brookings - [entries|archive|friends|userinfo]
brookings

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[May. 19th, 2021|02:46 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vai ir kāds iemesls, kāpēc vakcīnas pret gripu nebija vajadzīgas 70% iedzīvotāju iedžabēt (vakcinēt), lai efektīvi pasargātu vakcinētus cilvēkus?

Citu starpā, sieva smējas gandrīz cik smieklīgi, kā Juan (35:18 no https://www.podomatic.com/podcasts/richieallen/episodes/2021-05-18T11_43_43-07_00)
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 04:03 pm
(Link)
pēc spāņu gripas nebija novēroti gadījumi, kad gripa bija letāla lielākam cilvēku skaitam kā iesnas, cilvēki aizgāja klusi (mira mājās no vecuma, sirds vai citu orgānu mazspējas) un pārsvarā ar hroniskajām kaitēm - hroniķus vakcinēja pa valsts naudu, pārējiem brīvprātīgi, vakcīnas bija pieejamas visiem
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 04:05 pm
(Link)
ā un gripa mutēja reizi sezonā nevis katru mēnesi, tā ka vakcinētie bija pasargāti līdz nākošajai sezonai - kovidnieki te UK te indijas un vēlkādi ... mutē nonstopā
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 06:58 pm
(Link)
Jā bet vakcinēti ir pasargāti uz to sezonu, neskatoties uz to, cik daudz no iedzīvotājiem ir vakcinēti.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 07:17 pm
(Link)
atslēgas vārds ir mutācijas

ja vienīgā panaceja ir vakcinēšanās

jo ātrāka mutācija jo ātrāka vakcinēšanās plus dabīgā izslimotā rezistence pamatvīrusam


un otrādāk - drastiski mutējošam vīrusam un pohujisms viņa populācijas nēsātāju vidū, jo lielāka indija spānija asv un brazīlija tagad
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 07:19 pm
(Link)
tobiš jo ātrāk mutē vīruss jo straujāk jāpanāk rezistence populācijā ... pa manam lōģika skaidra
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 07:55 pm
(Link)
Man liekas, ka virusa mutācijas arī notiek starp vakcinētiem (links nav uz conspiracy site):

https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/02/10/965940914/covid-19-vaccines-could-add-fuel-to-evolution-of-more-coronavirus-mutations
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 10:25 pm
(Link)
un ja divos teikumos, lai nav pazaudēts tulkojumā? vai citādi lasošiem?
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 19th, 2021 - 09:26 pm
(Link)
taisnības labad gan jāpiezīmē, ka covid tiek novērtēts kā lēnāk mutējošs, nekā gripa.

toties stipri lipīgāks, kas to pārsver.

cik lasīju, jaunas vīrusa mutācijas iespēja ir vislielākā tur, kur vienā ķermenī satiekas jau divi dažādi viena vīrusa paveidi.

citiem vārdiem, ja netiksim ar esošo covid galā pietiekami ātri, šis riņķa dancis sāksies par jaunu.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 09:50 pm
(Link)
If the dance starts again, then it seems to me that T-cell immunity is the key.
Also, I am sure it will start again. There seems no way it can be stopped unless you are going for zero-covid... but that way lies dystopian insanity :)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 19th, 2021 - 10:08 pm
(Link)
Could be.

However, the question then is, who told you that you can only gain T-cell immunity from virus itself?

My first link says (haven't looked further):

Researchers in the United States have shown that the Pfizer/BioNTech and Moderna messenger RNA (mRNA) vaccines are effective at generating T-cell immunity against severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) – the agent that causes coronavirus disease 2019 (COVID-19).

The team found that vaccinated individuals developed robust T-cell responses to the SARS-CoV-2 spike protein that the virus uses to bind to and infect host cells.

// news-medical.net.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 10:15 pm
(Link)
Yeah I looked into this yesterday - not peer reviewed :)

Also from my research it seems that the current crop of vaccines aren't focussed on T-cell immunity. So-called "next-generation" vaccines might do so.
From:[info]formica
Date:May 20th, 2021 - 09:27 am

vakcinēti ir pasargāti ?

