22 May 2015 @ 02:38 pm
uz kurieni Tu, pasaule???  
un vakardien es patiesi sirsnīgi smējos pie joka:

Arbūzs
Bezbūzs
 
 
22 May 2015 @ 12:37 pm
 
lai arī stanstedu tagad pārbūvē pēc gatvikas ģīmja un līdzības (līdz departurēm var tikt vienīgi caur dutyfree labirintu, un geitu paziņo tieši tad, kad uz viņu ir jāmetas skriešus, lai pagūtu uz ļoteni – nu kas tas ir, ka samācīties vajag tikai to sliktāko) un tur var, hm, aizraujoši pavadīt laiku
ja jums ir piecas stundas kūkošanai stanstedā, tad viņas brīnumjauki var nokūkot nevis lidostā, nevis pielidostas purviņā un/vai krūmos, bet tuvējā mazpilsētā bishop's stortford
lai uz turieni tiktu, ir vērts aprunāties ar autobusu šoferiem – ar pirmo grabažu neaizbraucām, jo this one takes ages (tā arī ir, 7. autobuss līdz turienei brauc 45 minūtes, 301. brauc 20), ar otro grabažu neaizbraucām, jo pēc 10 minūtēm nākšot cita grabaža, kurā lētākas biļetes, ar trešo grabažu aizbraucām svilpodami, un jau no sarunām ar šoferiem vien sajūta kā laukos, kamēr turpat blakus griežas vienmērīgs konveijers ar visiem šitiem teraviženiem un national express uz megapoli, kā no citas pasaules
mazpilsēta ir maza un jauka, un saulainā maija dienā pavisam brīnišķīga, un tādā vienā kūkojienā var gan izstaigāt centru un atrast, kurā laukumiņā ēst pusdienas un dzert brīvdienu vīnu un aplūkot pilsētas labi audzinātos suņus, gan ieklīst klusajās rindu māju ielās ar maziem pagalmiņiem rindās vien, tur viss pilnīgi ārprātīgi zied un čivina un ir ļoti mierīgs
izgriež pogas torčīšanai lidostā tā, ka sprakšķ vien

un lūk ko es anglijā īpaši mīlu )
 
 
22 May 2015 @ 01:42 pm
 
kāds norūpējies apmeklētājs starp mūsu kartiņām un citiem līdzņemamiem priekšmetiem ir atstājis savu flaijeru čupiņu - aicinājumu apmeklēt dievkalpojumu ar Nātanu Morisu Ķīpsalas izstāžu centrā. tāda prāva kaudzīte, abpusēji apdrukāta latviski un krieviski. ļoti, ļoti sasmējos, šo vēl nebiju piedzīvojusi.
 
 
22 May 2015 @ 11:32 am
 
 
 
22 May 2015 @ 10:53 am
 
Zoe
 
 
22 May 2015 @ 11:41 am
Uzzīmē Muhamedu  
Kopš esmu uzaudzējis gaŗu bārdu, man parādījusies jauna izklaide: sabiedriskās vietās tā uzkrītoši lasīt islāmisku lasāmvielu. Īpaši jautri bija lidmašīnā. Protams, neviens nebrēca, bet ļoti ilgi noskatījās gan.

Šovakar es braukšu uz Valmieru ar vilcienu, un man planšetē saliktas rokasgrāmatas jaunajiem ISIS cīnītājiem. Ļoti ceru, ka ceļojums izvērtīsies aizraujošs gan man, gan ceļabiedriem.
 
 
22 May 2015 @ 10:27 am
 
akmens tiltam pa vidu un pa taisno iebraukt ar riteni iekšā vecrīgā.
 
 
22 May 2015 @ 06:21 am
 
So, I'm all out of coffee, today I've had a hard week's work, and I want to go and sleep the sleep of the just. Or the dead, whatever. TTYL.
 
 
mood: tired
music: Rome - Die Æsthetik Der Herrschaftsfreiheit: Automation
 
 
22 May 2015 @ 04:44 am
Kā īsinu laiku.  
Tajos brīžos, kad laukos nepļauju zāli vai neskaldu malku. Iepriekšminēto nedaru gandrīz nekad. Nu, lūk, tajos brīžos...pārdomāju pateikt, kauns.
 
 
22 May 2015 @ 02:49 am
 

To everyone talking about how the human brain is the most complex object in the Universe: Stop that. It’s not. An equivalent amount of completely random molecular combinations is far more complex. The most complex mathematically possible thing is an infinitely long string of random bits. The most complex arrangement of matter is hot gas. Raw complexity doesn’t do very much.

