antiprojekcija ([info]antiprojekcija) rakstīja,
@ 2023-01-04 17:00:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Kodolenerģijas jaunās drēbes
Pēc kodolenerģijas slavinājumu lasīšanas cibā esmu uzzinājis ko jaunu un ļoti smieklīgu.

Mums saka, ka uz saules un vēja enerģiju nevar paļauties, jo tā esot atkarīga no laikapstākļiem. Izrādās, Francijas izslavētajiem reaktoriem nākas slēgties ārā karstuma viļņu laikā, jo citādi tie uzvārīs zivis upē or something. Much weather independence.

Un vispār, šovasar - pašas enerģijas krīzes vidū - darboties spējīgi bija tikai 24 no Francijas 56 reaktoriem. Daži nedarbojās dēļ karstuma, dažiem bija plānveida apkope, bet vēl čupa dēļ atklātiem bojājumiem drošības sistēmās (zinu, zinu, dzīves sīkumi). Vēl rudenī EDF (to operators) sita pie krūtīm, ka līdz šī gada sākumam visi atsāks darboties. Kā visi pārējie šīs industrijas solījumi, tā arī šis ir izrādījies "optimistisks" (meli).

Un tad vēl te daži atļaujas norādīt uz Šveices ierobežojumiem - kuri nebūtu nepieciešami, ja Francijas AES flote darbotos - kā uz pamatojumu, ka mums vajagot vairāk tos draņķus. Neba jau tos nemēģinātu celt - re kur vēl viens Francijā kavējas jau vienpadsmito gadu.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]antiprojekcija
2023-01-04 19:23 (saite)
Neaizmirsti piezīmēt - "kas samazinātu transporta patērēto enerģiju vairākas reizes".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:25 (saite)
Nē, jo transporta vajadzēs aizvien vairāk. Pārējā pasaule arī vēlēsies dzīvot vismaz pēc pašreizējiem rietumu standartiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-01-04 19:27 (saite)
tu par tiem standartiem, kur visi ar sabiedrisko un velosipēdiem vizinās?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:29 (saite)
Tā ir knapināšanās, tas neder.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-01-04 19:33 (saite)
nē, tā ir efektivitāte. un liels pluss sabiedrības veselībā.
salīdzini nīderlandiešus, kuri ātrāk ar velo iemācās braukt un amūrikāņus, kuri visur ar tevis tik ļoti mīlēto privāto auto, vai vēl trakāk ar privāto šoferi.
salīdzini bojāgājušos satiksmē. utt

traki, ja efektivitātes uzlabošanu uztver kā knapināšanos. ļoti traki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:35 (saite)
Ja kravas auto iebrauc velosipēdistos, ir uzreiz daudz kravas 200 :D

Ja nopietni - viss ir vajadzīgs savā vietā. Nu nemīsies ar velīti ziemā kaut vai no tās pašas Ogres uz Rīgu un atpakaļ piemēra. Ar auto tās ir 20 minūtes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-01-04 19:38 (saite)
ko, lūdzu, tavs imaginārais kravas auto dara uz veloceliņa?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:40 (saite)
Pieved betona konstrukcijas blakus esošajai stroikai piemēram. Bija uzlikta zīme ka veloceļš aizvērts, bet velorasti norāva :P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2023-01-04 19:42 (saite)
Kādēļ vienmēr tiek piesaukti uzreiz visādi ekstrēmie varianti - tādi kā mīties ziemā no Ogres uz Rīgu un atpakaļ? Pietiktu jau ar to vien, ja ar velo un sab. transporta palīdzību samazinātos visas tās auto masas, kas katru dienu pārvietojas no tuvējās Pārdaugavas uz Centru un atpakaļ. Kad eju ar kājām garām tiem sastrēgumiem, tad vienmēr paskaitu, cik no visiem auto ir ar >1 cilvēku: gandrīz nemaz, vienā no 20 varbūt gadās, ka veseli divi cilvēki piecvietīgajā auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:45 (saite)
Bet tas cilvēks grib atrasties ērtā kondicionētā kabīnē nevis tusnīt sasvīdis barā ar 100 tādiem pašiem. Personiskā telpa, komforts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 19:51 (saite)
Mhm, bet tas neizklausās tik objektīvi nepieņemami kā "ziemā, ar velo, uz Ogri", vai ne? Un tieši tāda jau ir tā domāšanas problēma - man vajag personisko telpu (nezin kādēļ pilna izmēra auto, nevis kādu pilsētvidei piemērotu alternatīvu risinājumu), lai varu katru dienu pasēdēt pa pusstundai sastrēgumos, kamēr ar tramvaju vai velo to pašu var nobraukt 15min.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:56 (saite)
Tramvajs ir pilns ar cilvēkiem. Velo labi der vasarā, bet teiksim slapjdraņķī tas prasa vēl pārģērbšanos utt. Un - laiks. Ar visiem sastrēgumiem ar auto būs ātrāk ja vien tas nav pāris kvartālu attālumā.

