07 January 2026 @ 02:30 pm
 
Kaitinoshi ir ateistu diskusijaas kljuuda, ka vinji pilniibaa izlaizh faktu, ka vinji ir uzaugushi kristietiibaa balstiitaa kulturaa - nee juusu moraales normas nav radushaas juusu unikaalajaas, neatkaartojami inteligjentajaas bezdveeseliskajaas smadzenju masaas.

Bet veel arii mani nepamet doma - kaadas gan mums parastiem cilveekiem ir izredzes uz tiiru ticiibu, ja pat Jeezus beigaas shaubiijaas?
 
 
( Post a new comment )
Kitty McOutrage[info]black_robin on January 7th, 2026 - 05:05 pm
Chtulhu komentārs in 3..2..1..
(Reply) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 7th, 2026 - 05:06 pm
:D
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 7th, 2026 - 05:07 pm
:)
(Reply) (Parent) (Link)
aborigens[info]aborigens on January 7th, 2026 - 07:59 pm
:D
(Reply) (Parent) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 7th, 2026 - 05:06 pm
Nu es piemēram esmu uzaudzis padomju savienībā. Vai tāpēc es nespētu saprast ka komunisma ideoloģija ir aplama? Tīri labi spēju. Ar kristietības vidē uzaugušiem cilvēkiem varētu būt līdzīgi.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 7th, 2026 - 05:07 pm
Ha ha. Ne par to ir runa
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 7th, 2026 - 05:21 pm
Nu un kaut kādi cilvēku sadzīvošanas noteikumi savukārt ir daaaaudz vecāki par kristietību.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]lohu_veseris_2 on January 7th, 2026 - 05:09 pm
tu esi uzaudzis sausājā tualetē mēsl un neko tu nesaproti jo tev starp ausīm ir mēsli nevis smadzenes
(Reply) (Parent) (Link)
[info]fedrs on January 7th, 2026 - 06:53 pm
+
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 05:28 pm
Uzaugu Padomju savienībā, kurā reliģija bija aizliegta. Savu morāles kodeksu vērtētu augstāk par vidējo. Reliģija nav vienīgais morāles avots - eksistē filozofija, māksla, kultūra u.c. avoti.

Ja cilvēku no uzvešanās attur tikai reliģija, tad šādā situācijā par morāli runāt vienkārši nevar.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 7th, 2026 - 06:29 pm
Bet tie "citi avoti" tak ir balstiiti kristiigaa domaashanaa.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 06:32 pm
Ne gluži - kristiešiem vienkārši tas ir avots. Hinduistiem būs cits. Budistiem - cits. Gribi teikt, ka budistu mūki ir amorāli?

šobrīd esot aktīvas >4,000 reliģijas - gribi teikt, ka visi amorāli?
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 06:35 pm
IMHO mierīgi varētu teikt, ka kristietība ir viens no filozofijas virzieniem. Značit pamatavots ir filozofija.
(Reply) (Parent) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 8th, 2026 - 12:00 am
Padomju Savienībā valdīja tās pašas kristīgās normas, pārsauktas par 'padomju'. Ļeņinismi un formālais ateisms ikdnienas dzīvē neko neizmainīja. Tūkstošgadēm ilgi kopts zeitgeists nepazūd dēļ īslaicīgām modītēm.
Protams, neattieca suz jūsu sugu, kam sirdsapziņas nepiemīt kā tādas.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 07:29 am
1) Ne sūda neko nezini par manu sirdsapziņu;
2) Sirdsapziņa nav kristīgā vērtība unikāli;
3) Gnīda skandalozā. Tas, cik ļoti kvēli tu nīsti ebrejus un runā krieva tēmas - visu par tevi pasaka. Sevišķi, ja ņemam vērā, ka kristietības avots ir jūdaisms.

Sēdies, 0
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 07:35 am
Izņem baļķi no savas acs un pastudē filozofiju, ībļa kungs.
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 07:40 am
Turklāt - kristietība pie mums nav tūkstošiem gadu. Salīdzinājumā ar mūsu pagānismu, kristietība vien šķaudiens laiktelpā.

Gadu tūkstoši Vs daži gadsimti. Un īstā anormāle varbūt ir uzmest savu par labu ievazātajam.
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 08:36 am
Turklāt - padomju savienībā reliģija tika aizstāta ar personības kultu, visam paldies lūgšanas formā teica skolotājam un papucim Staļinam. Ar emtuziasmu, ja nē - gulags. Gribi teikt, ka atšķirība nekāda?