Belief update: I'm starting to think that the “complexity” in question might actually be [closer to] complexity-compressible-by-observer, à la Schmidhuber. In this revised version the original claim might still be an overstatement but at least it makes actual technical sense (and the new hypothesis seems to justify and uplift to precision my initial one, namely that the sentence actually translates to “brains are very impressive”).

 
 
mood: working
music: The Beauty Of Gemina - A Stranger To Tears: Colours Of Mind
 
 
22 May 2015 @ 01:48 am
 
Salūza kafijas prese, I never asked for this.
 
 
mood: awake
music: The Azoic - Forward: Progression
 
 
21 May 2015 @ 11:07 pm
 
Ījabs )
 
 
21 May 2015 @ 11:25 pm
 
Europe, start vomiting now!!
Tags: , ,
 
 
21 May 2015 @ 09:54 pm
 
It is clear that culture may value and make socially available even highly unstable human types. If it chooses to treat their peculiarities as the most valued variants of human behavior, the individuals in question will rise to the occasion and perform their social roles without reference to our usual ideas of the types who can make social adjustments and those who cannot. Those who function inadequately in any society are not those with certain fixed 'abnormal' traits, but may well be those whose responses have received no support in the institutions of their culture. The weakness of these aberrants is in great measure illusory. It springs, not from the fact that they are lacking in necessary vigour, but that they are individuals whose native responses are not reaffirmed by society. They are, as Sapir phrases it, 'alienated from an impossible world'.

(Ruth Benedict "Patterns of Culture")
Tags:
 
 
21 May 2015 @ 09:54 pm
 


tāda rīga |phonefoto
Tags: , ,
 
 
21 May 2015 @ 09:09 pm
Nu cik var  
Brīžiem man šķiet, ka Kristietība tāpat kā Dievturība, tāpat kā jebkāda veida Senticība Latvijā, tāpat kā Neonacisms ir TIKAI UN VIENĪGI PRET GEJIEM un tam visam vairs nav pilnīgi nekāda sakara ne ar ko citu. Vienīgais, ko par viņiem dzird, ir ka viņi ir pret gejiem un viņu laulībām.
Jebal, nu tiešām??? Bet tā izklausās.
Kristieši vairs nav par saticību, sociālās netaisnības mazināšanu, vienlīdzību un brālību, viņi ir pret gejiem.
Dievturi vairs nav par latviskumu un dainām, viņi ir pret gejiem.
Neonacisti vairs nav par balto kundzību, viņi ir pret gejiem.
Dirsā to visu. Ne manā, bet kādā ļoti neglītā dirsā. Mūžīgi.
 
 
21 May 2015 @ 08:15 pm
par lasāmvielu  
izslavētā harija kebēra lieta latviski kaut kā galīgi nelasījās, bet angļu tulkojums lēni aizgāja un tad arvien straujāk ievilka visai daudzslāņainā un pārsteidzošā krimiķī, ko vislabāk varētu raksturot kā new lolita: dark and twisted. kāda jauna literatūrzinātniece arī varētu par šo uzrakstīt pētījumu ar nosaukumu refleksīvais romāns vai tamlīdzīgi. nav tā, ka naktīs negulēju, bet pa dienu neaizmigt labi palīdzēja.
savukārt murakami ar bezkrāsaino tsukuru tazaki ir sasniedzis to punktu, kad viņu vairs var nelasīt - ne tikai nekā jauna salīdzinājumā ar iepriekšējiem romāniem, bet tas pats labais, kas viņam ir, šoreiz tāds samērā atšķaidīts un neveikls.
 
 
21 May 2015 @ 07:01 pm
Mežacūka, mežacūka, tu man gauži nodarīji.  
Ar patiesu interesi izlasīju rakstu par mežacūku apkarošanas plāniem pilsētās. Interesanta dzīve sagaida rīdziniekus un pilsētas viesus. Gara acīm redzu ikrīta skatu kaut kur Purvciemā. Agrs. Kādi pieci no rīta. Garām aizdudina tīģera mēslu kaisāmā mašīna. Tad gar stūri aizslapstās manāmi bažīga mežacūka. Viņai nopakaļ lavās vīru brigāde, tiem šaujamie ar klusinātājiem. Burvīgi.
 
 
21 May 2015 @ 06:48 pm
 
Man truukst elpas ar katru dienu aizvien vairaak
 
 
21 May 2015 @ 06:26 pm
 
Sliktās ziņas: romiešu Palmira kritusi barbaru rokās.
 