Kas palīdz pret sastrēgumiem?

Normāls datorvadīts luksoforu tīkls ar sensoriem, darba laiku ``izsmērēšana``, lai nav tā ka visai pilsētai viss sākas teiksim astoņos un tad reizē piecos beidzas.

Nu un trases. Ātrgaitas trases, tuneļi, daudzlīmeņu estakādes.

Visas šīs lietas jau arī tiek darītas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:01 (saite)
"Ātrgaitas trases, tuneļi, daudzlīmeņu estakādes."

Rīgas vēsturisko apbūvi jauksim nost, ja? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:09 (saite)
Šeit vairāk uzsvars uz tuneļiem. Līdzīgi kā Vīnē - tu brauc iekšā pilsētā, nokļūsti maģistrālos tuneļos kas zem pilsētas zarojas un izbrauc ārā apmēram kur tev vajag, cik es sapratu tie tuneļi ir savienoti arī ar apakšzemes daudzstāvu auto novietnēm + daudziem objektiem ir mīnus stāvi => virszemi neaizņem iz/ iekraušanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:20 (saite)
Tad tiešām nopietni saki, ka jājauc tā Rīga nost?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:25 (saite)
Man šķiet ka izrakt tuneļus nav jaukt nost. Eiropas pilsētās tādās kā tā pati Vīne tāpat ir vēsturiskie centri, arhitektūras pieminekļi etc un viņi to nejauc nost.

Protams pazemes izbūves tehnikas atkarājas no grunts, klintī vieglāk, bet galu galā metro ir pat Sanktpēterburgā plūstošajās smiltīs, vienkārši tad tuneļus taisa ar saldēšanas paņēmienu + darbojas sūkņu stacijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:41 (saite)
Es neesmu bijusi Vīnē, bet tādi tuneļi, par kuriem tu stāsti, tādus citur Eiropas pilsētās novēroju drīzāk piepilsētās - jaunajos nomales rajonos pirms iebraukšanas vēsturiskajos centros.

Un jā, Rīga arī ir uzbūvēta uz smilšu kāpas, ko caurauž blīvs gruntsūdeņu tīkls. Bet es saprotu, ka tā vietā, lai veicinātu sabiedrības domāšanas maiņu, labāk turpināsim tupēt un dūmot sastrēgumos, un atrunāties ar sapņiem par dārgiem tehniskiem risinājumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:48 (saite)
Nevajag sapņot, vajag plānot.

Šito es jau antiprojekcijai visu laiku saku: Ja neplānosim neko dārgu tad dzīvosim slikti. Mēs esam ES valsts, ES savienības līmenī ir ieinteresēta normālā infrastruktūrā, visu ko var sabīdīt, tas pats rail baltica ir solis pareizā virzienā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:56 (saite)
"tas pats rail baltica ir solis pareizā virzienā."

Tātad - tomēr tas, ko es teicu jau sākumā: attīstīt sab. transportu. Bet tev taču bija pretarguments, ka vajagot privāto telpu, un tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(nav temata) - [info]ctulhu, 2023-01-04 21:06:57
(nav temata) - [info]hedera, 2023-01-04 21:20:17
(nav temata) - [info]mindbound, 2023-01-04 21:25:45
(nav temata) - [info]hedera, 2023-01-04 21:36:25
(nav temata) - [info]mindbound, 2023-01-04 21:39:49
(nav temata) - [info]ctulhu, 2023-01-04 21:53:10
(nav temata) - [info]ctulhu, 2023-01-04 21:29:28
(nav temata) - [info]gnidrologs, 2023-01-05 01:04:32
(nav temata) - [info]hedera, 2023-01-05 08:19:31
(nav temata) - [info]gnidrologs, 2023-01-05 09:38:37

