barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2017-08-09 11:15:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
mēs nau viņi
Jā, lūk, kā jau zīmju lasītāji prognozēja, "pilnmēness piegādās" un vai nu tas, vai citas elementu konstelācijas (pacietības trūkums, vēlme nesamierināties, nepieciešamība uzdot jautājumus, utmldz) arī atsedz dažādas šmucīnas zem itinkā daiļi pūderētiem mauriņiem.


Dažas dienas biju liegā sistēmiskā neizpratnē par SS.lv aizstāvībai noorganizētajiem PR bastioniem, ieskaitot, atkārtojos - "augsto tehnoloģiju kompānijas inbox.lv īpašnieku"* un citus smagā koda triceratopus, bet tad es sapratu, kāpēc "ss.lv" dauziem liekas kaut kas mīļš, svēts un aizstāvams.

Tāpēc, ka ss.lv tomēr ir tik neviltots spogulis mums pašiem un ikvienam – tur vienkop ir redzamas visas tās Ziepniekkalna rokoko un/ vai jaunprojektu "japāņu askēzes" fantāzijas, labi noviltoti HermesBirkini pa 45 eur pudā, no objektiem iznesti špahteļmasas maisi, no V.O.V.A cehiem sperta korsešu produkcija un visādi citādi nenovēršami izdevīgi piedāvājumi, "antīks bufets no Golandiem", kurus izvēloties tu esi apgājis veselu liekēžu ķēdi un nodokļu politikas turklāt;
tas ir portāls uz zvērēnu sevī: cīnies, roc, ķer, grāb, tasnoteiktibūslēti, esi gudrāks (un apsviedīgāks) kā tie nožēlojamie idioti, kas iepērk legālas preces oficiālos veikalos (vai- tos pat veido kā savu biznesu);
trešā tēvdēla gudrība ir pie kaprīzās stikla kalna daiļaviņas uzjāt ar kaķu zelta gredzentīnu un trešajā bemkā, tūnētā kā piektā, tikko no vācijas, protams. Jo tev ir jāspēj no tuvīnā purva izcelt labākā kritala, tāpēc, ka kurināšana ar sausu malku prasa baigo piepūli, "a kritalas purvā- pa lēto."

Es bieži lietoju ss.lv, lai sev pašai vai "stikla akvārijos peldošām mārketinga zivtiņām" ((c) VT) atgādinātu/ilustrētu estētiskās, valodas u.c. atspraudumus realitātē, sak, uz ko ir jāatsperas, lai kaut kas mainītos; bez veneroloģiski sūdīgās gaumes ilustrācijas ss.lv ir viens no vislabākajiem "nācijas pulsometriem" arī tajā, ka nodokļus, nodevas gribas pieprasīt progesīvus un pilnīgi noteikti, tiem citiem (tiem pašiem idiotiem, kas pērk jaunus datorus ar legālajām programmām), bet nevis – sākt ar sevi. Tā diemžēl ir dabiska ēnainās ekosistēmas un slapstīšanās daļa, kurā šķiet jēgpilni strādāt pie rūdītiem žulikiem, samierināties ar regulāru uzmetienu, bet tā arī nenokāpt no adatas, jo "ir zināmas priekšrocības", par nodokļos nesamaksāto algas daļu vari nopirkt mazlietotu Stollar blenderi, kičeneidu un pielikt heštagu #lovemylife.

Eseska ir Latvijas iedzīvotāja faktiskā paradīze, kurā lieliskā palielinājumā spoguļojas nožēlojamās CSB oficiālās statistikas īstenais purniņš. "Cena runājama", jo idioti ir "tie citi". Tāds, vot, #lovemylife, #saldejumslimonadehipoteka.



* so that you know, arī ciba ir augsto tehnoloģiju prodakts, ja?!


