ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2022-07-13 15:59:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Arestovičs
Citāts:

//С началом Просвещения этот баланс нарушился. Отмена Бога в обществе и ставка на науку и разум постепенно вытеснили мораль с мировой политики.//

Man šķiet, ka viņš kļūdās. Dievu un tml drazas politikā mēģina ievilkt kāreiz Krievija. Tāpat kā ISIS un citi tādi.Savukārt Rietumi turpina [vismaz pārsvarā] likt uz saprātu un zinātni. Pēdējais ļoti konkrēti : M-142 HIMARS GMLRS vs smerč/ uragan.

Morāle ārpus saprāta - tas ir tas ko dara Ukrainas pretinieks.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2022-07-13 16:11 (saite)
Jā, viņš ir neuzticams. Es saprotu, ka viņš saka to, ko ukraiņi šobrīd grib dzirdēt, lai uzturētu cīņas sparu šajā grūtajā laikā. Bet daudzas lietas, ko viņš saka, ir ļoti apšaubāmas. Es tā pārāk nepieklājīgi jau viņu raksturoju, un tā varbūt nevajadzēja teikt, lai neradītu kašķi. Bet es viņam neuzticos.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-13 16:14 (saite)
Cīņas sparu uzturēt ir pareizi, bet jocīgi ir cildināt to pret ko patiesībā ir cīņa. Okej es pieņemu ka tas ir sanācis nejauši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-13 18:32 (saite)
Arestovičam patīk eksotērika, tas nav nekas jauns.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-13 22:43 (saite)
ā nu skaidrs. Tieši eksotērika nevis ezotērika?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 07:41 (saite)
protams. par ezotēriku neviens sevi cienošs ezotēriķis nerunā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]3koma14vs007
2022-07-13 22:53 (saite)
Būtu labi, ja Tu pietiekoši izsmeļoši argumentētu:
1) kāpēc Arestovičs ir neuzticams;
2) kurus Ukrainas kara un plašākā nozīmē globālās politikas komentētājus (pirmkārt no Ukrainas un Krievijas) Tu uzskati par uzticamiem un uz kāda pamata?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 07:44 (saite)
jo Arestovičš atļaujās propagandēt savas valsts labā.
tu to prasi cilvēkam, kurš stāsta, ka zaļie ir vainīgi pie kara Ukrainā. tas tā starpcitu.

ļoti ceru, ka nekļūdos. ja kļūdos, gan jau ekstranžēro atnāks un mani palabos, un es atzīšu, ka kļūdījos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2022-07-15 09:44 (saite)
Es jau redzu, ka tu atbildi manā vietā, kā mans sekretārs. Paldies!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 09:49 (saite)
uz veselībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-15 11:33 (saite)
/kurš stāsta, ka zaļie ir vainīgi pie kara Ukrainā. /

Zaļie sadirsa Vācijas konkrēti un Eiropas vispār enerģētikas politiku => padarīja Eiropu vairāk atkarīgu no Krievijas, tas veicināja Krievijas agresivitāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 11:54 (saite)
protams drīkst tā sev stāstīt, bet atļaušos atgādināt, ka Merkele nebija zaļajos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 11:58 (saite)
Merkele bija CDU, kristīgie demokrāti, bet viņas laikā zaļo partijai bundestāgā arī bija ietekme

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:00 (saite)
un tā bija zaļo ietekme, kas sēdās uz krievijas gāzes adatas? neizklausās diez ko zaļas idejas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:00 (saite)
Zaļo ideja bija apturēt AES.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:03 (saite)
un būvēt vēja un saules parkus, jā.

gāze kur pazuda no vienādojuma?
pirms kara cik % no enerģijas vācijā nāca no gāzes un cik no aes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:05 (saite)
Nekur nepazuda.

Zaļo ideja: apturēt AES, būvēt sau;les un vēja parkus.

Realitāte: Ar saules un vēja parkiem nepietiek.

Bet AES ir apturētas.

Kas atliek?

Atliek pirkt no krievijas gāzi un kurināt.

