ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2019-10-08 14:57:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
ja pasēž un padomā
Tātad kā izskatās šeit vairākkārt aprunātās planētas atmosfēras sastāva izmaiņu problēmas risinājums:

Es te pamatā runāju tikai par jau esošām tehnoloģijām tāpēc ne par perspektīvo kodolsintēzi un kosmiskajām saules elektrostacijām.

1) Zemes un ūdens transports - elektriskais. Akumulatori un elektromotori + elektriskais dzelzceļš. Jūras transports lielu kuģu gadījumā - atomdzinēji. Paliek gaisa transports, bet tas dod relatīvi mazu ieguldījumu + perspektīva ir hidrazīns vai ūdeņradis kādā kompaktā formā - metālu hidrīdi, elektrolīze.
2) Elektrostacijas - AES, brīderi.
3) Organizatoriskie/ juridiskie pasākumi - ierobežot mārketingu.

Ar šito pa lielam vajadzētu pietikt.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]modus
2019-10-09 14:47 (saite)
Nē, ja vajag risināt klimata izmaiņu problēmu, tad noderīgs arī institucionalizēts atbalsts vegānismam, jo vegāniski produkti ir saistīti ar daudz mazāku piesārņojumu un, pateicoties institucionalizētam atbalstam, mazināsies nevegānisku produktu patēriņš.

Jāatzīmē gan, ka vegānisms kā ētiskā nostāja ir uzskats, ka mums vajadzētu respektēt ne tikai cilvēkus, bet arī citu sugu dzīvniekus, kuriem ir apziņa, un no tā izrietošs dzīves veids. Vai piekrīti vegānisma idejas pirmajai daļai, kas paredz, ka mums absolūti nevajadzētu nekādā veidā atbalstīt cilvēku mērķtiecīgu izmantošanu un slaktēšanu bez nepieciešamības novērst šo cilvēku radītu kaitējumu un bez nepieciešamības izdzīvošanai?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 15:26 (saite)
1. Ja runā par ekoloģiju vispār, t.i. par biosf;eru tad tai vairāk kaitē kāreiz parastā 2D augu lauksaimniecība, vienalha vai mēs tos patērējam pa taisno vai caur lopiem. Te jāsāk ar automātiskām hidroponiskām augu fabrikām, nu un tad tajās var ražot gan cilvēku gan lopu pārtiku.
2. Jā es piekrītu idejai ka saprātīgas smadzenes ir vērtība, saprātīgas smadzenes nevajag iznīcināt.
3. Es neuzskatu t.s. dzīvnieku tiesības par pietiekami būtiskām lai cilvēki mainītu savus paradumus, ja iespējams dzīvniekus izmantot minimizējot to ciešanas, t.i. ievērojot labturību. Pretējā gadījumā mums sanāk keiss, kad deratizācija ir genocīds, jo žurkas un peles ir pietiekami augstu organizēti zīdītāji, pēc uzvedības sarežģītības salīdzināmi ar pārtikas dzīvniekiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 15:42 (saite)
1. Tas, ka 2D augu produkti saistīti ar mazāku kaitējumu kā 3D augu produkti, neatceļ to, ka augu produkti vispārīgi ir saistīti ar daudz mazāku kaitējumu kā dzīvnieku produkti. Nemaini, lūdzu, tēmu!

2. Vai piekrīti, ka "nevajag iznīcināt" un fermās ekspluatēt arī tos cilvēkus, kuriem nav "saprātīgas smadzenes" lielākā mērā kā, piemēram, cūkām?

3. Tava redukcija uz absurdu satur kļūdu. Deratizācija vismaz dažos gadījumos var būt nepieciešama, lai novērstu žurku radītu kaitējumu. Mēs piekrītam, ka līdzīgos apstākļos, kad mums ir nepieciešams kaitēt cilvēkiem, lai novērstu kaitējumu ko viņi rada, ir pieļaujami kaitēt cilvēkiem, un ir aplama doma, ka vegānisms paredz augstāku standartu rīcībā pret dzīvniekiem, nekā mēs akceptējam attiecībā pret cilvēkiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 15:49 (saite)
1. Jā tā ir, bet augu produkti nav pietiekama pārtika. Nu tas ir es zinu ka tehniski var sastādīt veģetāras diētas kur būs visas nepieciešamās pārtikas vielas, bet tad tik pat labi es varu ēst soilentu. Praksē es ēdu to kas man garšo un netaisos to mainīt.
2. šeit es nesapratu konceptu. Kas tie par cilvēkiem kuriem ``nav saprātīgas smadzenes``? Cerebrāli slimnieki? Nu tos mēs neiznīcinam tāpēc, ka mek;ējam iespējas izārstēt, būtu diezgan stulbi tipa atrast līdzekli pret doto smadzeņu kaiti un konstatēt ka vakar pacientu eitanazējām.
3. Nu lūk un tā kā dzīvnieki ir tikai sentienti bet nav pilnīgi sapienti, tad attieksme pret dzīvniekiem ir vienkāršāka nekā attieksme pret cilvēkiem. Izņēmums ir vaļveidīgie un lielie primāti kur ir iespējama sapience, to medības es arī neatbalstu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 16:55 (saite)
1. "augu produkti nav pietiekama pārtika" ir antizinātnisks apgalvojums. To pierāda peer reviewed avoti, e.g., https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864

