tas ir absurds ([info]mazeltov) rakstīja,
@ 2012-10-21 21:57:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
No šodienas (?) komentētākā tvnet raksta par to vientuļo bērnu māmiņu man ir tikai viena doma:
- bezmaksas preži vai hormonālās nabadzīgajiem (jo pišanās ir viņu vienīgais hobijs, bet pietrūkst naudas drošības aprīkojumam);
- izglītošana, izglītošana, izglītošana.
Gluži kā Boardwalk Empire, kur Mārgareta uzņēmās izglītot vietējās sievietes, kā sevi pasargāt grūtniecības laikā. Mūsu sievietēm būtu jāmāca jau no bērna kājas, kā sevi pasargāt no visa, galvenokārt no nonākšanas neapskaužamās situācijās.

Dodiet sievietēm izglītību un informāciju, ka nav visām jāiet pa vienu, sabiedrības stereotipu iesistu taku (vai arī to var iet lēnāk). Un mums būs mazāk vientuļo māmiņu un vīriešu sistu un/vai emocionāli pazemotu sieviešu, par kurām jāraksta tvnetos.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]pinjons
2012-10-21 22:36 (saite)
Cik dzirdēts, pie baltajiem cilvēkiem esot bezmaksas prežu opcija.

(Atbildēt uz šo)


[info]traffico
2012-10-21 22:39 (saite)
No otras puses- jo izglītotāka sieviete, jo mazāk viņa domā par pēcnācējiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mazeltov
2012-10-21 22:56 (saite)
Un, pat ja tā ir, vai tas ir kaut kas slikts?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hessin
2012-10-21 23:09 (saite)
aha, tāpēc sievietes labāk turēsim stulbas, citādi vēl cilvēce izmirs :).
Līdz šim gan iedzīvotāju skaits pasaulē strauji aug un nekas slikts nenotiks arī, ja tas sāks samazināties. Var jau runāt lokālā mērogā par Latviju, rietumeiropu, bet šī nebūs ne pirmā, ne pēdējā tauta, kas izmirs.
Un diez vai gudrām sievietēm pēkšņi pazūd atražošanās sindroms, viņas vairāk saprot rīcības sekas un vairāk būtu jārūpējas, lai rīcības sekas nebūtu negatīvas (piem., darba devēju attieksme pret jaunajām māmiņām, bērnu dārza pieejamība utt.), nevis jātur sievietes stulbumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2012-10-22 09:47 (saite)
Nu, un ļoti labi. Pārapdzīvotība ir mūsu planētas nopietnākā problēma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mazeltov
2012-10-22 10:04 (saite)
Tu gribētu bērnu no neizglītotas sievietes?
Izglītotas sievietes domā gan par bērniem un ko tas nozīmē no emocionālā, fiziskā, materiālā viedokļa. Nevis - ai, piedzemdēšu, gan jau mans vīrietis par mums parūpēsies. Vai arī dievs, jo vai tad dieviņš nepalīdzēs? (vai valsts (haha, valsts)).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pzrk
2012-10-21 22:49 (saite)
Piedod, bet šoreiz nepiekrītu. Bērni nedzimst tāpēc, lai kļūtu par statusa apliecinājumu. (Ja arī dzimst, tad - lūdzu, atsauci.)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mazeltov
2012-10-22 16:54 (saite)
Aij, nu tu neesi tajā mērķagrupā, kuram par šīm lietām būtu jāuzzin.
Tev ta nekas, tu jau vairāk esi svēto grupā dēļ sava dzimuma uz visu vientuļo māmiņu fona.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kisswithafist
2012-10-22 10:01 (saite)
tas tomēr ir komplekss pasākums, nevis vieni kontraceptīvi un izglītošana. UK, piemēram, ar visu savu haļavno kontracepciju (totally free, pat hormonālie implanti rokā pat ne-UK residents) joprojām ir augstas tīņu grūtniecības, kas beigās pie šitā paša vien noved.

