Pātaru Ansis ([info]kuminjsh) rakstīja,
@ 2013-09-17 16:24:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Brāļameita kā sacīt mūs ar bračku pielika pie sienas ar 7. klases matemātikas uzdevumu. Tb atrisinājām mēs pareizi (atbilde grāmatas beigās), tak ar nepareizu metodi!
5/8 no veselā ir 1 un 1/4. Cik ir veselais?
Un tagad, lūdzu, ne tikai atbildi, bet arī, pa soļiem, ka atrisināt!;)

P.S. Skaidrs ir ne tikai tas, ka es Junioram NEVIENU REIZI neesmu palīdzējusi pildīt matemātikas uzdevumus, un tas, ka mans brālis ar palīdzību bērniem mācībās neaizraujas, bet arī tas, ka mums abiem ar loģisko domāšanu un rēķiniem viss ir OK;D


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]pirx
2013-09-17 16:33 (saite)
Izdalam ar pieci un pareizinam ar astoņi. Rezultātā ir divi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:45 (saite)
Ha! Mēs arī tāpat izdarījām, tb 1,25 dalījām ar 5, bet tur bija jānovienādo tas eeeeee, saucējs vai skaitītājs, tb tas, kurs zem svītras, un tad jāoperē ar to, kas virs svītras!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pirx
2013-09-17 16:53 (saite)
Man liekas, ka galvā rēķinot šādi vienkārši ir ērtāk :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:53 (saite)
Ai, nu skolā bieži vien nekas nav ērtāk un vienkārsāk;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sii
2013-09-17 17:48 (saite)
Nu, nezinu, ja uzdevums jāpilda rakstiski, tad pieraksts 5x/8 = 5/4, novienādojot apakšas, atrisinājumu padara acīmredzamu vienā acumirklī, nekā operācijas ar decimāldaļskaitļiem. Man tā liekas ērtāk. Turklāt konkrētajā piemērā tie cipari ir mazi un parocīgi pārvēršami, bet ja piemērs būtu cits?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]le_minga
2013-09-17 18:07 (saite)
Miks līdz kādai sestajai klasei spītējās un nepierakstīja, risinot uzdevumus, risināšanas ceļu, jo visu rēķināja galvā un uzskatīja par bezjēdzīgu tērēt savu laiku un papīru veltiem pierakstiem :D
Skolotajas sākumā niknojās, pazemināja atzīmes, neticēja, ka viņš galvā rēķina, kamēr samierinājās un saprata, ka cīņa pret viņu ir kā pret vējdzirnavām :D
Kad uzdevumi kļuva sarežģītāki - čalis automātiski sāka pierakstīt to, kas viņam šķita nepieciešams :D

/kaut kad bija reize (kaut kādā 8ā klasē), kad dabūju iet uz skolu skaidroties par ieliktu ļoti sliktu atzīmi, kaut atrisināts bija korekti, jo redz skolotāja bija mācījusi savādāku "ceļu nokļūšanai pie atbildes" :( Miks bija izvēlējies savējo - patiesībā divreiz īsāko, korekti to pierakstījis pat un uzdevumu atrisinājis :)/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]src
2013-09-17 17:17 (saite)
ā, nu reizēm jau nākas darīt ko tādu, kas ir konkrētajā brīdī apgūstamā viela.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vistu_zaglis
2013-09-17 16:36 (saite)
(1.25 / 5) * 8, ko es daru nepareizi?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:47 (saite)
skat atbildi augstāk! Tb 5/8=5/4; 5/8=10/8, vot šitā! Decimāldaļskaitļus izmanto tikai tad, ja novienādot apaksas nekā nav iespējams! Izskatās, ka Tu arī gadus 30 šitos neesi risinājis;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vistu_zaglis
2013-09-17 16:50 (saite)
Vot man viņiem ir pretarguments — nestāstiet, kad man būs ļauts daļskaitļus lietot, un es jums nestāstīšu, kurp jums jāiet.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:51 (saite)
Jā, nu tagad es viņiem arī ko tādu pateiktu, tak 13 gadu vecuma laikam tomēr kautrīgi paklusētu;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sursurs
2013-09-17 17:24 (saite)
em - man domāt te tomēr tā iksiņa pietrūkst 5/8 = 10/8 Nu tāds atrisinājums nevar būt pat visstulbākajā grāmatā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]str
2013-09-17 16:38 (saite)
1 1/4 = 5/8*x

tālāk risina vienādojumu

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:48 (saite)
skat augstāk!;) Izskatās, ka Tu savējai arī diez ko macībās nepalīdzi;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2013-09-17 17:11 (saite)
Starp citu, viss pareizi, tikai puses samainītas vietām un pieraksts datorrakstā neprecīzs. Jo pirmais posms tieši tāds arī ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2013-09-17 16:51 (saite)
5x/8 = 5/4
5x/8 = 10/8
5x =10
x = 10/5

