antiprojekcija ([info]antiprojekcija) rakstīja,
@ 2023-01-04 17:00:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Kodolenerģijas jaunās drēbes
Pēc kodolenerģijas slavinājumu lasīšanas cibā esmu uzzinājis ko jaunu un ļoti smieklīgu.

Mums saka, ka uz saules un vēja enerģiju nevar paļauties, jo tā esot atkarīga no laikapstākļiem. Izrādās, Francijas izslavētajiem reaktoriem nākas slēgties ārā karstuma viļņu laikā, jo citādi tie uzvārīs zivis upē or something. Much weather independence.

Un vispār, šovasar - pašas enerģijas krīzes vidū - darboties spējīgi bija tikai 24 no Francijas 56 reaktoriem. Daži nedarbojās dēļ karstuma, dažiem bija plānveida apkope, bet vēl čupa dēļ atklātiem bojājumiem drošības sistēmās (zinu, zinu, dzīves sīkumi). Vēl rudenī EDF (to operators) sita pie krūtīm, ka līdz šī gada sākumam visi atsāks darboties. Kā visi pārējie šīs industrijas solījumi, tā arī šis ir izrādījies "optimistisks" (meli).

Un tad vēl te daži atļaujas norādīt uz Šveices ierobežojumiem - kuri nebūtu nepieciešami, ja Francijas AES flote darbotos - kā uz pamatojumu, ka mums vajagot vairāk tos draņķus. Neba jau tos nemēģinātu celt - re kur vēl viens Francijā kavējas jau vienpadsmito gadu.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]hedera
2023-01-04 20:01 (saite)
"Ātrgaitas trases, tuneļi, daudzlīmeņu estakādes."

Rīgas vēsturisko apbūvi jauksim nost, ja? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:09 (saite)
Šeit vairāk uzsvars uz tuneļiem. Līdzīgi kā Vīnē - tu brauc iekšā pilsētā, nokļūsti maģistrālos tuneļos kas zem pilsētas zarojas un izbrauc ārā apmēram kur tev vajag, cik es sapratu tie tuneļi ir savienoti arī ar apakšzemes daudzstāvu auto novietnēm + daudziem objektiem ir mīnus stāvi => virszemi neaizņem iz/ iekraušanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:20 (saite)
Tad tiešām nopietni saki, ka jājauc tā Rīga nost?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:25 (saite)
Man šķiet ka izrakt tuneļus nav jaukt nost. Eiropas pilsētās tādās kā tā pati Vīne tāpat ir vēsturiskie centri, arhitektūras pieminekļi etc un viņi to nejauc nost.

Protams pazemes izbūves tehnikas atkarājas no grunts, klintī vieglāk, bet galu galā metro ir pat Sanktpēterburgā plūstošajās smiltīs, vienkārši tad tuneļus taisa ar saldēšanas paņēmienu + darbojas sūkņu stacijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:41 (saite)
Es neesmu bijusi Vīnē, bet tādi tuneļi, par kuriem tu stāsti, tādus citur Eiropas pilsētās novēroju drīzāk piepilsētās - jaunajos nomales rajonos pirms iebraukšanas vēsturiskajos centros.

Un jā, Rīga arī ir uzbūvēta uz smilšu kāpas, ko caurauž blīvs gruntsūdeņu tīkls. Bet es saprotu, ka tā vietā, lai veicinātu sabiedrības domāšanas maiņu, labāk turpināsim tupēt un dūmot sastrēgumos, un atrunāties ar sapņiem par dārgiem tehniskiem risinājumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:48 (saite)
Nevajag sapņot, vajag plānot.

Šito es jau antiprojekcijai visu laiku saku: Ja neplānosim neko dārgu tad dzīvosim slikti. Mēs esam ES valsts, ES savienības līmenī ir ieinteresēta normālā infrastruktūrā, visu ko var sabīdīt, tas pats rail baltica ir solis pareizā virzienā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 20:56 (saite)
"tas pats rail baltica ir solis pareizā virzienā."

Tātad - tomēr tas, ko es teicu jau sākumā: attīstīt sab. transportu. Bet tev taču bija pretarguments, ka vajagot privāto telpu, un tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-01-04 21:06 (saite)
Nu tāpēc es runāju par tādu sabiedrisko transportu kurš nepieciešamo privāto telpu nodrošina un ir saprātīgā kombinācijā ar privāto transportu.

Atkal - tas ir par projektēšanu un būvēšanu nevis par mēģinājumu ar plakātiem un lozungiem cilvēkiem iestāstīt ka viņiem tagad personīgā auto vietā būtu jāizvēlas mīcīties pa pārpildītu tramvaju.