tā ka neizskatās, ka to var novērst saknē.

un vispār, hotlink uz to rakstu būtu forši, a to neatrodu.

izglītība un informācija visur tur ir. smadzenes, apparently, gan nē. un ir dafiga krīzes centru sievietēm un kas tik vēl ne, tā ka problēma diez vai ir izglītības trūkumā :p

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mazeltov
2012-10-22 10:06 (saite)
Krīzes centri ir seku likvidēšanai nevis cēloņa likvidēšanai.
Cēloņa likvidēšanai palīdzētu skolas - kaut vai jau sākot ar to, ka meitenes un zēni netiktu dalīti divās kastās darbmācībā/mājturībā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kisswithafist
2012-10-22 10:07 (saite)
nu, iespējams, palīdzētu arī tās skolas ik pa laikam nenahrenizēt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mazeltov
2012-10-22 10:12 (saite)
Tā ir cita tēma. Latvija ir drausmīgi stereotipiska. Un tad vēl tagad tā atgriešanās kaut kādos tumšajos viduslaikos ar visu to reliģisko, kam vēl piejauc klāt homeopātiju un Baha ziedus un moš vēl abortus arī jāaizliedz:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kisswithafist
2012-10-22 10:20 (saite)
ir aitas, ir cirpēji - man zināms, ka ir daļa cilvēku, kas vēršas pie reliģijas, tad kad all else fails. es to tīri labi saprotu, lai arī ne sevišķi atbalstu.

nebrīnītos, ja tagad ar tiem abortiem čupa sludinātāju sāktu vāvuļot. man jau nav vēlmes piesekot, kas ir aiz tiem idiotiskajiem reklāmas stendiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2012-10-22 10:31 (saite)
Tā ir patiešām cita tēma. Nahrenizē tās skolas, kurās ir 12 skolēni un matemātikas skolotājam vienā klasē jāmāca divi 13gadnieki, viens 8gadnieks un četri 10gadnieki, kas nekādā ziņā neveicina izglītības kvalitāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kisswithafist
2012-10-22 10:41 (saite)
jā, man ir nelāgs paradums izplest tēmu, ļoti atvainojos.

bet vai ir piemērota alternatīva, kad vienu izglītības avotu aizver ciet?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2012-10-22 10:46 (saite)
Cik zinu, tad parasti šajos gadījumos pašvaldībai jāorganizē bērnu nogādāšana nākamajā tuvākajā skolā, kaimiņu pagastā vai novadā - jānodrošina autobuss utml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]udensroze
2012-10-22 11:01 (saite)
Kas ir tas neveicinošais?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2012-10-22 11:16 (saite)
1) tas, ka skolotājam jāsadala uzmanība starp dažādām mācību vielām, atšķirīgām metodēm un vajadzībām - resp., katrs skolēns saņem informāciju nevis viņam pienākošās 40 minūutes, bet daudz, daudz mazāk.
2) tas, ka nav iespēju sacensties un salīdzināt sevi ar vienaudžiem līdzīgā apmācības līmenī.
Resp., nenotiek nedz privātstunda, nedz normāla klases stunda.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mazeltov
2012-10-22 10:50 (saite)
Jā, es piekrītu krii par to, ka skolas ar ašpadsmit skolēniem nav aršana un tās ir jāklapē ciet un skolēniem jānodrošina autobuss vai kāds cits veids, kā šie var nokļūt uz nākamo tuvāko skolu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krazuu
2012-10-22 11:04 (saite)
Par izglītības korelēšanu un bērniem, iespējams, piekrītu, bet par citām neapskaužamām situācijām (tai skaitā "vīriešu sistu un/vai emocionāli pazemotu sieviešu") gan totāli nepiekrītu (true story).

