scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2017-12-14 10:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Melns, balts, tomēr pelēks
Pirmais gadījums:
Vakars, tumšs, neregulējama un neapgaismota gājēju pāreja, pāri brien čalis tumšā jakā un, "labi, ka" gaišos džinsos, pamanīt var tikai tad, kad viņš jau atrodas uz ielas.

Otrais gadījums:
Tas pats vakars, apgaismota gājēju pāreja, apstājos palaist gājēju, bet pretimbraucošais "neredz" gājēju, kura jau ir pārgājusi līdz ielas vidum, nereaģē arī uz uztaurēšanu. Pēc tam, kad pabrauc garām, viss kļūst skaidrs - runā pa telefonu...

Tas tā, kontekstā ar pēdējo dienu ziņu virsrakstiem, par notriektajiem gājējiem (arī uz gājēju pārejām).

P.S. Aizrakstīju SatDep'am jautājumu, kad dažas pārejas aprīkos ar apgaismojumu. Viena no tām atrodas pie pamatskolas.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]chimera
2017-12-14 12:02 (saite)
mhm, es nebiju agrāk domājusi, ka viņi ir TIK neredzami. nē, vēl nevienu neesmu notriekusi, bet nu pati pāri ceļam vairs bezbailīgi pofigā neskriešu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]scope
2017-12-14 12:10 (saite)
Var sākt ar atstarotāju.
Vislabāk man patīk strādnieki-riteņbraucēji, kuri uz darbu brauc savā darba kombinezonā, kurš tumsā mirdz kā Ziemassvētku eglīte.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2017-12-14 12:15 (saite)
Es ar velo velku vesti pa virsu visām somām.. Esmu baigi noblisinājusies gan uz jaunām, gan lietotām tām atstarojošajām jakām, bet nu vismaz vestēm raksta, ka tas atstarojums iztur noteiktu mazgāšanas reižu skaitu. A tāda jaka, tad izbraucot teiksim pa kādu lielāku ielu slapjdraņķa laikā būtu jāmazgā bezmaz katru 3o dienu, citādu tur vairs nekas nespīdētu.. Un tad jau kaut kā vairs nesanāk lēti/izdevīgi. :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]bumsiic
2017-12-15 17:55 (saite)
Jā! Tās ir labās!Man patīk, ka pie Latvijas finiera veči velk no somiņām ārā vestītes un duj uz teritoriju. Tātad tur ir domāts par drošību.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]le_minga
2017-12-14 17:02 (saite)
pat ar apgaismotu pāreju (gaismas parasti no augšas), ja līst lietus, pretējie žilbina, ir ļoti grūti pamanīt gājēju, kas taisās pār pāreju iet
- jo Neviena, nudien Neviena pati gaisma nerāda to vietu, kur gājējs uzsāk savu iešanu pār pāreju :( esmu šoferis defaultais, ļoti vaktēju un pētu un skatos un tāpat ir brīži, kad šoks caur kauliem, ka uzrodas pēkšņi tur, kur tikko melns bija (skaidrs, ka melns, ja nav apgaismota vieta kur sāk iet un nav neviena atstarojoša vai vismaz gaiša aksesuāra gājēja garderobē) :(

Ļoti, ļoti negribu kādu "uz kapota", bet realitāte ir skarba un nelaime, ka gājēji neaptver paši, ka nav redzami - pat uz "apgaismotas" pārejas reizēm :(

man jau gadus piecus mašīnā, kā sākas tumšais laiks, ir līz vienmēr kaudzīte atstarotaju, kurus sapērku un dalu gājējiem - dzīvoju mazā ielā, bet tur daudz gājēju skrien uz vicienu un tml. - koki gar ielas malām (kā aleja), aizsedz lampas - nu neredz mellos, neredz nudien - stājos malā, runāju, dodu atstarotājus - 50/50 - otrie 50it mani parasti nolamā, ka es viņus kavējot un lai liekot mieru, pati vainīga tjip, ka neredzi, uzliec brilles :(