 
21 May 2015 @ 05:23 pm
šimpanzes  
People who should be there for her and aren't are often given the cold shoulder--her way of informing them that she's miffed at them. Washoe greeted Kat [the caretaker] in just this way when she finally returned to work with the chimps. Kat made her apologies to Washoe, then decided to tell her the truth, signing "MY BABY DIED". Washoe stared at her, then looked down. She finally peered into Kat's eyes again and carefully signed "CRY", touching her cheek and drawing her finger down the path a tear would make on a human (Chimpanzees don't shed tears). Kat later remarked that one sign told her more about Washoe and her mental capabilities than all her longer, grammatically perfect sentences.
 
 
21 May 2015 @ 04:02 pm
 
S sarkastiski: nu, ko šodien izglābi?
K: nu patiesībā patiešām izglābu...
S: tikai neiedomājies, ka Tu esi Dievs uz šīs zemes!

es strādāju te tikai nepilnas 3 nedēļas, bet esmu jau tik daudzos procesos iesaistīta. Man krauj un krauj virsū un es vnk kaifoju. es esmu savā elementā! Visvairāk man patīk, ka es tiesku administrācijas/pārvaldes tēmās iesaistīta.
Izskatās, ka mani darba devēji ir uztaustījuši/ sapratuši manas spējas/īpašības un vienkārši ļauj man vaļu, ļauj man būt man pašai un darīt to, ko es varu vislabāk. vismaz tas ir tas kā es jūtos.
Protams ir arī lietas, kas man nepatīk. Tās ir lietas, kuras es nemāku, kur jāpiespiežas, jāmācas un kas būtībā ir ļoti labi. Bet pirmā reakcija vienmēr ir - es negribu.
Viena no šīm lietām ir komunikācija ar klientu. Es vienmēr esmu sēdējusi aizmugurē, aiz PM buferiem. Man nekad nav vajadzējis sazināties tieši ar klientu. Ne zvanīt un runāt, ne rakstīt. Rakstīt - vāciski man joprojām ir aiztures. Es mocos. Visi saka, ka ir pieņemami, bet man pašai nav šādas pārliecības. sevišķi pārstāvot firmu. bet es cīnos ar sevi un kādu dienu es par šīm atmiņām pasmiešos.

viennozīmīgi "čību" darbs šis nav.
Tags:
 
 
21 May 2015 @ 04:36 pm
domu eksperimenti  
Saistībā ar šiem satraukumiem
http://www.euractiv.com/sections/health-consumers/who-warns-burgeoning-obesity-crisis-europe-314355
(2030. gadā, saskaņā ar prognozi,* Latvijā 87% vīriešu [otrā vieta uzreiz aiz Īrijas] un 72% sieviešu būs liekais svars (2010. gadā attiecīgi bija 59% un 58%)),
daži franču zinātnieki** ir gribējuši ar satriecošiem tēliem ilustrēt šo problēmu (piemēram, amerikāņiem) un nedaudz aizrāvušies:
ja tiem 144 miljoniem aptaukojušos amerikāņu (ar ĶMI 25-30 vai vairāk) atsūktu taukus, lai ĶMI atgrieztos normā, iegūtu 2,4 miljonus tonnu tauku. Tā kā viens kg cilvēka tauku atbilst 1,08 litriem, tie ir 2,6 miljardi litru tauku. Tas nevienam vēl neko neizsaka. Tas kļūst uzskatāmāk, ja aprēķina, ka ar šādu šķidru tauku daudzumu var piepildīt 1038 olimpiskos baseinus. Savukārt, ja šos taukus izmantotu kā kurināmo, varētu veselu gadu apkurināt 90 000 amerikāņu mājokļu, tādējādi ietaupot kurināmo enerģiju 162 miljonu dolāru vērtībā.
[tālāk seko ciniska piebilde par kartupeļu fritēšanas līdzekli ātrās ēdināšanas restorānos]

Un šito drukā cienījami izdevumi (ak, šie utilitāristi).

* Piedošanu, franciski:
http://www.lemonde.fr/planete/infographie/2015/05/07/le-surpoids-dans-l-union-europeenne_4629139_3244.html
** http://www.lemonde.fr/sante/article/2015/05/21/comment-mesurer-le-surpoids-d-un-pays_4637355_1651302.html
 
 
21 May 2015 @ 03:32 pm
+  

Šis kaut kur tepat redzētais attēls man liek meditēt par sevi. Godīgi sakot, tas iespiežas manos dziļākajos atvaros un izteic manas būtnes ēnainākos nostūrus. 
Varētu pat teikt, ka lielāko dienas daļu, t.i., brīžos, kad grimstu refleksijā un domāju par sevi, ar šo attēlu saistītā noskaņa, tās pavadtoņi, ir dominējošie, tie izkonkurē visas citas nianses, tikai šis sauciens, šis uzraksts, šis krusts atbalsojas un stāv pār manu no visiem stūriem izgaismoto un zem jautājuma zīmes nolikto būtni. 
Tur neko nevar darīt, varbūt es tāds vienmēr esmu bijis. 
 