Normālas, sakarīgas ērtas lietas cilvēki paši izvēlēsies, bez jebkādas veicinātas domāšanas maiņas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 21:20 (saite)
Nu, nu, ar plakātiem un lozungiem viens otru pārliecināt te mēģina abas puses. Jo kas gan ir šī retorika par tramvajiem, kas pārpildīti ar sasvīdušiem kabatzagļiem, ja ne emocijās (bailēs un riebumā) balstīti lozungi?

Ja abstrahējas no emocijām, tad popularizēt uzsvaru uz sab. transportu + velo, + mazi, kompakti elektroauto tiem, kuriem tiešām pilsētvidē nepieciešams, ir pamatoti šo iemeslu dēļ:

1) Mazāk izmešu - vērtīgi gan globāli, gan lokāli;
2) Mazāk sastrēgumu;
3) Mazāk nepieciešams vietas, lai visi noparkotos;
4) Veicina kustīgu dzīvesveidu - labāk sabiedrības veselībai;
5) Infrastruktūra jau ir, papildus attīstīšana salīdzinoši ātra un lēta.

Tu liec pretī megaprojektus ar auto tuneļiem, metro, RailBaltic līmeņa dzelzceļu izbūvi, kuri manuprāt zaudē 4., un smagi zaudē 5. punktā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-01-04 21:25 (saite)
> Jo kas gan ir šī retorika par tramvajiem, kas pārpildīti ar sasvīdušiem kabatzagļiem, ja ne emocijās (bailēs un riebumā) balstīti lozungi?

Empīriskas pieredzes izraisītas bailes un riebums. :D Lai mazinātos iebildumi pret sabiedriskā transporta lietošanu, kā minimums, to vajadzētu padarīt par sistēmu, kuras lietošanai nav sevi jāpiespiež.

Also, to, kas indivīdiem nepieciešams, pēc manām necilajām domām, vajadzētu kaut kāda minimāla pragmatisma ietvaros pēc iespējas atstāt pašu indivīdu ziņā — tas par braucamrīku iegādi un lietošanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 21:36 (saite)
Es to uzskatu par diezgan kaitinošu lietu - veltīt man daudznozīmīgu komentāru par indivīdu brīvību, ja neesmu mudinājusi to ierobežot. Es nāku pēc jūsu brīvības? Nē, es nenāku, lūdzu nevajag tupties upura pozā bez iemesla.

Btw, te pārsvarā viss, ko riebīgie velorasti saka, ir mudinājumi attīstīt sab. transporta un velo infrastruktūru, un jā - arī par sabiedrības domāšanas maiņu. Šito tad pat nevar salīdzināt ar citām auto-indivīdu brīvību ierobežošanas akcijām, tādām kā aizliegumiem braukt dzērumā un bez tehniskās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-01-04 21:39 (saite)
> Es nāku pēc jūsu brīvības?

Konkrēti tu — noteikti nē, bet "sabiedrības domāšanas maiņas inženieri" gan vismaz netriviālā daļā gadījumu vismaz cenšas, gan pa šo, gan daudzām citām līnijām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-01-04 21:53 (saite)
//ir mudinājumi attīstīt sab. transporta un velo infrastruktūru//

Tik tālu nav iebildumu, ja vien tas nav uz auto infrastruktūras rēķina. Teiksim nogriezt daļu brauktuves veloceliņā ir nu vismaz ne visur laba ideja, jo rezultāts ir vēl vairāk sastrēgumu. Sastrēgumā tie dzinēji darbojas par velti. Re, te uz Čaka ielas pamēģināja, rezultāti nebija labi, atmeta.

//un jā - arī par sabiedrības domāšanas maiņu.//

Par šito es palieku pie uzskata ka tas notiek automātiski tikko tu tai sabiedrībai noliec priekšā kaut ko ērtāku.

//Šito tad pat nevar salīdzināt ar citām auto-indivīdu brīvību ierobežošanas akcijām, tādām kā aizliegumiem braukt dzērumā un bez tehniskās. //

Tie ir drošības tehnikas noteikumi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-01-04 21:29 (saite)
Es te vēlētos iebilst ka kļūda ir idejā popularizēt nevis izveidot. Nav jau ko popularizēt, sabiedriskā transporta kurš būtu tik ērts kā privātais vienkārši vēl nav. Tas jāuztaisa. Popularizēt var kāreiz tāda izveidošanas projektus. Velosipēti ir stingri nišas lieta, tas ir kustēties darot fizisku darbu, ne visi un ne vienmēr gribēs. Līdz ar to idejas tipa pārsēdināt cilvēkus uz velosipēdiem ir garām, tie kam patīk tos jau tāpat lieto. Kustīgu dzīvesveidu nedrīkst uzspiest.

