Paldies par laba vēlējumiem. Uzskatiet tos par bumerangiem. [entries|archive|friends|userinfo]
aborigens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jul. 10th, 2025|07:33 pm]
Beidzot iegāju BreadWay bakery, kurai regulāri eju garām. Garšīga tā maize, silta, aromātiska, interesantas garšas. Bet nu nepirkšu ikdienā kukulīti pa 6 eur.
LinkLeave a comment

[Jul. 5th, 2025|12:07 pm]
Vakar ar draugiem skatījāmies Inside Out 2. Mums tā multfilma bija par ātru. Sekot līdzi varēja, bet tiešām prasījās lēnāk un likās, ka kaut kas tiek palaists garām. Vai tas nozīmē, ka esam jau par vecu mūsdienu pasaulei un tās ritmam? Ak, vai.
Link5 comments|Leave a comment

[Jun. 29th, 2025|04:29 pm]
Palaidu garām kurā brīdī Mielavs kļuva nacionāli noskaņots.
Link15 comments|Leave a comment

[Jun. 24th, 2025|12:14 am]
[Sajūta |Priecīgs]

"Kur mēs mīļi runājām
Tur zied balti āboliņš

Kur mēs sīvi rājāmies
Tur zemīte pušu plīs"

Lai jums priecīgi
Link1 comment|Leave a comment

[Jun. 23rd, 2025|12:07 pm]
Uz gavēņa laiku biju pārtraukusi dzert kafiju. Pēc tam atsāku. Un tagad ir kaut kāda jocīga nobīde, kafiju no rītiem negribas, pie ēdiena negribas, bet gribas vakarā. Nu neko, dzeru pirms gulētiešanas.
LinkLeave a comment

[Jun. 1st, 2025|12:12 pm]
Izlasīju "Tu dzīvosi mūžīgi, ja kāds mākslinieks tevī iemīlēsies" un uzreiz iedomājos par [info]ctulhu
LinkLeave a comment

[May. 23rd, 2025|12:28 pm]
Alasdērs Makintairs nomiris
Link1 comment|Leave a comment

[May. 22nd, 2025|11:09 am]
Severance izskatās pēc seriāla, kuru es gribētu būt noskatījusies, jo interesants sižets, bet negribu skatīties, jo neuzrunā emocionāli.
Link4 comments|Leave a comment

[May. 21st, 2025|09:30 pm]
Šodien priecīgi atdevu vienu grāmatu un pēc stundas zvanīja kurjers, ka ir pienākusi jaunā. Vakar biju lasījusi par magmas dzīves ciklu un nodomāju, ka šis ir kaut kas līdzīgs. Koks izaug, koksne tiek pārstrādāta grāmatā, grāmata izlasīta, atdota tālāk, nokrīt aiz plaukta un kādā brīdī sadalās sastāvdaļās, saplūst ar zemi, koks izaug.

---------

"Starp mums ir trauksme. Nekas jau vēl nav noticis. Varbūt nekas arī nenotiks. Bet es saprotu, ko mums reiz mācīja svētdienas skolā, sakot, ka trauksme pastāvēja vēl pirms grēkā krišanas. Ādams vispirms bija trauksmains, un tikai tad nāca visas pārējās nelaimes.

/ Nils Sakss, Augstāk
LinkLeave a comment

[May. 20th, 2025|08:41 pm]
[Fonā |The Cardigans - My Favourite Game]

"Specfondos regulāri lasot Theater heute, biju ievērojusi Rišbītera publikācijas. Man ļoti patika gan viņa raksti, gan domāšanas veids un metodiskā pieeja, ko centos arī pati ievērot. Rišbīters uzskatīja, ka rakstot par teātri, jāatzīst - uz skatuves notiekošais arī ir objektīva īstenība, daļa no realitātes. Nevis īstenības spogulis, bet pati realitāte. Atšķirībā no īstenības, kurā dzīvojam, tā ir ātri gaistoša, taču uztverama kā objektīvi eksistējoša. Abstrahējoties no tā, vai tas, kas notiek uz skatuves, tev patīk vai nepatīk un kā tu to interpretē, uz skatuves redzamais pastāv neatkarīgi un notiek ārpus tavas gribas. Tāpēc, pirms sāc paskaidrot, ko tu izrādē saproti un kas tev tur patīk vai nepatīk, ir jānofiksē tas, kas notiek uz skatuves. Tā ir principiāla nostāja, kāda man bija izveidojusies dabiskā ceļā un ko vienmēr esmu uzskatījusi par obligātu, iekams otram cilvēkam sāc stāstīt par savām domām vai, kā to mīl darīt daži kritiķi, par raksta galveno varoni izvirzīt sevi."