Sviests :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2017-12-14 19:44 (saite)
nu zini, tad j;abrauc LĒNĀK, ja vien tā pati pāreja ir pa gabalu kcik redzam,a pirms tās jau būtu jāsamazina ātrums, jābūt gatavam laist, nevis dragā cietu ģīmi uz max atļauto un tad pie pārejas skatās tikai, vai kāds ir/nav..
Skaidrs, ka gājējiem ar jāuzmanās, bet nu sorrī - daudz ir bērnu, kam vēl nav tās saprašanas tik daudz, lai novērtētu pagūs/nepagūs apstāties. Arī cilvēkiem, kuri nav šoferi, tāda saprašana var nebūt. A savukārt, kad stāvi ielas malā melns un gaidi, kad apstāsies, var līdz rītam nogaidīt.. Vai arī viens apstājas, otrs iet apdzīt. Pat CSDD exī šķiet ir/bija biļete, kur ķip priekšā redzams, ka kāds pie pārejas piebremzē, jautājums ko darīt un pareizā atbilde ir ka pašam ar vajadzētu piebremzēt..
Tas, ka mums autovadītājiem nav saprašanas, ka viņi brauc ar paaugstinātas bīstamības objektu (pēc Civillikuma), un, ka pašam jāskatās, jāpiebremzē, jābrauc lēnāk, jāsaprot, kā Tavā situācijā, ka tur cilvēki var iet un nevajag nesties, nevis kā daudziem autovadītājiem ir miljons attaisnojumu: iekļaušanās plūsmā, maksimālais atļautais ātrums tiek uzdots bezmaz par minimālo, ušakovs lampas nav uzlicis, gājēji nemāk ģērbties, nemāk pareizi uz pārejas iziet, utt.. Neuztver persōnīgi šo visu, bet cik sanācis novērot, tas, ka lielākā daļa autovadītāju nevienu nav notriekuši vēl, visbiežāk liecina par viņu veiksmi nevis profesionalitāti un brauktprasmi. :(
Auto ir tas pats, kas ierocis. Nu vismaz pēc civillikuma uz to pusi. Ar ieroci tak neskrien apkārt pa ielu šaudīdamies ar tekstu, ka tas kurš nav pareizi saģērbies tgd - ai cik žēl - būs uz manas sirdsapziņas.
Jā es pati ikdienā gan eju kājām, gan braucu ar velo, gan ar auto - atkarībā, kur man vajag nokļūt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]le_minga
2017-12-14 22:06 (saite)
nu zini - tad ir jālasa teksti : LĒNĀK!
pārlasi lūdzu vēlreiz un varbūt 3reiz! , un ja pat nepārlasīsi - nedomāju, ka esmu tas, kuram pārmest...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2017-12-16 08:56 (saite)
tak rakstīju "neuztver persōnīgi" - Tu ar savu atstarotāju kampaņu noteikti neesi šoferis defaultais, jo šoferis defaultais ir "visi lohi, es viens tāds gudrs/a - nejēdz kur iet, kā iet, kā/kur braukt, utt."
Bet nu fakts ir tāds, ka lieku reizi pamatīgi piebremzējot PIRMS gājēju pārejām būs krietni mazāka iespēja, ka kāds uz tās pārejas iznirs nepamnīts. Takš visur saka, ka ātrumam tumsā jābūt tādam, lai redzamības attālumā var apstāties. Kurš to ievēro?? Attiecīgi, ja tumšs, pāreja tuvojas, pretī žilbina, pats tālos nevar slēgt, u.c. keisi, kad uz priekšu ne s**a neredz, JĀPIEBREMZĒ.. Pārejām jābūt izgaismotām - par to gan varētu rakstīt attiecīgajiem iestādījumiem. Pie tam, ne tikai pašai pārejai, bet arī apkārt drusku.. Bet nu tas, ka nav izgaismota, anyway neattaisno tos "neko neredzu, bet man tak te atļauts uz 50km/h, tāpēc maucu" autovadītājus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]savanna
2017-12-14 12:22 (saite)
Pēdējo pāris mēnešu laikā esmu vairākkārt par mata tiesu izvairījusies no notriekšanas uz izgaismotas gājēju pārejas.
Vienreiz tieši tādā situācijā, kad viens laida un otrs paātrinātā tempā braucot pat nedomāja stāties, lai arī biju jau vidū.

