zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[May. 1st, 2012|06:01 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|]

dīvainais pasākums 1 of 3 jeb kritiskā masiņa
forši kļuva tikai pārdaugavā (starp citu, tieši pie mājām)
diezgan tāds pamats pārdomām, jo pēc vairāku gadu progresa tagad izskatījās, ka nu ir gājis uz leju
lai cik ļoti uz papīra nebūtu rakstīts, ka šajā pilsētā atbalsta velosatiksmi, reālajā dzīvē menti prasa atbrīvot brauktuvi transportlīdzekļiem, tieši šādiem vārdiem, nu neuzskata viņi velosipēdu par transportlīdzekli
"mēs netraucējam satiksmi, mēs esam satiksme" atduras kā pret sienu
resursus jau nu gan nebija žēlojuši - pie katra krustojuma dežurēja mašīna un motocikls
tā vietā, lai palaistu kolonnu braukt un to pieskatītu (pasargātu!) ar dažiem močiem, ļoti uzcītīgi ar auto spieda malā un dalīja mazākās grupiņās pie katra krustojuma, paši bloķējot auto satiksmi (nu jo velo masu var palēnināt, var sadalīt, bet nobloķēt ir grūti), what a waste
bet nu labi, ka vismaz šoreiz nerāva aiz piedurknēm no riteņiem, kā aizviņgad
tikai pārdaugavā atkal izdevās apvienoties lielākā pulkā
turklāt lielāki pulki beigās izrādījās trīs, mēs pie uzvaras pieminekļa bijām pirmie, un pēdējos gaidījām kādu pusstundu
atbrauca arī vecrīgas rikša, kuru pa četriem pacēla gaisā :)

dīvainais pasākums 2 of 3 un 3 of 3 coming up
linkpiemetināt?

Comments:
From:[info]zirka
Date:May 1st, 2012 - 06:08 pm
(Link)
vēl tas buržuāziskais marasms, bet kas ir 3 of 3? :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 1st, 2012 - 06:09 pm
(Link)
vēl ir jāiet uz krogu futene skatīties :)
From:[info]dzeina
Date:May 1st, 2012 - 06:14 pm
(Link)
es kā veloņūbis nesaprotu to kārtējo šķelšanos - kāpēc līdz ar oficiālo veloparādi vēl ir vajadzīga arī kritiskā masa
paskaidrojiet uz pirkstiņiem
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:May 1st, 2012 - 06:17 pm
(Link)
Vismaz pati kritiskā masa apgalvo, ka oficiālais pasākums ir ar mērķi velosipēdistiem norādīt vietu, tādējādi apkarojot pašiniciatīvu un maršruta izvēli.
[User Picture]
From:[info]hotai
Date:May 1st, 2012 - 06:19 pm
(Link)
tur jau tā fiška, ka oficiālajā pasākumā policija bloķējot ielas rada nedabiskus apstākļus, kādi ikdienā Rīgā nemaz nava, un visi smaidīgi brauc.
Kritiskā masa attēlo ikdienas velobraucēju cīņu Rīgas ielās. tā manuprāt.
From:[info]dzeina
Date:May 1st, 2012 - 06:21 pm
(Link)
paldies, šis izklausās ļoti saprātīgi. Man, par laimi, ģeogrāfiskais novietojums ir tāds, ka pamata maršrutus varu izbraukt pa veloceliņiem vai pa vietām, kur ir no gājējiem tukšas ielas, bet vispār, jā, ja novirzos no maršruta, ir pilnīgas ziepes (neseno šoku piedzīvoju, pārbraucot Salu tiltu no Pārdaugavas, braucot pa kreiso pusi - līdz Zaķenei viss pat pārāk ideāli, un tad vienā brīdī atjēdzos bomžu ielenkumā netālu no Elijas ielas, kur vispār izbraukt nevar, tajā brīdī pārkāpu laikam kādus trīs CSN vienlaicīgi :D)
From:[info]fedrs
Date:May 1st, 2012 - 08:36 pm
(Link)
Respektīvi, kad ziņu TV dienestiem apniks, tad izčākstēs tāpat kā praids.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 1st, 2012 - 06:21 pm
(Link)
kritiskā masa ir pasaules tradīcija - ir pilsētas, kur tāda notiek reizi mēnesī, un ir pilsētas, kur reizi gadā, un tas parasti ir 1. maijs. rīgā šī bija desmitā kritiskā masa. ja kāds grib uzsēsties šim pasākumam uz astes ar savu ballīti, tad lai sēžas veseli, bet tas nebūt nenozīmē, ka visi metīsies establišmenta skavās :) kritiskā masa ar to arī izceļas visādu pasākumu vidū, ka nav organizēta. reku var palasīt vēl burtiņus: http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass
From:[info]dzeina
Date:May 1st, 2012 - 06:23 pm
(Link)
paldies!
Mja. Ģimenes apstākļu dēļ gan nepiedalījos ne vienā, ne otrā, bet vispār bija doma par oficiālo - ja kāds man šito būtu iepriekš izskaidrojis, tad pat prātā nenāktu :D
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 1st, 2012 - 06:30 pm
(Link)
interesanti, ka šogad es nekur nemanīju ziņas par oficiālo braucienu, tikai pēc masiņas pārbraucot mājās. pagājušajā gadā bija zināms iepriekš, ka būs ušakova masa un kritiskā :)
[User Picture]
From:[info]dominika
Date:May 1st, 2012 - 09:04 pm
(Link)
nu, fb ušakovs pamatīgi reklamēja oficiālo velosezonas atklāšanu ar sevi priekšgalā
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 2nd, 2012 - 01:00 am
(Link)
es personīgi ušakovu nelasu nekur, bet piemēram tādā tviterī līdz manam uzmanības lokam nonāk diezgan daudz no velotēmām.
[User Picture]
From:[info]dominika
Date:May 2nd, 2012 - 02:42 am
(Link)
lai cik man reizēm nepaliktu nelabi no viņa populisma, es tomēr viņu pieturu FB, jo ir atsvaidzinoši zināt, ka turpat blakus tavam informatīvajam lokam pastāv arī kaut kas šāds.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:May 1st, 2012 - 06:19 pm
(Link)
Nu, arī gājēju satiksme, ir satiksme. Velosipēda atrašanās uz brauktuves manās acīs ir alternatīvas trūkums, nevis normāla situācija. Tā pat kā atrašanās vienā līmenī ar gājējiem. Tīrā fizika.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 1st, 2012 - 06:27 pm
(Link)
tas par satiksmi ir kritiskās masas sauklis - pasākuma doma kā reiz ir savākt baru, tb kritisko masu, jo ikdienā jau velobraucēji ir redzami pa vienam, bez priekšstata par kopējo spēku. man reiz tantuki uz veloceliņa skaidroja, ka man tur nav vis jābrauc, jo es taču esmu viena, bet viņas ir divas.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:May 1st, 2012 - 06:28 pm
(Link)
Cik saprotu, tagad tantukiem var pastāstīt, ka no viņām abām kopā pienāktos 40 LVL valsts kasē, un savus argumentus lai pietaupa pašvaldības policijai.
[User Picture]
From:[info]termostats
Date:May 1st, 2012 - 06:45 pm
(Link)
"tā vietā, lai palaistu kolonnu braukt un to pieskatītu (pasargātu!) ar dažiem močiem, ļoti uzcītīgi ar auto spieda malā"