/ Freimane, Antigones likums
Link1 comment|Leave a comment

[May. 16th, 2025|12:52 am]
[Sajūta |apcerīgs]

Bijām ar vilibaldi uz izstādi un tur bija iedvesmojošākā slimnīcas reprezentācija, kādu biju redzējusi. Tā it kā slimnīca nebūtu par slimībām un ārstēšanu, bet vienkārši vēl viena vieta, kur piedzīvot dzīvi.
Link11 comments|Leave a comment

[May. 12th, 2025|09:24 pm]
Nejautā otram to, ko tu pats par sevi nevari atbildēt.
LinkLeave a comment

[May. 10th, 2025|09:00 pm]
"I was re-reading Swinburne's bitter but not ignoble poem 'Before a Crucifix', in which he bids Christ, or the ecclesiastical image of Christ, stand out of the way of the onward march of a political idealism represented by United Italy or the French Republic. I was struck by the strange and ironic exactitude with which every taunt he flings at the degradation of the old divine ideal would now fit the degradation of his own human ideal. The time has already come when we can ask his Goddess of Liberty, as represented by the actual Liberals, 'Have you filled full men's starved-out souls; have you brought freedom on the earth?' For every engine in which these old free-thinkers firmly and confidently trusted has itself become an engine of oppression and even of class oppression. Its free parliament has become an oligarchy. Its free press has become a monopoly. If the pure Church has been corrupted in the course of two thousand years, what about the pure Republic that has rotted into a filthy plutocracy in less than a hundred?

O, hidden face of man, whereover
The years have woven a viewless veil,
If thou wert verily man's lover
What did thy love or blood avail?
Thy blood the priests make poison of;
And in gold shekels coin thy love'


Which has most to do with shekels to-day, the priests or the politicians? Can we say in any special sense nowadays that clergymen, as such, make a poison out of the blood of the martyrs? Can we say it in anything like the real sense, in which we do say that yellow journalists make a poison out of the blood of the soldiers?
But I understand how Swinburne felt when confronted by the image of the carven Christ, and, perplexed by the contrast between its claims and its consequences, he said his strange farewell to it, hastily indeed, but not without regret, not even really without respect. I felt the same myself when I looked for the last time on the Statue of Liberty."

/ Chesterton
LinkLeave a comment

[May. 9th, 2025|09:15 pm]
Saruna par to, ka, lūk, psiholoģiski pareizi esot ravēt nevis tā, lai redzētu, cik daudz vēl jāravē, bet otrādi. Tas atver atmiņu vārtus caur kuriem nonākam pie tā, ka Āgenskalnā kādreiz esot atradušies veļas ruļļi no Ulmaņlaikiem, kas izrullējuši palagus superplānus. Un Valmieras desa skaitījusies ekskluzīva.

Izstādes atklāšanā alus bija tik rūgts kā žults un tā dzeršana asociējas ar vemšanu. Kāpēc ko tik nesakarīgu kāds izdomājis ražot.

------------

Progress is Providence without God. That is, it is a theory that everything has always perepetually gone right by accident. It is a sort of atheistic optimism, based on everlasting coincidence far more miraculous than a miracle. If there be no purpose, or if the purpose permits of human free will, then in either case it is almost insanely unlikely that there should be in history a period of steady and uninterrupted progress; or in other words a period in which poor bewildered humanity moves amid a chaos of complications, whithout making a mistake.

/ Chesterton
Link1 comment|Leave a comment

[May. 5th, 2025|12:34 am]
"In a deeper sense the same spirit is behind both riot and respectability. It is the same social force that makes it possible for the respectable to boycott a man and for the riotous to lynch him. I do not object to it being called "the herd instinct", so long as we realise that it is a methaphor and not an explanation."

"Interviewers in the United States perpetually asked me what I thought of American women, and I confessed a distaste for such generalisations. The Americans, who are the most chivalrous people in the world, may perhaps understand me; but I can never help feeling that there is something polygamous about talking of women in the plural at all; something unworthy of any American except a Mormon."

/ Chesterton
Link2 comments|Leave a comment

[Apr. 30th, 2025|10:42 pm]
Those who will not even admit the Capitalist problem deserve to get the Bolshevist solution

I see no use in men who have no solution filling up the gap with sentimentalism.

/Chesterton, What I saw in America
Link3 comments|Leave a comment

[Apr. 26th, 2025|10:49 pm]
Industria laudanda est
LinkLeave a comment

[Apr. 25th, 2025|11:00 pm]
And coloured like the eastern birds
At evening in their rainless skies
LinkLeave a comment

[Apr. 24th, 2025|02:24 pm]
Es teiktu, ka ne tikai 19., bet arī 20. ir garais gadsimts, kas noslēdzās 2022. gadā.
Link2 comments|Leave a comment