 
21 May 2015 @ 02:44 pm
rokeri  
"Ieroči, kuri atrasti restorāna «Twin Peaks» virtuves zonā, tualetēs un zem soliem, atstāti pēc apšaudes."
Un poēzija: " Ieroči bija pamesti līdz ar pusapēstiem hamburgeriem, pusizdzertām «margaritām» un alus pudelēm, kas bija noklātas ar bandu simboliem."
 
 
21 May 2015 @ 02:56 pm
Kālab?  
Uz vecumu, kā jau tas pienākas, arvien vairāk slīgstu bērna prātā un atmiņā ataust jautājumi, uz kuriem bērnībā parasti tika atbildēts ar bārienu vai pērienu. Šeit tomēr novākusies prātīga un zinātkāra publika, gan jau, ka kāds zin atbildi uz jautājumu, kālab tieši Rainis tiek bez ierunām uzskatīts par visu laiku dižāko latviešu dzejdari. Kālab?
 
 
21 May 2015 @ 12:40 pm
 
"The preamble of the 1961 United Nations single convention on narcotic drugs states that the “health and welfare of mankind”, and I repeat “health and welfare of mankind”, is the main objective of that convention. Unfortunately, current drug policies in many countries will not lead to the achievement of that objective."

http://www.tdpf.org.uk/blog/kofi-annan-calls-world-health-assembly-legally-regulate-drugs
 
 
21 May 2015 @ 12:18 pm
 
"Another study shows ethicists to be especially delinquent library patrons: compared with other philosophy texts, “contemporary ethics books of the sort likely to be borrowed mainly by professors and advanced students of philosophy” were roughly 50 percent more likely to be permanently missing"

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/06/philosophers-are-hypocrites/392087/
 
 
21 May 2015 @ 02:30 pm
 
No otras puses, Vanaga rezignētība pret sieviešu ordināciju ir daļēji saprotama (un attiecīgi, rezignētība pret kādreiz tik brālīgajām Skandināvijas luterāņu baznīcām) - Skandināvijas luterāņu baznīcas būtībā ir valsts institūcijas, un neba nu bez valsts ziņas un iejaukšanās tās brīvprātīgi un tik lielā vienprātībā pieņēma sieviešu ordinācijas atļaušanu. Tāpēc var rasties skepse. Un tāpēc "valstsbaznīca" ir kas ļoti slidens.
 
 
21 May 2015 @ 02:08 pm
 
erotiskākā procedūra manā mūžā tikai par eiro četrdesmit divi. sieviete liek novilkt krūšturi un apgulties uz muguras, uzziež potītēm, plaukstu locītavām un krūtīm gelu un piesprauž knaģus un piesūcekņus (piesūcekņus pie krūtīm)

(tiekamies jau otru gadu. atvadoties teicu "uz redzēšanos")
 
 
21 May 2015 @ 01:08 pm
Otrs lielākais gada notikums  
Vēl mani ļoti aizkustina, ka LTV, reklamējot savu prezidenta vēlēšanu apskatu, atļaujas paziņot "Latiņa uzstādīta augstu". Nē, dārgie draugi, latiņa nav uzstādīta augstu, latiņa ir nolaista ļoti, ļoti zemu. Pēc preža Bērziņa prasības pret nākamo valsts prezidentu sarukušas līdz "ir pulss" un "spēj pateikt dažus saprotamus teikumus." Ja vēl patrāpīsies kāds, kuŗu negribēsies saukāt par prezi — nu, burvīgi, programma izpildīta ar uzviju.
 
 
21 May 2015 @ 12:50 pm
pasākuma plakāts - 22. maijs muzikāls dzejas vakars  
https://www.facebook.com/events/377928185745300/

 
 
21 May 2015 @ 11:49 am
 
ak dies, ja kaut kas ir patiešām skaists un vērtīgs, tad tā ir atjaunotā dzintaru koncertzāle. kas par koka paneļiem, kas par akustiku, kas par atjaunoto vecatni!!!
 
