- [entries|archive|friends|userinfo]
adinkra

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jul. 8th, 2017|09:43 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Traki ar to feminisma apspriešanu. Mans dzīves partneris nav seksists un šovinists, bet tāpat mēs pamanāmies nonākt domstarpībās par tēmu. Itkā dažādās valodās runātu.
Un ja tā ir ar nenoraidošiem cilvēkiem, es pat nez, jēga runāt ar mačo un dievietēm, tur bezdibenis pa vidu. Bet klusēt arī muļķīgi.
Visu cieņu pagātnes sievietēm, kuras par spīti izņirgšanai pat no pašu ģimenes sievietēm un vīriešiem, kko ir panākušas.
Tikai mēs netiekam tālāk. Toreiz bija - sievietēm balsstiesības? Ahahahaha, kādas smieklīgas muļķības! Tagad- kvotas? Vēlko sagribējušas, lai cīnās godīgiem līdzekļiem. Nu, kkad pēc tam varbūt, kad būs dzemdējušas sporta komandu un visus mājas darbus izdarījušas.
Brīžiem liekas, mēs nekad tiem konstruktiem pāri netiksim.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:July 8th, 2017 - 10:18 am
(Link)
Sava taisnība tām kvotām ir. Jo, piemēram, mākslas akadēmijā ir pārāk daudz vanabī mākslinieces.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:July 8th, 2017 - 11:21 am
(Link)
tiešām, šajā vīrišķajā metropolē vēl par daudz?

nē, nu protam, protams dzimumam ir nozīme zīmuļa turēšanai pareizajā leņķī :D
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:July 8th, 2017 - 08:32 pm
(Link)
Par daudz sieviešu vienā iestādē nav pareizi. Akadēmijā viņas ir daudz par daudz.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:July 8th, 2017 - 11:18 am
(Link)
kvotas nav risinājums.
smags un rūpīgs darbs gan varētu būt. tāpēc, man šķiet, ir jārunā ar dievietēm un mačō. donkihotisms, epta, bet ko padarīsi.
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 11:38 am
(Link)
Es kā sieviete esmu kategoriski pret kvotām. Es negribu, ka man kāda amata vieta iedota tāpēc, ka man ir petene, nevis krāns un vajag aizpildīt cik tur % ar petenēm.
Ne jau par kvotām sievietes pirms 100 gadiem cīnījās, bet par to, lai sievieti atzīst par līdzvērtīgu, nevis dumjāku un nevarīgāku, kam tak nevar ļaut vienai ceļot, atvērt bankas kontu vai balsot vēlēšanās. Cīņa par kvotām faktiski nozīmē publiski atzīt, ka sieviete IR nevarīgāka, dumjāka, nespējīga konkurēt ar savām spējām un talantu, tāpēc jāizveido sistēma, lai šim vārgajam, tizlajam trauslajam dzimumam nodrošinātu procentuālu pārstāvību augstajos amatos (neviens, cik zināms, nekaro par to, lai būtu kvotas zemu apmaksātajos, smagajos darbos, piemēram, celtniecībā vai ceļubūvē).
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 8th, 2017 - 11:57 am
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]heda
Date:July 8th, 2017 - 12:53 pm
(Link)
+ daudz
man šķiet, ka ir pazemojoši tikt kaut kur iekvotētai bioloģisku īpatnību dēļ
From:[info]adinkra
Date:July 9th, 2017 - 07:50 am
(Link)
Es tās kvotas uztveru kā kko, ar kā palīdzību ielauzties pa nosacīti īsu ceļu, nevis 15 gadus klīst gar durvīm un cerēt, ka tas saliedētais bars, kurš uzskata, ka sieviete nesaprot, apžēlosies un novērtēs. Novērtēs, kā tad.
Protams, būtu labi, ja varētu bez tā.
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 11:49 am
(Link)
Savukārt uzņēmumu valdēs gandrīz visur pasaulē cilvēki tiek iecelti ne gluži viņu īpašo talantu, spēju vai sasniegumu dēļ. Noteiks kvotas, sabāzīs formāli sievas vai meitas visādi šleseri un lembji, un lieta darīta. Baijā feminisma uzvara! Un milzīga šleseru un lembjveidīgo sievu un meitu emancipācija. Patiesībā viņas kā indivīdi nonāks vēl lielākā patriarhālās sistēmas gūstā.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 8th, 2017 - 12:01 pm
(Link)
Kvotas savā būtībā padara visu vēl nevienlīdzīgāku, bet formāli izskatās tāds labs solis.