2. Piemēram, zīdaiņi, jā, arī cerebrāli slimnieki, kuri nav potenciāli lielākā mērā padarāmi par saprātīgiem kā, piemēram, cūkas u.c. Tad vēlreiz - vai piekrīti, ka kaitēt šādiem cilvēkiem līdzīgā veidā kā tiek kaitēts lopkopības dzīvniekiem absolūti nav pieļaujami?

3. Neredzu tavai atbildei sakaru ar manis rakstīto. Es norādu, ka tavs mēģinājums reducēt vegānismu uz absurdu "ja vegānisms, tad nekādos apstākļos nav pieļaujama deratizācija" ir kļūdains.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 17:00 (saite)
1. Es jau atzīmēju ka tehniski no augu produktiem var sastādīt pietiekamu racionu bet pardon es negribu ēst cietuma balandu.
2. Tikai tad ja ir potenciāla iespēja izārstēt/ izaudzēt tos līdz saprātīgām būtnēm. Arī tad ja tāda iespēja vēl nav atrasta bet tiek meklēta.
3. Nu tātad gaļas ēšana arī ir pieļaujama, tāpat kā ir pieļaujams vegānisms, katrs dara kā grib.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 17:24 (saite)
1. Pirmkārt, jau zemāk noskaidrojām, ka garša pati par sevi ir slikts arguments, otrkārt, neticu, ka nekas no, piemēram, šeit https://www.dabasstacija.lv/atdzesetie/galas-kulinarijas-alternativas pieejamā tev negaršo.

2. Tātad tos cilvēkus, kurus izaudzēt līdz saprātīgām būtnēm nav lielākas cerības, kā izaudzēt cūkas līdz saprātīgām būtnēm, var sistemātiski izmantot un slaktēt. Nu, tas acīmredzami ir absurds, ko tikai pilnīgi psihopāti var akceptēt.

3. Nē, no vegānisma nekas absurds neizriet, taču no tavas nostājas gan izriet absurds, tāpēc tava nostāja nav akceptējama.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 17:27 (saite)
1. a)Garša ir pietiekams arguments indivīda pārtikas izvēlei. b) Nē, negaršo.
2. Nav tādas situācijas ``nav cerību``, tiek mēģināts viss iespējamais.
3. Nekāds absurds no manas nostājas neizriet. Un pret akktīvu vegānisma uzspiešanu es noteikti kategoriski protestēšu visos man iespējamajos veidos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 17:43 (saite)
1. Ja garša ir pietiekams arguments, tad ir pieļaujami slaktēt cilvēkus apēšanai tiem, kam tie garšo. Taču nav tiesa, ka ir pieļaujami slaktēt cilvēkus apēšanai tiem, kam tie garšo, tātad nav tiesa, ka garša ir pietiekams arguments.

2. Neesmu teicis, ka ir tāda situācija, kad nav cerība. Es saku, ka ir gan hipotētiskas, gan reālas situācijas, kad cerību cilvēku padarītu par saprātīgu nav lielāku kā cūkas padarīt par saprātīgu. Taču ir absurda tēze, ka šajās situācijas ir pieļaujami ekspluatēt un slaktēt šādus cilvēkus, taču šī tēze nepieciešami izriet no uzskatiem, ko tu esi paudis.

3. Skat. punktu 2.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(Nodzēsts puksts)

[info]modus
2019-10-09 17:47 (saite)
Tad kas ir relevantā atšķirība starp cilvēkiem un dzīvniekiem? Atšķirība "iespēja padarīt par saprātīgu", kā noskaidrojām, ved pie absurda.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 17:50 (saite)
Kā noskaidrojām, neved. Sk. zemāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 18:20 (saite)
Atbildēju zemāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2019-10-09 17:52 (saite)
Nē, tu apgalvoji, ka tā noved pie absurda, kas nav tas pats. Also, atšķirība ir tajā, ka cilvēki - tie esam mēs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 18:14 (saite)
Arī atšķirībā "mēs esam cilvēki" ved pie absurda. Ja, tehnoloģiski iejaucoties, mēs izmanītu kāda cilvēka genotipu tādā mērā, ka vairs tas nebūtu piederīgs pie homo sapiens sugas, taču joprojām būtu psiholoģiski tāds pats, tikpat saprātīgs un joprojām būtu tā pati persona, tad tādā gadījumā šai saprātīgajai būtnei vairāk nebūtu pienākuma neslaktēt cilvēkus, savukārt cilvēkiem nebūtu pienākuma neslaktēt šo saprātīgo būtni.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 18:16 (saite)
Tāpēc jau atslēgas vārds ir ``saprāts`` nevis ``cilvēks``. Saprātīgi mašīnintelekti vai citplanētieši būtu tādā pašā statusā kā mēs. Bojāti mēs ir tādā pašā statusā kā mēs jo tad ir uzdevums salabot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

