|
[Dec. 20th, 2024|09:36 pm] |
Tu ne quaesieris, scire nefas, quem mihi, quem tibi finem di dederint. |
|
|
|
[Dec. 13th, 2024|09:31 pm] |
man liekas šausmīgi, ka Neiburgas dienasgrāmata tiks publicēta. Personīgi nepazinu. |
|
|
|
[Dec. 8th, 2024|12:52 am] |
Kāpēc, aborigēn, tu aiz sevis nevari atstāt tīru lauku, sakārtotu māju, iekoptu dārzu, bet, nē, visur tās švīkas un drupačas, un aizkostie stūrīši. Nekas tā nebojā šo pasauli kā ambīcijas un paviršība vienlaikus.
---------------------------
"Iedomas [..] ir tikpat dīkas un bezpalīdzīgas kā vēlme katalogā pirkt nevis kleitu, bet figūru."
/S.B. |
|
|
|
[Dec. 2nd, 2024|12:06 am] |
[ | Fonā |
| | Juuk - Nāve, visusvētā | ] | varbūt vēlētos lai nāve salda nāk un klusi čalo pūru liek un pūru salok pienu lej un pienu salok tai priekš visa rokā talons kuru dos
mani aizvien no jauna pārliecina līķauta kabatu koncepcija
/S.B. |
|
|
|
[Nov. 25th, 2024|10:16 pm] |
[ | Fonā |
| | Pentatonix - White Winter Hymnal | ] | Brices daudzie apcerējumi par saullēktiem atgādina Čestertona rakstīto, ka pasaule ir brīnumaina katru dienu, mēs tikai izdomājām, ka tie nav brīnumi, jo atkārtojas. Atkārtojas! Kas par patiesi dīvainu un muļķīgu argumentu.
"Mākoņi biezi kā mūris, bet skaisti pelēki, saule aiz tiem iekurta un liesmo vienmērīgi, to var redzēt pa čuguna durtiņām. Debesīs viss kārtībā. Ziemeļu puses pelēkums ir sevišķi maigos notoņos, prieks skatīties, ja neesi pārāk dusmīgs uz pasauli. Kaijas ņaud un ķērc, kabači jau ir prāva kaķa lielumā un izmanīgi ķersta ūdenī kaut kādus tārpus. Izpletuši spārnus, tie izskatās pavisam vareni, un arī kakli tiem jau sāk parādīties, Hičkoka bērniem." |
|
|
|
[Nov. 24th, 2024|08:58 pm] |
[ | Fonā |
| | Pentatonix - God Rest Ye Merry Gentlemen | ] | Viņi ir jokojušies un smējuši, un šmorējuši, un dzīvi ar citiem kopā svinējuši, un no viņiem ne rakstu galiņš nav palicis pāri. Es pateicos jums, mīļās aizgājušo laiku kompānijas dvēseles, kā vienam lielam spēkam, kuram ir nozīme tagad un mūžīgi. Bez jums civilizācija būtu iznīkusi, gluži tāpat kā bez pasauli mainošajiem tekstiem, atklājumiem un idejām.
Citās ziņās: Ziemassvētku noskaņai atklāju labu grupu - Pentatonix. |
|
|
|
[Nov. 21st, 2024|10:13 pm] |
"Šitie draņķīgi pārtulkotie krimiķi. Tu, cilvēks, pirms miega gribi palasīt zviedru kriminālromānu, kas pārtulkots latviski un piedevām reklāmiski izkunkstēts par ļoti labu. Un tu smagi aplauzies, jo ieraugi, cik drausmīgi nabadzīga, tizla un vienmuļa ir zviedru valoda, kurā nav ne sinonīmu, ne idiomu un vispār ir tikai Google translate repertuārs. Kā viņi sazinās tik noplicinātā valodā?! Tur visi runā ar sakostiem zobiem (nevis caur zobiem) kā Grēta, bet tas netraucē policistiem katrā lappusē pa pieci lāgi būt "draudzīgiem", jo zviedru valodā acīmredzot nepastāv vārds "laipns". Neviens tikpat kā nekad neiet, nesteidzas, neskrien, un aizmirsīsim par lavīšanos, tipināšanu, lāčošanu, šļūkšanu un citām novirzēm, jo visi tikai DODAS. Es dodos. Viņš dodas. Man jādodas. Aizdevās. Ne vien katrā lappusē - pat katrā rindkopā tik dodas un dodas. Piedevām bez mērķa - vienkārši dodas."