(Link)
iecheko ADE (non-neutralizing antibodies) ...

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.03.07.21253098v2

(".. there is the phenomenon of antibody-development enhancement (ADE). ADE means in addition to the usual way, the virus may get into our bodies by binding with non-neutralizing antibodies. Rather than fighting the virus, these antibodies, as the name says, enhance it.

"Neutralizing antibodies afford a protective effect against virus entry into the host cells. On the other hand, the antibodies generated against the non-neutralizing epitopes could enhance virus entry leading to severe disease outcomes."

And even low levels of non-neutralizing antibodies can "enhance virus entry and worsen the disease outcome."
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:May 19th, 2021 - 05:26 pm
(Link)
Tu aizmirsi par Hongongas gripu, ja nemaldos, 70os. Tā bija pandēmija. Un vēl viena bija, neatceros uzreiz nosaukumu.
[User Picture]
From:[info]scaramouche
Date:May 19th, 2021 - 04:17 pm
(Link)
Gripai nav tik garš inkubācijas periods? Ja noķer gripu, cilvēks diezgan ātri paņem slimības lapu un iet sēdēt mājās.

Līpīgums, arī, šķiet ir zemāks.
Un smagie simptomi nav tik bieži sastopami.

Vismaz tāds iespaids manā uztverē ir izveidojies.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 07:03 pm
(Link)
Jā - bet pat ja pieņemsim, ka Tev taisnība, vai tas paskaidro kāpēc šo puļu imunitāte nebija vajadzīga? Proti, ja kāds bija vakcinēts, tad bija arī pasargāts.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 07:24 pm
(Link)
nezinu kāpēc tu ieciklējies gripā

ir taču bakas
cūciņas
vējbakas
masalas
difterija
mēris
malārija
zenges vīruss



ir slimības kurām vakcinējas ikviens
ir slimības kurām var vakcinēties un var būt nevajag kā mērim

vai malārijai - dodoties uz vietām dažiem šķiet loģiski sapotēties

kur starpība bez spītības?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 07:57 pm
(Link)
jo gripa arī ir virus (respiratory) pret ko ir vakcīnas, bet attieksmē uz puļu imunitātes ir cita.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 19th, 2021 - 09:28 pm
(Link)
nešķiet, ka tas tāpēc, ka covid ir stipri letālāks? ir cilvēki, kas ar gripu slimo katru gadu un tāpat nevakcinējas.

FRIDAY, Dec. 18, 2020 (HealthDay News) -- COVID-19 is far more harmful and deadly than the seasonal flu, new studies confirm.

Researchers analyzed U.S. Department of Veterans Affairs data on more than 3,600 patients hospitalized with COVID-19 between Feb. 1 and June 17 of this year, and more than 12,600 hospitalized with the flu between Jan. 1, 2017 and Dec. 31, 2019. The average age of patients in both groups was 69.

The death rate among COVID-19 patients was 18.5%, while it was 5.3% for those with the flu. Those with COVID were nearly five times more likely to die than flu patients, according to the study published online Dec. 15 in the BM

https://www.webmd.com/lung/news/20201218/covid-19-is-far-more-lethal-damaging-than-flu-data-shows#1
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 09:47 pm
(Link)
Es saprotu, ko gribi teikt (vai 3x vai 5x lielāka iespēja nomirt ar šo virusu), bet tas īsti neatbild uz jautājumu, kāpēc puļu imunitāte nav svarīga - proti vakcinēti cilvēki esot pasargāti pret gripu neskatoties uz to, cik daudz cilvēki ir nevakcinēti.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 19th, 2021 - 10:09 pm
(Link)
Es drusku nesapratu tad to sākotnējo ierakstu laikam.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 10:22 pm
(Link)
tik un tā neredzu jautājuma punktu

izejot no acīm redzamā
indija

tagad jautājumi? kovids uzvedās kā citi vīrusi? kovidam sekas ir mazākas vai traumējošākas? kas ir jautājums?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 10:44 pm
(Link)
Jautājums ir par attieksmi uz puļu imunitāti no vakcinām - esot vajadzīga pret Covid bet nav vajadzīga pret gripu. Kāpēc?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 11:21 pm
(Link)
starp citu - par Indju:

https://rumble.com/vh8vz9-bombshell-nobel-laureate-reveals-that-covid-vaccine-is-creating-variants.html