[info]gnidrologs
2023-01-04 21:12 (saite)
Tāds apsvērums, ka vairums cilvēku šos auto ikdienā izmanto kā transportlīdzekļus nepieciešamo mantu pārvadāšanai, no centriņā dzīvojošu ofisplanktonu viedokļa, neeksistē. Nemaz nerunājot par tiem, kas regulāri izvadā savu ģimeni kur nu kuro. Tādi, kas katru dienu brauc tikai ar savu papīru mapīti no purčika līdz centra ofisiņam un atpakaļ, arī ir ekstremāls piemērs.
Kā arī tas, ka procentuāli sabiedrības daļa, kas var regulāri bez riska un diskomforta mīties mūsu novecojošajā sabiedrībā un bargajā klimatā, nav pat tuvu vairākumam. Hei, bet nemīz tupelē, būsi veselīgāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(nav temata) - [info]hedera, 2023-01-04 21:22:44
(nav temata) - [info]gnidrologs, 2023-01-05 00:56:38

[info]ctulhu
2023-01-04 20:32 (saite)
+ ja kaut kas ir reālistiska alternatīva privātam transportam tad tie ir ātri ērti klusi bieži (intervāls <10min) kursējoši metro tipa vilcieni jo sēdēt un lasīt/ darīt kko kompī tā vietā lai stūrētu daudziem būs pievilcīgi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-01-04 19:46 (saite)
ai, lol nav vērts. ja pēkšņi mēs visi nokļūstam striokā, kas ir norma un parādās velorasti. tiešām nav vērts.
acīmredzot cilvēks nav bijis, piemēram, Vācijā vai Nīderlandē, vai Dānijā, vai kādā citā rietumeiropas vērtības pārstāvošā valstī. un nav redzējis kā tas notiek.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2023-01-04 19:48 (saite)
Auto (personīgie vai takši) ļauj izvairīties no visa tā diskomforta, ar ko nākas saskarties sabtransportā (bomži, pārblīvētība, atkarībā no maršruta arī kabatzagļi, pats fakts, ka sabiedriskais transports kursē tikai pa fiksētiem maršrutiem). Protams, ne visiem tas ir vienādi no svara, bet personīgi man vajadzētu praktiski bezmaksas sabiedrisko transportu, lai tas atsvērtu šos faktorus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-01-04 19:51 (saite)
Bet kā jau es te kkur minēju šī veida problēmas ir tikai pieaugošas un mums vajadzēs daaaaaudz vairāk enerģijas.

Kāpēc?

Tāpēc ka āzijas, āfrikas, indijas iedzīvotāji ir tādi paši cilvēki kā mēs un viņi agri vai vēlu arī sagribēs tikt vaļā no mūžīgās čupošanās, saspiestības, rindām utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2023-01-04 20:44 (saite)
Neaizmirsīsim arī 1% oligarhijas "plānus", kas vērsti uz iedzīvotāju padarīšanu par dzimtbūtniekiem, kas spiesti dzīvot vietējā kolhoza obščāgā-spieta stropā vai skudru pūznī, sev iedalītos kokonos. Izmantot savu auto vai apkuri, ja tādi vēl pastāv, tikai tad, kad lielskung' ir vēlīgs noskaņojums. Kopējā labuma vārdā ieviest gardu un veselīgu kāpuru un insektu diētu(go bugoo!).
Nu un kopējai preambulai, lai saprastu cik ļoti par mums rūpējas šie zaļumu, prusakumu, velorastumu un citu jaukumu bīdošie pasaules līderi:

One of the main themes of the June meeting was that the coronavirus pandemic has created an important “opportunity” for many of the World Economic Forum’s members to enact their radical transformation of capitalism, which they acknowledged would likely not have been made possible without the pandemic.

“We have a golden opportunity to seize something good from this crisis — its unprecedented shockwaves may well make people more receptive to big visions of change,” said Prince Charles at the meeting, adding later, “It is an opportunity we have never had before and may never have again.”


Just let it go, man. :everythingsfine:

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?