Vot arī viss vienādojums :D

Vai zaļie bija krievijas aģenti vai vienkārši stulbi es nezinu, iespējami abi varianti + to kombinācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-15 11:59 (saite)
Bet nu tikai fakti - vācija apturēja AES, vācija importēja krievijas degvielu, Šrēders bija gazprom valdē, zaļie aktīvi lobēja AES apturēšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:05 (saite)
tagad procentos, citadi dikti emocionāls skats. cik MW no aes, cik no gāzes, cik no atjaunojamajiem parkiem, kas aug kā sēnes pēc lietus?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:07 (saite)
Ciparus gan jau sameklēsi, bet kā mēs redzam bez gāzes Vācijai tagad klājas plāni, sākas ierobežojumi. Sākas ogļu dedzināšana. Kāpēc? Tāpēc ka apturēja AES.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:09 (saite)
protams, protams. nevis yolo darījumu veikšana ar neuzticamu partneri un alternatīvu nemeklēšana, bet zaļie. lol, atvainojos, bet nau vērc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:12 (saite)
Vēlreiz fakti: Zaļie bija pret AES. Ar vēja un saules parkiem nepietiek. Nākas a) kurināt ogles b) meklēt kompromisus ar krieviju. Kompromisi ar krieviju nozīmē vairāk krievijas agresijas Ukrainā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:12 (saite)
ļoti uz emocijām balstīts viedoklis, lepojos!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:13 (saite)
Ņem par labu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:15 (saite)
paldies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:12 (saite)
Tātad jā zaļie. Ne vienīgie bet tajā skaitā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:15 (saite)
jā, vējš un saule arī tai skaitā, bet ne vienīgie.
saprotu, ka zaļie dikti nepatīk un gribās vainot tos pie visām nelaimēm. bet varbūt nevajag tāpēc izreiz tik emocionāli operēt ar informāciju. ir cipari. (;

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:16 (saite)
Ja tev ir kādi cipari kas ir pretrunā ar manu secinājumu esi welcomēts viņus norādīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-15 12:18 (saite)
P.S. Ja ar vēja un saules parkiem pietiktu tad kāpēc

a) ogļu TEC atjaunošana
b) kompromisi ar krieviju par degvielu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 12:25 (saite)
acīredzot to parku ir nedaudz par maz.
acīmredzot par maz resursu tiek virzīts jaunu efektīgāku tipa zaļo tehnoloģiju attīstīšanai. bet izskatās, ka tieši zaļās tehnoloģijas ir absolūtā topčikā. sagaidu drīzu globālu uzlabojumu atjaunojamo resursu ražošanā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 16:30 (saite)
Vienkāršāk. Vēja un saules parki ir labs papildinājums bet nevar aizvietot atomenerģētiku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 16:33 (saite)
here we go again. bezceris kaut kāds.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 16:36 (saite)
Fakti ir spītīga lieta, ar lozungiem par to kas ir ``topčikā`` viņi nepazudīs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 16:45 (saite)
piekrītu, fakti un skaitļi ir spītīgi, spītīgāki par tevi. žēl, ka tev tik ļoti tie nepatīk un ir pretrunā ar tavu uzstādījumu.
par kādiem lozungiem tu runā? par tiem faktiem, ka atjaunojamo enerģiju sfēra attīstās mērkaķa tempos?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 16:49 (saite)
T jau neesi devis nekādus faktus kas pamatotu tavu pozīciju. Tava diagramma arī to nepamato, tā tikai parāda ka tiek būvēts daudz apšaubāmas efektivitātes saules un vēja parku. Tur ja pamanīji ir projektētā jauda gigavatstundās, tas ko tu acīmredzot palaidi garām ir tas ka projektētā un reālā jauda ir 2 lielas razņicas.

Tu vari kaut visu vāciju noklāt ar saules paneļiem un ierakstīt miljonu GWh projekta jaudas bet ja būs apmācies tu sēdēsi bez elektrības. Ar AES nē, reaktors strādā neatkarīgi no vides apstākļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 16:54 (saite)
nujā, viņi visi, atšķirībā no tevis, tik tupi, ka nesaprot ko dara, tāpēc turpina attīstīt atjaunojamo enerģiju tehnoloģijas. tūlīt mums vispār nebūs elektrības, jo apturēs pēdējos AES.
tu, laikam, nezini, ka paneļi strādā arī, kad ir apmācies. un saules paneļi galīgi nav vienīgais.