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kautskis
2017-08-09 12:36 (saite)
Jā, precīzi, ar piebildi, ka šie paši uzstādījumi ir aktuāli ne tikai Latvijas iedzīvotājiem. Kopš Donalda Tē ietusnīšanās preža tronī man ir cieša pārliecība, ko itin nekas vēl nav spējis sašķobīt, ka amurikāņi ir tādi paši mēs, tikai ar mazākām bērnības traumām un lielākiem vēderiem. Neba nu citur nerunā par mazumtirdzniecības krīzi, ko ja ne raisa, tad veicina tieši šī pārliecība, ka internetos noteikti būs labāk nekā pie nožēlojamiem idiotiem.

SS.lv gadījumā mana paša lielākā nepatika – un es saprotu, ka mani uzreiz nories par pretenciozu estētu – ir tas, ka, citējot Maestro, viņiem nav gaumes, viņiem vienkārši nav gaumes. SS.lv ir digitāls Stacijas tunelis, kur blakus cigaretēm un korejiešu valodas mācībgrāmatām krievu valodā tirgo apakšbikses un pušapus, daiļojot veikalu ar lāzerprintētām izkārtnēm. SS.lv ir tās bezmaksas lapeles, ko savulaik (vai vēl joprojām? nezinu) meta pastkastītēs, kas tur, Rīgas Santīms, vai. SS.lv ir pazīstamā zīmola "man uz bērēm jāiet" poliestera uzvalki, kas Centrāltirgus mantu tirgū pieejami strēķiem vien. Tātad: mani var saukt par pretenciozu estētu, bet man tiešām šķiet, ka tas nav vienkārši neglīti, bet norāda uz dziļāku problēmu: nevēlēšanos censties, jo "priekš Latvijas taču tīri ok".

Tāpēc neskatoties uz to, ka VIDa darbība tik tiešām ir apšaubāma, es nespēju, vienkārši nespēju atrast sevī spēku aizstāvēt SS.lv (tas nosaukums man vienmēr ir licies kā slikts practical joke). Droši vien tāpēc es esmu ne tikai sūda estēts, bet arī skaudīgs mirla, kas cenšas norakt veiksmīgus uzņēmumus. Bet nespēju un viss. Un vispār no visas sirds vēlu SS.lv nāvi un iznīcību, jo viņi ne tikai pārstāv, bet iecementē nākamībā to Latvijas sabiedrības īpatnību, no kuŗas mums sen būtu laiks atbrīvoties.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2017-08-09 12:39 (saite)
Par otro rindkopu – es kādus gadus taupos neuzrakstījusi briesmīgi augstprātīgas pārdomas par gaumi, tiekšanos un izvēlēm, bet kā līdz esmu bildusi kādu pušplēstu vārdiņu, tā parasti noraujos snobisma žetonus un ai, karoč, sailens iz golden.


Un kopumā – jā. Manā mentālajā modelī tomēr ss.lv priekštecis ir tas biezais, smirdošās drukas laikraksts deviņdesmitajos, kura trešdaļu veidoja maukumāju sludinājumi "treķij čas bezplatno."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kautskis
2017-08-09 12:55 (saite)
Bet tas pats stulbākais, ka problēma jau ir man. Ja man prasītu loģiski paskaidrot, ar ko tieši poliestera uzvalks no Centrāltirgus ir sliktāks vai kāpēc savas vēlmes nevajadzētu apmierināt "treķij čas bezplatno" maukumājā, es nemācētu paskaidrot daudz vairāk kā "es tā negribētu".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2017-08-09 12:59 (saite)
Jā. Un tur ieslēdzas proporcija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2017-08-09 13:10 (saite)
Un "šampanskoje bezplatno".

Bet tas viss ir emocionālais nosēdumiņš, jā, man tieši tāds pats. Taču kopumā - sludinājumiem būt vai nebūt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2017-08-09 14:50 (saite)
Būt. Kā Milda augstāk raksta, ja tā ir privāta manta, tad why not, tirgo cālī, esi mājražotājs un tirgo caur ss vai ībejā, pofig. Bet ja esi auto dzinējs, nekustamo īpašumu attīstītājs, utt utt....