[Apr. 20th, 2025|05:14 pm]
"Domāju, ka no čekas par daudz baidījās. Nespēju attaisnot tos, kas bija gatavi sastāstīt nezin ko un parakstīt visu, ko bāza priekšā, lai tikai viņus palaiž vaļā un ģimene necieš. Varēja taču izgrozīties, īpaši, kad vairs nebija Staļina. Cilvēkam ir jāatbild par to, ko viņš dara. Man nav pieņemama tā taisnošanās - jā, es parakstīju to papīru čekai, jo citādi nevarēja, taču neko ziņojis neesmu. Kāpēc citādi nevarēja? Vajadzēja tikai drusku parādīt raksturu. Kad apcietināja Persiju un mani vienā laidā pratināja nekas priecīgs tas nebija, bet es no viņiem nebaidījos. Man arī pabāza tādu papīru, bet es neparakstīju un galu galā man nekas arī par to nebija. Izņemot to, ka nedrīkstēju oficiāli ieņemt vadošus amatus un mani nelaida uz ārzemēm. Vai es tādēļ nomiru? Toties varu nekaunoties raudzīties spogulī!
Tāpēc, ja man apgalvo "es citādi nevarēju", saku - tu vienārši baidījies. Totalitārā valstī vara lielā mērā ir atkarīga no tā, cik ļoti no tās baidās. Cilvēki pat nav jāpiespiež - aiz bailēm paši visu izdarīs. Un to es nevaru cienīt.
Padomju laikā tu nedrīkstēji darīt to, ko gribi, bet neviens nevarēja tā īsti piespiest darīt to, ko negribi. Cilvēks var ļoti daudz ko nedarīt, ja apzinās, ka nedarīšana arī ir tikums. Man padomju laikā vienmēr bija tikai viens princips - es samierinos, ka mana rīcības brīvība ir ierobežota, taču neviens man neatņems brīvību nedarīt to, ko negribu. Un mani ne ar ko nevar iekārdināt. Nekad neesmu rakstījusi to, kam patiešām nebūtu ticējusi, - tāpēc arī ir samērā maz sarakstīts. Man pārmeta - ko tad tu, nevari nodot rakstu? Bet, ja jutu, ka nevaru uzrakstīt godīgi, lai nav jākaunas, nenodevu nemaz. Kritiķa brīvība ir arī brīvība nedrukāt savus tekstus, un to es esmu izmantojusi papilnam. Piemēram, biju uzrakstījusi Cīņai kritisku recenziju par kādu filmu ar pārdomām, kas redakcijai nepatika. Tās viņi izņēma ārā un ielika kaut kādus savus sadomājumus, tādu kā "oficiālo viedokli". Cīņas redators bija Ilmārs Īverts - īsta komunista karikatūra, kurš tāpat kā Jērāns, uzskatīja, ka neesmu "padomju cilvēks" Teicu, ka tādu rakstu publicēt neļaušu: "Es nesaku, ka tas ir muļķīgi, bet tas nav mans teksts. Nedusmojos, bet man ir tiesības ņemt to atpakaļ." Mēģināja mani pierunāt, bet paliku pie sava. Un nepublicēja! Citu reizi gadījās, ka prasīja, kaut ko pārtaisīt, nekritizēt kādu, ko biju kritizējusi. Arī to nedarīju un ņēmu recenziju atpakaļ. Redakcijās manu nostāju respektēja, bet bija autori, kas neprotestēdami laboja savu tekstu un ļāva iekļaut tajā uzspiestas domas. Cilvēki nereti pieņem šīs lietas, būdami pārliecināti, ka ir nebrīvi. Jā, jūs esat nebrīvi tajā ziņā, ka nevarat pateikt, uzrakstīt un izdarīt to, ko gribat. Bet, kad jūs darāt muļķības un cūcības vai rakstāt to, kam paši neticat, - jūs paši to rakstāt. Piespiest uzrakstīt nevar! Tāpēc lai man neiestāsta, ka visi stukači ir nabadziņi, kas neko sliktu nav gribējuši, tikai piespiesti. Šajā ziņā es esmu nežēlīga, un tā es arī esmu dzīvojusi.
No ģimenes man nāk nostāja, ka vissvarīgākais ir cienīt pašam sevi. Mamma vienmēr teica - galvenais, lai ir patīkami skatīties spogulī! Un tas nozīmē ne jau ārējo izskatu, bet iekšējos principus. Esmu pelta par augstprātību, viens otrs kolēģis man pārmetis, ka uzskatu sevi par kaut ko sevišķu, labāku par visiem. Bet es kā vecs bruņinieks vienkārši gribu saglabāt savu godu, jo jēdziens cilvēka gods man joprojām ir nozīmīgs. Tāpat kā mazotnē mājās apgūtais princips "mēs tā nedarām", kas uz mani atstāja spēcīgu iespaidu. Ja uzskatām, ka tā rīkoties ir zemiski vai slikti - mēs tā nedarām. Es bērnībā nevaicāju, kāpēc. Pietika, ja mamma tā pateica. Tāpēc, ka tie mēs man ļoti patika, zināju, ka tie ir labi."

/ Valentīna Freimane, Kā es nekļuvu par stukaču
Link7 comments|Leave a comment

navigation
[ viewing | 20 entries back ]
[ go | earlier/later ]