Vai viņš zina, par ko runā? Es tikai zinu, ka Indijā Cvd mirstība kļuva lielāka (https://covid19.who.int/region/searo/country/in) pēc vakcinēšanas (https://ourworldindata.org/covid-vaccinations)

Izdarīt secinājumu varētu būt sarezģits, protāms.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 20th, 2021 - 12:01 am
(Link)
kāpēc pret gripu pūli nevajag bet pret kovid vajag

var būt tāpēc, ka gripa mutē 1xgadā sezonā, vai tāpēc, ka kāds vēl ļaunu? folija cepurīte? kādam?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:13 am
(Link)
Begemots apgalvoja, ka "taisnības labad gan jāpiezīmē, ka covid tiek novērtēts kā lēnāk mutējošs, nekā gripa"

A Tu joprojam nav atbildējis uz jautājumu, tomēr ir paspējis iet līdz folija cepurītēm.

Ar labunakti.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 20th, 2021 - 01:56 am
(Link)
Viņam ir trīs pamperi uz purna un menta zizlis dibenā visu dienu. Daudz labāk. Folija cepurītes ir so 2010.
From:[info]formica
Date:May 19th, 2021 - 04:36 pm
(Link)
No gripas baidaas retais, turklaat visi jau zina, ka jab efficacy ir ap 40%

https://www.pnas.org/content/115/20/5151

Ka tik taa pati reklaamas agjentuura, kas izgudroja viagru, nebuus angazheeta stumt sho jaunaako fearporn'a kampanju...
[User Picture]
From:[info]katzenjammer
Date:May 19th, 2021 - 07:17 pm
(Link)
Gripa ir absolūti sezonāla, katrai puslodei ir sava sezona un viss. Gripas vīruss starp cilvēkiem klīst ļoti sen, un darbojas arī šķērsimunitāte. Tāpēc, piemēram, cūku gripai 2009. gadā nebija īpaši daudz upuru veco cilvēku vidū, viņi savā bērnībā jau bija saskārušies ar kādu attāli līdzīgu celmu. Tas nebija kaut kas organismam pilnīgi nepazīstams.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 07:59 pm
(Link)
Vai šķērsimunitāte darbojas ar (caur) šo saucamo T-cell imunitāti?
[User Picture]
From:[info]katzenjammer
Date:May 19th, 2021 - 08:40 pm
(Link)
Tik smalki neatceros, būtu jāpārjautā draugiem, dr.biol.
Bet atceros kādu senāk redzētu interesantu interviju, kur zinātniece virusoloģe stāstīja, ka no gadu desmitiem ilgas darbošanās laboratorijā ar dažādiem gripas vīrusa celmiem viņai esot izstādājusies universāla imunitāte. Viņa to darīja vēl tālos padomju laikos, kad nebija tādu drošības pasākumu utt.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 08:58 pm
(Link)
Būtu jauki ja varēsi paautāt draugiem (un pēc tam paziņot mani šeit). Esmu lasījis, ka var dabūt ilgtermiņu imuntāti caur T-cell (šuņu imunitāte ja nekļūdos). Esot efektīvāka nekā antivielas. Dabūjam šo imunitāti tad, kad kontaktējamies ar šo (SARS-Cov 2) virusu (nevis ar vakcīnām). Lasīju, ka dabūjam arī no kontaktiem ar citiem SARS vīrusiem, kas varētu dalēji paskaidrot kāpēc daudziem vai nu nebija simptomi vai ļoti viegli simptomi no kontakta ar SARS Cov 2.
From:[info]formica
Date:May 19th, 2021 - 09:47 pm

2015, Karl

(Link)
Jabisti sludina, ka injekcijas naakshoties atkaartot ik peec pusgada.