Varbūt tiešām atšķirība mana - par entuziasma trūkumu viens draud ar gulagu, bet otrs - ar mūžīgām ciešanām ellē. Baiļu dēļ simts kažokus vilksim otrādi, jā.
(Reply) (Parent) (Link)
iokaste[info]iokaste on January 7th, 2026 - 05:49 pm
cilvēkam ir savienojums ar Dievu pa tiešo. Cilvēka natūra ir senāka par jebkuru kultūru. Kultūra ir tikai mentalitāte, transportlīdzeklis pa dzīvi.
(Reply) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 7th, 2026 - 05:54 pm
Nu vot tu saki - ir savienojums, a ja es šim uzprasu visrsgaismas dzinēja konstrukciju, nekādas atbildes, kaut kas nav kārtībā ar to savienojumu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 8th, 2026 - 12:03 am
Jūsu sugai tāda savienojuma nav. Tāpēc arī esat amorāli slepkavas, vaortāji, pedofili etc.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 07:46 am
Šobrīd agresors ir kā reiz tas, kurš piesauc un savas darbības attaisno ar reliģiju. Gan ASV, gan Krievija, gan tuksneša žurkas, kas tūkstošiem gadu nespēj sadzīvot un iedomājās mācīt sadzīvot citam. Nekā jauna - tipiski.

Izņem visus baļķus no savām acīm.
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 06:00 pm
Kristietība radās ~ -2025. gadā, atvasinoties no Jūdaisma. Jūdaisms, savukārt, aizguvis daudz no pašām pirmajām civilizācijām tur pirms ~6-10k gadiem, ja nemaldos un pareizi ciparus atceros.

Pirms tam - klusums.

Nav reliģijas bez cilvēka. Nav dieva bez cilvēka, kas to izgudroja, pieiesēja tam savus dzīves uzskatus. Piedzimi Senlatviešos, ir tev senlatviešu dievi - seeena lieta, pirms ieradās te tuksneša žurku reliģija caur karadarbību. Karš atnesa kreistietību - man tādu huiņu nevajag.

Piedzimi āodien, bet kādā no - stānām, tavs dievs ir Allāhs. Piedzimi Āzijā - Buda, hinduisms, citas lietas.

Piedzimi nepareizi un degsi krekstiešu ellē? Tas tas viss "viedums",visa morāle? : D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
requiem[info]requiem on January 7th, 2026 - 06:21 pm
nevis klusums, bet liecību, pierādījumu trūkums, kas ir loģiski saprotams- tas bija ļoti, ļoti sen :) pēc kauliem diez vai izdibināsim, kam viņi ticēja. vēlāk, attīstoties organizētām reliģijām un civilizacijai kā tādai arī parādās vairāk saglabātu liecību, apbedījumu vietas utt. To sauc par attīstību, bet tas neizslēdz pašu senāko cilvēku ticību, kam augstākam.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 06:22 pm
Precīzi un tas, ko saku: nav dievu bez cilvēka.
(Reply) (Parent) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 7th, 2026 - 06:40 pm
Visticamāk ka dzīvošana nekontrolējamu dabas spēku ietekmē un nepilnas informācijas apstākļos šādu reakciju ``ticība augstākam`` izraisa.
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 06:08 pm
Reliģija ir gluži kā pimpis - publiskā vietā labāk ārā nevilkt.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kitty McOutrage[info]black_robin on January 7th, 2026 - 06:14 pm
Augstais morāles kodekss spraucas laukā pa visām spraugām
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 7th, 2026 - 06:15 pm
Krāšņi epiteti nav amorāli. Ja tā šķiet - subjektīva lieta.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 7th, 2026 - 06:30 pm
Lol
(Reply) (Parent) (Link)
aborigens[info]aborigens on January 7th, 2026 - 08:02 pm
<3
(Reply) (Parent) (Link)
gnidrologs: pepe[info]gnidrologs on January 8th, 2026 - 12:06 am
oy vey
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 8th, 2026 - 12:09 pm
<3
(Reply) (Parent) (Link)
zazis[info]zazis on January 7th, 2026 - 09:06 pm
kas ir kristietībā balstīta kultūra?
kas ir kristietīgās vērtības uz kurām esot balstīta arī mūs valsts?