tu vari kaut kā pamatot savus vārdus? pagaidām es dzirdu tikai mantru - AESAESAESAES

es vismaz iemetu diagramu, kas uzrāda, ka vācija iegūst lavas tiesu enerģijas no atjaunojamiem resursiem. saprotu, ka jebko ko tev uzrādīs tu pamanīsies izlasīt kā tev gribēsies. saprotu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 16:59 (saite)
Nu jā un vācijā izteikti nepietiek elektrības. Un saules paneļi kaut ko dod arī izkliedētā gaisā, bet mazāk. Un vēl ir tāda sīka nianse - saules paneļi ir pusvadītāji, viņi gaismā dod elektrību bet arī degradējas, pēc laika jāmaina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-15 19:28 (saite)
Kalifornijas piemērs arī labi ataino realitāti zem stingra kursa uz "zaļajām" enerģijām. Zazis ir breinvašots lohs. Nav vērts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-07-15 13:20 (saite)
Jā, šo vienošanos veica Vācijas "zaļā koalīcija". Ta pat, kas ļoti norūpejusies par klimata armagedonu, tapēc taisa visam kam lielākus nodokļus un grib aizliegt parastiem cilvēkiem auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 16:40 (saite)
Nu jā cik viņi par ko ir norūpējušies rāda attieksme pret AES. Par kukuļiem no putina viņi norūpējušes, ja nav tieši aģenti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2022-07-13 16:26 (saite)
Ukrainā taču ir vesela autokefāliska ortodokšu hierarhija — ja jau cienītajam tik ļoti nepatīk saprāts un zinātne, lai taču mēģina šūpot vīraku un bučot relikvijas dronu un raķešu vietā. Es nevēlu ukraiņiem sliktu, bet man ir aizdomas, ka ar dievpalīgu varētu nepietikt, lai atgaiņātu krievus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-13 16:29 (saite)
Nav īpaši konsistenti kritizēt to domāšanas un uzskatu sistēmu kas noveda pie tiem kaujas līdzekļiem kurus tagad pašiem izmisīgi vajag.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-07-13 16:34 (saite)
Tāpat arī "про вечное: добро, свет, цивилизацию и экспансию" — jā, tas viss tiešām ir konstantas vērtības, bet bez saprāta un zinātnes nebūs arī civilizācijas un pārējā nosauktā, kas ir bijis spēkā visos laikos, atbilstoši to laiku izpratnes un iespēju līmenim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-07-13 16:37 (saite)
"Savukārt Rietumi turpina [vismaz pārsvarā] likt uz saprātu un zinātni."

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-07-13 16:40 (saite)
Nu, ārpus aktīvistu klubiem un kompromitētajiem humanitāro jomu departamentiem joprojām turpina notikt gan saprāts, gan zinātne. Tam vajag atgriezt bijušo statusu un prestižu, bet tas jau ir nedaudz cits jautājums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-13 17:17 (saite)
Jā, ir disidenti un "konspirācijteoristi", kas vēl ar vien cenšas nodarboties ar zinātni, kaut arī spiesti aiziet daļējā pagrīdē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-13 16:44 (saite)
Ja viņi beigs to darīt, tad te būs ķīna

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-07-13 16:46 (saite)
Sliktākais (vismaz visiem pārējiem; pieņemu, ka ne pašiem ķīniešiem) ir tas, ka Ķīnā zinātne nav izzudusi, tā tikai ir Partijas eksplicīts rīks. Pie saprāta un zinātnes izzušanas neiestājas Ķīna, iestājas gals.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-13 16:49 (saite)
Nu par to jau arī ir runa, ja šeit tas pazudīs, tad šejienes kultūru izspiedīs tas kurā tas būs palicis, ja pazudīs visur, nu tad gals

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-07-13 17:20 (saite)
Ķīnā, neraugoties uz totalitāro iekārtu, akadēmiskās aprindas nedominē pseidozinātnes un ideoloģiski/politiski angažēti šarlatāni. Viņi ir morloki, bet pragmatiski morloki, atšķirībā no Rietumu elojiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2022-07-13 18:19 (saite)
Varbūt tu neieposteji visu kontekstu, bet vismaz no šī citāta neredzu jēgu celt breku. Viena no lietām, ko var labu pateikt par ticību, ir tas, ka tā liek uzsvaru uz morāli.