Toties taas dazhas studijas, kas papeetiijushas " T cell reactivity against SARS-CoV-2 in 20% to 50% of people with no known exposure to the virus", atklaajushas, ka "donor blood specimens obtained in the US between 2015 and 2018, 50% displayed various forms of T cell reactivity to SARS-CoV-2"
https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563

https://reason.com/2020/07/01/covid-19-herd-immunity-is-much-closer-than-antibody-tests-suggest-say-2-new-studies/

Kur nu veel paarsteigums, kad atklaajaas, ka publika Aafrikaa ir imuuna pret ebolu, kaut nekad nav bijushi kontaktaa ar slimniekiem.
"95% of survivors had both antibodies or a T cell response to the virus and there was “no significant reduction” in either antibodies or the T cells more than three years after infection. These results suggest naturally acquired immunity is 10 times higher than that delivered by the new Ebola vaccine"
https://www.theguardian.com/world/2020/oct/19/killer-cells-ebola-immunity-study-could-help-covid-research
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 09:57 pm

Re: 2015, Karl

(Link)
Bet bet... tad vakcinas nav nepiecišamas visiem !?

I was watching that infamous Aizliegtais Paņemiens raidijumu. Šunu imunitāte tika minēta - and I quote, ka "šuņu imunitāte ir ļoti lieka loma aizsardzībā nākamajās reizes, kad mēs tiekamies ar izraisītāju." Aizmirsu, kas tas bija par eksperte, tomēr parstāve no EZA apgalvoja ka šunu imunitāte ir ļoti svarīga daļa no imūnreakcijas.

Es pieņemu, ka runa ir par T-šunu imunitāti.

Pārējas 59 minutes runa bija tikai par antivielām.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 10:01 pm

Re: 2015, Karl

(Link)
ha hah - 'liela loma'.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 19th, 2021 - 10:24 pm

Re: 2015, Karl

(Link)
emmm, a ir citi varianti, kā sapotēties?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 19th, 2021 - 10:47 pm

Re: 2015, Karl

(Link)
Tie, kuri grib potēties var potēties - nav problēma.

Tie, kuri grib dabūt imunitāti caur - piemēram t-cell imunitāti var to darīt.

Ja vakcīnas ir efektīvas, tad nevajadzētu but spiediens uz tiem. kuri negrib potēties vakcinēties.

Mutācijas būs: vakcinētos un nevakcinētos cilvēkos.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 20th, 2021 - 12:22 am

Re: 2015, Karl

(Link)
mehh,

par iespējamām mutācijām runā starp pirmo un otro poti, ja? pareizi sapratu? kolibri spārna vēziena efekts haosa teorijā?
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 20th, 2021 - 12:27 am

Re: 2015, Karl

(Link)
cita starpā, uzdodies jautājumam, cik bieži tu ikdienā saskaries ar poleomelītu?

es esmu vakcinēts, bet bērnības laikos bieži uz ielas satikos ar jocīgi ejošiem vai ratiņos sēdošiem bērniem ar triekas sekām ķermenī

tagad redzu mazāk vai itnemaz

hmmm var būt ko izdarīja pareizi
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 10:10 am

Re: 2015, Karl

(Link)
par polio, es piekritu - bet "In those with muscle weakness about 2 to 5 percent of children and 15 to 30 percent of adults die". Turkļat vakcīna ir pieradīta lieta.

Cvd 19 ir bistāma, lielākoties specifiskām risku grupām. Tu neredzēsi pieaugumu visu-iemeslu mirstībā cilvēku grupas zem 75 gadi Latvijā - pat šinī pandemijas laikā.

Šīs vakcīnas, kurām ir emergency-approval (vai conditional approval) tiek spiestas uz cilvēkiem, kuri nav risku grupās.