būtu jauki, ja uz šiem jautājumiem atbildētu pa punktiem, paldies.
(Reply) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 8th, 2026 - 12:08 am
Tas pateicoties, kam tādi kā tu ir dzīvi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 12:13 am
vēl viens neko nenozīmējošs un nesakarīgs apgalvojums. bet es nemaz negaidiju, ka kads šeit man kaut ko sakarigu spēs atbildēt. bet nekas pagaidīšu vēl, mazums. es ticu brīnumiem.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 08:42 am
Diez vai baigi unikālu ko atradīsi, operējot ar vienām un tam pašām universālām cilvēcības lietām.
Visbiežāk būs tie paši globālie cilvēka principi un morāle, tik zem dažādiem deķiem ar dažādiem nosaukumiem - gan filozofiskiem, gan reliģiskiem.
Atšķirība varētu būt tādās reliģiskā ekstrēmisma vietās kā -stānās, kur reliģija diktē, uz kuru pusi drīkst elpot, ja ne - nomētās akmeņiem par reliģiskā entuziasma trūkumu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 08:47 am
es loti vēlos, lai tiktas nosauktas šīs universālās cilvecības lietas, kuras būtu piederētu kristīgajai kultūrai. citadi visi runā tik riņķī un apkārt. ļoti gribētu redzēt sarakstiņu ar konkrētām lietām. es pat varētu sākt ar dažām, kuras ir ļoti reti novērojamas vanabī kristiešu vidū.

1. iecietība
2. pazemība
3. mīlestība
4. piedošana

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 08:51 am
Vai ne ;)
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 09:05 am
Vēl lēnprātība - aka neķert karstu, izvērtēt, pārdomāt pirms rīcības.
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 09:16 am
Mīlestībai vēl varētu piebilst - mīlēt otru tāpēc, ka patiesi mīli, nevis dalīt savējajos un ateistiskajos - tajos, kurus jāmīl un tajos, pēc kuru apciemošanas putekļi no kājām jānotraus.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 09:18 am
tas brīdis, kad kristieši jāmāca, kas ir kristīgās vertības :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 09:21 am
Jup. Sektanti sadomājušies, ka šiem visās lietās apriori ir taisnība un tālāk nav jādomā, jāvērtē un jāmīl.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 09:31 am
5. pieticība
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 09:38 am
Askētisms.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 03:44 pm
Taisnīgums
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 03:51 pm
Filantropija
(Reply) (Parent) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 09:43 am
Tad beigās jājautā - kas ir vērtīgāk? Tas, ka cilvēks seko cilvēciskām vērtībām tāpēc, ka tās ir veselīgas, tāpēc, ka reliģija, vai ierobežo savus ekscesus tikai tāpēc, ka baidās no elles liesmām?

Staļins teiktu, ka bailes vērtīgākas. Pārliecības mainās, bailes paliek.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 01:55 pm
Nu un kās zināms staļinam ilgtermiņā nekas nesanāca.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 02:00 pm
Bailes gan krievs apguva izmantot kā instrumentu, uz tā puse kāršu namiņa būvēta.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 02:01 pm
Bet tas ir kāršu namīņš. Ilgi nestāv.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 02:05 pm
Nuuu, tas jau oftopiks. Ar šo atkāpi gribēju norādīt uz to, ka daudziem reliģiozajiem tur bailes pamatā, nevis tīra motivācija, tīra mīlestība, tīra morāle. Prosta bailes.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 02:09 pm
Jā, būvēt kaut ko uz bailēm ir slikti, t.i. nekas labs nesanāks. Tīra mīlestība/ morāli, t.i. emocijas arī nav droši un stabili, ētikai jābalstās uz loģiku un empīriku, jābūt racionālai.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 8th, 2026 - 12:12 pm
Rietumu kultuura. Citaam kulturaam ir pasmieties par muusu moraali. Un dieva permissive parenting has bred these self important brats who are blind to their priviledged upbringing.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 12:17 pm
mans jautājums bija - kas ir tā jūsu kristīgā morāle?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 8th, 2026 - 12:44 pm
Basically - being nice to people and not do shady things.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 12:52 pm
un tu tagad man mēģini iestāstīt, ka tā ir ekskluzīvi kristiešu ideja, kuru citi nošpiko, ou, comon!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 8th, 2026 - 12:57 pm
Taa nav kristieshu ideja bet, taa ir vinju imperative.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 01:00 pm
aha. un kā tas iet kopā ar krusta kariem, raganu medībām, pedofīliju utt utjp?