Tādi zem labas maskas slēpti meli.
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 8th, 2017 - 01:08 pm
(Link)
Nē, kvotas noteikti nevajag - visu to augstākminēto iemeslu dēļ.
Es negribētu būt situācijā, kur man iedod kaut kādu amatu tikai tādēļ, lai ļautu uzņēmumam vai iestādei svinēt kaut kādu mākslīgu dzimumu līdztiesību.
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 01:44 pm
(Link)
Es esmu daudz sasniegusi. Pati. Un ar to lepojos. Pēdējoreiz, kad saskāros ar diskrimināciju, bija universitātē. Studēju humanitārā programmā, kur puiši bija eksotika. Gados vecākas pasniedzējas diezgan atklāti izrādīja viņiem laipnību: piedeva kavējumus, ko nepiedeva pārējiem, lika labākas atzīmes. Pievērsa vaiāk uzmanības. Izteica komplimentus. Vai šādu attieksmi var izskaust ar institucionāliem līdzekļiem: kvotām, noteikumiem? Nedomāju!
Skatoties uz cilvēkiem "pašās augšās" (es nedomāju latvijas oligarhus un viņu ielktnīšus), es aizvien vairāk redzu, ka tie cilvēki (ABU dzimumu) ir daudz strādājuši, daudz arī ziedojuši, lai tur būtu. Vieniem tas nozīmē brīvo laiku, citiem atteikšanos no ģimenes, bērniem, vēl kādiem no hobijiem. Vai kam nav nācies ziedot pašiem, ir atbalsta komanda sievas/vīra personā, kas ziedojusies, lai otram būtu tā karjera un izaugsme.
Var jau mākslīgi kādu kaut kur iesēdināt, bet ar to jau nepietiek, tam cilvēkam ir jāvar to amatu arī pavilkt.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:July 8th, 2017 - 02:23 pm
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]vakardiena
Date:July 8th, 2017 - 01:52 pm
(Link)
Tāpēc labāk ir, ja amatu neiedod fizioloģisko atšķirību dēļ... Kvotas liktu sarosīties partijām un domāt kā piesaistīt sievietes, kuras inerces pēc nedomā, ka sievietei ir vieta jebkur citur, ne tikai mājās. Tāpat arī reprezentācija ir svarīga- jo vairāk redz sievietes politikā, jo normālāk tas šķiet gan sabiedrībai, gan jaunām meitenēm, kas ir potenciālās nākotnes politiķes.
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 02:54 pm
(Link)
Nepateicīgs darbs ir piedāvāt ozolzīles pērļu mīļotājām😎 ja pašas negrib iet un darīt tur nekādas kvotas nepalīdzēs
[User Picture]
From:[info]vakardiena
Date:July 8th, 2017 - 03:25 pm
(Link)
Pārāk ilgi ir borēts, ka sievietes vienīgā vērtība ir viņas ķermenis
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 03:28 pm
(Link)
Ok, cik ilgi ir ilgi? Kāda ir šo te kvotu mērķauditorija? 39, 49 gadīgās, kas šajos 50 gados ir pārāk ilgi borēts?
Imgo tās visas ur atrunas un vārgi šļupsti
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 8th, 2017 - 11:02 pm
(Link)
Nez, vai tad daudzās ģimenēs bērnus neaudzina stereotipiskā garā no bērna kājas? Ķip, tu meitene, nu tad esi paklausīga, kārtīga, labi uzvedies, palīdzi mammai cept pīrāgus, bet ja puika - puikas neraud, puikām jābūt stipriem un jāiet ar tēti makšķērēt un vēl simtiem tādu lietu.
Domā baigi viegli no tādas ieprogrammētības izlauzties?
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 11:04 pm
(Link)
Kā tev izdevās?
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 8th, 2017 - 11:17 pm
(Link)
Man bija foršs tētis, kurš man iemācīja gan ar traktoru braukt, gan to, ka es varu sasniegt visu, ja vien vēlos. Un ka nav tāda vārda "nevaru", bet tikai "negribu".
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 11:18 pm
(Link)
Un kas liek domāt citām fāteri sūdīgi
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 8th, 2017 - 11:25 pm
(Link)
Es tā nedomāju. Tikai par sevi atbildēju.