Man ir plāns lejuplādēt telefonā aplikāciju, kuru ieslēdzot ekrāns ļoti koši mirgo sarkanzilās krāsās, kas izskatās pēc policijas uguņiem un vakarā piesaistītu nedalītu šoferu uzmanību. Jā, tā ir blēdīšanās, bet dzīvība svarīgāka.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kasp777
2017-12-14 15:47 (saite)
Tiem kam nepatīk nēsāt atstarotājus, tagad var nopirkt, atstarojošas cepures, cimdus, kas adītas no atstarojošiem diegiem, izskatās pēc parastas cepures, bet tumsā atstaro gaismu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]savanna
2017-12-15 15:18 (saite)
Tiem, kuri lasa telefonus un neskatās uz ceļa, nepalīdzēs pat ar atstarotājiem nolīmējies cilvēks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kasp777
2017-12-15 19:13 (saite)
tie kuri tos telefonos spaida un lasa, tie ļoti kaitina un traucē satiksmi, bet neko darīt, jāsadzīvo. Policija arī pagaidām lielu vērību tam nepievērš.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]le_minga
2017-12-14 17:03 (saite)
iekopēšu (ja nu nepamanīsi/neizlasīsi) to, ko tikko tepat augstāk ierakstīju tikko: "pat ar apgaismotu pāreju (gaismas parasti no augšas), ja līst lietus, pretējie žilbina, ir ļoti grūti pamanīt gājēju, kas taisās pār pāreju iet
- jo Neviena, nudien Neviena pati gaisma nerāda to vietu, kur gājējs uzsāk savu iešanu pār pāreju :( esmu šoferis defaultais, ļoti vaktēju un pētu un skatos un tāpat ir brīži, kad šoks caur kauliem, ka uzrodas pēkšņi tur, kur tikko melns bija (skaidrs, ka melns, ja nav apgaismota vieta kur sāk iet un nav neviena atstarojoša vai vismaz gaiša aksesuāra gājēja garderobē) :("

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kasp777
2017-12-14 20:03 (saite)
Gājējus pamanīt ir grūti uz pārejas tam es piekrītu, bet ceļazīmes ir atstarojošas pirms pārejām, tas vajadzētu pamanīt un tuvojoties pārejai braukt ar īpašu uzmanību, tā lai jebkurā brīdī var apstāties, jo redzot pāreju mēs zinām, ka tur jebkurā brīdī var būt gājējs.
Daudz bīstamāki ir tie gājēji, kas tumsā bez atstarotājiem iet gar ceļa braucamo malu, tad gan nepatīkami, tie kā pārsteigums parādās gar malu.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2017-12-14 21:13 (saite)
tieši tā! Bet nu jāņem vērā arī tas, ka mums arī apdzīvotās vietās daudzviet ir tumšs kā mērkaķa pakaļā un teiksim esi tu cilvēks pirmo reizi aizkūlies kkur uz Trīsciema pusi ar sabiedrisko, izkāp no pieturas un saproti, ka apgaismojuma mok nekāda (nezinu - tieši tur mok arī ir, bet nu kā piemērs), gājēju ceļa nekāda, lai tu vispār kkur nokļūtu ir jābrien vai nu pa purvu, kalnu vai xz kādiem brikšņiem, kas tieši pie ceļa vai jāiet pa nomali (kas diezcik plata tur nav). Un, ja atstarotāji ikdienā nav vajadzīgi (nezinu, dzīvo, strādā centrā, citā pilsētā vai tml.), tad ko - jākāpj busā atpakaļ un jābrauc uz centru pirkt atstarotājs, jo kurš normāls cilvēks var iedomāties, ka braucot uz pilsētu vajadzēs atstarotājus. Tur jau bija stāsts arī par Mežaparku, kur vietām ir tieši tikpat tumšs..
Tur teiksim ir arī kādā posmā zīme 40, bet nu ne pārāk daudzi to arī tā ievēro..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2017-12-14 21:27 (saite)
Kaut mobilais ar ieslēgtu ekrānu, tomēr labāk nekā nekas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]le_minga
2017-12-14 22:12 (saite)
nez, man šķiet nav jēga ko iebilst - es it kā skaidri uzrakstīju, ka ļoti piesargos un uzmanos un vaktēju gājējus, norādīju uz bīstamo: resp - neizgaismoto gājēju starta punktu, uzrakstīju kā atstrarotājus dalu, kā runājos, skaidroju - bet tāpat - te divi augstāk mani samīdija savām iedomātam gājēju pēdam, kā mazo prusaku :D - it kā es ceļa zīmes nesklatos, vai ātrumu nesamazinot utt (nezinu, vai ko tadu minēju - drīzāk to, ka lēni un piesardzīgi bakstos tam ppārejām pāri, jo uztraucos kādu uz kapota dabūt)...

neizlasa, tikai komentē un pārmet - nabaga aizvainotie, neaizsargātie (paši jau neies sevi aizsargāt un un citu padomos, kas norāda kā var aizsargāties, r neies ieklausīties) - bezjēgā... pfe

