ублюдок ([info]racoon) rakstīja,
@ 2012-12-29 10:20:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Par proletariāta diktātu
Izlasīju Māras Lībekas (Latvijas Avīze) rakstu delfos. http://www.delfi.lv/news/comment/comment/mara-libeka-ekspluatacija-kurai-neredz-galu.d?id=42932056 . Plot: Viss ir dirsā, darba devēji paverdzina tautu, savukārt tā mūk uz Īriju.

Es gan gribētu teikt pretējo. Varbūt es dzīvoju kaut kādā paralēlajā pasaulē, vai pat uz citas planētas, bet man gribētos lietot apzīmējumu – proletariāta diktāts, ultimāts. Pēc pieciem katrs savā lapiņā saskrincelē cik tad šodien viņš tās virsstundas rāvis, kāpēc nav paveicis uzticēto un reizi mēnesī tās driskas tiek stieptas uz bugaltēriju un nedod dievs Tu viņam izsniegsi kaut latu mazāk nekā viņš ir saskribinājis lapiņā. Daržreiz liekas, ka rūķi matemātikā ir spēcīgāki par tildes jumi, ekseli, par darbu vadītāju vai grāmatvedi nemaz nerunājot, vismaz tik tālu, cik tas attiecas uz viņa latiem. Dažs iet vēl tālāk, un atradis papīrkurvī tāmes sāk skaitīt, cik kabatā iebāžu es vai brālis. Atziņa un matemātika vienmēr ir viena un tā pati – pārāk daudz, secinājums – uz viņa sviedriem. Tad tiek rīkotas ņurdēšanas, kunkstēšanas, demarši un citāds stufs. Un es nerunāju par 12 stundām bez ūdens. Es runāju par darba vidi, kur ir gāzētā ūdens automāts, mikroviļu krāsns, kafijas automāts, loundžiņš un pirts. Alga ap 400 LVL.

Un kad augstākminētie salasās tādas Lībekas, viņi nepakautrējas apakšā ierakstīt komentāru – jā sukas, visu nozaguši, mani paverdzinājuši!

Labi, lai arī viņiem laimīgs jaunaisgads, bet prēmiju, kas tika dīkta visu decembri tā arī neiedevām.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]adinkra
2012-12-29 10:36 (saite)
Es arī dzīvoju paralēlajā pasaulē. Tikai manējā darba devējs kopš vasaras beigām nav bijis spējīgs samaksāt kādus 700 Ls. Precīzāk, veseli divi par aptuveni šādām summām.
Un tad veidojas ieradums zvanīt divreiz nedēļā un kasīt tos savus latus ārā pa druskai kaut. Ja tas netiek darīts, darba devējs uzskata, ka viss kārtībā, man nevajag, viņš labāk samaksās kārtējo iemaksu par jauno auto.
Uz darba vietām ar "cieto" algu tas gan laikam neattiecas (ja neņem vērā, ka ieradumam spēks).

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]racoon
2012-12-29 10:39 (saite)
Kropļi ir visās frontes pusēs. Un ja tu strādā gabaldarbu, tad savi lati ir jāsit laukā uzreiz pēc darba pieņemšanas-nodošanas, nevis jāpagaida mēnesis un tad jāsāk dīkt. Kad es sev ņemu individuālas hallītes, kas nesaistās ar pamatdarbu, norēķinu kārtība ir 30 - 30 -30 procesa gaitā un tikai 10 pēc darbu paveikšanas. Tā var nodrošonāties vislabāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]adinkra
2012-12-29 10:47 (saite)
Jaja. Bet šoreiz kkā tā sanāca. Nav jau bezcerīgi, dabūšu, kas man pienākas. Bet ir savādāk izčīkstēt to pusgada garumā nevis dabūt uzreiz normālu čunguru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tessera
2012-12-29 11:20 (saite)
Tas, ka daži no mums dzīvo paralēlajā pasaulē, nenozīmē, ka situācija kopumā ir tieši tāda, kādu viņa apraksta. Un tas ir tieši tas iemesls, kāpēc šajā valstī cilvēki staigā pa ielām ar tādām sejām, it kā, atvainojos, sūdu būtu apēduši. Man, protams, vispār nebūtu, ko žēloties - sēžu siltās mājās un strādāju, kad ir vēlēšanās vai iedvesma, izņemot dažas reizes, kad vajag TŪLĪT, bet man šķiet muļķīgi tāpēc izlikties, ka pārdevējām tepat blakus esošajā Super Netto vai stacijas kasē ir lieliskas algas, darba laiks un vispār viss brīnišķīgi. Un būtu muļķīgi arī izlikties, ka man par manu darbu maksā adekvātu algu. Ja es gribētu nopelnīt tik, lai tiešām varētu gan pati, gan bērni atļauties saprāta robežās to, ko gribam, arī man būtu jāpavada pie datora vismaz 12-14 stundas dienā. Reizēm es to daru, bet parasti izvēlos būt būtne garīgā, kam nemaz nevajag ne tās mantas, ne mājas, ne mašīnas.

