Paldies par laba vēlējumiem. Uzskatiet tos par bumerangiem. [entries|archive|friends|userinfo]
aborigens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Nov. 18th, 2024|03:21 pm]
Priecīgus svētkus visiem, kuriem Latvija mīļa. Kopumā es nesaprotu šo laiku. It kā iekšā degtu, ir silti, es daudz ko varu, varētu pat teikt, ka sadzīviski iet kā pa sviestu. Ir liela ticība. Bet kur skaties apkārt tumšs, tumšs, tikai mazas gaismiņas līpinās. Cilvēki apdzisuši vai pārmēru satraukti. Karš, sākumā viens, tad otrs un vēl.
Nezinu, tik dārgi šis viss mums beigās izmaksās. Bet tas nekas, būs labi, vienīgās raizes nepazaudēt cilvēcību. Ne pie kādiem apstākļiem.

-----------------------------

Gnomic will, the idea that man has a will that constantly wavers between good and evil, is an idea taught by Saint Maximus the Confessor. It is not very complicated, but it has been incredibly misunderstood either due to ignorance or people overly complicating it.
LinkLeave a comment

[Nov. 11th, 2024|09:04 pm]
Kāda cibiņa ieraksts par ticības jautājumiem mani pārsteidza. Tāpēc te maza aptaujiņa

Poll #21689
Open to: All, results viewable to: All

Vai jums cilvēki bieži jautā, vai jūs ticat Dievam?

View Answers

Bieži (vismaz reizi nedēļā)
0 (0.0%)

Laiku pa laikam
5 (12.2%)

Ļoti reti
19 (46.3%)

Kāpēc lai man kāds ko tādu jautātu??
14 (34.1%)

Nē, es visiem izstāstu pirms viņi man paspēj pajautāt
3 (7.3%)

Link11 comments|Leave a comment

[Nov. 11th, 2024|12:56 am]
"his zeal made even fire seem cool"
LinkLeave a comment

[Nov. 6th, 2024|12:02 pm]
Nav tā, ka es biju par Trampu, bet es nepavisam nebiju sajūsmā par Harisu. Tāpēc kopumā esmu apmierināta ar rezultātiem.
Link7 comments|Leave a comment

[Nov. 4th, 2024|11:31 am]
Lasu kā Austrumu un Rietumu baznīca sastrīdējās par hipostāzēm un ūsiju un pārdzīvoju tā it kā pati būtu ar kādu nelabojami sastrīdējusies. Nu, tiešām viņi nevarēja izdomāt kā šito atrisināt, nu.
Toreiz, kad Priede par šo mums stāstīja, neko nesapratu. Laimīgā es.
Tā iet, ja imperatori apmeklē sapulces. Bet nu labi, es brīnos, ka vispār par kaut jel ko beigās vienojās starp neskaitāmajām gnosis un heresis.

---------------

"Nobody will ever write a history of Europe that will make any sort of sense, until he does justice to the Councils of the Church, those vast and yet subtle collaborations for thrashing out a thousand thoughts to find the true thought of the Church. The great religious Councils of the Church are far more practical and important than the great international treaties which are generally made the pivotal dates of history. For in almost every case the international peace was founded on a compromise; the religious peace was founded on a distinction—the enunciation of a principle which has affected, and still does affect, the general state of mind of thousands of Europeans from admirals to applewomen.”

/ G.K. Chesterton
Link21 comments|Leave a comment

[Oct. 22nd, 2024|06:07 pm]
"Neskumsti, tūlīt jau pavasaris. Tā kāda kundze veikalā mierināja par tumšo laiku sabēdājušos draudzeni."
Link3 comments|Leave a comment

[Oct. 19th, 2024|11:31 am]
Izlasīju Šteinberga rakstu satoros par nebinaritāti. Pēc tā, šķiet, pasaule sadalās divās daļās - tajā kura pieņem binaritāti un tajā, kura nepieņem.
Otrs, kas pēc teksta izlasīšanas lika aizdomāties, ka nebinaritāte esot neērta un nedroša un liek zaudēt māju sajūtu. Līdz šim man bija licies, ka cilvēkiem, kuri to izvēlējušies, tā tieši liekas ērta un droša. Ka viņiem liekas šausmīga un ieslogoša gan atrašanās kastītēs, gan noteikumi, gan viennozīmīga interpretācija un tieši tāpēc viņi izvēlas pretējo (vismaz šo esmu dzirdējusi gana bieži). Respektīvi viņiem viss ir tāpat kā man, viņi tiecas pēc labā un skaistā tikai otrādi, kā spogulī.
Pēc Š. rakstītā iznāk, ka nebinaritāte tomēr ir nepatīkama, bet vērtīga. Vērtīga ar ko? It kā ar radošumu. Radošumu, kas balstās neparastos salīdzinājumos vai drīzāk pielīdzinājumos.
Man radošums nesaistās ar nebinaritāti. Aprakstīt esošo var būt tikpat radošs process kā aprakstīt neesošo. Arī salīdzinājums nav vienkārši nebinārs. Tas ir drīzāk atspulgs, kāda daļēja sakritība, lietu pārklāšanās esenciālā vai formas līmenī. Kad divas lietas piepeši kļūst par pāri, kurš liek pasmaidīt vai noskumt, vai citādi aizskar dvēseli.