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kasp777
2017-12-14 22:33 (saite)
viss kārtībā, tas nebija pārmetums, tas bija novērojums par citiem autovadītājiem:) Jūs vēl pērkat atstarotājus un dalāt, tas vispār apsveicami, rūpējaties par citu drošību, būtu vairāk tādi autovadītāji:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]savanna
2017-12-15 15:20 (saite)
Es neatradu vietu tekstā, kurā būtu teikts, ka atstarotāju nav un, ka tos nevajag izmantot.
:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]bumsiic
2017-12-15 17:52 (saite)
Es mazliet pastrīdēšos, Kārli. Braucot uz Daugavgrīvu katru rītu pārliecinos, ka uz apgaismotas gājēju "pārbrauktuves"neredz gājējus. Un, ja vēl līņā...nu Tu vari iešaut man kājā, neredz. Tā kā pilsētas saimniekiem vajadzētu tomēr pašiem pabraukāt nostāk no centra, lai pavērotu, kā pilsētā izskatās gājējs. Cik tas ir droši, būt ne vien uz neapgaismotas, bet arī uz apgaismotas pārejas.
Bet par to tālruni pie stūres...es tās zuzes, kas raksta sms pie stūres...es varētu arī izraut arā no mašīnas aiz matiem, īpaši, ja tām kazām mašīnā ir bērni...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]scope
2017-12-15 22:31 (saite)
Nav ko strīdēties, piekrītu, ka arī apgaismojums nav glābiņš, bet par kapeiku labāk ir, nekā pavisam tumsā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]polija
2017-12-16 09:02 (saite)
kā jau rakstīju te augstāk - lai paceļ rokas tas autovadītājs, kurš vienmēr ievēro to, ka ātrumam jābūt tādam, lai redzamības attālumā spētu apstāties. ;)
Teiksim mezā zvēri - daudzviet pat ir speciāli zīmaes, ka var būt meža zvēri. Nezinu, kā cilvēki tur rīkojas? Ar gan jau ka mauc, kamēr nav briedis uz kapota. Vai arī tos vajadzētu ar atstarotājiem nolīmēt. Tas pats ar pārejām. Ar tām pat vienkāršāk - tev ir viena vieta, pirms kuras kaut lēnā garā iepriekš nobremzē, ja neko neredzi citādi, nevis kā meža zvēru zīmes gadījumā - cik tur km garš ceļa posms..
Tb tumšs, nakts, neapgaismots, kkādu iemeslu dēļ tālos nevari slēgt, nu tad piebremzē, brauc lēnāk, ja pamani priekšā gājēju pārejas zīmi. Ja pat tā nav manāma, tad jau gan cits stāsts..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2017-12-16 12:10 (saite)
Zvēri nav korekts salīdzinājums, jo tie var izlekt auto priekšā 1-5-10 metru attālumā, gājējs tomēr izceļas ar nedaudz vairāk saprāta.

Par redzamām un neredzamām pārejām - rekur jauna pāreja manā rajonā, to kāds ir apstiprinājis, gan jau, ka dabā šo vietu nemaz neapskatot
https://www.facebook.com/pilsetacilvekiem/videos/2016501568563130/

Laba prakse varētu būt arī rievjoslas, kuras mēdz uzstādīt pirms pārejām, bet, tā kā man pat par parasto CHA SatDep ir atbidējis "šī nav prioritārā iela, CHA neatjaunosim, jo atjaunojam tikai budžeta iespēju robežās", tad ko var gribēt.
Tikko arī CP sakarā IeM šefs teica, ka būtu tā kā jāinvestē arī insfrastruktūrā, nevis jācer uz CP ekipāžām un radariem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2017-12-16 17:05 (saite)
Njā - vieta fantastiska!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]polija
2017-12-16 17:10 (saite)
Bet nu pa parejām var iet arī bērni un tur ar to saprātu brīžiem ir kā ir. Un teorētiski jau to arī nemaz gaidīt nevar.
Mums atkal pag-nedēļ Prūšu ielā pie skolas nonesa vienu meiteni. Viņa nekur pat neesot skrējusi, viens auto apstājies, laidis, izskatījies, ka otrs arī piebremzē un laiž, bet izrādās, ka nelaida vis. Un sučka pie stūres pat saka, ka meiteni redzējusi neesot. Dienas laikā.
Pie skolas! Tas nav pirmais keiss, kad tur bērni notriekti. Un nav tur nekādas zīmes kaut vai 30 vai tml. Plus tur vēl ir gana plats, ja sāc bremzēt pie tās pārejas, kāds mudaks, mierīgi vēl izdomā tevi apdzīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?