bet kāpēc ar viņiem? kas rīkoja šīs tikšanās? un kam tur vajadzēja būt?
es īsti netveru lauku, tāpēc esmu ziņkārīga
riboca rīkoja un pieaicināja sev draudzīgās institūcijas. Es nezinu precīzu vizītes mērķi, bet netika pieaicināta neviena no galerijām, kas te darbojas ilgstoši un profesionāli (piemēram, Alma, 427), kā arī vienīgā institūcija, kas nodarbojas ar padomju mantojuma pētniecību (LLMC). Nemāku precīzi iezīmēt paralēles ar kino, jo netveru lauku, bet tas būtu kas līdzīgs situācijai, kad jautājumos par Latvijas kino vēsturi tiekas ar interneta blogeriem, nevis profesionāļiem (es zinu, ka šāds pretstatījums nav 100% korekts un tam var būt situatīvi izņēmumi)
nu, korektākais salīdzinājums, liekas, būtu uz diskusiju par Latvijas kino nākotni un reprezentāciju aicināt Ēķi, nevis Lailu Pakalniņu, dokumentālā kino pārstāvjus un jebkuru citu, kurš taisa autorkino, ja pareizi saprotu situāciju.
ai, nogurdinoši. bet mākslas sfēru praktiski neviens neuzrauga, ja?
jā, kaut kā tā!
Šis gan bija privāts networkinga pasākums, nevis oficiāls pasākums, tāpēc grūti par to uzraudzību saprast...
Nesaprotu Tavu naidu pret riboku, tas tomēr ir viens no labākajiem pēdējā laika notikumiem lv mākslā.
lielākajiem - jā, labākajiem - nē. Konjunktūras formālisms par excellence. Saistīto publisko aktivitāšu programma izklausās ok, bet tā arī viena no nedaudzajām daļām, ko lika kopā vietējie.
Man, piemēram, vienmēr ir ļoti nepaticis laikmetīgā mākslas centra monopols un beidzot ir kaut kas, kad atsvaidzina vidi un nav zuzāns.
nu jau, nu jau, diez vai laikmetīgās mākslas centrs ir šobrīd aktīvākais spēlētājs, pat pasākumu kvantitātes ziņā īsti nesanāk
Kurš tad? Patiešām no sirds interesē, jo visu laukumu netveru vēl vairāk šobrīd, kad no darbiem galvu paceļu tikai poliklīnikā vai bērnu rotaļu laukumā.
laikmetīgajam mākslas centram varbūt ir monopols uz 20.gs.2.puses "kritiskās teorijas" apgabalu. Kimam ir sava teritorija, (komerc)galeriju sfērai - savējā; muzeji šādi un tādi; personīgās studijas šādas un tādas; atsevišķiem powerkuratoriem (Kalniņai, Šteimanei) - savs loks; neformāļi un pagrīdnieki arī kuļās pa saviem punktiem, tāpat kā kolekcionāri un viņu galmi. Pa ārzemēm klejojošie elementi, kas ar vienu kāju te, ar vienu - citur vispār.. Lokālā ekosistēma ir gana daudzveidīga un Ribocas pirmais izlaidums ir kultūrkoloniālisma paraugstunda. Domāju, nākamās biennāles būs labākas (labas), bet šai ir kontekstuālas āža kājas. Darbi savukārt normāli - kā jau teicu: ērts un patīkams formālisms.
+++
Es arī ceru, ka nākamajā biennālē mācīsies no kļūdām
ko nozīmē - nesaprotu? šajā postā vien ir diezgan uzskatāms iemesls manai "nepatikai". Arī savā rakstā esmu diezgan izsmeļoši aprakstījusi, kāpēc šāda liekulīga fastfood māksla man nešķiet laba prakse un signalizē par mākslas pārvēršanos precē. Pat distancējoties no visiem šiem ekonomiskajiem un politiskajiem kontekstiem, pati māksla samērā viduvēja, tāds uz plašām masām un vienkāršu domāšanu orientēts oldskūls
Bet kur ir kaut kas labāks? Vai institūcija jebkāda to vispār var piedāvāt?