 
21 May 2015 @ 10:57 am
 
"ņemot vērā, ka šajās dienās būtiskas izmaiņas paredzētas satiksmes organizācijā, kas skars piebraukšanas ceļus un lidostas autostāvvietas, aicinām pasažierus uz lidostu doties ar sabiedrisko transportu" (c) rīgas lidosta, bolds mans
what could go wrong, right?
man ir aizdomas, ka vārds "kavējas" tajā latviešu valodā, kuru lietoju es, un tajā, kuru lieto rīgas satiksmes zvanucentra operatori (kuri sarunu beidz nevis ar atvainošanos par sagādātajām neērtībām, bet strupu "būs jāgaida" un nomestu klausuli), nozīmē pilnīgi dažādas lietas
ja maršrutā kursē katrs ceturtais autobuss, tb nevis 1x10 minūtēs, bet 1x40 minūtēs, tad man tas tomēr neierakstās konceptā "kavējas"
manā izpratnē "kavējas" būtu tad, ja 8:09 pienāktu tas autobuss, kuram bija jāpienāk 7:39
es jau minēju, ka šis maršruts ir vienīgā iespēja šodien iekļūt lidostā?
bet labā ziņa ir tāda, ka lidostā mēs tomēr iekļuvām, jo nu
 
 
21 May 2015 @ 10:50 am
Gada notikums  
Latvijas prezidentūrā iezīmējas viens vienkāršs likums: jo skaļāk Latvijā brēc, ka šis nu gan ir megapasākums, kas noteiks lielas lietas, jo mazāka nozīme šim pasākumam ir. Pavei, pirms kāda laiciņa megapasākums bija eirozonas finanšu ministru tikšanās, kas tika pasniegta ar tādiem virsrakstiem kā — es citēju — "Rīgā izšķirs Grieķijas likteni. Un eirozonas likteni." Kā zināms, pasākuma augstākais punkts bija kopīga Jāņa Varufaka sunīšana, savukārt ne Grieķijas, ne eirozonas liktenis ne tuvu nav izšķirts arī pēc mēneša.

Šodien Rīgā notiek kārtējais pasākums, kas ļoti uztrauc ļaudis Latvijā un galīgi neuztrauc ļaudis ārpus viņas. Piemēram, Eiropas jaunais labākais draudziņš Aleksandrs Lukašenko šo pasākumu neuzskata par lietderīgu pagodināt ar savu klātbūtni, Azerbaidžāna ir pārāk turīga, lai satrauktos par šādiem sīkumiem, bet Ukrainu un Gruziju pasākumā visvairāk interesē bezvīzu režīms, nevis padomi, kā būt eiropeiskākām. Tas gan nenozīmē, ka nevar (vismaz kaut kādā mērā) īstenoties tas skaistais sapnītis par gudro un viedo Latviju, kas savām mazākajām postpadomju māsām sniedz vērtīgus padomus par Eiropas vērtību ieviešanu dzīvē. Arī mums galvenās Eiropas vērtības ir Eiropas naudas saņemšana (tiesa, īpaši raiti ar viņas paņemšanu mums neveicas, bet pat ar savām līkajām roķelēm mēs esam gana daudz sarausuši) un bezvīzu režīms (Latvijas labākā īpašība jau ilgu laiku ir tā, ka no viņas ir ļoti viegli aizbraukt), kamēr tādas muļķības kā, teiksim, iecietība pret citādi domājošajiem mēs varam atstāt pūstošajai Gejropai.

Tiesa, pasākumam ir interesantāka puse, kas nez kāpēc netiek pārlieku atspoguļota. Piektdien pasākumā ieradīsies arī uzvaras spārnotais Deivids Kamerons, lai svinīgā gaisotnē izstāstītu, kā Eiropai vajadzētu uzvesties, lai Lielbritānija viņā paliktu. Ievērojiet smalko humoru: Ukrainai Eiropa mācīs, kā viņai jāuzvedas, lai tiktu Eiropā, savukārt Lielbritānija Eiropai mācīs, kā jāuzvedas viņai. Protams, Deivida eiroskeptisms, gluži kā viņa jaunatklātais naids pret migrantiem, ir nožēlojama mērkaķošanās pakaļ Naidželam Farādžam (un, godvārds, šis jaunietis nu galīgi nav atdarināšanas cienīgs), bet diemžēl Lielbritānijas vēlētājiem vēl joprojām nav pielecis, ka tieši atrašanās Eiropas Savienībā un stabilā migrantu plūsma ļauj Lielbritānijai joprojām noturēties puslīdz vērā ņemamas lielvalsts līmenī.