Te ir info par nāves un blakus parādībām no MHRA UK: https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions

[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:02 am
(Link)
opā! opā! opapā

tātad tas, kas notika portugālē spānijā

tas, kas notika asv

tas, kas tagad notiek indijā

ir: "Tu neredzēsi pieaugumu visu-iemeslu mirstībā cilvēku grupas zem 75 gadi Latvijā"

nu paldies dievam, ka Latvijā neredzēšu to, kas notiek indijā ;) bet tas nepierāda ka kovid ir nieks kā gripa
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:06 am
(Link)
Vai ir pieaugums visu-iemeslu mirstība cilvēku grupas zem 75g ASV, Portugālē, Spanijā, un Indijā?
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:06 am
(Link)
tev un man nav tādi dati - man ir dati par smagi slimajiem vienā konkrētā slimnīcā vienā konkrētā covid nodaļā
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:08 am
(Link)
lai gan smagākos ved uz infektoloģijas klīniku - no turienes dati būtu svaigāki, citās slimnīcās kovids ir tikai blakus saslimšanas visādiem insultiem krabjiem un citiem
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:08 am
(Link)
Vari atrast ja tu gribi.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:09 am
(Link)
csp publicē datus ar vismaz pusgada lagu
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:12 am
(Link)
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:19 am
(Link)
paldies, bet lai kvalitatīvi analizētu datus tur jāliek svērtais koeficients

jo no 10 viens nav tas pats kas no simts viens

cik zinu, tad jauniešu skaits korelē ar dzimstību pirms dotā laika termiņa

ir statistika un ir datu analīze
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:23 am
(Link)
nevarēji atrast 'pieaugumu', eh?

Vari atrast informāciju par demografiju Latvijā - nav grūti ja nav slinkums.
No tā, kaut kādu secinājumu var izdarīt, ja nav neizdevīgi.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:26 am
(Link)
varēju atrast pieaugumu - vecuma grupā no 40+ un sākot no 2020 gada 49 nedēļas, bet kā jau teicu tie ir absolūtās vērtības, tāpēc nav šādā veidā analizējamas
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:27 am
(Link)
Vecīt, katru gadu ir spaiks. Ir jāsalidzin ar spikiem no ieprēkšiem gadiem. Es to jau izdarīju savā cibā. Vari iet tur skatīties.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:30 am
(Link)
spaikus līdzina, bet tik un tā - tā apstrādāt datus nav korekti, kā jau teicu ir jādarbojas ar svērtajām vērtībām
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:32 am
(Link)
goda vārds - you don't think in a time of a great pandemic you would see some kind of increase!?

pizģec, vispār

Piedod, man jāstrāda.
Ata
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 11:03 am
(Link)
hehe - nēnu protams, paņemam valsti ar salīdzinoši mazu inficēto skaitu uz populāciju (piemēram latvija pirmajā vilnī), paņemam valsti ar salīdzinoši labi nostādītu medicīnas sistēmu - un tad sākam rakāties pa miršanas datiem un šausmināties, och, my, kur tā pandēmija

da būtu jāpateicas providencei, ka esam šeit nevis kur citur
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 11:32 am
(Link)
jesus wept
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 02:36 pm
(Link)
nu kad tiec brīvāks, skaties šurp, - tātad katru gadu mirst 40 cilvēku

bet iedzīvotāju skaits samazinās - tobiš jauni nedzimst

un atkal 40, vai bijām 100 vai 1'000 - tobiš miršanas skaitļi itkā nemainās, bet vienā gadījumā mirst 4% populācijas, otrajā 40%

tāpēc arī citējot - "you don't think in a time of a great pandemic you would see some kind of increase!?" - no, if you use just "statistics" contrary to analytics
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 02:47 pm
(Link)
jesus continues to weep


[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 02:57 pm
(Link)
ak tad tā skan iekšējais bērns? ;)
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 04:34 pm
(Link)
Lai tev labi iet, vispār.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 06:30 pm
(Link)
Just for the record (and in case it is of any interest to anyone), this is my understanding of this thread:

1: In the context of polio, I agreed with C-19 about the vaccines but point out there is a great difference between that and SARS-Cov2 as the current virus is not a great danger to those under 75 in Latvia. I chose Latvia as I know the stats and - I don't know - we both live here.