--------------------

"nebinaritāte ir nedroša, neērta un prasa piepūli. Mācīties nebalstīties vienkāršos pretstatos man ir svarīgi un interesanti, bet man tas patiesībā izdodas ļoti reti, kaut es spēcīgi jaušu šīs mācīšanās vērtību. Ir bailīgi, pat baiļpilni mēģināt domāt "viņpus", jo pirmais iespaids neizbēgami ir saistīts ar nenoteiktību, stabilā pamata zudumu. Ar nezināmo un nezināšanu. Ar minējumu un taustīšanos. Ar atbildību un aukstu brīvību. Ar siltu māju sajūtas zaudēšanu."

I. Šteinbergs / Nebinaritātes plašums, kā es to redzu, un literatūra
Link20 comments|Leave a comment

[Oct. 17th, 2024|11:04 pm]
Nez, ko zazis tāds kluss palicis?

-------------------

It is this great gap of modern ethics, the absence of vivid pictures of purity and spiritual triumph. The ordinary honest man, whatever vague account he may have given of his feelings, was not either disgusted or even annoyed at the candour of the moderns. What disgusted him was not the presence of a clear realism, but the absence of a clear idealism[...] this leave us face to face with the human consciousness filled vith very definite images of evil, and with no definite image of good.

/ Chesterton, Heretics
Link11 comments|Leave a comment

[Oct. 14th, 2024|07:08 pm]
Šķiet, vēl pirms kāda pusgada ne tikai krievu, bet arī latviešu rindās bija manāms gan satraukums, gan ironija par ielu nosaukumu maiņu un pieminekļu novākšanu. Šobrīd uz priekšu virzās de Tolli, Upīts un Edžus, bet nekādu satraukumu vairs nemanu. Nez, cilvēki noguruši un samierinājušies, vai mans soctīklu burbulis transformējies. Lai gan it kā cenšos sekot līdzi visādi noskaņotiem.
Link60 comments|Leave a comment

[Sep. 24th, 2024|05:11 pm]
Viena no retajām dienām medijos un tīklos, kas aizrauj ar sižeta pavērsieniem. Kā lai pastrādā šādos apstākļos?
Šuvajevs paziņo, ka Izraēlu nevar salīdzināt ar Krieviju, Pūpola apvainojas, Selma izstājas no partijas. Pārējie jaunieši nemierīgi.
Satori publicēts pabaiss raksts par sterilizāciju ar pievienotu etnisko naratīvu ūdens saduļķošanai (lai tak tie nepilsoņi sterilizējas, vai ne), bet femforumā kāds beidzot neiztur un atklāti pasaka, ka sievietes arī drīkst gribēt bērnus.

Nu, un vēl jau pirms pāris dienām bija tā Saskaņas deputāte, kas teica, ka drīkst šaut raķetes uz Maskavu, jo viņas draudzenei Harkivā sabombardēja dzīvokli.

-----

Angels can fly because they can take themselves lightly.
Link8 comments|Leave a comment

[Sep. 17th, 2024|09:58 am]
Nednogā biju Jēzus maršā un kartupeļu talkā. Par pirmo skaidrs, ka jāiet nākamgad ar, patīkami pavadīts laiks un ironiski sašutušās atsauces soctīklos uzmundrina. Par otro, joprojām sāp muskuļi, toties būs ko ziemā ēst.
Link10 comments|Leave a comment

[Sep. 14th, 2024|01:33 pm]
Laikam kādā vientulīgākā dzīves brīdī, tomēr būs jāpievēršas arī fizikas mierinājumam. Izlases veidā, protams.