"224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai."

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 1st, 2012 - 06:50 pm
(Link)
burtakalpība te ir nevietā. daudz nesāpīgāk 500 cilvēkus uz velo izlaist caur pilsētai ir kolonnā pa vienu joslu, nevis taisot satiksmē bardaku ar šito burtakalpību. turklāt kā tu, burtakalps hrenovs, paskaidrosi, ka ušakova masā par šito nevienam nepiesienas?
[User Picture]
From:[info]perkons
Date:May 1st, 2012 - 06:52 pm
(Link)
Tur nevarētu būt saistība ar sankcionētu un nesankcionētu pasākumu?
[User Picture]
From:[info]termostats
Date:May 1st, 2012 - 07:02 pm
(Link)
Jo tas, tāpat kā motosezonas atklāšana, ir saskaņots pasākums? :) Te nav runa par burtkalpību, bet gan par attieksmi - nu tad izvēlamies - braucam pēc noteikumiem (un paģēram attiecīgas tiesības) vai arī tas viss ir cīņa par vietu... Nu kaut kā tā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 1st, 2012 - 07:10 pm
(Link)
starp citu, tā pēc būtības arī ir cīņa par vietu. palasi wiki linku augstāk.
atsevišķas tēmas vērts ir jau tas vien, ka establišments savu saskaņoto pasākumu taisa reizē ar īsto kritisko masu. un vai tur izraksta protokolus par braukšanu ar fiksīti? deram, ka nē?
starp citu, ķīpsalā tieši pie burtakalpīgas noteikumu ievērošanas menti norāvās no striķa. pie klimpijas, lai tiktu augšā uz tiltu, cilvēki ļoti kārtīgi kāpa nost no velosipēdiem un pa vienam vien stūmās pāri - ja laistu barā un braukšus, tas notiktu 500x ātrāk, bet lēnā darīšana pēc noteikumiem mentus sakaitināja tiktāl, ka viņi nobloķēja gājēju pāreju un nelaida pāri velosipēdistus.
pēc epizodes pie arhīva "atbrīvojiet brauktuvi transportlīdzekļiem" man nav nekādu ilūziju par to, ka tur kāds būtu baigi sargājis noteikumu ievērošanu.
[User Picture]
From:[info]termostats
Date:May 1st, 2012 - 07:26 pm
(Link)
Eu, nu labi, necepies.. ;) Man jau arī patīk visāda tipa ņemšanās un anarhija un, ja man vēl aizvien būtu 15, kad es ar velo braukāju ļoti daudz, es ar noteikti ņemtu dalību... Vienākši, nu, pēc šādiem pasākumiem tiem tekstiem būtu jābūt "kā mēs tiem mentiem parādījām", nevis "ai, mūs tur tā un šitā piespieda pie malas"... Vienkārši šis tajā LV velosabiedībā bik krīt uz nerviem - visiem liekas, ka taisa baigo revolūciju, bet tajā pašā laikā ričukus skrūvē pro darbnīcās, nevis dzīvokļos, un viss ir slikti, jo revolucionāriem neviens neļauj izpausties...