2: C-19 responds by saying that I am lucky we live in LV, because in India the situation is different.

3: Though it turns out he doesn't have the data on that.

4: Or on the situation in LV because - well there is a lag on the information, so ...

5: I give him the link to the official record of weekly deaths.

5: Which he considers to be of no use because it isn't per-capita (I mean I am assuming that he is what he means (jo no 10 viens nav tas pats kas no simts viens).

6: I tell him he can look up links to demographic change in LV. It isn't difficult after all - maybe I should have given him the link? I assumed he would understand that meant I knew what per-capita meant. I don't expect him to have read me make reference to the significance of population size in interpreting data in a response to Helvitica, but still.... no?

7: Anyway he finds a spike in the number of all-cause mortality deaths in younger people!

8: Though every year year has a spike, so I tell him he needs to compare it to the spikes of other years. I already did it, and tell him he can look at in an earlier ciba post.

9: To which he responds that it doesn't matter because you need to analyse the data (per-capita).

10: Maybe here, I really should have given him the link to a site showing population in Latvia by age group over time. Maybe that would have helped... It would be a simple calculation to get a general idea. I mean I know, for example, there are more people over 75 in LV than there were 10 years ago. So it isn't hard to do so basic number crunching.

11: But, I don't know. I was getting the feeling I was dealing with a disingenuous specimen. And all this opā, opā, opapā, mehh, emmm huiņa had begun to grate, so...

pizģec

12: To which, like some .... whose mum keeps telling him is a bright spark, he actually tries to explain per-capita to me, as if it had never entered my mind.

The truth is in the data. You can make it per-capita: go on, do it, and see what you come up with.

But, it wouldn't make any difference anyway because we live in Latvia, and in the first wave there wan't much infection. The fact that the data I referenced covered LV's second wave doesn't seem to be relevant. But as the local police chief recently told me, "old boy, don't look for logic.."

It just doesn't matter. None of it.

Look, maybe I misunderstood what he was getting at. LV ain't my native language, and I was in a hurry and distracted by work. Really, maybe I made a big mistake somewhere. If I have, I will put my hand up.

But to me, right now, this thing seems like a cult. And you can't discuss the veracity of the object of the cult's worship with a cult member.

And this guy is not the only one.
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:24 am
(Link)
un pat arī - paspēlējos ar vecuma grupām - mirstība apsolūtajās vērtībās ir palielinājusies nevis no 70 gadu vecuma, bet jau no 40-49 vecuma grupā
50-59, 60-69, 70-79 korelē vienas ar otru praktiski identiski un visas lēkā uz augšu

bet nu jā, datus šitā analizēt nedrīkst, ir jāizmanto svērtās vērtības un tad var būt aina būs pavisam savādāka
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 21st, 2021 - 10:26 am
(Link)
"50-59, 60-69, 70-79 korelē vienas ar otru praktiski identiski un visas lēkā uz augšu"

Tev X axis ir no ? līdz ?
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:27 am
(Link)
no 2000 gada 1 nedēļas līdz 2021 gada 15 nedēļai
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:May 21st, 2021 - 10:06 am
(Link)
un par tām statistikām - pirmie apmira vecie, tagad slimnīcās nāk arvien jaunāki un arvien aizlaistāki

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/arvien-jaunaki-covid-19-slimnieki-un-planveida-arstesanas-atliksana-paaugstina-slodzi-stradinos.a402401/
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 06:43 am
(Link)
Nezinu, potējos arī pret gripu. Kad nāk sezona, ģimenes ārste aicina bez liekas vajadzības uz doktorātu nenākt, jo gripisti.Ģimenē ir sensitīvās paaudzes. un ik pa brīdim valsts izsludina gripas epidēmiju (kad sāk mirt vairāk) ar aicinājumu sensitīvajiem sēdēt mājās. Es domāju, ka ar laiku potēsies vairāk, jo šobrīd psiholoģiskais "nafig potēties pret kaut ko, kas visu laiku ir bijis un ko vnk izslimo/iesniņas?". Dzīves kvalitāte rudeņos un ziemā uzlabojusies.

