Nepabeigtā dienasgrāmata


14. Novembris 2007

(bez virsraksta) @ 16:56

par tām baisajām brokastīm, dēļ kurām Diena gandrīz nosita Zatleru tikai par to, ka viņš gandrīz piekrita piedalīties:

"Lūgšanu brokastis atklāja virspriesteris Aleksandrs Nagla, aicinot visus vienoties lūgšanā "Mūsu Tēvs debesīs". Lūgšanu brokastu koptēma bija Sv.Franciska lūgšana, ar kuras autoru un pašu lūgšanu iepazīstināja Romas katoļu baznīcas kardināls Jānis Pujats.

Lūgšanu brokastu laikā tika lūgts par mieru Latvijā, mūsu karavīriem miera misijās. Lūgšanu vadīja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) ģenerālis Juris Vectirāns, bet par piedzīvoto Afganistānā un Irākā kopā ar latviešu karavīriem dalījās NBS virskapelāns Elmārs Pļaviņš un žurnālists Sandijs Semjonovs.

Īpaši tika aizlūgts par Latvijas valsts vadītājiem. Saeimas deputāts Artis Pabriks nolasīja vairākas rakstu vietas no Bībeles, kas parāda Dieva mīlestību un varu pār tautām, armijām, ķēniņiem.

Par valsts vadītājiem aizlūdza eksprezidents Guntis Ulmanis, "lai varētu pacelt acis uz Dievu, kas var dot un dot spēku nest to atbildību, kas vadītājiem uzticēta".

Tāpat Lūgšanu brokastīs viesus uzrunāja misijas "Pakāpieni" vadītājs Viljams Šulcs, stāstot un ar fotogrāfijām ilustrējot daudzu ģimeņu sadzīves apstākļus, kas dzīvo grūtībās, kā arī tās pārmaiņas, kuras var nest palīdzība šīm ģimenēm.

Aizlūgšanu par cilvēkiem un organizācijām, kas strādā ar ģimenēm un bērniem trūkumā, vadīja Latvijas Sarkanā Krusta prezidents Olafs Brūvers.

Turpinājumā runas un lūgšanas bija par kultūras cilvēkiem - māksliniekiem, rakstniekiem, aktieriem. Lūgšanu brokastu dalībniekus uzrunāja dzejnieks Jānis Rokpelnis. Aizlūgšanu par radošo sfēru pārstāvjiem vadīja žurnālists Aidis Tomsons.

Noslēgumā, par pamatu ņemot Sv.Franciska lūgšanu, kopīgo aizlūgšanu vadīja Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags. Pēc kopīgi nodziedātās valsts himnas svētības vārdus sacīja Latvijas Baptistu draudžu savienības bīskaps Pēteris Sproģis.

Pasākumu vadīja Jānis Paukštello."

(c) Leta
 

Comments

 
From:[info]blondulla
Date: 14. Novembris 2007 - 16:54
(Link)
vakara, nee, brokastu nagla - Aleksandrs Nagla!
[User Picture Icon]
From:[info]elina
Date: 14. Novembris 2007 - 16:55
(Link)
kaut kāda sekta, es tev pasaceišu.
[User Picture Icon]
From:[info]dekaels
Date: 14. Novembris 2007 - 16:59
(Link)
ai, kā es to gribētu redzēt!...
[User Picture Icon]
From:[info]wowow
Date: 14. Novembris 2007 - 17:13
(Link)
Kautkāds cirks gatavais
[User Picture Icon]
From:[info]dominika
Date: 14. Novembris 2007 - 17:30
(Link)
punkts uz i ir Jānis Paukštello
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Novembris 2007 - 23:07
(Link)
nenopietns cilvēks
From:[info]slikts
Date: 14. Novembris 2007 - 17:40
(Link)
Un, kad jūs Dievu lūdzat, nedarait tā kā liekuļi, jo tie mēdz sinagogās un ielu stūros stāvēdami Dievu lūgt, lai ļaudīm rādītos. Patiesi Es jums saku: tiem jau ir sava alga. Bet, kad tu Dievu lūdz, tad ej savā kambarī, aizslēdz savas durvis un pielūdz savu Tēvu slepenībā; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, atmaksās to tev. (Mat. 6:5-6)
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 14. Novembris 2007 - 22:34
(Link)
nopietni?
From:[info]slikts
Date: 14. Novembris 2007 - 22:59
(Link)
nesaprotu jautājumu
From:[info]formica
Date: 14. Novembris 2007 - 18:18

