ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2018-03-24 12:36:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Tradicionālās vērtības un zinātniski tehniskais progress - efekti no viena un no otra

ļoti uzskatāmi

http://jauns.lv/raksts/sievietem/274973-margarita-kuras-skaudrais-stasts-sokeja-visu-krieviju-tikusi-pie-protezes-rokai-ko-vinai-nocirta-virs


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]snauts
2018-03-24 14:37 (saite)
Kāds sakars roku nociršanai ar tradicionālajām vērtībām?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 14:55 (saite)
Elementāri Vatson - patriarhālisms. Vecis sievu audzināja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:02 (saite)
Patriarhaalisms ir TEEVA/viira/maskuliinaa autoritaate. Kas Aizsargaa(!) sieviets un beernus, nodroshina labveeliigu vidi. Shaads gadijums ir idiotisma/sadisma/neadekvaata agresijas izpausme un nekas vairaak.

Stulbaas feministes jauc tradicionaalo shi jedziena noziimi ar shadiem gadijumiem un nez kaapec to sauc par "patriarhijas sekaam".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:05 (saite)
Ja sieva greizsirdiibaa sadur viiru, tad to tachu nesauc par "matriarhaata teroru", "feminisma sekaam" vtml. Vienk. traka vecene un viss. Te analogi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:11 (saite)
Iespējams ka tas tāpat būtu traktējams kā tradicionālo attiecību/ domāšanas veida sekas, kur ir leģitīma tāda lieta kā greizsirdība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:20 (saite)
Greizsirdiiba vienk IR cilveeka dabaa. Taa nevar buut "legitiima vai nelegitiima". Ir jaaprot to kontroleet. Kas nevar kontroleet agresiju - tos izolee no sabiedriibas un viss.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:22 (saite)
[Greizsirdiiba vienk IR cilveeka dabaa.]

Nu tas ir tāpat kā pateikt ``zarnu trakta sfinkteru darbība ir cilvēka dabā un viss`` un attiecīgi kur nu nokārtojās, tur nokārtojās. Mums cilvēkiem ir tāda lieta kā smadzeņu lielo pusložu garoza jeb neokortekss, kas šādas lietas kontrolē/ overraido.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:24 (saite)
Nu, tieshi taa - kas lieto WC un ir kulturaali - tie ir "tradicionaalo veertiiibu laukaa", tie, kas nodarbojaas ar vandaalismu (nokaartojaas telps, uz ielas, sveetvietaas, citiem uz lievenja) - tie neprot sevi kontroleet un ir sodaami un izoleejami. (kaa shis gadijums).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:32 (saite)
Ar piebildi: tradicionālais uzskats ir `` ai nu labi, piečurāja uz ielas, kam negadās, a tā jau vispār labs cilvēks, tēvs`` , kamēr pret otra dzimuma pārstāvi būs ``neuzvedas, jāved pie kārtības``. Tas ir patriarhālisms, viņš ir asimetrisks jeb diskriminējošs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2018-03-24 15:56 (saite)
Asimetrijai un diskriminācijai ir daudz dažādu izpausmju, kur pietiekami liela daļa no tām ir tieši konstruktīvas, jo paredz atšķirīgu attieksmi pret atšķirīgiem indivīdiem vai to grupām atšķirīgās situācijās. Rokas (un galvas) cirst cilvēki ir pamanījušies arī vienlīdzības vārdā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:06 (saite)
[Patriarhaalisms ir TEEVA/viira/maskuliinaa autoritaate. ]

Vot vot. Tieši šis gadījums. Personāžs gribēja nodrošināt autoritāti.

[Shaads gadijums ir idiotisma/sadisma/neadekvaata agresijas izpausme un nekas vairaak. ]

Kas ir šādas autoritātes vēlmes diezgan ticamas un loģiskas sekas.

Es neko daudz nezinu par stulbajām feministēm, kuras kaut ko jauc, bet šeit izskatās diezgan vienkārša cēloņu seku ķēde. Personāžs gribēja sarīkot sev tēva vīra autoritāti. Rezultāti uzskatāmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vaiksts
2018-03-24 15:12 (saite)
autoritate nozime ne tikai ietekmi bet ari atbildibu un pienakumus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:13 (saite)
Ja ir savstarpēja cieņa/ draudzība starp cilvēkiem, nekādu šāda vaida autoritāti vienkārši nevajag.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vaiksts
2018-03-24 15:15 (saite)
autoritate neizvelas tada but, tas notiek dabiski neatkarigi vai to vajag