/ Brice, Piktais sentiments |
|
|
|
[Nov. 18th, 2024|03:21 pm] |
Priecīgus svētkus visiem, kuriem Latvija mīļa. Kopumā es nesaprotu šo laiku. It kā iekšā degtu, ir silti, es daudz ko varu, varētu pat teikt, ka sadzīviski iet kā pa sviestu. Ir liela ticība. Bet kur skaties apkārt tumšs, tumšs, tikai mazas gaismiņas līpinās. Cilvēki apdzisuši vai pārmēru satraukti. Karš, sākumā viens, tad otrs un vēl. Nezinu, tik dārgi šis viss mums beigās izmaksās. Bet tas nekas, būs labi, vienīgās raizes nepazaudēt cilvēcību. Ne pie kādiem apstākļiem.
-----------------------------
Gnomic will, the idea that man has a will that constantly wavers between good and evil, is an idea taught by Saint Maximus the Confessor. It is not very complicated, but it has been incredibly misunderstood either due to ignorance or people overly complicating it. |
|
|
|
[Nov. 11th, 2024|09:04 pm] |
Kāda cibiņa ieraksts par ticības jautājumiem mani pārsteidza. Tāpēc te maza aptaujiņa
Poll #21689
Open to: All, results viewable to: AllVai jums cilvēki bieži jautā, vai jūs ticat Dievam? |
|
|
|
[Nov. 11th, 2024|12:56 am] |
"his zeal made even fire seem cool" |
|
|
|
[Nov. 6th, 2024|12:02 pm] |
Nav tā, ka es biju par Trampu, bet es nepavisam nebiju sajūsmā par Harisu. Tāpēc kopumā esmu apmierināta ar rezultātiem. |
|
|
|
[Nov. 4th, 2024|11:31 am] |
Lasu kā Austrumu un Rietumu baznīca sastrīdējās par hipostāzēm un ūsiju un pārdzīvoju tā it kā pati būtu ar kādu nelabojami sastrīdējusies. Nu, tiešām viņi nevarēja izdomāt kā šito atrisināt, nu. Toreiz, kad Priede par šo mums stāstīja, neko nesapratu. Laimīgā es. Tā iet, ja imperatori apmeklē sapulces. Bet nu labi, es brīnos, ka vispār par kaut jel ko beigās vienojās starp neskaitāmajām gnosis un heresis.
---------------
"Nobody will ever write a history of Europe that will make any sort of sense, until he does justice to the Councils of the Church, those vast and yet subtle collaborations for thrashing out a thousand thoughts to find the true thought of the Church. The great religious Councils of the Church are far more practical and important than the great international treaties which are generally made the pivotal dates of history. For in almost every case the international peace was founded on a compromise; the religious peace was founded on a distinction—the enunciation of a principle which has affected, and still does affect, the general state of mind of thousands of Europeans from admirals to applewomen.”
/ G.K. Chesterton |
|
|
|
[Oct. 22nd, 2024|06:07 pm] |
"Neskumsti, tūlīt jau pavasaris. Tā kāda kundze veikalā mierināja par tumšo laiku sabēdājušos draudzeni." |
|
|
|
[Oct. 19th, 2024|11:31 am] |
Izlasīju Šteinberga rakstu satoros par nebinaritāti. Pēc tā, šķiet, pasaule sadalās divās daļās - tajā kura pieņem binaritāti un tajā, kura nepieņem. Otrs, kas pēc teksta izlasīšanas lika aizdomāties, ka nebinaritāte esot neērta un nedroša un liek zaudēt māju sajūtu. Līdz šim man bija licies, ka cilvēkiem, kuri to izvēlējušies, tā tieši liekas ērta un droša. Ka viņiem liekas šausmīga un ieslogoša gan atrašanās kastītēs, gan noteikumi, gan viennozīmīga interpretācija un tieši tāpēc viņi izvēlas pretējo (vismaz šo esmu dzirdējusi gana bieži). Respektīvi viņiem viss ir tāpat kā man, viņi tiecas pēc labā un skaistā tikai otrādi, kā spogulī. Pēc Š. rakstītā iznāk, ka nebinaritāte tomēr ir nepatīkama, bet vērtīga. Vērtīga ar ko? It kā ar radošumu. Radošumu, kas balstās neparastos salīdzinājumos vai drīzāk pielīdzinājumos. Man radošums nesaistās ar nebinaritāti. Aprakstīt esošo var būt tikpat radošs process kā aprakstīt neesošo. Arī salīdzinājums nav vienkārši nebinārs. Tas ir drīzāk atspulgs, kāda daļēja sakritība, lietu pārklāšanās esenciālā vai formas līmenī. Kad divas lietas piepeši kļūst par pāri, kurš liek pasmaidīt vai noskumt, vai citādi aizskar dvēseli.