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 11:27 pm
(Link)
Es par vispārību domāju, kā tā, vieni par caurumiem cepās, citi par sevi tik saka

Kur patiesība, kā būt
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 11:30 pm
(Link)
Lai gan pilnīgāko vienlīdzību esmu sastapis tikai militārijā - viens naidnieks, viens pretpars, vienots kā kopums, bez caurumiem un diņķiem
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 9th, 2017 - 12:42 pm
(Link)
Kaujas laukā - varbūt, bet armija kā vieta, kur sievieti uztver vienlīdzīgi un viñas nav pakłautas, piemēram, izvarošanai - pilnīgi nē. Kaut kad skatījos filmu par šiem gadījumiem asv armijā - reāli šausmīgi. T
From:[info]eermaniitis
Date:July 9th, 2017 - 12:44 pm
(Link)
Joks par biatlonu, kā var finišēt otrais, ja tev rokās ir ierocis?
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 8th, 2017 - 11:23 pm
(Link)
Beidzot redzu sievieti kurai vinjas kjermenis ir vertiiba varbuut mazliet nepatiik bet vertiiba, pietam vinja zin ka ir sieviete nevis es ( resnaa pretiigaa cuuka , kabelis) un vinja zin ka vinja ir apspiesta .. snjuk. nabaks . Nez nebija kur taads seriaals.
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 8th, 2017 - 11:37 pm
(Link)
Tev, izskatās, arī kaut kāds cietēja sindroms, kuram liekas, ka sievietes, kuras iestājas par vienlīdzību, automātiski uzskata vīriešus par cūkām. Varu nomierināt - visus pilnīgi noteikti nē, turklāt negribas jau arī apvainot dzīvniekus.
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 8th, 2017 - 11:48 pm
(Link)
uzskatu ka iestaashanas par shadam lietaam ir resusa izniekoshana jo mums ir jaciinas pavisam pret ko citu
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:July 8th, 2017 - 11:35 pm
(Link)
Nu bet piesaista tak! Savas sievas, meitas, māsas. Ieceļot par visādām valdes loceklēm, uzdāvinot biznesus, nšit.

Kaut vai tas pats Emīls Jakrins - lai formāli izbēgtu no interešu konflikta, savā vietā iebīdīja sievu Alisi "Taksometru nozares darva devēju organizācijas" vadībā.

Lūk, te nu tev kvotas darbībā. Tas kaut kā baigi palīdz kultivēt to, ka sievietes uztver nopietnāk un vienlīdzīgāk?
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 9th, 2017 - 12:42 am
(Link)
tavs snjukuris tik preciizi saozh kaa cilveeki veido shemas nesaprotu kapec vinjsh taa aizseerejis lai saprastu ka tas ka es tevi gribu izdraast veel nenozimee ka gribu nozagt ,, Pukji
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 02:07 pm
(Link)
Bet sievietes pašas nemaz tā nemetas balsot par sievietēm. Ir tak pat bijušas sieviešu partijas, neguva nekādu atsaucību, lai starp balstiesīgajiem iedzīvotājiem sievietes ir nelielā vairākumā.
Tāpat mums tak ir role models: vaira, solveiga, laimdota bija. Nezinu, cik daudz ir jaunu meiteņu, kas ietu politikā, nevis tāpēc, ka viņām ir par ko vai pret ko iestāties, bet tāpēc, ka grib būt kā vaira vai laimdota.
Un, ja, piemēram, partija iestājas par "tradicionālajām" vērtībām ar kuplām ģimenēm, kur vīrs strādā, sieva dzemdē... Arī tādai partijai demokrātiskā iekārtā ir tiesības pastāvēt, ja ir sabiedrības daļa, kas par viņiem balso, jo uzskata, ka šī partija visvairāk pārstāv viņu intereses. Ko, tai arī ar kvotām piesaistīt kaut kādu % sieviešu? Tas taču būtu absurds.
Tāpat feministēm un kvotu piekritējām ir visas iespējas dibināt partiju un startēt vēlēšanās. Ja sabiedrība uzskatīs, ka tas tiešām ir vajadzīgs, tiks pie varas un varēs realizēt likumdošanās savas idejas.
[User Picture]
From:[info]vakardiena
Date:July 8th, 2017 - 02:14 pm
(Link)
Sabiedrība ir jāpieradina pie tā, ka sieviete nav tikai māte un izdrāžams objekts. Arī pašas sievietes tam bieži negrib noticēt. Pastāvošā kārtība ir iegājusies un tāpēc to uzskata par "normālu", un, manuprāt, ja mēs paši no brīvas gribas nevaram palīdzēt cilvēkiem vieglāk izdarīt kaut kādas lietas, bez cīņas ar huiņu, tad tas ir jādara ar kvotām. Kā zināms no citu valstu pieredzes- tas strādā.