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2017-08-09 12:57 (saite)
Mani tikai ļoti nomoka jautājums, kāpēc pa visiem šiem gadiem ss-am praktiski Latvijā nav konkurentu. Nu kā ar tik ķip ērtu biznesu nevienam citam nav ienācis prātā ar ielauzties tajā nišiņā ar tik foršu rūpalu, ko? Nu un tagad man paliek interesanti - noraks Cīruli jeb nee, jo mums jau visi baigi rāvās uz to posteni, ne? It sevišķi tagad, kad nodokļu reformas rezultātā VIDam administratīvais slogs reāli pieaugs. Kurš pašnāvnieks šito visu gribēs paņemt uz sevi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kautskis
2017-08-09 13:01 (saite)
Drausmīgi elementāri: SS.lv lielā mērā ir vēsturiski veidojies monopols; viņi ir sinonīms sludinājumiem internetā. Ja tu ieliec SS.lv, tev zvanīs, teiksim, 10 interesenti. Ja ieliec zip.lv, tev varbūt nezvanīs neviens. Nav tā, ka nebūtu centušies, vienkārši SS.lv ir pietiekami labi, lai lietot varētu, un nez cik reizes populārāki par tuvākajiem sekotājiem. Bet tajā biznesā neko daudz tev nedod, ja tu esi 10% tikpat populārs -- ja tu neesi, nezinu, kādus 70% tikpat populārs, tad tu esi 0% populārs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2017-08-09 13:07 (saite)
nu bet ss portāls jau nav nekas unikāls. nevajag jau nezin kādas smadzenes lai uzceptu tikpat ērtu vai pat ērtāku protalu ar gaumīgāku dizainu un paņemtu ar gadiem vismaz 50% no ss klientiem. zip.lv jau toč nav konkuretns. nu un shēmo jau ar tām mašīnām caur ss riktīgi un gan jau attiecīgos tiešām piesedz. tā ka man bažas, ka tajā segmentā iejāt baltā zirgā varētu būt visai interesanti - ka nav tā, ka attopies ar salauztiem pirkstiem labākajā gadījumā. :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kautskis
2017-08-09 13:17 (saite)
Es nevaru iedomāties nevienu veidu, kā kāds cits portāls varētu savākt 50% ss klientu. Viss ir tieši tik elementāri: ja tu ieliec sludinājumu, tevi galvenokārt vai varbūt pat tikai interesē tas, cik cilvēku tev piezvanīs. Ja portālā x ar debīlu dizainu, augstprātīgu klientu servisu un "tev nav izvēles, zvani" reklāmu smārdu tev piezvanīs 10 pircēji, bet superdupermegaērtajā portālā y tev piezvanīs neviens, tad izvēle ir diezgan skaidra.

Vienīgais, ko es varu iedomāties (un kas arī notiek), ir kaut kādi nišas sludinājumu portāliņi. PSRS krāmu tirgoņi, piemēram, feisbukos aktīvi tirgojas; tur tas, ka nav populārs, nav tik svarīgi, jo tie, kas pirks, apgrozās tieši tur. Nu varbūt, vaaaaaarbūt kāds censonis ar vareniem mārketinga resursiem, kas būtu gatavs kādus gadiņus strādāt ar pamatīgiem zaudējumiem, varētu mēģināt esesam uztaisīt alternātīvu dzīvokļos un/vai mašīnās. Varbūt. Bet visu vienlaikus -- nav reāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2017-08-09 13:06 (saite)
vispār jau bija gan vairāki mēģinājumi - zip.lv, viss.lv u.c., bet cik saprotu daļai tautas ss.lv šķiet mīļāks kā reiz barbalas minēto iemeslu dēļ

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2017-08-09 13:08 (saite)
Mēs, protams, varam te raustīt visādus Web 2.0++ un mileniālus i- un e- prefiksus, bet palūk, pavei, kāds izskatās augsto tehnoloģiju lielvalsts populārākais sludinājumu portāls: https://craigslist.org

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kautskis
2017-08-09 13:11 (saite)
Like I said, amurikāņi ir tie paši mēs, tikai ar mazākām bērnības traumām un lielākiem vēderiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2017-08-09 13:12 (saite)
mazākām citām bērnības traumām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?