--------------------
"nebinaritāte ir nedroša, neērta un prasa piepūli. Mācīties nebalstīties vienkāršos pretstatos man ir svarīgi un interesanti, bet man tas patiesībā izdodas ļoti reti, kaut es spēcīgi jaušu šīs mācīšanās vērtību. Ir bailīgi, pat baiļpilni mēģināt domāt "viņpus", jo pirmais iespaids neizbēgami ir saistīts ar nenoteiktību, stabilā pamata zudumu. Ar nezināmo un nezināšanu. Ar minējumu un taustīšanos. Ar atbildību un aukstu brīvību. Ar siltu māju sajūtas zaudēšanu."
I. Šteinbergs / Nebinaritātes plašums, kā es to redzu, un literatūra |
|
|
|
[Oct. 17th, 2024|11:04 pm] |
Nez, ko zazis tāds kluss palicis?
-------------------
It is this great gap of modern ethics, the absence of vivid pictures of purity and spiritual triumph. The ordinary honest man, whatever vague account he may have given of his feelings, was not either disgusted or even annoyed at the candour of the moderns. What disgusted him was not the presence of a clear realism, but the absence of a clear idealism[...] this leave us face to face with the human consciousness filled vith very definite images of evil, and with no definite image of good.
/ Chesterton, Heretics |
|
|
|
[Oct. 14th, 2024|07:08 pm] |
Šķiet, vēl pirms kāda pusgada ne tikai krievu, bet arī latviešu rindās bija manāms gan satraukums, gan ironija par ielu nosaukumu maiņu un pieminekļu novākšanu. Šobrīd uz priekšu virzās de Tolli, Upīts un Edžus, bet nekādu satraukumu vairs nemanu. Nez, cilvēki noguruši un samierinājušies, vai mans soctīklu burbulis transformējies. Lai gan it kā cenšos sekot līdzi visādi noskaņotiem. |
|
|
|
[Sep. 24th, 2024|05:11 pm] |
Viena no retajām dienām medijos un tīklos, kas aizrauj ar sižeta pavērsieniem. Kā lai pastrādā šādos apstākļos? Šuvajevs paziņo, ka Izraēlu nevar salīdzināt ar Krieviju, Pūpola apvainojas, Selma izstājas no partijas. Pārējie jaunieši nemierīgi. Satori publicēts pabaiss raksts par sterilizāciju ar pievienotu etnisko naratīvu ūdens saduļķošanai (lai tak tie nepilsoņi sterilizējas, vai ne), bet femforumā kāds beidzot neiztur un atklāti pasaka, ka sievietes arī drīkst gribēt bērnus.
Nu, un vēl jau pirms pāris dienām bija tā Saskaņas deputāte, kas teica, ka drīkst šaut raķetes uz Maskavu, jo viņas draudzenei Harkivā sabombardēja dzīvokli.
-----
Angels can fly because they can take themselves lightly. |
|
|
|
[Sep. 17th, 2024|09:58 am] |
Nednogā biju Jēzus maršā un kartupeļu talkā. Par pirmo skaidrs, ka jāiet nākamgad ar, patīkami pavadīts laiks un ironiski sašutušās atsauces soctīklos uzmundrina. Par otro, joprojām sāp muskuļi, toties būs ko ziemā ēst. |
|
|
|
[Sep. 14th, 2024|01:33 pm] |
Laikam kādā vientulīgākā dzīves brīdī, tomēr būs jāpievēršas arī fizikas mierinājumam. Izlases veidā, protams.
"S kvarks jeb dīvainais (strange) kvarks - vieglākais kvarks otrajā ģimenē. S kvarkam piemīt tā saucamā dīvainība un daļiņas, kas to satur, sauc par dīvainajām daļiņām. Pirmā dīvainā daļiņa - kaons - tika atklāta jau 1947. gadā, bet s kvarka eksistence tika teorētiski pamatota 1964. gadā." |
|
|
|
[Sep. 8th, 2024|08:03 pm] |
"The first principle of democracy: the essential things in men are the things they hold in common, not the things they hold seperately. I have never been able to understand where people got the idea that democracy was in some way opposed to tradition. It is obvious that tradition is only democracy extended through time."
/ Chesterton, Ortodoxy |
|
|