tika lūgts par mūsu karavīriem miera misijās

(Link)
[User Picture Icon]
From:[info]barvins
Date: 14. Novembris 2007 - 18:46
(Link)
Šie kaut ko dabūja ar', vai atkal visa diedelēšana par velti?
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 14. Novembris 2007 - 19:08
(Link)
Jānis Paukštello, kurš nobrauca dzērumā cilvēku un izvairījās no soda. Nē tas nenozīmē, ka viņš nevarētu kķūt ticīgs. Varbūt pat tieši tādēļ tāds ir kļuvis. Bet " pasākumu vadīja" vairāk izklausās par x Ls/stundā.
Kā man rieb visi šitie liekuļi. Ulmanis aizlūdza, ko neteiksi!
[User Picture Icon]
From:[info]bez4pieci
Date: 14. Novembris 2007 - 19:57
(Link)
MURGS. vēl lasi un īpaši pārsteigumi nav, visi tie paši lopiņi, kas vienmēr. a to, ka "pasākumu" un "vadīja" jānis paukštello(!?) - tas nu ga n ir par traku
From:[info]tiesibsargs
Date: 14. Novembris 2007 - 20:13
(Link)
tiešām gandrīz nosita? būšu palaidis kaut ko garām. jeb varbūt latvijas radio arī sita, ko, a?
From:[info]alison
Date: 14. Novembris 2007 - 22:56
(Link)
man jau šķiet, ka bija pārspīlēti tā ķērkt uz zatleru par to, ka viņš gatavojas šajā pasākumā piedalīties, pēc šitā izlasīšanas vispār šķiet, ka nebija iemesla.
neizklausās, ka ljedjajevs būtu baigi kaut ko bīstamu šajā pasākumā savārījis.
zatlers palaida garām ēdienu par brīvu:D
From:[info]tiesibsargs
Date: 14. Novembris 2007 - 23:10
(Link)
zatlers ir valsts prezidents, IBIO. nu nav viņam jāpiedalās šitādā sanākšanā. viņam ir īpaša reprezentatīva funkcija, kāda pārejiem dienasgramatas ieboldotajiem purniem NAV. tāda lūk elementāra atšķirība...
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Novembris 2007 - 23:17
(Link)
da nu, tad jau viņam nebūtu jāpiedalās arī Alūksnes bebraudzētāju sapulcē vai NATO samitā

un kāda būtiska atšķirība ir starp lūgšanu brokastīm un ekumēnisko dievkalpojumu Doma baznīcā 18. novembrī?
From:[info]tiesibsargs
Date: 14. Novembris 2007 - 23:34
(Link)
1. tas ir 18. novembris - tātad valsts svētku pasākums.

2. tad varbūt prezidentam jāiet hare krišna uzziņģēt, ja tik uzlūdz?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Novembris 2007 - 23:41
(Link)
es personīgi viņu labprātāk redzētu pie krišnaītiem nevis lūgšanu brokastīs, taču brokastis tomēr ir ekumēnisks pasākums, kuru rīko Latvijas tradicionālās konfesijas (juridisks termins)

p.s. un ja Ļedjajevs būtu rīkojis launagu 18. novembrī, tad tas arī būt valsts svētku pasākums?
From:[info]tiesibsargs
Date: 14. Novembris 2007 - 23:55
(Link)
tu te saputrojies, ļeģajevs neko nerīko šajā gadījumā. latvijas tradicionālās konfesijas rīko daudz ko, prezidentam jafiltrē, kur piedalīties.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Novembris 2007 - 23:58
(Link)
Dienai šīs brokastis nepatika, jo iniciatīva nāk no Pirmās partijas ar Ļedjajeva piedalīšanos
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:00
(Link)
bet ļeģajevs nav organizators.