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 03:06 pm
(Link)
Kāpēc kāds pie kaut kā mākslīgi jāpieradina? Mēs dzīvojam laikā un vietā, kur abiem dzimumiem ir nekad nebijušas iespējas izpausties un dzīvot saskaņā ar sevi un savām vērtībām.
Ja kāda vēlas kļūt par ministri un uz to mērķtiecīgi iet, viņai tas ir iespējams. Ja kāda cita vēlas pārcelties uz vecmāmiņas mājām, kur bērnībā pavadīja vasaras, audzēt vistas un kazas, iekopt dārzu, gaidīt no darba vīru ar siltām vakariņām un vadīt dzīvi kupla bērnu bariņa ieskautai, arī tas ir iespējams.
Cilvēki ir ļoti dažādi.
Atsevišķās aprindās, kas dedzīgi iestājas par vai pret kaut ko, šobrīd ir milzīgas problēmas vienkārši un elementāri pieņemt cilvēkus un viņu izvēles. Nekritizēt, nepārtaisīt, nepieradināt, bet pieņemt.

Kuras tieši ir tās valstis, kur ir tās kvotas un kur tas STRĀDĀ? Un kas tur nestrādātu, ja kvotu nebūtu?
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 05:34 pm
(Link)
Tā kā man neviens neatbild, ķēros pie izpētes. Kvotas ir, piemēram, tādās valstīs kā Burundi vai Afganistāna.
Kaut kā šaubos, ka tas STRĀDĀ, jo man liekas, ka tās ir valstis, kur nestrādā praktiski nekas, vēl ļoti tāls ceļš līdz kaut kādai elementārai cilvēktiesību izpratnei, labklājībai un visam pārējam. Kvotas viņiem varbūt arī kaut kur uz papīra ir, bet viņiem ar visām kvotām aizvien vēl ir arī visšausmīgākā dzimumu nevienlīdzība, aizspriedumi, nabadzība, vienā valstī (Burundi) zeļ un plaukst sieviešu ģenitāliju mutilācija, otrā (afganistāna) meiteņu izprecināšana bērna vecumā, piespiedu laulības un goda slepkavības.
Ar to es gribu teikt, ka kvotas varbūt izskatās skaisti ekseļu ailēs, bet realitātē tām ietkemes uz sabiedrības attīstību un sieviešu patieso situāciju nav.
Tāpat kā nekādas kvotas neaizskars tās Latvijas sievietes, kas uzaugušas zaņķī, ieprecējušās zaņķī un audzina bērnus zaņķī un, ja nepaveicas, nomirst zaņķī no pārdozēšanas ar vienu bērnu zem sirds, bet vienu mirušu pagultē, kā pavisam notika tepat netālu Dobelē.
Tieši šī Dobeles čigānmeitene ir dzīvs pierādījums visam tam, kas ir sapuvis Latvijas dzimumlīdztiesības vidē, ilustrācija visām tām smagajām sociālajām problēmām, kas daļai sieviešu liedz realizēt savu potenciālu, bet būsimgodīgi, ne smalkas konferences, ne zīni, ne stand up šovi, ne kvotas pilnīgi nekādā veidā neuzlabos šo sieviešu stāvokli.
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 8th, 2017 - 06:11 pm
(Link)
Uzskates matreaals dokumntaals no viena rezhisora, pirmais par Vechiem blje,http://www.imdb.com/title/tt0478331/ otrs par Baabaam bljin, http://www.imdb.com/title/tt1327628/?ref_=nm_knf_i1
From:(Anonymous)
Date:July 8th, 2017 - 06:16 pm
(Link)
Paldies par linkiem. Par šo režisoru nezināju. Paldies!
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:July 9th, 2017 - 01:35 pm
(Link)
''Sabiedrība ir jāpieradina pie tā, ka sieviete nav tikai māte un izdrāžams objekts. Arī pašas sievietes tam bieži negrib noticēt. Pastāvošā kārtība ir iegājusies un tāpēc to uzskata par "normālu", un, manuprāt, ja mēs paši no brīvas gribas nevaram palīdzēt cilvēkiem vieglāk izdarīt kaut kādas lietas, bez cīņas ar huiņu, tad tas ir jādara ar kvotām.''