(Atbildēt uz šo)


[info]tessera
2012-12-29 11:20 (saite)
Tfu tu, cik stulbi kļūdījos. "ka situācija NAV tāda, kādu to apraksta"

(Atbildēt uz šo)


[info]unpy
2012-12-29 12:14 (saite)
Nu, es jau arī gribētu, lai mani kāds uztur un es varētu darīt tikai to, kas pašam patīk un tikai tad, kad pašam sakārojas, manuprāt, visa problēma ir tur, ka ir pārāk pilna pasaule parazītu, tādu, kā Māra Lībeka, kas uzskata, ka parazitēšana ir dzīves norma. Pats arī esmu parazīts, bet labi apzinos, ka, ja nebūtu tāda sistēme izveidojusies, kur kāds siltumā stāv 12 stundas un kāds raksta gudrus raksteļus, šausminoties par baiso ekspluatāciju, tad pilnīgi visiem nāktos augām dienām lodāt pa krūmiem un vākt egļu pumpurus tīri, lai nenosprāgtu badā, par visa veida "negodīgumu" domāt vienkārši nebūtu laika.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]alefs
2012-12-29 13:19 (saite)
Tad Tu izskati, ka 12 stundas stāvēt kājās bez īpašas vajadzības ir normāli?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pirx
2012-12-29 15:36 (saite)
Kurš stāv kājās bez īpašas vajadzības 12h?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pirx
2012-12-29 15:41 (saite)
Izlasīju rakstu un sapratu par ko Tu runā. Jāsaka, ka raksts bišķi pēc diršanas izklausās, jo 12 stundu darba diena ar katru 4o dienu brīvu ir vairāk nekā viena slodze...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]alefs
2012-12-29 15:50 (saite)
Nav jau teikts, ka darba devējs ir tik pieticīgs, lai nudien liktu tikai vienu slodzi strādāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2012-12-29 16:05 (saite)
Kā tas ir - "bez īpašas vajadzības"? Tāds nu cilvēkam darbs. Vēl sliktāk ir apsargiem, kuriem 12h jāblenž monitora ekrānā, ugunsdzēsējiem, kuriem ugunī jālien iekšā vai tiem pašiem godasardzes kareivjiem, kuriem jau nu tiešām pilnīgi bez jebkādas vajadzības jāstāv salā pie Brīvības pieminekļa, nemaz nerunājot par, piemēram, traktoristiem vai kombainieriem, kuriem bieži vien sezonā jāstrādā daudz ilgāk par štrunta 12h vai zvejniekiem, vai bārmeņiem, kuriem ne tikai sanāk strādāt visādos 31.decembros, bet arī tajā laikā jāpacieš visādi sadzērušies salašnas kā, piemēram, es.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]alefs
2012-12-29 16:37 (saite)
"Bez īpašas vajadzības" ir likt pārdevējam stāvēt kājās tad, kad, kad veikalā nav neviena pircēja. Tas ir pavisam kas cits nekā grūti darba apstākļi, kuros šai grūtuma nešanai ir kaut kāda funkcija (nepaciešot sadzērušos unpiju, bārmenis nevarēs pārdot viņam brandavīnu).