Neapšaubāmi ir iespējama morāle bez ticības, taču tieši ticība dod, lai arī nepamatotu, bet ļoti noderīgu fundamentu, kas ticīgajiem var palīdzēt būt morāliem.

Apstāklis, ka vismaz kristīgā ticība Eiropā uz 20gs sākumu bija zaudējusi lielu daļu savas sākotnējās neiecietības un asiņainuma, man izskatās pēc viena no iemesliem, kāpēc 20gs lielās totalitārikās iekārtas nebija kristīgi reliģiozas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-13 22:42 (saite)
Tur jau tā lieta. Morāle kas balstās uz ticību nevis uz saprātu ir slikta un bīstama morāle. Klasiskais piemērs: augsti morālisks inkvizitors kurš glābj grēcinieka dvēseli kā jau nu viņš prot. Interesantā fīča ir tajā ka viņš tiešām ir augsti morālisks un domā ka dara labu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-13 23:30 (saite)
Morāle pastāv TIKAI kultūrās, ka balstās ticībā augstākajam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-13 23:32 (saite)
Galīgi nepamatots apgalvojums. Reaļitātē balstīta morāle nav nekas neiespējams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-13 23:47 (saite)
Pilnīgi pamatots apgalvojums, jo balstās kā reiz realitātē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-14 00:19 (saite)
Tas ir ja iedomājas ka pārdabiski spēki ir realitāte, bet tas tā nav :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-14 01:03 (saite)
Nav svarīgi vai priekš tevis ir vai nav. Realitāte = vēsture. Nav nevienas kultūras, kurā vispārējā morāle nebalstītos augstākā (par cilvēku) autoritātē. Kas ir tikai loģiski, jo ja cilvēks ir "pats sev Dievs", tad morāle katram sava aka tādas nepastāv.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-14 01:24 (saite)
Tā ``augstākā autoritāte`` var būt lieta ko cilvēki ir savā starpā sarunājuši, t.i. tam pasākumam jābūt reālam. Jo citādi vispārēja morāle nesanāk. Nu tipa viens saka man morāles autoritāte ir dievs, otrs saka - a kas man tavs dievs? Nav kopīgas morāles pamata.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-14 08:32 (saite)
Pieredze rāda, ka "sarunāt" izdodas tikai tad, kad šādai autoritātei bez šaubu ēnas tic. Kad kaut ko paši sarunā, tad labākajā gadījumā izveidojas daudz sīku bandu katra ar savu iekšējo uzvedības kodu, bet ne universālu izpratni par labo un ļauno veselā kultūrā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-14 12:44 (saite)
Bez šaubu ēnas dajebkam ticēt nozīmē kritiskas domāšanas trūkumu, vismaz kādā vienā sektorā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-14 13:46 (saite)
Kritiskā domāšana var tikt lietots paralēli citām lietām, bet morālei tā neder. Tai jābūt aksiomātiskai un neapstrīdamai, lai gan karalis gan zemnieks būtu pakļauti vieniem un tiem pašiem likumiem.
Pašreizējie Rietumi labi parāda ko nozīmē uz visa spšaubīšanu balstītā naratīvā. Nācijas deģenerējas gan morāli gan fiziski un pasaule pamazām pārveidojas anarhotirānijā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-14 13:48 (saite)
//Pašreizējie Rietumi labi parāda ko nozīmē uz visa apšaubīšanu balstītā naratīvā.//