Es, kad man bija iepriekšminētais vecums, riteni skrūvēju vecāku dzīvoklī un braucu visur, kur iespējams, pa brauktuvi, neatceros nevienu reizi, kad būtu kaut kur nospiests ne tā vai kaut kas nebūtu labi bijis. Pats jutos bik revolucionārs, un ar attiecīgu attieksmi arī braucu. Un bij ok. :)
[User Picture]
From:[info]losthighway
Date:May 2nd, 2012 - 12:44 am
(Link)
rasbainiecinshs neljaus man sameloties, jo zin ka man tie velobrauceji biezhi ta ne visai, bet tavs teksts ir apmeram tads, ka parasti veci perdelji izsakas, kad jau vairs nespeej :)

peec manas sapratnes shis viss ir lai paraditu, ka protams ja visu dara kaa svetdienas braucejs (a la ushakovs) viss jau ir vairak vai mazak ok, bet ja paskatas plashaak tad neskatoties uz uzlabojumiem ir vel talu lidz ok. galvenokaart tieshi galvas un tolerance.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 2nd, 2012 - 01:01 am
(Link)
labi rūkts, šosejniek.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 2nd, 2012 - 12:59 am
(Link)
es esmu braukusi 5 kritiskajās masās no 10 (4 pirmās nedzīvoju rīgā un piektajā man vēl nebija velo)
nav runa par ikdienas braukšanu, tur reti kad principa pēc spiež pie apmales, drīzāk uzbrauc virsū aiz nepamanīšanas, jo vai tad mums ir velosatiksme.
bet kritiskā masa ir dialogs ar establišmentu, un nevar izlikties, ka tā nav. ja taisa braucienu ar mērķi parādīt, ka ir tāda satiksmes daļa kā velosipēdisti, tad pēc tam (vai pēc vairākiem braucieniem) ir jāsāk dīlot ar establišmenta reakciju. diemžēl mūsu gadījumā tas ir vienlaicīgi sarīkots "oficiālais" brauciens, un tieši tāda pati štelle citā pilsētas galā tiek izmantota kvīšu izrakstīšanai un varas parādīšanai. pēc 10 gadiem nav jēdzīgi tikai taisīt revolūciju un baigi "mentiem parādīt", it takes two to tango after all. un ja tepat pie arhīva velorindai, kāda var izveidoties arī ikdienā - gara rinda pa vienam labajā nomalē - var taurēt virsū matjugaļņikā "atbrīvojiet brauktuvi transportlīdzekļiem", tb tiem, kas nogriežas pa labi, tad ir skaidrs, ka kaut kas te tomēr nav kārtībā. un jā, es skatos pēc visu manis pieredzēto kritisko masu vēstures. tad, kad es sāku braukt masiņā, menti rāva aiz piedurknēm braucošus cilvēkus no velo, izrādīja varu kā vien mācēdami. tad pāris gadus bija apbrīnojami kulturāli, nespieda apmalēs, menedžēja pasākumu diezgan sakarīgi, un tagad tāds atkritiens tumšajā pagātnē. un katram gadījumam rādu uz pirkstiem - es runāju tikai par kritisko masu, nevis ikdienas braukšanu.
[User Picture]
From:[info]acidkitteh
Date:May 1st, 2012 - 07:04 pm
(Link)
Vinji meedza spiest arii tos kuri brauca pa vienam, katraa zinjaa biistami tuvu braukt. Plus vel slokas kalnciema krustaa tie kraasainie jau runaaja skaljrunjos ka ielas malaa vienaa rindaa arii nevar atrasties jo trauceejot mashiinam nogriezties. Tas nekas ka velosipedam tur atrasties ir atljauts. Izskatas ka kraasainie pashi nezin csn. Un ja mashiina nevar apbraukt un nogriezties rindinjas velosipedistu deelj nu ko tas autovaditajs vispar dara pie stures ka ir tads losis?
[User Picture]
From:[info]hotai
Date:May 1st, 2012 - 07:18 pm
(Link)
jā, par šito es arī iesmēju.
[User Picture]
From:[info]violets_t
Date:May 2nd, 2012 - 07:32 am
(Link)
Jā, jā, "Braucam, pa vienam, pa vienam braucam un nevis jā, jā, bet tiešām braucam" atklausījāmies, bet prpblēma bija tajā, ka viņi ne tikai spieda malā tā, lai brauktu kolonnā, bet burtiski un brutāli spieda ar auto iekšā apmalē, nedodot vietu braukt vispār.
From:(Anonymous)
Date:May 2nd, 2012 - 04:22 am

KM

(Link)
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1555043 Te viss Kritiskās Masas maršruts, pie Uzvaras pieminekļa bija tikai sākums!
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 2nd, 2012 - 09:05 am

Re: KM

(Link)
tiem, kas dzīvo turpat pārdaugavā, tās vienmēr ir beigas :)

hackers counter system