Tevis pieminētā goda sardze drīzāk ir noregulētu darba apstākļu piemērs. Karavīri pie Brīvības pieminekļa stāv tikai astoņas stundas dienā, šajā laikā vairākkārt nomainoties karavīru pāriem, turklāt katru nedēļu ir cita maiņa; viņi nestāv, ja ir pārāk auksts un pārāk karsts. Citiem vārdiem, "bez īpašas vajadzības" viņi netiek mocīti.

Taču stāstam jau būtu jābūt par to, ka, neskatoties uz konkrētā cilvēka kvalifikācijas līmeni, izglītību un visādiem citiem radītājiem, derētu tā kā vienoties par to, cik lielas prasības pret darbinieku ir saprātīgas un cik vairs nē. Ja ekonomiskā situācija ievieš korekcijas ar zemākām algām un lielākām slodzēm — saprotu. Bet, ja uzskata, ka problēmas nav vispār un "tāds ir darbs" — nesaprotu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2012-12-29 21:50 (saite)
Intereses pēc - Tu pats esi strādājis riktīgi nekvalificētu darbu riktīgi normālā darbaļaužu kolektīvā? Tiešām domā, ka šādas vai savādākas prasības izriet vienkārši no tā, ka darbadevējiem ir sadistiska tieksme spīdzināt savus darbiniekus, nevis no tā, ka tam visam ir kāds racionāls pamats?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]alefs
2012-12-29 22:11 (saite)
Jā, varu pieļaut, ka noteiktiem darba apstākļiem ir noteikts ekonomiskais pamats. To jau minēju. Taču tanī pašā laikā man nav arī nekāda pamata domāt, ka darbadevēju lēmumi par darbinieku nodarbināšanu allaž ir optimāli. T.i., ņem vērā gan darba devēja, gan darbinieka intereses. Nav runas par sadismu, bet par prasību samērīgumu, kuru kontrolei kaut kāds mehānisms noderētu. Attiecīgi — kaut kādai kopējai izpratnei par darba apstākļu normām vajag būt, pat ja runa ir par visnekvalificētāko darbaļaužu kolektīvu. Sauc mani kaut par sociālistu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2012-12-29 22:23 (saite)
Ir Valsts Darba inspekcija, ir "Darba likums", esi lasījis? Salīdzinājumam - ir kaut viens likums, kurš aizsargā uzņēmēju, izņemot Civillikumu?

Tas, ka esi sociālists, nav nekas slikts, arī dekabristi un lērums citu, kuri ir cīnījušies un cīnās par "apspiesto" tiesībām, allaž ir bijuši visnotaļ aristokrāti un, attiecīgi, tāli no realitātes:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]alefs
2012-12-29 22:48 (saite)
Jā, esmu lasījis. Kaut kādā mērā arī tāpēc šis raksts Delfos man sākumā piesaistīja uzmanību. Jo raksta ideja ir tāda, ka tad, ja darbinieks raustās no darba devēja, Darba likums lāgā nedarbojas. (Bet tāda faktora ietekme, protams, nav tikai šai sfērai ekskluzīva.)

Bet, aj, negribu ar Tevi strīdēties. Vienīgi tas apzīmējums "parazīti" konkrētajā situācijā nešķiet īsti atbilstošs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aizliegts_v
2012-12-29 17:59 (saite)
Man skolā mācīja, ka baisie kapitālisti visus šitos gāzētā ūdens automāts, mikroviļu krāsns, kafijas automāts, loundžiņš un pirts ievieš, lai proletārijs intensīvāk sevi izspiestu un ka katrs šādi ieguldīt dolārs atgriežas vairākkārt. Tas par tēmu :)

Par konkrēto rakstu. It kā jau viss pareizi, bet beigas sabojāja peizāžu. Ir patiesi stulbi gaidīt, lai valstī, kurā arodbiedrības ir praktiski nekādas, pie varas esošie mestos rūpēties par proletariāta labklājību. Vismaz, kamēr nebriest Ziemas pils šturmēšana.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?