Pašreizējo rietumu problēma (wokisms, zaļisms un viss šis) vispār ir tieši pretēja rakstura problēma, atkal tiek mēģinātas izvilkt kaut kādas ticības patiesības kurām tad mēģina pieskaņot faktus un ja nepieskaņojas tad ignorēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-14 16:39 (saite)
Tā ir ticība, ka visu drīkst apšaubīt. Wokisms ir dabisks turpinājums visām liberālajām kultūras reformām un kritikai kopš apgaismības laikiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-14 22:39 (saite)
Nu vispār viņi par wokisma patiesību apšaubīšanu cepas un domā ka tās nedrīkst apšaubīt, kas viņus dara līdzīgus klasiskajām reliģijām un tādām ideoloģijām kā staļinisms , maoisms/ hunveibini etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-14 22:55 (saite)
Nepadara līdzīgus ne mazākā mērā, ja neskaita, ka liberālisms/relatīvisms tik tiešām ir reliģija. Moloha un Bāla pielūgsme arī ir reliģija, taču ar diametrāli pretējām vērtībām kristietībai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 00:09 (saite)
Nu jā tu pats saprati līdzību. Jebkas kas satur ``ticības patiesības`` ir saknē totalitārs. Un nē, tur nav atšķirības - molohs, bāls, jahve, allahs - tās visas ir apmēram vienādi konstruētas dievības.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-15 00:11 (saite)
Es nupat kā tev pateicu, ka nav, dunduk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 00:14 (saite)
Tu kļūdies. Jā šie tēli konsolidē sabiedrību. Staļinisms un wokisms arī konslidē. Vai mums vajag konsolidāciju kas dod nedomājošus pūļus? Nē nevajag. Vajag meklēt citus veidus kā izveidot strādājošu sabiedrību, šitas ir strupceļš.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-15 10:12 (saite)
Tieši šobrīd 'sekulārie' Rietumi, pateicoties vakuumam, kuru atstāj kristietība, ir pilna ar deģenerātu sektām un nedomājošu pūli, kas ar katru gadu kļūst ar vien nedomājošāks. Paskaties gan uz wokismu gan kovidhistēriju gan citiem [current_thing] events. Mēs esam ļoti tuvu Padomju Savienībai Redux.
Kristīgā civilizācija bija intelektuālākā civilizācija cilvēces vēsturē ar skaidri formulētām un strādājošām morāles normām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 10:45 (saite)
Nu, raganu histērija/ kulaku histērija/ woke histērija. Secinājums: Kristīgā, sovoka, woke morāles ir līdzīgas, visām kopīgā vaina kāreiz ir tā, ka tajās ir ``kaut kas augstāks``, vienā gadījumā dievs, pārējos - citas greizas idejas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-07-15 11:33 (saite)
Raganu histērija bija pretēji baznīcas doktrīnai un to pamatā veica oportūniski civilie, mobi.
Kristīga kultūra radīja krutāko civilizāciju pasaulē. Sovoki un wokes to visu tikai censas iznīcināt, neko neliekot vietā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-07-15 11:35 (saite)
/Raganu histērija bija pretēji baznīcas doktrīnai /

Kā nu kuras baznīcas. RKB - jā salīdzinoši bieži bija pret to, protestanti gan nē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-15 11:38 (saite)
/Kristīga kultūra radīja krutāko civilizāciju pasaulē./

Krutākā civilizācija radās vietās kur dominēja kristietība. Cik pateicoties tai cik neskatoties uz to - atvērts jautājums. Kristietība tur dominēja vismaz 1500 gadu, civilizācija manāmi ieskrējās tikai pēdējos 3-4 gadsimtos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-15 11:45 (saite)
Bet jautājums par konsolidējošo ideju ir interesants, dieva ideja tiešām tā strādā, tāpat kā nacionālistiskās idejas bet tām visām ir labi zināmie trūkumi. vajag kaut ko labāku, man ir daži kandidāti bet tauta var piedāvāt vēl.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-07-14 00:21 (saite)
P.S. Ja nu briesmīgi gribas tur tipa domāt par kautko augstāku tad kaut kas augstāks ir mēs paši nākotnē, ļoti vienkārši. Nevajag izdomāt nekādus ķinķēziņus, vajag vienkārši turpināties un attīstīties un būs tipa kaut kas arvien augstāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2022-07-15 07:46 (saite)
hahahaha. kak raz ateistiem ar morāli parasti viss ir kārtībā, jo nav mistiska papucīša debesīs, kurš attaisnos dažādu amorālu rīcību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 07:47 (saite)
kā arī ateistiem šī dzīve jādzīvo max kvalitatīvi, jo nav nekādas pēcnāves, kur viss tiks piedots, atliek tik nožēlot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-07-15 10:13 (saite)
Aha, labi redzam kāda ir ateistu morāle. Mistisku papucīšu vietā ir tikai relatīvisms un niezošs pimpis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2022-07-15 10:22 (saite)
kur jūs ticīgie to redzat?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?