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:16 (saite)
Tieshi taa!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:16 (saite)
Nē nav tādas neatkarīgas entitātes/ fenomena/ būtnes ``autoritāte``, ir cilvēki, kuri attiecīgi rīkojas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vaiksts
2018-03-24 15:26 (saite)
specvienibam liderus ari nevajag? ja kads negribes paklausit, parejie meginas pa draudzigo pierunat. ja kads nezinas ko darit, parejie izveiks demokratisku balsosanu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:30 (saite)
Tu nesaproti kā darbojas šādas vienības. Komandlīnija eksistē tikai operatīvajā situācijā, komandlīniju viņi iepriekš ir sarunājuši. Citās situācijās būs citas komandu ķēdes, katrā situācijā vadošais ir kompetentākais, visi cits cita kompetenci zina

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2018-03-24 15:52 (saite)
Savā ziņā ir gan (protams, ne kā atsevišķa entitāte vai būtne (ko neviens arī nav implicējis, cik varu spriest), bet kā stabils un zem vides vai kultūras izvēles lielākoties invariants atraktors cilvēku attiecību telpā).

Cita lieta, ka autoritātei ir jābūt leģitīmai, kam viena no uzskatāmām pazīmēm ir tās struktūras automātiska (t.i., ne uzspiesta; spontaneous order) noformēšanās. Leģitimitātes avoti, savukārt, ir garāka un komplicētāka (un ar šo īsti nesaistīta) tēma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:54 (saite)
Nu jā - kaut kas tāds kā autoritātes tīkli, bet tā ir cita tēma

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]brood
2018-03-24 15:15 (saite)
Nee, personaazh izpaudaas neadekvaati un patologiski. Autoritaati ir jaanodroshina konstruktiivaa celja, shis ir destruktiivs, taatad = nosodaams. Nulle sakara ar patriarhaalismu. Cita lieta, ka tradicionaalaa sabiedriibaa shaadas gjimenes atstaaj pashu zinjaa. Un tad izskataas, ka "atbalsta".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:18 (saite)
/Cita lieta, ka tradicionaalaa sabiedriibaa shaadas gjimenes atstaaj pashu zinjaa. /

Lūk. Par to jau ir runa. + nav izslēgts kluss atbalsts vecim, kuru taču neklausīja. Protams, šādā ekstrēmā gadījumā visticamāk nosodītu arī tēviņu, bet triviālākos vardarbības gadījumos, iespējams, arī ka ne.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:22 (saite)
Varbuut kaut kaadi paaris % degeneraatu (kaadi vienmeer atrodas) atbalsta shaadu metodi, tak kaads tam sakars ar patriarhaalismu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:28 (saite)
Hm, a tu paskaties reizēm komentārus ziņās pie rakstiem par ģimenes vardarbību un tml, kā arī rakstiem par zvērībām radikālā islāma valstīs. Salīdzinoši daudz ir iz sērijas `` a citādi tās sievietes neuzvedas, tā arī vajag, vot viņiem kārtība`` un tamlīdzīgi.

Tas ir, ko es gribu teikt - tas deģenerātu % ir lielāks nekā būtu komfortabli un līdz ar to es atrodu, ka problēma pastāv. Vēl atceramies, ka šo kontingentu pārstāv arī publiski zināmas personas kā viesturs rudzītis, uģis kuģis, andris kivičš. No minētā var izdarīt secinājumju, ka patriarhālisms sabiedrību apdraud.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brood
2018-03-24 15:34 (saite)
Cilveeki vispaar dazhreiz dara zveeriibas, no taa var secinaat tikai sho faktu un neko vairaak.
Beidz murgot. Ir jaaprot zaudeet diskusijaa arii! :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:35 (saite)
Nepareizi. Ja cilvēki izdara zvērības, tad tāds uzskatu kopums, kas atbalsta un veicina zvērības - kā komunisms, nacisms, islāmisms, patriarhalisms - ir atrodams par risku saturošu, tātad apdraudējumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:38 (saite)
Also vēršu uzmanību vēlreiz uz faktu, kādi ziņās attiec. vietās ir komentāri. Visticamāk ka tie komentētāji vēl zvērības nav pastrādājuši. Bet tāds sabiedrisks noskaņojums ir augsne potenciālai vardarbībai, ekstrāmos gadījumos - zvērībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snauts
2018-03-24 15:04 (saite)
Tavuprāt tradicionālās vērtības ko tādu attaisno?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 15:08 (saite)
Piemērs ir ekstrēms es piekrītu, bet kaut kādā mērā jā, tas ir viss no sērijas ``a viņa pārāk īsā apģērbā, tāpēc es izvaroju``, `` a ko viņa staigā apkārt`` un tml, tb lietas kuras tradicionālās vērtības tomēr attaisno. Tādu figņu kā greizsirdība , cik man zināms, tradicionālās vērtības arī tolerē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 22:43 (saite)
Vai es saprotu pareizi, ka tu apgalvo, ka tradicionālās vērtības attaisno arī izvarošanu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 22:52 (saite)
Dažos gadījumos jā. Mīkstina izvarotāja vainu, daļu vainas uzliekot upurim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:03 (saite)
Kas ir tas, kas veido tavus priekšstatus par to, kas ir tradicionālās vērtības un kas nav?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:09 (saite)
Tradicionālās vērtības to aizstāvju/ atbalstītāju formulējumā, parasti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:15 (saite)
Ko tu dari ar saviem priekšstatiem, ja diviem tradicionālo vērtību aizstāvjiem/atbalstītājiem ir pretrunīgi viedokļi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:25 (saite)
Konstatēju ka trad.v. atbalstītāji ir dažādi, viņiem var būt dažādi personiskie uzskatu komplekti, augstāk minētie 3 var būt ekspresēti dažādā mērā. Retāk, bet gadās ateisti, kuri tomēr ir nacionālisti un/ vai patriarhālisti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:36 (saite)
Jautājums ir aptuveni tāds - ja tu satiktu nacionālistiski patriarhālu kristieti un viņš tev apgalvotu, ka izvarošana nav pieņemama nekādā formā, kur nu vēl roku ciršana, tad kādus secinājumus tu izdarītu par tradicionālajām vērtībām (vai arī par viņu pašu)?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:40 (saite)
Secinājums: šis konkrētais indivīds [ja domā kā runā] visticamāk nepastrādās minētos noziegumus.

