi.
[User Picture]
From:[info]vikings
Date:May 16th, 2020 - 03:09 pm
(Link)
Empātiju atstāj sev un sev tuvajiem. Diemžēl šī spēja parasti nodara pašam vairāk nepatīkamu situāciju, kā labumu.
Agresija tagad ir topā daudzās dzīves jomās. Es cenšos ar to samierināties, lai mazāk stresa pašam. Iekšējais Ohmmmmmmm nekur nepazudīs, ja lielu daļu laika veltīsi sevis uzlabošanai, nevis citu.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 17th, 2020 - 10:56 am
(Link)
empātija pret sevi? XD

neesmu sajūsmā no selektīvās empātijas. varbūt izklausās, ka iztaisos par kkādu svētuli vai jēzuliņu, bet man šķiet, ka ir iespējams nešķirot.

pārsvarā gadījumu agresija nenāk no labas dzīves, vismaz manā burbulī. empātija var palidzēt saprast, kāpēc tik daudz agresijas visapkārt. un neņemt lietas personīgi ar palīdz.
un vai tiešām izskatās, ka es dikti cenšos uzlabot citus?
[User Picture]
From:[info]vikings
Date:May 19th, 2020 - 01:37 am
(Link)
Pārlieku centies! :)
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 19th, 2020 - 10:44 am
(Link)
netak. vispār necenšos. citi ir nelabojami. XDXDXD
[User Picture]
From:[info]pavisam
Date:May 15th, 2020 - 11:14 am
(Link)
nja...
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 15th, 2020 - 01:59 pm
(Link)
Bulijings iespējams tikai IRLā, kur nav iespējams izvairīties no socializēšanās ar agresoru. "Interneta bulijings" ir kārtējais newspeak ieviesums no wannabe cenzoru nomentnes.
From:[info]polija
Date:May 15th, 2020 - 02:13 pm
(Link)
nu pag - nu bet vnm tak ir iespēja rakstīt aiz atslēgas, aizliegt komentārus, utt.. Var konkrēto lietotāju nobloķēt. Kā var bulijot, ja pats useris to nepieļauj?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:May 15th, 2020 - 03:37 pm
(Link)
iespējams, es viegli sapēros terminoloģijā.
lieta par ko arī nedaudz skumstu, leitesti ir gandrīz iznīkuši, kā man zināt kā kāds interesanti raksta, ja viss notiek aiz atslēgām?
nepatīk tās banošanas, slēpšanas, aizliegšanas.
From:[info]polija
Date:May 15th, 2020 - 05:33 pm
(Link)
ā nu es leitestus nekad neesmu skatījusies. Nu praktiski nekad, tpc laikam nejūtu to atšķirību. Un neredzu tos cepienus.. :)