Taču visvairāk priecē tas, ka Rīgai nu ir iespēja izmēģināt tādu drosmīgu priekšlikumu, ko es savā nodabā jau ilgu laiku esmu perinājis: kā būtu, ja Rīgā vismaz dažās vietās atļautu iet tikai ar kājām un braukt ar sabiedrisko transportu? Jāaiziet vēlāk līdz Akmens tiltam apskatīties, kā tieši tas izskatās dzīvē — jo kad vēl Rīgā var redzēt tiltu bez sastrēgumiem?
 
 
21 May 2015 @ 09:23 am
 
vakar mikriņā:
kādā no pieturām iekāpa padrukns vecis un sāka grābstīt pēc e-talona, viens izrādījās nederīgs, bet otru pieņēma,
tomēr par spīti veiksmīgajai tranakcijai, sēdvietā apsēdies un lepni/skaļi rokās turēja kastīti, ar uzrakstu 'nebilet'*

*nebilet )
Tags: , ,
 
 
21 May 2015 @ 07:54 am
 
laiks atklāt festivālu sezonu
 
 
21 May 2015 @ 07:51 am
 
Rīt 22. maijā 21:00 vīna bārā Vieta - Rīgā Kr. Valdemāra 61
muzikāls dzejas vakars ar Sintiju Kampāni un Lauri Kampānu
 
 
21 May 2015 @ 03:31 am
 
Noskatījos Ex Machina. Nu, tas viss tāpēc, ka jūs saprātu, racionalitāti, intelektu mūsdienās vienādojiet ar racionālajiem, atomārajiem, utilitārajiem, stratēģiskajiem un pragmatiskajiem egoistiem.

Which is obviously WRONG.
 
 
21 May 2015 @ 03:28 am
Cepurnieks ir traks.  
un atkal tukšs un kluss ir klajumā.
Tik, iztraucēts no trača negantā,
Pār lauku laukiem zaķis aizļinkā...

Aizļinkā un viss.

Kaput klajumam.
 
 
21 May 2015 @ 03:06 am
 
My new favourite compiler flag. Also, POSIX_ME_HARDER.
 
 
mood: tired
music: Unter Null - Moving On/Flux: Godless
 
 
21 May 2015 @ 12:45 am
budapešta  
brīnišķīga pilsēta, skaista un dzīva, ar dziļiem vaibstiem un dienvidniecisku ritmu. ar nepilnu dienu pietika, lai gribētos tur atgriezties un vēl kādu vīnu izlakt donavas krastā, skatīt skaistās ungārietes, beidzot elpot brīvi pēc provinces (šinī gadījumā pečas) smagnējās miegainības. pavisam citi ēdieni, serviss, kafija, attieksmes.
 
 
20 May 2015 @ 11:16 pm
 
Runājot par tīru izklaidi, esmu sev atklājis “Hellboy” un “Atomic Robo” komiksus. Runājot par netīru izklaidi ar pasmagu mindfuck/brick shitting elementa klātbūtni — “Nameless” un “Neonomicon”.
 
 
mood: awake
music: Die Braut - Psychotherapy: The New Man
 
 
20 May 2015 @ 08:35 pm
 
dzejas vārsmojumu sistēmas mani nogalina. es tiešām nevaru noteikt nevienu uzsvērto-neuzsvērto zilbi, kur nu vēl takti, tāpēc esmu izmisusi. pls help
 
 
20 May 2015 @ 07:32 pm
 
kā godīgs riteņbraucējs pēc jaunākajiem noteikumiem godīgi braucu pa brauktuves pašu malu, un mani gandrīz notrieca autobuss. ļoti pretīga sajūta.

tas viss ierakstās kaut kādās plašākās pēdējā laika pārdomās par to, cik cilvēki šeit - varbūt tas ir tikai Rīgas centrā? es ļoti ceru. - ir ļauni, tur nav cita vārda, lai to aprakstītu. arvien biežāk apkārtējie cilvēki uz ielām un citās publiskās vietās liekas ļauni, nenovīdīgi, skaudīgi un ārkārtīgi nejauki. ļoti nepatīkama sajūta. ceru, ka man tā tikai liekas un ka tie ir tikai pavirši novērojumi.
 
 
20 May 2015 @ 07:27 pm
 
Citreiz uznāk nemiers no tā, ka kaut kas pietrūkst, bet nevar saprast - kas tieši. Vakarnakt turpretī man likās, ka nemiers ieradies tāpēc, ka es ļoti labi zinu, kas tieši pietrūkst, bet ko gan tas maina - nav, tātad nav.
 