vai tu biji jauka, ka rakstiji šo pukstu, kura saki, ka tevi kaitina ateisti, jo?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 01:54 pm
Zazīt, kristietība ir tas uz kā balstās tavas kreisās idejas par strādājošiem komunismiem un vienlīdzību.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 01:58 pm
atkal tu lien pa vidu ar savu tupo watabautismu, kad neko tev nejautā. atšujies, nelaime
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 02:00 pm
Zazim nepatīk patiesība. Un zazi, ja nevēlies lai tevi komentē - taksti savā žurnālā friends only.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 02:07 pm
jauki, ka tu aizstāvi kristiešus, prieks skatities, tā turpināt, malacis
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 02:08 pm
Es neaizstāvu ne kristiešus , ne kreisos, norādu uz abu līdzību.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 02:17 pm
eh nāksies piekrist. abiem lieliskas idejas, bet izpildījums mēdz, maigi izsakoties, klibot
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 8th, 2026 - 02:10 pm
Exactly, all humans are fallen and sinners, but doesn't change the imperative and objective truth of Christ's word.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
zazis[info]zazis on January 8th, 2026 - 02:12 pm
nē, atvaino, bet es neesmu grēcinieks.

jebkurā gadijumā, jauki, ka mums ir par ko padomāt, paldies
(Reply) (Parent) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 03:04 pm
Nu vispār jāpiekrīt zazim, es arī neesmu nekāds grēcinieks.
(Reply) (Parent) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on January 7th, 2026 - 11:42 pm
Ne nu visi ateisti izlaiž, ne nu kā.

Tikpat labi varētu teikt, ka kristieši ignorē, ka kristietība ir balstīta veselā kaudzē dažādu strāvojumu -- sākot no jūdaisma, helēnisma filozofijas ietekmes un beidzot ar zoroastrismu un dažādām Tuvo Austrumu reliģijām un tradīcijam.

Starp citu, ateismu lielā mērā saista ar humānisma un Apgaismības izplatīšanos, savukārt humānismam bez saiknes ar kristietību ir arī saikne ar vairākām sengrieķu filozofiskajām domām.

Gandrīz vai var teikt, ka ateisms ir humānisma bandubērns, kam ar kristietību kopīgs vectēvs. Ej nu tagad strīdies par to.
(Reply) (Thread) (Link)
Ivo[info]disfigurator on January 8th, 2026 - 08:44 am
+1
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 8th, 2026 - 12:15 pm
Es neesmu veesturnieks, bet cik saprotu, Kristus vaards ir trumpis visam, protams, vinjsh referee visu kas naacis pirms tam, bet tad visu sumarizee ar "bet es jums saku shaadi" - un mans arguments ir ka, kultuura kuraa mees esam piedzimushi Rietumos ir tik balstiita uz Kristus vaarda, gadu simtiem, gadu tuukstoshiem vismaz paaris. Kameer atesti domaa, ka ir pilniibaa neatkariigi no taas, un ka vinju domas ir originjaalas by some natural light, which imho is silly and obnoxious. Protams ne visi, bet kuri tad nav?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on January 8th, 2026 - 01:53 pm
Nav trumpis visam, ļoti daudz filozofijas/ reliģiju pastāvēja/ pastāv kristietībai poaralēli.
(Reply) (Parent) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on January 8th, 2026 - 04:22 pm
Būtībā tu tagad lieto to pašu argumentu pret ateistiem, ko var pagriezt pret kristiešiem.

Savukārt es kā ateists -- vai pat ne gluži ateists, mana pozīcija drīzāk ir tāda: ja dievs ir tāds, kā rakstīts Bībelē, tad mēs tāpat esam screwed, tāpēc viņu ņemt vērā būtu amorāli -- drīzāk teiktu, ka: so-what? viss ir balstīts kaut kamā; humānisms var uztvert kā kristietības augstāko forma, pēc kuras atbirst viss liekais, un beigās tas izrādās arī dievs.

Tas, ka ateisms kā humānisma paveids var kļūt kropls un korumpēts un atteikties no humānisma kā tāda -- nu bet arī kristietībai mēdz būt kroplas un korumpētas formas, so what?
(Reply) (Parent) (Link)