scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2017-12-14 10:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Melns, balts, tomēr pelēks
Pirmais gadījums:
Vakars, tumšs, neregulējama un neapgaismota gājēju pāreja, pāri brien čalis tumšā jakā un, "labi, ka" gaišos džinsos, pamanīt var tikai tad, kad viņš jau atrodas uz ielas.

Otrais gadījums:
Tas pats vakars, apgaismota gājēju pāreja, apstājos palaist gājēju, bet pretimbraucošais "neredz" gājēju, kura jau ir pārgājusi līdz ielas vidum, nereaģē arī uz uztaurēšanu. Pēc tam, kad pabrauc garām, viss kļūst skaidrs - runā pa telefonu...

Tas tā, kontekstā ar pēdējo dienu ziņu virsrakstiem, par notriektajiem gājējiem (arī uz gājēju pārejām).

P.S. Aizrakstīju SatDep'am jautājumu, kad dažas pārejas aprīkos ar apgaismojumu. Viena no tām atrodas pie pamatskolas.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]polija
2017-12-14 19:44 (saite)
nu zini, tad j;abrauc LĒNĀK, ja vien tā pati pāreja ir pa gabalu kcik redzam,a pirms tās jau būtu jāsamazina ātrums, jābūt gatavam laist, nevis dragā cietu ģīmi uz max atļauto un tad pie pārejas skatās tikai, vai kāds ir/nav..
Skaidrs, ka gājējiem ar jāuzmanās, bet nu sorrī - daudz ir bērnu, kam vēl nav tās saprašanas tik daudz, lai novērtētu pagūs/nepagūs apstāties. Arī cilvēkiem, kuri nav šoferi, tāda saprašana var nebūt. A savukārt, kad stāvi ielas malā melns un gaidi, kad apstāsies, var līdz rītam nogaidīt.. Vai arī viens apstājas, otrs iet apdzīt. Pat CSDD exī šķiet ir/bija biļete, kur ķip priekšā redzams, ka kāds pie pārejas piebremzē, jautājums ko darīt un pareizā atbilde ir ka pašam ar vajadzētu piebremzēt..
Tas, ka mums autovadītājiem nav saprašanas, ka viņi brauc ar paaugstinātas bīstamības objektu (pēc Civillikuma), un, ka pašam jāskatās, jāpiebremzē, jābrauc lēnāk, jāsaprot, kā Tavā situācijā, ka tur cilvēki var iet un nevajag nesties, nevis kā daudziem autovadītājiem ir miljons attaisnojumu: iekļaušanās plūsmā, maksimālais atļautais ātrums tiek uzdots bezmaz par minimālo, ušakovs lampas nav uzlicis, gājēji nemāk ģērbties, nemāk pareizi uz pārejas iziet, utt.. Neuztver persōnīgi šo visu, bet cik sanācis novērot, tas, ka lielākā daļa autovadītāju nevienu nav notriekuši vēl, visbiežāk liecina par viņu veiksmi nevis profesionalitāti un brauktprasmi. :(
Auto ir tas pats, kas ierocis. Nu vismaz pēc civillikuma uz to pusi. Ar ieroci tak neskrien apkārt pa ielu šaudīdamies ar tekstu, ka tas kurš nav pareizi saģērbies tgd - ai cik žēl - būs uz manas sirdsapziņas.
Jā es pati ikdienā gan eju kājām, gan braucu ar velo, gan ar auto - atkarībā, kur man vajag nokļūt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]le_minga
2017-12-14 22:06 (saite)
nu zini - tad ir jālasa teksti : LĒNĀK!
pārlasi lūdzu vēlreiz un varbūt 3reiz! , un ja pat nepārlasīsi - nedomāju, ka esmu tas, kuram pārmest...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2017-12-16 08:56 (saite)
tak rakstīju "neuztver persōnīgi" - Tu ar savu atstarotāju kampaņu noteikti neesi šoferis defaultais, jo šoferis defaultais ir "visi lohi, es viens tāds gudrs/a - nejēdz kur iet, kā iet, kā/kur braukt, utt."
Bet nu fakts ir tāds, ka lieku reizi pamatīgi piebremzējot PIRMS gājēju pārejām būs krietni mazāka iespēja, ka kāds uz tās pārejas iznirs nepamnīts. Takš visur saka, ka ātrumam tumsā jābūt tādam, lai redzamības attālumā var apstāties. Kurš to ievēro?? Attiecīgi, ja tumšs, pāreja tuvojas, pretī žilbina, pats tālos nevar slēgt, u.c. keisi, kad uz priekšu ne s**a neredz, JĀPIEBREMZĒ.. Pārejām jābūt izgaismotām - par to gan varētu rakstīt attiecīgajiem iestādījumiem. Pie tam, ne tikai pašai pārejai, bet arī apkārt drusku.. Bet nu tas, ka nav izgaismota, anyway neattaisno tos "neko neredzu, bet man tak te atļauts uz 50km/h, tāpēc maucu" autovadītājus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?