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mazeltov
2012-10-22 11:13 (saite)
Tu domā, ka jāvaino pašas sievietes, kas tādā situācijā nokļuvušas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krazuu
2012-10-22 11:32 (saite)
Tieši pretēji - jādod palīdzība šīm sievietēm - gan morāla (telefoni, konsultācijas) gan fiziska (brūču apkopšana, plāksteri, ziedes). Jo dažreiz no šādām situācijām nav izejas. Tas, ko citi saka: šķiries, ej projām utt utjp ir absolūta tufte un dažreiz nav iespējams.
Sabiedrībā ir pārāk dziļi iesakņojies standarta uzskats par šo - pārsvarā tiek vainotas sievietes. Un tieši sievietes tiek sauktas par vājām un tizlām, jo itkā ļaujot sev darīt pāri (arī atkārtoti).
Un pats galvenais ir atcerēties, ka tas, ka tu tiec pazemots (morāli vai fiziski) nav nekas apsveicams, tāpēc pašai sievietei ir ļoti jāsaņemas, lai kādam to pastāstītu - reti tiek stāstīts ģimenei vai draugiem, lai nesastaptos ar 'sabiedrības' nosodījumu, bet profesionāla palīdzība bieži vien ir dārga vai grūti atrodama.
Ai, lai nu kā - manuprāt ļoti sāpīgs un aktuāls temats - ja es būtu miljonāre, tad uztaisītu kaut kādu atbalsta centru sievietēm ar šādu 'pieredzi'.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mazeltov
2012-10-22 11:44 (saite)
Atbalsta centri ir ļoti svarīgi, bet vēl ļoti pozitīvu efektu dotu arī tas, ja tiktu atrasts veids, kā likt sievietēm saprast, ka arī viņas pašas varētu par sevi parūpēties, ja vien to gribētu un palīdzētu viņām uz to virzīties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krazuu
2012-10-22 11:57 (saite)
Jā, protams, vispirms jau info.
Bet pirms tam vispār gribēšana - bez vēlmes kļūt labākai, gudrākai, advancētākai utt utjp neko nevar ar varu pasniegt uz zelta paplātes. Un ja nav nekādas vēlmes, tad paliek dzemtētājas-kotlešcepējas statusā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2012-10-22 12:48 (saite)
zinu vienu sievieti. izglītota. nesen piedzemdēja 4. bērniņu. Vīrs ar standarta paketi - sit, strebj aliņus un šļūc pa kreisi un nav nekāds lauķis - strāda par programmētāju. skumjākais ir tas, ka viņas pašapziņu grauj ne tikai tas vecis, bet arī pašas māte, kura arī ir dabūjusi pa ķosi no znotiņa, kad atbrauc ciemā. Nu un lūk tā māte ar saka, ka viņai jācieš un ka pati vainīga, ka vīrs viņu sit un šļūc pa kreisi. pirms vēl nebija pieteicies 4. bērns, viņa pat mēģināja iet pie kaut kādas psiholoģes meklēt palīdzību. detaļās nezinu, bet neizkārpījās. vecis uztaisīja mudīgi ceturto un čau. nu un jā - tur vēl nāca klāt draudi, ja viņa no viņa šķirsies, viņš atņems bērnus viņai. tā ka es pat nezinu, kā tādām nabadzītēm palīdzēt, jo viņām pašapziņas nav vairs vispār un vainas apziņa iedzīta pilnībā no apkārtējiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krazuu
2012-10-22 13:14 (saite)
Šausmas!
Ja zini, kā var palīdzēt (vispār, jebkā), tad atmet ziņu!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2012-10-22 13:39 (saite)