"S kvarks jeb dīvainais (strange) kvarks - vieglākais kvarks otrajā ģimenē. S kvarkam piemīt tā saucamā dīvainība un daļiņas, kas to satur, sauc par dīvainajām daļiņām. Pirmā dīvainā daļiņa - kaons - tika atklāta jau 1947. gadā, bet s kvarka eksistence tika teorētiski pamatota 1964. gadā."
Link2 comments|Leave a comment

[Sep. 8th, 2024|08:03 pm]
"The first principle of democracy: the essential things in men are the things they hold in common, not the things they hold seperately. I have never been able to understand where people got the idea that democracy was in some way opposed to tradition. It is obvious that tradition is only democracy extended through time."

/ Chesterton, Ortodoxy
Link3 comments|Leave a comment

[Aug. 29th, 2024|10:18 am]
Sāku lasīt Čestertona izlasi. Grāmata izdota šogad ASV. Uz iekšējā vāka ieraksts: "This work is a product of its time and place and may include values, images, events, and language that are offensive to modern sensibilities. Reader discretion is advised."

Nez vai nākotnē feminisma, klimata un postkoloniālisma studiju un citu šodienas aktuālo tēmu grāmatās arī ievietos šādus ierakstus.
Link11 comments|Leave a comment

[Aug. 26th, 2024|09:11 am]
Finanšu ministrija ierosinājusi grozījumus Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā, kas paredz, ka no 2025. gada 1. janvāra biedrībām un nodibinājumiem bez sabiedriskā labuma organizācijas statusa būs jāmaksā uzņēmumu ienākuma nodoklis (UIN) par veikto saimniecisko darbību

NVO nelaimīgas, protams. Intereses pēc palasīju organizāciju iesniegtos iebildumus. Iebildēju loks ļoti plašs. Sākot ar Ilūkstes apvidus pensionāriem, biedrībām māju siltināšanai, invalīdu apvienību, grāmatvežiem, būvinženieriem, mākslas un kultūras biedrībām, studentu apvienību, Akka/Laa, centru Marta, Gribu palīdzēt bēgļiem utt. Fonds Dots raksta, ka apdraudēts festivāls "Lampa". Redzēs ar ko šis beigsies.

https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/3a8b019f-853a-455e-8d0d-939f51bc90ba

Stella Pelše - MĀKSLAS VĒSTURES PĒTĪJUMU ATBALSTA FONDS

“Mākslas vēstures pētījumu atbalsta fonds” kategoriski iebilst pret uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) piemērošanu biedrībām un nodibinājumiem, jo šāda regulējuma ieviešana būtiski apdraudētu organizāciju spēju īstenot savus mērķus un nodrošināt pamatdarbības ilgtspēju, kā arī radītu nevienlīdzīgu situāciju starp komersantiem un bezpeļņas organizācijām. Šāds solis vērtējams kā neloģisks, jo UIN ir nodoklis, ko piemēro komercstruktūras īpašnieku starpā sadalītai peļņai, kādas mūsu gadījumā nav, tāpat kā nav arī algotu darbinieku. Viss balstās uz nozares profesionāļu entuziasmu attiecīgās jomas attīstības sekmēšanai. Konkrēts piemērs – ieņēmumi no mākslas izdevumu tirdzniecības tiek izlietoti tikai jaunu pētniecisku publikāciju radīšanai, proti, dažādu ar to saistītu izdevumu (fotogrāfu un tipogrāfijas pakalpojumu, autortiesību apmaksas, honorāru u.c. atlīdzību) segšanai, kā arī citām vizuālās mākslas izpētes un popularizācijas iniciatīvām.  

---------------------------
Balva par lakonismu pienāktos SKYR:

Biedrība "SKYR" nepiekrīt likumprojekta iedzīvināšanai ne no 2025. gada 1. janvāra, ne vispār. Bez birokrātiskās valodas tirādēm un pieklājīgi maskētu emociju izvērsuma - pretējā gadījumā biedrība "SKYR" beidz pastāvēt līdz ar izmaiņu spēkā stāšanās brīdi.
Link4 comments|Leave a comment

[Aug. 14th, 2024|09:12 pm]
[Fonā |Only lovers left alive - The Taste of Blood]

vakar vakarā istaba salaidās pilna ar odiem no vaļējā loga un tāpēc es ilgi nevarēju aizmigt. tie sīca un es tos pakāpeniski situ. kad no rīta atvēru acis, acu priekšā uz palaga mētājās beigts ods.

---------------------------------------------

Miega vārdi

Es gribētu kādu ieaijāt,
iežūžot sapnī liegā,
pie tava bērndienu dieva jāt,
tevi vadāt no miega miegā.
Es gribētu vienīgais mājā būt,
kas zina, cik nakts bija auksta,
būt sargātājs, visu kas sadzird un jūt,
kam siltumu glabā vēl plauksta.
Un pulksteņi sizdami sasaucas,
līdz kailumam atsedzas laiks.
Kāds staigā, svešs suns pēkšņi ierejas,
un aizklājas mēness vaigs.
Ir atkal viss klusu. Es uzlieku lielas
uz tava pagalvja acis.
Tās tevi turēs, kamēr uz ielas
būs pēdējais skaļums placis.