Gripa mūsu starpā ir bijusi 100 gadus, organisms prot ar to vairāk vai mazāk strādāt. Domāju 2120. covids arī būs ar paciešamu pārneses un izplatības rādītāju.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 09:40 am
(Link)
Paldies Helv, par domām, bet neesi īsti atbildējusi uz jautājumu. Proti, kāpēc mums vajag puļu imunitāte (caur vakcīnām) pret Sars - COv 2, lai pasargātu vakcīnētos; bet nevajag puļu imunitāte (caur vakcīnām) pret gripu, lai pasargātu vakcīnētos?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 11:20 am
(Link)
Tāpēc, ka gripa te ir bijusi jau gadsimtu un tās vairāk vai mazāk normāla panesība ir izveidojusies.

Šobrīd mēs nevaram zināt, kā būtu rīkojušies ļaudis un ar kādām sekām, ja viņiem simts gadus atpakaļ būtu pieejama vakcīna pret gripu :D

Ar laiku izveidosies imunitāte/panesamība arī pret covid.

Taču, tā kā šobrīd tās nav, slimība izplatās ļoti strauji, noslogojot slimnīcas un reizēm beidzoties letāli, mērķis ir bremzēt ātrumu, lai imunitāti iegūtu kontrolēti, pakāpeniski un ar pēc iespējas mazāk dramatiskām sekām visām iesaistītajām pusēm.

Pūļa imunitāte nav vajadzīga vakcinētajiem - viņi jau ir daļa no pūļa - bet tieši tiem, kuri nevar vakcinēties.
Pūļa imunitāte nedarbojas, ja pūlis nav pietiekams.
Ja pūlis nav pietiekams, vīruss turpina mutēt un izplatīties, neatkarīgi no vakcīnas.

[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 11:46 am
(Link)
Okay: tad tu domā, ka nevakcinēti cilvēki neapdraud vakcīnētos? Vai es saprotu pareizi? Viņi apdraud tikai tiem, kuri nevar vakcīnēties.

Protāms ir jāņem verā, ka tiem, kuriem ir laba imunitāte (T-cell vai otherwise) arī neapdraudēs pārējām (vai būs ļoti maza draudi) jo viņi nepaliks slimi un drīzāk būs bez simptomiem (un ar mazāku iespēju inficēt citus).

T-cell imunitāte arī ir efektīvāk pret mutācijām jo - cik esmu lasījis mutācijas lielākoties notiek tajā spike protein (which is what the current vaccines target). "T-cells ,by contrast, can target viral proteins and some of these proteins are very stable"

Es domāju, ka tā ir fantāzija domāt, ka varam kontrolēt vai apstādināt mutācijas. Visdrizāk, mums būs jāpotē katru gadu (vai biežāk), lai parsargātos prēt jauniem varientiem (skat šeit no 43:20 - https://ltv.lsm.lv/lv/raksts/29.03.2021-aizliegtais-panemiens.-operacija-imunitate-pret-covid-19.id215377/).

Būs protams izcils binesa modēlis (nav jākompensē tiem, kuriem ir smagas blakus parādības vai radniekiem tiem, kuri nomira) un visi (ieskaitot tos, kuri nav risku grupās) tiks spiests ņemt šo poti. Foršs veids kontrolēt sabiedrību ar digital covid pasēm, turklāt.

Par to, kā slimība izplatās, ir grūti šo salidzināt, jo "The COVID-19 pandemic has led to large scale testing of asymptomatic persons with low pretest probability, a practice not previously employed for any respiratory viral pathogen." [https://www.publichealthontario.ca/-/media/documents/ncov/main/2020/09/cycle-threshold-values-sars-cov2-pcr.pdf?la=en]

Uz augstu CT-threshold testiem, nevarām paļauties. Tas arī nozīmē ir grūti saprast tieši cik daudzi ir īstenībā nomiruši no Covid. Varam tikai skatīties uz visu-mēslu mirstību, un neredzēsi pieaugumu (pat pandemijās laikā) cilvēkos zem 75 gadi (Pat 75- 80 bija lidzīga situācija pirms 10 gadiem, pat tad, kad bija mazāki vēci cilvēki Latvijā).
From:[info]formica
Date:May 20th, 2021 - 12:02 pm
(Link)
RT6PCR Ct virs 28 nav legit !

https://youtu.be/L1nf5Mb50eg?t=152
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 12:02 pm
(Link)
Nevakcinēti cilvēki apdraud vakcinētos tādā ziņā, ka neveidojas pūļa imunitāte ar visām no tā izrietošajām sekām.