labi, tās jau detaļas.

bet tavuprāt viņam obligāti vajadzēja piedalīyies? kāpec? tāpēc ka tur bija tevis ieboldotie personāži?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:06
(Link)
es nesaku, ka obligāti, un es nesaku, ka vajadzēja

es tikai neredzu, kas šajā pasākumā tāds ekskluzīvs, ka viņam tur "nevajadzētu" piedalīties

un kā valsti reprezentējošam simbolam viņam tikpat rūpīgi jāvērtē, kur atteikties no uzaicinājuma, jo atteikšanās ir tāda pati pozicionēšanās kā piedalīšanās

Dienu šajā gadījumā uztrauca kompānija (un tas ir saprotami, būt ar Ļedjajevu vai par Pujātu pie viena galda ir diezgan nepatīkami, esmu to pieredzējis), taču manis citētais saraksts rāda, ka tur bija visādi, arī Dienas cienīti cilvēki
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:15
(Link)
jā bet šiem citiem cilvēkiem nav tāda izvērtēšanas atbildība. nuvei...
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:18
(Link)
ārlietu ministram, bruņoto spēku komandierim un vadošajam politiskajam žurnālistam no sabiedriskās raidorganizācijas nav tāda atbildība?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:23
(Link)
pabriks nav ārlietu ministrs.

deputātam jāatskaitās savu vēlētāju priekšā. es viņu vēlējis neesmu.

bruņoto spēku komandierim - konkrēti nepateikšu, bet viņš jebkurā gadījumā nereprezentē visu valsti.

žurnālistam - no darba brīvajā laika ir brīv darīt dajebko. jāievēro darba līguma nosacījumi + žurnālistu ētikas kodekss/i. un tur, dārgais draugs, par piedalīšanos reliģiskās ceremonijās nekāda aizlieguma nav.
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:16
(Link)
un kāpēc tu visu laiku "diena diena diena". it kā visiem citiem viss tas pasākums liktos ok. es neesmu "diena", un vienalga uzskatu, ka šajā pasākumā prezidentam nebija jāpiedalās. paldies dievam, viņš to arī nedarīja.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:19
(Link)
un kā ar Aglonas svētkiem?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:24
(Link)
ko tad ar tiem? tie tā kā varētu būt valstiskas nozīmes pasākums, ne?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:28
(Link)
labi, tur valsts ir parakstījusi konkordāta līgumu, kurā apņemas uzskatīt Aglonas svētkus par valstiskas nozīmes pasākumu, bet tu to nezināji, varu saderēt

un dievturu līgošana Zilajā kalnā? vai valsts prezidents (kā vvf to darīja) drīkst piedalīties tādā reliģiskā rituālā?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 08:10
(Link)
kāds šai diskusijai sakars ar faktiem, kurus nezinu? atlikt lūdzu šos lētos trikus...