Nezinu, ko tur var darīt. Viņi pie tam ir normāli situēti. Viņai pašai ar ir darbs, kas nozīmē, ka pat ir kaut kāds finansiāls pamats, lai mēģinātu kārpīties. Es tik ar šo piemēru ko gribu teikt - nebūt ne stulbas (neizglītotas pēc vispārpieņemtiem standartiem), nabadzīgas sievietes nonāk tādā situācijā. Nu jau ir tā, ka viņa no malas nearvienu nerunā par šo tēmu. Nevar saprast, kas nobruka pie tās psiholoģes, bet sajūta tāda, ka viņa pēc tam atkrita vēl zemāk kā bija. Ja tik daudz spēka pietika, ka viņa aizvilkās līdz viņai (ja vien nesamelojās, ka iet - pārbaudīt jau nevar). Tā ka tādas situācijas ir ļoti sarežģītas un man pašai nav padoma, kā reāli var līdzēt, kamēr tādi bikšaiņi staigās pa zemes virsu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krazuu
2012-10-22 13:57 (saite)
Totally agree.
Ne ar vienu nerunā varbūt tāpēc, ka tas ir pazemojoši. Tas nav nekāds ordenis ar ko lepoties. Varbūt iepriekš ir saņēmusi kaut kādu nosodījumu un tagad atmetusi jebkādas cerības.
Un jā, vēl jau ir tas psiholoģiskais moments, ka ne vienmēr tas vīrišķis pazemo vai sit - gan jau arī ir pietiekami daudz jaukie momenti vai pietiekami liels finansiālais (vai pajumtes) vai tmldz moments.
Ar profesionālo palīdzību (psihologu, psihoterapeitu, atbalsta grupām utt) arī mēdz būt viltīgi - vai nu ir kontakts (un pilnīga uzticība) vai nav. Šajā gadījumā varbūt nebija, neturpināja iesākto un nesameklēja citu cilvēku. Visādi var būt, var tikai minēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mazeltov
2012-10-22 13:18 (saite)
Palīdzēt varētu sākot ar to, ja sabiedrībai vairāk ar mediju palīdzību (tas gan nekad nenotiks), stāstītu un skaidrotu, kāpēc šīs sievietes nevar izkārpīties viens un divi no šādas situācijas un ka "pati vainīga" viņas nekādi neiedrošinās.
Tāpat, manuprāt, pārāk daudz tiek krauts uz sievietes pleciem un ļoti maz tiek runāts par vīriešu atbildībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2012-10-22 13:49 (saite)
Lūk, lūk! Jo sabiedrība runā, ko darīt ar tādām sievietēm vai kā pareizi ir jārīkojas sievietēm, kuras tiek pazemotas, varmāku atstājot it kā otrā planā. Bet tās jau atkal ir sekas. Cēlonis ir vīrietis, kurš atļaujas pazemot sievieti un es ar no konktrētā gadījuma tik tagad saprotu, ka sieviete tajā psihiskajā stāvoklī objektīvi vairs nepsēj izrauties. It sevišķi, ja viņai ir mazi bērni. Nu nevar. Un teksti "pati vainīga" grūž vēl dziļāk. Viņa jau tāpat jūtas par visu vainīga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2012-10-28 21:13 (saite)
Ne vienmēr problēma ir vecī, kurā ir problēma, as funny as it sounds. Baigi būtiski ir tie pamati, ko tādās sievietēs ir ielikusi ģimene, pirmkārt jau viņu pašu māmiņas, kas rādījušas piemēru ar savām reakcijām uz nebūt ne paraugvečiem. Varbūt būtu vērts vairāk runāt par to, kā šāds "bērnības mantojums" vēlāk ietekmē attiecības sievietes jaunajā ģimenē, viņas partneru izvēli. Jo izrauties patiešām ir ļoti grūti, tur sievietei var līdzēt tikai zināšanas par to, kas notiek, iespēja paraudzīties no malas uz savu situāciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kisswithafist
2012-10-22 15:59 (saite)
never say never.

bet jā, šajā valstī ir pilnīgs pizģec ar morālo palīdzību, vispār jau jebkurai situācijai. nebūtu sevišķs pārspīlējums, ja teiktu, ka pēdējie morālie resursi un pašcieņas druskas nereti tiek iztērētas, lai tiktu līdz tipa palīdzībai. nu, piemēram, ja gribas anonīmi parunāties. it's almost fecking impossible!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?