"Aizliegtais paņēmiens" ir vairākkārtīgi "reportējis" par jomām, kurās es orientējos, un darījis to tik greizi, šķērsām, nepareizi un tendenciozi, ka es neuzticos viņu saturam.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:05 pm
(Link)
džeks, kas runā tajā time stampa nav no AP.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 12:06 pm
(Link)
ok. Varbūt kādā brīdī paskatīšos, bet man nav vēlmes dot klikšķus jebkam, kas ir saistībā ar AP.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:09 pm
(Link)
Viņš ir Latvijas Biomedicīnas pētijumu un studio centra vadošais petnieks.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 12:19 pm
(Link)
palasīšu viņa pētījumus.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:07 pm
(Link)
Nevakcinēti cilvēki, kuriem jau ir T-cell imunitāte veidojas pūļa imunitāti - turklāt manuprat specīgākā veidā nekā vakcīnēti cilvēki (skat augšā par to spike protein mutations).
From:[info]formica
Date:May 20th, 2021 - 12:17 pm
(Link)
"It’s been taught in 9th grade cell biology for probably 80 years."
https://www.aier.org/article/who-deletes-naturally-acquired-immunity-from-its-website/
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:22 pm
(Link)
Es tiešm vēlos, ka tie (vai viens no tiem), kuri ir par spiesti vakcīnu paskaidrotu man, kāpēc WHO mainīja to, ko nozīmē puļu imunitāte.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:May 20th, 2021 - 04:52 pm
(Link)
Izcils jautājums - kāpēc zinātnes atzinumi mainās? =)
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 20th, 2021 - 07:51 pm
(Link)
WHO ir ļoti tālu no zinātnes. Ķīnai piederošs NGO.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 10:22 pm
(Link)
Es biju domājis, ka galvenie donori bija ASV, Gates un GAVI. Ķīna arī, jā?
From:[info]formica
Date:May 20th, 2021 - 11:47 pm

CCP

(Link)
"statements of the WHO have clearly been heavily influenced by the Chinese Communist Party" https://foreignpolicy.com/2020/04/02/china-coronavirus-who-health-soft-power/

"WHO has proposed a strategic partnership with China to target vulnerable countries along the Belt and Road and in Africa.
Ladies and gentlemen,

China has much to teach us about these issues.

It is a world leader in disease surveillance and outbreak control.."
https://www.who.int/director-general/speeches/detail/towards-a-health-silk-road
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:May 21st, 2021 - 01:29 pm
(Link)
Paldies par izcilo analīzi.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 12:19 pm
(Link)
nepiekrītu
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:22 pm
(Link)
jo?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 20th, 2021 - 12:29 pm
(Link)
īsi neaprakstīšu
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 12:32 pm
(Link)
Tad, kad būs laiks.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 27th, 2021 - 12:31 pm
(Link)
ja kas es gaidu - nopietni. Ja tev ir labi pamatoti iebildumi, gribētu tos zināt.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:May 27th, 2021 - 02:08 pm
(Link)
es visdrīzākais neuzrakstīšu, jo šobrīd nav vaļas, covid arī nav baigā prioritāte manā privātajā pasaulē, kā arī tie būtu nevis iebildumi Taviem argumentiem, bet cita sistēma un akcenti, kas ir būtiski vai nav būtiski kopumā. Piedod.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:May 20th, 2021 - 04:51 pm
(Link)
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:May 20th, 2021 - 11:49 pm
(Link)
arseprātigs, kak abitchnaja