/Rainers Marija Rilke (atdzejojis Bisenieks)
Link5 comments|Leave a comment

[Aug. 9th, 2024|11:34 am]
Čārlzs Keslers atteicies parakstīt the National Conservative Statement of Principles, atbildot ar eseju, ka tas nav amerikāņiem, nav gana nacionāls, traucē bērkisms utt. Šim par godu (nevar īsti saprast vai pēc paša Keslera aicinājuma "We’ve invited responses from several of those who drafted and those who signed the Statement") sacerētas desmit izvērstas atbildes no konservatīvajiem, kas to jau parakstījuši ar mēģinājumiem pārliecināt, ka, vecīt, mēs taču galu galā par vienu lietu, un tās nopublicētas vienā garā rakstā.
Ak jel, šitādas pūles, lai pārliecinātu.

https://claremontreviewofbooks.com/national-conservatism-and-its-discontents/
LinkLeave a comment

[Aug. 8th, 2024|01:15 pm]
[Fonā |Chancha Via Circuito - Ilaló]

Galējā mērķa šoks

As John Rawls, American liberalism’s most sophisticated recent spokesman, put it in A Theory of Justice (1971): “Although to subordinate all our aims to one end does not strictly speaking violate the principles of rational choice… it still strikes us as irrational, or more likely as mad.”
Link5 comments|Leave a comment

[Aug. 6th, 2024|09:35 am]
Svaru laiks

Kaut kā tā sagadās, ka tu vasaras sākumā paliec bez darba,
laikam biji pasācis par daudz palaist muti un lekties.
Jā, vasara tikko sākusies, citi plāno atvaļinājumus,
bet tu klīsti pa ielām, Dieva nepieņemts,
kā zobrats, no mehānisma izkritis, tu ripo, līdz izsīkst inerce.
Tu saproti, ka jāzvana, jābīda lietas, jāuztur kontakti,
bet nez kādēļ nedari to
un skaļā balsī saki sev: es esmu apstājies.
Un tad tu izlem atstāt pilsētu. Pārdot dzīvokli ar visiem putekļiem,
lai iet ellē ratā.
Taviem vecākiem bija māja attālā pagastā pie jūras.
Tu sen neesi tur bijis. Vasarnieku roņveidīgās miesas,
pludmalē izplātas, tev riebj.
Un vienmēr ir bijis tik sasodīti maz laika.
Bet nu ir rudens, mikls, rēns septembra laiks.
Liedags noskalots tīrs. Pagalmu apsēdušas sēnes.
Triumfē trūdu un senas bērnības smarža.
Tev ir pārdotā dzīvokļa nauda. Tu salabo krāsnis, jumtu.
Iztīri aku. Iemācies pļaut ar izkapti. Vakaros ej skatīties jūrā.
Mākoņu formas ir fantastiskas. Kaiju lidojumu līknes
tikai šķietami ir nejaušas.
Draugi sen nav zvanījuši. Un tu atļaujies mazu neprātību -
iemet telefonu jūrā.
Kaimiņš nāk draudzēties un pasauc tevi uz kartupeļu talku.
Tu rocies pa zemi, nagi atlūst, gar apkakli sūcas neierasts mitrums.
Beigās jūs visi piedzeraties, kaimiņš kliedz uz sievu,
suns kauc, aiz sienas ieraudas bērns. Tu ej,
un nakts gaiss iesit pa galvu apdullinoši svaigs,
bet tavs guvums ir maiss kartupeļu.
Tu nemitīgi uzduries pagātnes pēdām
tīrot skapjus, atrodi vecus kalendārus un žurnālus "Liesma",
1984.-1988. gada gājumus. Un atceries to sajūtu, toreiz,
tajās vasarās. 1986. gada bērns pamostas tevī un izbrīnā lūkojas apkārt.
Ak, kungs, vai tiešām esmu dzīvojis šo dzīvi?
Svaru laiks, saltuma un līdzsvara laiks.

/Rūta Mežavilka no krājuma "Ikdienas dzīves", 2005
Link7 comments|Leave a comment

[Aug. 1st, 2024|05:53 pm]
Viņš gulēja, bet pamodās citur, jo Dievs bija teicis Amen.
Link1 comment|Leave a comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]