 
20 May 2015 @ 05:03 pm
 
In a chaos of shifting impressions, each of us constructs a stable world in which objects have recognisable shapes, are located in depth, and have permanence. In perceiving we are building, taking some cues and rejecting others. The most acceptable cues are those which fit most easily into the pattern that is being built up. Ambiguous ones tend to be treated as if they harmonized with the rest of the pattern. Discordant ones tend to be rejected. If they are accepted the structure of assumptions has to be modified. As learning proceeds objects are named. Their names then affect the way they are perceived next time: once labelled they are more speedily slotted into the pigeon-holes in future.
As time goes on and experiences pile up, we make a greater and greater investment in our system of labels. So a conservative bias is built in. It gives us confidence. At any time we may have to modify our structure of assumptions to accommodate new experience, but the more consistent experience is with the past, the more confidence we can have in our assumptions. Uncomfortable facts which refuse to be fitted in, we find ourselves ignoring or distorting so that they do not disturb these established assumptions.

(Mary Douglas "Purity and Danger: An Analysis of Concepts of Pollution and Taboo")
Tags:
 
 
20 May 2015 @ 02:30 pm
 
kopš kuriem laikiem es no dusmām palieku sarkana vai arī trīcu? wtf? nu kā tāds vērsis :D
 
 
20 May 2015 @ 04:32 pm
mazās ģildes bilde  
Man ir arī pavisam normāla bilde
tikai prasiet jūs alkohola lietošanas veicinātāji

tajā bildē es sēžu ar savu instrumentu
pie pavisam parasta galda
uz galda stāv puķe
telpā kurā esmu fotografēts ir pavisam normālas sienas un logi
viss ir pareizs un neapgāžams
ēkai kurā šī telpa atrodas ir torņi un grezni izvirzījumi
ēkas fasādē ir izmantota balta un zaļa krāsa
un ēkas durvis ir grūti attaisāmas un smagas
to eņģes čīkst it kā no darba būtu atlaists
ēkas apsaimniekotājs
 
 
20 May 2015 @ 04:28 pm
Zini savu vietu  
Man ir tāds diezgan gaŗš saraksts ar cilvēkiem, kas mani tracina, un īpaši augstu vietu tajā ieņem nepamatoti lecīgi cilvēki.

Es pats esmu lecīgs jaunietis, tāpēc man nav iebildumi pret lecīgumu kā tādu. Bet man ir ļoti lieli iebildumi pret nepamatotu lecīgumu. Ja tu esi gudrais, skaistais un veiksmīgais — nu, apsveicu, esi tik lecīgs, cik vien vari atļauties. Taču tad, ja tu esi kaut kāds lūzeris, kas brauc trolejbusā un kam nav bijis seksa trijatā — tad esi gan tik laipns un apzinies savu vietu knābāšanas kārtībā.

Piemēram, šitie te jaunieši, kas saka "Bet Dieva vārds saka to un to!" Pizģec, ne? Ņemot vērā, ka viņi droši vien tic kristīgam dievam — tas ir, suverēnam Visuma valdniekam, kas var darīt pilnīgi visu, kas viņam ienāk prātā un kam nevienam nav jāatskaitās — tas ir tāds lecīgums, ka elpa cērtas ciet. Šie te jaunieši pieņem, ka šis te Visuma valdnieks savu gribu izvēlējies atklāt kaut kādam tirliņam, kas pusaugu meitenēm stāsta sliktus dick jokes un 2013. gadā joprojām staigā Abercrombie & Fitch tēkreklā. Ņemiet vērā, šis pats Visuma valdnieks savulaik Vecajā Derībā ļoti cītīgi izklāstīja, tieši kādās štātītēs vajadzētu uzcirsties tiem, kas pilda viņa gribu. Tur nebija tādu norāžu kā "aizej uz humpalām un salūkā sev antīku tēkreklu".

Katrreiz, kad kāds īblis sāk kaut ko stāstīt par Dieva vārdu, 10 baušļiem un mūsdienu morālo pagrimumu, ir lietderīgi viņam uzdot vienu vienkāršu jautājumu: esi tik laipns, noskaiti tos desmit baušļus, kuŗus tā sakies aizstāvam un uz kuŗiem tu būvē savu morālo stāju. Pilnībā iespējams, ka viņš sāks ar tādiem pastāstiem kā tev nebūs nokaut un zagt, bet tie nebūt nav pirmie baušļi.