ir daudz foršu lietu arī Latvijas institūciju veidotajās izstādēs, piemēram, tā pati Rīgas Fotogrāfijas biennāles centrālā izstāde šogad RMT bija ļoti inovatīvā līmenī, un ne tikai priekš Latvijas vidējā aritmētiskā. Tas pats kim? piedāvā ļoti interesantas lietas (var patikt, var nepatikt), tūlīt būs Baltijas triennāle ar daudz interesantāku skatījumu uz reģiona faktūru nekā RIBOCAI. Brīnišķīgas izstādes 427, Lowā, Micēlijā. Protams, bez miljonu PR ir grūtāk tikt pamanītam un novērtētam, bet šādu iestāžu loma tieši paredz veidot neatkarīgu atelpu no meinstrīma.
nevis vienkārši grūtāk, bet daudz, daudz grūtāk.
patiesībā, ziņas par ribocu līdz manam žurnālam atnāca tieši caur cibu.
par citām izstādēm pat te neviens nav pamanāmi diskutējis. un te tas nemaksā neko.
Ahā, nav vismaz nekas ļoti palaists garām. Labus produktus enivej nevar izkonkurēt ar dārgu reklāmu.
Nāksies vien visiem līdzās pastāvēt. Es kā apmeklētājs esmu priecīgs par daudzveidību un Alise Careva arī iepatikās. Būtu vairāk galeristu ar biznesa domāšanu būtu vēl interesantāk.
es jau neesmu par to, lai viduvēja māksla nepastāvētu un nebūtu pieejama. Mans darbs ir reflektēt pa visām šīm kategorijām, nevis diriģēt no augšas "kam jāpastāv". Biznesa domāšana gan šobrīd pārstāv regresīvāko mākslas segmentu, nezinu, kas tur var būt interesants šī vārda vispārpieņemtajā nozīmē.
Tas jau vispār ļoti triki tā vienam pašam sludināt, tas mums tāds viduvējs, bet tas gan ir izcili.
Man tā uzreiz vispār nekas izcils nenāk prātā.
Bet uz Carevu lieku lielas cerības, ja vien viņa nav tikai smuks vāciņš.
es nesludinu, laikmetīgā māksla ir mans darbs - nav izslēgts, ka cilvēki, kas apmeklē vienu izstādi nedēļā un domā par mākslu aptuveni 10 stundas mēnesī, tāpat ir trāpīgi savos spriedumos nekā profesionālis, kas par to domā un analizē 24/7. Tomēr pateikt, kas ir viduvējs līmenis, cilvēkam ar intensīvu izstāžu un projektu vērtēšanu, kā arī pagātnes mākslas pētījumiem, nav nekas sarežģīts.
Šo atļaušos apšaubīt.
Man Tavs raksts atstāja ksenofobisku iespaidu un kaut kā bija grūti atrast tieši mākslas kritiku.
Citādi suņi rej karavāna iet tālāk.
paldies, nenormāli augstu vērtēju tāda cilvēka vērtējumu par savu darbību, kurš, kā pats izsakās, "no darbiem galvu paceļu tikai poliklīnikā vai bērnu rotaļu laukumā". Pofig zināšanas un konteksts. Būtu vismaz vēl kādu manu rakstu izlasījusi, kur ne mazāk kritiski tiek aplūkota vietējo institūciju darbība un kuru es vērtēju pēc tieši tādiem pašiem kritērijiem.
Wow! Novērtēju šo izcilās analīzes paraugu un izdaru secinājumus.
jā, tā acīmredzami ir Tava stiprā puse, visu gaišu
Kruta, ka pacēli autortiesību jautājumu!
Jo, ja pasākums, kas ir biznesa proj. (Apmeklētāji piķo lai redzētu kaut tas) tad nolažot ar autoru atlīdzībām ir vairāk kā fuj. pat ja tikai nejauša laža.
Man tavs raksts nešķita īgns. :*
Nu normāli - atveda atrādīt savus draugus un draudzenītes haha. No pozitīvās puses - RIBOCA esamība Rīgā tieši vai netieši atved arī citus interesentus, kas tomēr nepaslinko aiziet mazliet nostāk no biennāles taciņām.
cerams, ka tiešām aizgāja un ka nākamreiz būs mazāk fensī šmensī narcisma
Nāk nāk, gan visādi cienījami un ar tituliem apkarināti, gan "parastie" kultūrtūristi