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:52 (saite)
Kāpēc man sķiet, ka Tu papriekš izlasīji komentārus?;P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2013-09-17 16:59 (saite)
Nezinu, nav ne jausmas. Atļaušos gan piezīmēt, ka ir lietas, ko 1.videnē tā iedzen galvā, ka tās tur paliks vēl ilgi pēc tam, kad sen jau savu vārdu būšu aizmirsis:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 17:02 (saite)
Nabaga sazombētie bērni!;P Pārējie mirstīgie, edz, 1 un 1/4 momentā par 1,25 pārtaisa;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2013-09-17 17:06 (saite)
vai darbības ar daļskaitļiem nebija jāapgūst dažus gadus pirms videnes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2013-09-17 17:09 (saite)
Klase 4tā kaut kāda?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]uldy
2013-09-17 16:55 (saite)
njā... izdarīju tieši tā kā skolā prasīts - pat uz lapiņas uzzīmēju. Nofočēt? :)
A ko - metode universāla, strādā arī ja skaitļi nedalās tik viegli kā piemērā - piemēram 3/7 un 4/9.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 16:58 (saite)
Gan jau ka šmaucies!;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2013-09-17 16:58 (saite)
mans domu gājiens.

5/8 no veselā ir 1 un 1/4
tātad
5/8 no veselā ir 5/4
tātad
5/8 no veselā ir 10/8
tātad
1/8 no veselā ir 2/8
tātad
veselais ir 2

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 17:01 (saite)
Viens no diviem - vai nu Tu palīdzi bērniem majasdarbu pildīšanā, vai nu Tu šmaucies!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2013-09-17 17:02 (saite)
es, diemžēl, palīdzu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kuminjsh
2013-09-17 17:04 (saite)
Hehe! /ļauni smej/
Vienīgā mācība, kur es palīdzēju (gan 2/3 gadījumu ar uzcirtienu pa pakausi) bija krievu valoda!;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2013-09-17 17:01 (saite)
hehe...

īsāk
5x/8 = 5/4
sareizinām aukšas ar apukšām pa diagonāli (leģitīma metode)
20x = 40
x=2

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]src
2013-09-17 17:16 (saite)
noskaidrojam cik ir viena astotdaļa - = (1 1/4 ) / 5 = 1/4
pēc tam noskaidrojam cik ir veselais - 8*1/4 = 2

(Atbildēt uz šo)


[info]zvirbuleens
2013-09-17 17:21 (saite)
Es nezinu, vai tas tagad tā uzdevumos ir pieņemts, bet vārds "veselais" mani samulsināja, jo veselais tak vienmēr ir 1, nevis kaut kas cits...
Bet galā tiku
(5/8)*x=5/4
un tā tālāk, sanāca 2

(Atbildēt uz šo)


[info]krii
2013-09-17 19:17 (saite)
Es arī nepalīdzu nevienam bērnam (jo esmu Cibas dēmoniskākā bērnu nīdēja, kā visi labi zina):), bet rēķināju kā parastos daļskaitļus, nevis decimāldaļskaitļus. Laikam tāpēc, ka man skolas laikā darbības ar daļām dikti patika - nu, visas tās īsināšanas ar strīpošanām, kopsaucēju meklēšanas. Kaifs, kādu decimāldaļskaitļi nekad nesniedz.:)

(Atbildēt uz šo)


[info]8
2013-09-17 19:45 (saite)
kautkur runa gaaja ja ir operacijas ar daljskaitljiem, tad labak neparrekjinat decimalajos, jo veidojas neprecizitates, iespejams, ka bernam uzdevums ir operacijas ar daljskaitljiem sobrid viela, tas ka mes zinam visu matematiku, nenozime, ka berni zin, tapec tur japielagojas vielai apgustamajai

(Atbildēt uz šo)


[info]pepija
2013-09-18 12:03 (saite)
5/8*x = 5/4
x= 5/4:5/8 = 5*8/4*5 (īsinām) = 8/4 = 2

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?