Analoģija- ja es satiktu esesieti, kurš saka, ka žīdu indēšana ar ciklonuB nav pieņemama, tad es secinātu ka tieši konkrētais esesietis ar mazāku varbūtību būs vainojams attiecīgajos kara noziegumos [ ja domā kā runā]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:46 (saite)
Tu augstāk apgalvoji, ka savus priekšstatus par tradicionālām vērtībām, tu balsti uz tradicionālo vērtību pārstāvju formulējumiem par tām, bet situācijā "cik cilvēku tik viedokļu", kā tu izvēlies tos tradicionālo vērtību pārstāvjus uz kuru formulējumiem tu balstīsi savus priekšstatus par tradicionālajām vērtībām?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:50 (saite)
Tīri statistiski - ko visbiežāk nākas no viņiem dzirdēt. Nu apmēram tā, kā tiek veidoti jēdzieni ``vidējais amerikānis`` un tml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:13 (saite)
Precizējot atbildi: tas ko es saucu par tradicionālistu parasti aizstāv un proponē ``džentlmeņa komplektu`` kas sastāv no nacionālisma, reliģiozitātes, patriarhālisma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:16 (saite)
Neviens no tevis uzskaitītajiem cik man zināms neattaisno izvarošanu vai roku nociršanu sievai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:23 (saite)
šo mēmpleksu nesēji mēdz daļu vainas pārlikt uz upuri izvarošanas un vardarbības vispār gadījumos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:40 (saite)
Vai tu ar pirkstu vari parādīt, kurā tradicionālo vērtību pārstāvju kārtības rullī tas ir rakstīts?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:44 (saite)
Par upura lomu - tipiska [veca] debate ar šitās figņas aizstāvjiem

https://miglas.valsts.lv/smf/index.php?topic=2362.0

, nu un zināmie V.Rudzīša izteikumi. Tas kā piemērs uz sitiena.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-24 23:49 (saite)
Tie ir atsevišķu, marginālu indivīdu viedokļi, manuprāt ar tradicionālajām vērtībām viņiem ir maz sakara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-24 23:54 (saite)
Iespējams ka mēs runājam par atšķirīgiem vērtību komplektiem. Es diezgan vispārīgi iezīmēju par kādu komplektu es runāju [reliģija - nacionālisms - patriarhālisms], ja tu runā par citu komplektu tad pardon.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kautskis
2018-03-26 18:50 (saite)
Tāds savdabīgs fakts ir tas, ka, saskaņā ar tradīcionālām vērtībām, izvarošana ir nevis indivīda tiesību, bet īpašumtiesību pārkāpums. Tas ir, izvarotājs paņem kaut ko, kas pieder citam vīrietim. Pēc šīs pašas loģikas arī sanāk, ka vīrs nevar izvarot savu sievu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2018-03-26 20:07 (saite)
Ahhh, vecie labie laiki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2018-03-26 20:10 (saite)
Vecie jā bet kādā nah veidā labie?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2018-03-26 21:39 (saite)
Viņš ieronizē. Kautskis kā parasti murgo savā nodabā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?