nu nav likumdošanā norādīts konkrēti, kurus reliģiskos/kultūras pasākumus prszidents drīkst vai nedrīkst apmeklēt. tas tieši pārkāptu principu, ka baznīca atdalīta no valsts. tas ir jāizvērtē katrā gadījumā atsevišķi!
From:[info]tiesibsargs
Date: 14. Novembris 2007 - 23:39
(Link)
ne nu par NATO tu gan salīdzinaji, mēs tak tā kā būtu dalībvalsts...
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Novembris 2007 - 23:42
(Link)
kamon, jebkurš melnsvārcis tev pateiks, ka mēs esam kristīga valsts
From:[info]alison
Date: 14. Novembris 2007 - 23:43
(Link)
neesam gan. valsts ir atdaliita no bazniicas
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 14. Novembris 2007 - 23:50
(Link)
bet pievienota NATO?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:02
(Link)
jā. tikai nedaudz citādākā nozīmē. valsts atdalīta no baznīcas - juridiski, satversmē. pievienota nato - iestājusies šajā organizācijā.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:10
(Link)
vai tu vari pāris teikumos juridiski paskaidrot, ko šajā gadījumā nozīmē tas, ka baznīca ir atdalīta no valsts?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:18
(Link)
to, ka baznīcai nedrīkst būt ietekme uz valsts varu. baznīcai savukārt ir brīvība darīt savas lietas, un valsts viņus nedrīkst vienkārši tāpatās represēt.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:21
(Link)
kāds tam sakars ar lūgšanu brokastīm?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:25
(Link)
ūja ūja. ļeģajevs ķipa nelūdzās par zaglera ievēlēšanu?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:29
(Link)
nedrīkstēja?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:30
(Link)
tas pat beigtam sunim skaidrs, ka ļeģajevs mēģina ietekmēt politiku. kas vēl te jāskaidro?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:32
(Link)
un laikraksts Diena nemēģina ietekmēt politiku? vai tad Latvijā prese nav atdalīta no valsts?
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 07:22
(Link)
masu mediji ir ceturtā vara, draugs. tas ir viņu PIENĀKUMS to darīt.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 07:43
(Link)
ceturtā vara ir metaforisks izteiciens. daudzi to aizmirst
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 07:46
(Link)
un pat ja ceturtā, valstī ir varas dalīšanas princips - valdība nedrīkst ietekmēt tiesu varu un likumdevēju. arī presei kā "ceturtai varai" ir sava "varas sfēra" - analīze, kritika, informācijas aprite. nevis mēģināšana ietekmēt valdības lēmumus vai to, kā izlemj rīkoties Zatlers
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 13:56
(Link)
analīzē un kritikā ietilpst arī izvērtējumi un ieteikumi, ko un kā darīt. konkrēti. zviedrijā masu mediji - un es runāju par respektablām avīzēm un sabiedrisko tv un radio - to regulāri dara. tā nav ietekmēšana - tādā nozīmē, ka ietekmē savu interešu labā. elementāra atšķirība manuprāt.

nu nav masu medijiem jābūt kā tādam mazam sunītim kurš tikai mazliet pavaukšķ un viss. ir rūpīgi jāanalizē notiekošie procesi un jāspēj sniegt arī vērtējumus un ieteikumus, kas jādara.
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:01
(Link)
viņu vārdiem šajā kontekstā ir nulles vērtība.
From:[info]alison
Date: 14. Novembris 2007 - 23:43
(Link)
hmm, a ja, piemeeram, vinjam ljoti, ljoti ljoti, ljoti gribeetos aiziet vienalga, vai pie hareem krishnjaam vai piemeeram uz shaadaam brokastiim vai piemeeram un hrenzin kaadu veel pasaakumu, tad vinsh to nedriiksteetu dariit, jo ir prezidents?
From:[info]tiesibsargs
Date: 14. Novembris 2007 - 23:58
(Link)
viņa iešana vai neiešana katrā konkrētajā gadījumā būtu ļoti atšķirīga no manas vai tavas piedalīšanās. viņš pārstāv valsti. tas ir nopietns izvertējums.

par to ir runa.

aizlieguma nav. tāpat kā nav konkrēta likuma kas aizliedz prezidentam spļaudīties preses konferences laikā stokholmā. bet darīt to laikam tomēr nevajadzētu...
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 00:01
(Link)
nu gan salīdzināji - lūgšanu ar spļaudīšanos
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:04
(Link)
es domāju dažas lūgšanas ar spļaudīšanos var ļoti labi salīdzināt... piemēram ļeģajeva...
From:[info]alison
Date: 15. Novembris 2007 - 00:13
(Link)
tomēr es nesaprotu, kas šajā pasākumā bija tik briesmīgs, ka par to bija tā jasatraucas. nu aizietu, nekas jau tāds nenotiktu, sliktākajā gadījumā ļēģājevs šim nedaudz uzspļautu:D
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:19
(Link)
arguments iz tās pašas sērijas kas kalvītim par loskutovu - a kas, knab tak turpinās darboties arī bez loskutova.

atlikt!