(nav temata) - [info]mindbound, 2019-10-09 18:17:10
(nav temata) - [info]modus, 2019-10-09 18:33:21

[info]mindbound
2019-10-09 17:48 (saite)
1. Cilvēkus - nē.
2. Arī tagad permanenti veģetatīvie pacienti var un mēdz tikt izmantoti par orgānu donoriem un tas ir normāls, pragmatisks risinājums problēmai bez citiem risinājumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 18:15 (saite)
Permanenti veģetatīvi pacienti ir zaudējuši apziņu. Es nesaku, ka dzīvniekus, kuriem nav apziņas, nav pieļaujami izmantot. Jautājums ir par tiem cilvēkiem, kam ir apziņa, bet kuri nav uzskatāmi par saprātīgiem lielāk mērā kā normāli attīstījušās cūkas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 18:17 (saite)
Tādi ir slimnieki jeb pacienti, izturamies kā pret pacientiem tas ir a) ārstējam b) turpinām izpēti lai atklātu kā ārstēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2019-10-09 17:50 (saite)
1. cilvēkus nedrīkst izmantot pārtikai un teiksim ādas jaku izgatavošanai jo tā mēs iznīcinātu saprātīgu būtni.
2, 3: es vēlos garantiju lai tad ja es nonāku situācijā ``dārzenis`` mani mēģina izārstēt nevis nokauj. Bet es nevaru nonākt situācijā ``esmu cūka``

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 18:16 (saite)
1. Tā nav atbilde uz manu argumentu, kāpēc garša nav pietiekams arguments. Mans arguments ir loģiski pareizs. Vai tu nepiekrīti kādai no argumenta premisām? Ja tā, tad kurai un kāpēc?
2. Ja psiholoģiskā kontinuitāte ir personas identitātes kritērijs, tad tu vari nonākt situācijā "esmu cūka". Pieņemsim, ka rastos tehnoloģija, kas ļautu pārstādīt tavas smadzenes cūkas ķermenī, kas ļautu saglabāt psiholoģisko kontinuitāti. Vai tādā situācijā būtu OK tevi ievietot fermā un pēc tam noslaktēt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-09 18:19 (saite)
1. Ja runa ir par nesaprātīgām sistēmām, tad no tām var iegūt pārtiku. Viens no būtiskajiem kritērijiem pārtikai ir garša.
2. Tad tas būtu cilvēks cūkas ķermenī nevis cūka.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]modus
2019-10-09 18:32 (saite)
1. OK, tātad tu atzīsti, ka garša nav pietiekams arguments. Tavuprāt, garša + ēdamās lietas nesaprātīgums ir pietiekams arguments. Taču, kā esmu argumentējis, tāds kritērijs ved pie absurda.

2. Nē, tas nebūtu cilvēks. Es vārdu "cilvēks" saprotu būtni, kurai ir noteikta veida genotips, taču hipotētiskajai cūkai nebūtu šāda genotipa. Iespējams, tu saproti kaut ko citu. Ja tā, tad, lūdzu, paskaidro, ko tu saproti ar vārdu "cilvēks"?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(nav temata) - [info]ctulhu, 2019-10-09 18:35:24
(nav temata) - [info]modus, 2019-10-09 18:59:48
(nav temata) - [info]ctulhu, 2019-10-09 22:38:22
(nav temata) - [info]modus, 2019-10-10 00:12:10
(nav temata) - [info]mindbound, 2019-10-09 18:36:49
(nav temata) - [info]modus, 2019-10-09 19:04:01
(nav temata) - [info]mindbound, 2019-10-09 19:09:00
(nav temata) - [info]modus, 2019-10-10 00:10:21
(nav temata) - [info]mindbound, 2019-10-10 00:17:19

[info]ctulhu
2019-10-09 15:55 (saite)
Piebilde - ja kādam ir individuāla ētiska pozīcija neēst dzīvniekus, tad es to nekādā veidā nenosodu, es tikai tam nepievienojos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2019-10-09 15:32 (saite)
Nu tas ir - man šķiet, ka ētiskā robeža ir apmēram tur ka nevajag dzīvnieku ciešanas izmantot izklaidei, t.i. es esmu pret dzīvieku cirku, vēršu cīņām, lopu kaušanu ``halal`` veidā un tml izdarībām, nerunājot par dzīvnieku mocīšanu vispār. Pārtikai izmantot var, eksperimentos izmantot var, ja paralēli notiek alternatīvu meklēšana, kā jau minētais in vitro meat.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?