Runājot par 5. punktu - atkal nemeklējam lētāko, meklējam labāko risinājumu. Skopais maksā 2x.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2023-01-05 01:04 (saite)
Jo kas gan ir šī retorika par tramvajiem, kas pārpildīti ar sasvīdušiem kabatzagļiem, ja ne emocijās (bailēs un riebumā) balstīti lozungi?

Ar ko tie sliktāki par koku skāvēju emocijām par māti Gaiju? Pēdējās reizas, kad biju Rīga, sanāca tieši lietot baronielas tramvajus un čakenes omnibusus. Visās trīs reizēs nespēju normāli apgriezties ar parastu nepārpildītu mugursomu, visur kaut kādi kverpļi čerkstēja savos zombijboksos un vienā no tiem tiešām pēc kaut kā nelabi oda.
Kad Švābs & Co sāks braukt kopā ar plebu tramvajos, tas varētu būt indikators, ka tie tiešām nav domāti subhjūmaniem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-05 08:19 (saite)
Klau, varbūt vnk izbeidz te spamot un pastāsti uzreiz, kā pie visa vainīgi ebreji, un liec mani mierā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-01-05 09:38 (saite)
Varbūt pis uz virtuvi taisi sammiču? Kas zeķu ko mazgāt vairs nav?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2023-01-04 21:12 (saite)
Tāds apsvērums, ka vairums cilvēku šos auto ikdienā izmanto kā transportlīdzekļus nepieciešamo mantu pārvadāšanai, no centriņā dzīvojošu ofisplanktonu viedokļa, neeksistē. Nemaz nerunājot par tiem, kas regulāri izvadā savu ģimeni kur nu kuro. Tādi, kas katru dienu brauc tikai ar savu papīru mapīti no purčika līdz centra ofisiņam un atpakaļ, arī ir ekstremāls piemērs.
Kā arī tas, ka procentuāli sabiedrības daļa, kas var regulāri bez riska un diskomforta mīties mūsu novecojošajā sabiedrībā un bargajā klimatā, nav pat tuvu vairākumam. Hei, bet nemīz tupelē, būsi veselīgāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-01-04 21:22 (saite)
Pietiktu jau ar to vien, ja ar velo un sab. transporta palīdzību samazinātos visas tās auto masas, kas katru dienu pārvietojas no tuvējās Pārdaugavas uz Centru un atpakaļ. Kad eju ar kājām garām tiem sastrēgumiem, tad vienmēr paskaitu, cik no visiem auto ir ar >1 cilvēku: gandrīz nemaz, vienā no 20 varbūt gadās, ka veseli divi cilvēki piecvietīgajā auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-01-05 00:56 (saite)
Kur points?
Tu nezini no kura punkta līdz kuram brauc.
Cik daudz dienas garumā un uz kurieni viņiem vēl jābrauc.
Vai un cik viņi uzņems pasažierus.
Cik daudz un kādas mantas viņiem jāved.

Ja dzīvoju Āģī un darbs vecrīgā vai centrā un nevajag nekādu inventāru, izņemot mapi, tad, protams, bez auto mierīgi.

Lai gan tādā laikā kā šobrīd, labprātāk pasēdētu siltā sastrēgumā. Kāpēc uz tādu komfortu tiesīgi tikai lieskung' un viņu lakeji? Gribam atpakaļ viduslaikus? Kāpēc plebam pienākums uz askēzi, lai apmaksātu bagātnieku privāto reaktīvo lidmašīnu reisus vienam uz otra rautiem?

Jebkādas normāla bagāžas, pat ikdienas iepirkumu somu pārvadāšana ar veļļuku vai sabtransu ir loģistiska elle un pazemojošs diskomforts. Esmu intīmi pazīstams ar abiem variantiem, kopš nedzīvoju klusajā centriņā un 200 metru rādiusā nav pieejami visu iespējamo un neiespējamo preču veikali.

Ir diezgan skaidri noklausāms no kādām aprindām un dzīvesveida nāk tie persi, kas aģitē šāda stila blēņas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-01-04 20:32 (saite)
+ ja kaut kas ir reālistiska alternatīva privātam transportam tad tie ir ātri ērti klusi bieži (intervāls <10min) kursējoši metro tipa vilcieni jo sēdēt un lasīt/ darīt kko kompī tā vietā lai stūrētu daudziem būs pievilcīgi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?