šis ir PRINCIPIĀLS jautājums. te nav jābūt kaut kādām konkrētām sekām.

From:[info]alison
Date: 15. Novembris 2007 - 00:24
(Link)
nedomāju, ka ir loģiski salīdzināt kalvīša cūcības ar uzaicinājumu uz tām brokastīm.
man šķiet, ka šajā gadījumā, tas "principiālums" ir biš ne pa tēmu un pārspīlēti
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 00:26
(Link)
kur ir ne pa tēmu, u kur pārspīlēti? konkrēti!
From:[info]alison
Date: 15. Novembris 2007 - 00:33
(Link)
uzpūsta pasākuma bīstamība. ak, jel, zatlers aizvilksies uz šo pasākumu, reprezentēs tur valsti, nu viss, ar tiesu un taisnīgumu un vispār šo valsti viss būs pakaļā(kaut gan jau ir), un nedo, dievs, vēl, pateiks kaut vārdiņu. viņš taču ir tik ļoti reprezentatīva un svarīga, un publiska persona, ka latvija nokaltīs, ja viņš kaut ko tādu izdarīs, jo, aizejot viņš pavisam noteikti demonstrēs, ka nu noteikti valsts nav atdalīta no baznīcas vai arī ļaunais demagogs ļeģajevs viņam cieši ieskatīsies acīs un pataisīs par jaunās paaudzes dalībnieku un tad mēs visi iesim kopā pret praidu un maksāsim 10ās tiesas ļeģajeva maciņā
ak jel
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 07:21
(Link)
nē. tu nesaprati. tas ir tāpat kā tiesnesim nav jāsatiekas ar advokātu, kas piedalās viņa izskatītā lietā. ne jau tāpēc, ka tur obligati kaut kas slikts notiks. bet principiāli. lai novērstu jebkādu iespēju vai pat aizdomas par iespēju, ka notiek ietekmēšana.

nu nav jābūt konkrētām briesmām, vienkārši ir lietas, ko nevajag darīt. un punkts. principiāli. nejauc to ar konkrētu reālu briesmu novēršanu.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 07:43
(Link)
tad jau zatleram pirmām kārtām nevajadzētu ik nedēļu tikties ar kalvīti

un uz Doma laukumu viņš aizgāja nepārdomāti - tur taču viņu gandrīz jau ietekmēja atlaist Saeimu!
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 13:48
(Link)
atkal tu putrojies. kāpēc gan valsts prezidentam nesatikties ar valsts premjeru????

a tautu prezidentam tā kā vajadzētu uzklausīt, suverēnā vara šeit tak pieder mums, ne tā?

nesaprotu, vai tu tiešām uzskati, ka prezidentam vajadzēja apmeklēt no jeņķiem pārņemtas tradīcijas pasākumu ar vietējo sektantu-vājprāšu piedalīšanos? tāpēc, ka tur figurē kaut kādi sabiedrībā pazīstami vārdi? un kāds tam sakars ar tikšanos ar premjeru vai milzīgu tautas sapulci, m?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 15. Novembris 2007 - 13:50
(Link)
neko es neuzskatu, tikai trinu mēli
From:[info]tiesibsargs
Date: 15. Novembris 2007 - 13:57
(Link)
humanoīds nevar neko neuzskatīt. ja viņš nav miris, protams. jebšu tev ph par to, ko, kā un kā vārdā dara prezidents?

Nepabeigtā dienasgrāmata