Pats pirmais bauslis uzreiz izslēdz tādus apgalvojumus kā "es balstu savu morālo stāju 10 baušļos un Dainās". Ne sūda tu nebalsti, tas ir tas pats, kas paziņot, ka es atbalstu Izraēlu kā ebreju valsti un vienlaikus arī uzskatu, ka vajadzētu plašāk īstenot tos ieteikumus, kuŗus grāmatā "Mana cīņa" izklāstījis Ādolfs Hitlers. Es Dainās nekad neesmu sastapis apliecinājumus, ka Izraēla dievs būtu vienīgais, ko mēs turam — gluži otrādi, tur ir ļoti plašs saraksts ar citām dievībām, ko varētu turēt Izraēla dieva priekšā. Tiem, kam tā nešķiet problēma, ieteiktu iepazīties ar 1. bausli.

Mazliet atkāpjoties no tēmas — nekādi nesaprotu, kāpēc tikumība mūsdienās reducēta tikai un vienīgi līdz noteiktai seksuālajai uzvedībai. Atkal, es nekad Dainās neesmu sastapis homoseksuālisma nosodījumu (ja jūs tādu atrodat, dodiet ziņu), toties, piemēram, dabas aizsardzība tur tiek pieminēta jo bieži. Ja mēs te tik ļoti iespringtu uz Dainu tikumību, mums vajadzētu brēkt skaļā balsī par Latvijas mežu izciršanu, savukārt praids būtu vien tāda sīka māžošanās, kas nav mūsu uzmanības vērta.

Vai, teiksim, otrais bauslis. Zināt, ko viņš paģēr? Netaisi sev elku tēlu vai kādu atveidu nedz pēc tā, kas ir augšā debesīs, nedz pēc tā, kas ir virs zemes, nedz pēc tā, kas ir ūdenī zem zemes. Ievērojiet, netaisi kādu atveidu. Kad es skatos Jūtūbes video, kur kārtējais pārmēru lecīgais jaunietis brēc par to, ko saka Dieva vārds — viss, bulšita detektorā sāk degt sarkana lampiņa un vairs nenodziest. Šis pats jaunietis ar savu Jūtūbes video skaidri ir pārkāpis otro bausli, kas pavisam nepārprotami saka — netaisi atveidu pēc tā, kas ir virs zemes.

Šādos gadījumos šie jaunieši sāk locīties — ēēē, jāā, tas, kas tur rakstīts, jāsaprot nevis tā, kā tur ir uzrakstīts, bet tieši pretēji. Says who?! Ja šie jaunieši veikalā ierauga uzrakstu "Košļāt gumiju un fotogrāfēt aizliegts", viņi taču nesāk stāstīt, ka vispār fotogrāfēt tur ir ļoti ieteicams un aizliegums attiecas tikai uz gumijas košļāšanu.

Tomēr tam tā īsti nav nozīmes. Pārkāpjot 2. bausli, viņi uzreiz ir atzinuši, ka neseko sava dieva vārdam tā, kā tas ir uzrakstīts. Viņi, gluži kā visi citi vārda lasītāji, to visādi izskaidro, interpretē un pielāgo saviem jau esošajiem uzskatiem — jo, ja viņi to nekādi neinterpretētu, viņi taču nevarētu likt video Jūtūbē. Viņu apgalvojums "eku ir Dieva vārds" uzreiz paliek par "eku ir mans skaidrojums par Dieva vārdu, bet, hei, atvečaju, šitas skaidrojums ir tieši tāds, kā Dievs to patiesībā domāja, pat tad, ja tajā vārdā ir rakstīts pretējais."

Nu lūk, un šitā "hei, atvečaju" daļa man liekas stipri apšaubāma. Dieva vārdam bijis kaudzēm visdažādāko skaidrojumu, turklāt daudzi no tiem ir nākuši no, hmm, nopietnāka paskata jauniešiem, tādiem, kas spēj atturēties no stulbiem dick jokes. Kāpēc man vajadzētu ticēt tieši šī te tirliņa skaidrojumam un pieņemt viņu par vienīgā patiesā Dieva oficiālo pārstāvi Zemes virsū?!

Un tad sanāk, ka šitās "tikumiskās vērtības", "tradīcionālā domāšana" un "gadu tūkstošiem pārbaudītie sabiedrības iestādījumi" patiesībā ir tik vien kā dažādu viedokļu mistrojums, ko pa kaktiem saslaucījis bariņš ne īpaši uzticamu jauniešu un sabēris tūtā ar uzrakstu "Vienīgā īstā patiesība, atvečaju". Ja jums tīk urķēties pa ielas gružiem, cerot tur atrast kādu rozīni — uz priekšu, cienājieties, man tiešām nav žēl. Bet dievu dēļ, nestāstiet, ka arī man noteikti jābāž roka jūsu tūtā un, ja es tā nedarīšu, es esmu zudis cilvēks.