Kaut kas tāds varbūt vēl pastāv dziļos laukos, kur interneta nav un autobuss kursē reizi divās nedēļās. Mīts par kaut kādām patriarhālām ģimenēm Eiropā ir mīts. Kvotas ir vajadzīgas garīgi atpalikušiem subhjūmaniem. Ja uzskati, ka sievietes tādas ir un bez apiešanās kā ar maziem dauņiem vai invalīdiem nekur tālāk netiks, pati esi smagā stereotipu varā.
Pie tam mākslīga auklēšanās tikai pazemina standartus, jo priekš kam cilvēkam censties uz izcilību ja zina, ka viņam ir garantēta vieta kaut kādā iestādē. Smieklīgi arī, protams, tas, ka tās kvotas vienmēr gribās uz siltām vietiņām kaut kādās domēs un valdēs. Es gandrīz nekur neredzu sievietes celtniecībā vai bedru rakšanā. Ja tiešām iet runa par vienlīdzību kā mērķi un atbrīvošanos no sterotipiem, tad jāsāk domāt kā sievietes radināt pie domas, ka arī viņām vajag stāties bedru rakšanas vai koku zāģēšanas darbos, ne tikai cierēt uz klaču sišanu siltā ofisiņā.
Vai arī cits moments. Mums te vietējā domē 3/4 ierēdņu ir sievietes. Derētu sākt ieviest kvotas vīriešiem, lai novērstu nevienlīdzību, vai ne?
From:[info]adinkra
Date:July 15th, 2017 - 08:08 pm
(Link)
Kā tad, dziļos laukos :D Tā ir diezgan reāla realitāte arī galvaspilsētā. Es strādāju tajā mūžam piesauktajā celtniecībā, atceros, cik "viegli" bija tur iespraukties tieši dzimuma dēļ, būtu pirms zinājusi, ij nemēģinātu. Vīriešiem patīk radīt iespaidu, ka celtniecība ir kkāda fiziska elle, ko izturēt var tikai īsts gaļēdājs tēviņš, un sievietes aiz nezināšanas tam tic un apbrīno savu spēcīgo mamuta nesēju dubultā. Un fakts, ka pats to naglu sienā iedzīt nemāk, džekus neattur no celtniecības piesaukšanas :)
Šī piesaukšana netieši norāda, ka sievietei celtniecībā nav ko meklēt, tas ir gandrīz kā saukt par resnu, kad citu argumentu nav.
Kvotas kā tādas jau neko nevienai negarantē un neizslēdz konkurenci. Varētu padomāt, ka nāks pie manis ar- eu, ko tu ar to celtniecību, nāc par deputāti, mums priekšnieci vajag, pietiks, ka esi sieviete.
Par kvotām vīriešiem. Ir jomas, kur vīriešus vajadzētu iedrošināt.

[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 8th, 2017 - 05:19 pm
(Link)
tad kad esiibinju buus iespeejams paarkopeet uz Kluci beidzot buus miers, a tikmeer vienas dievinaas dzemdeet otras niidiss vieni dievinas dzmdeetajas otri i taas redzeet negribees. Tads ir cilveeks ko tur cepties.
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 11:32 pm
(Link)
Kīdz brīdim, kad tev atrauj paiku, jo diņķis
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 8th, 2017 - 11:34 pm
(Link)
vardu dinjkjis nechiriju, kapeec ko atraut arii nesaprotu un kad Klucii tad briizhi zuud
From:[info]eermaniitis
Date:July 8th, 2017 - 11:36 pm
(Link)
Ā, te viss sākās ar kvotām, Ty ev karājas vai menzes
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 8th, 2017 - 11:46 pm
(Link)
atvainono man vienkarshi parunaties gribeejas
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 9th, 2017 - 12:09 am
(Link)
te ir iespēja kopēt, bet tulkotāja nav < Ty ev karājas vai menzes > izskaidrosi ?
From:[info]eermaniitis
Date:July 9th, 2017 - 12:11 am
(Link)
Kam kaas ir neskaidrs, vai kādā valodā runāt?
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 9th, 2017 - 12:13 am
(Link)
ha tu vienkarshi gribi manu numuru
From:[info]eermaniitis
Date:July 9th, 2017 - 12:15 am
(Link)
Varbūt, bet tas tikai, lai izvairītos no diskriminācijas, ja, visā pārējā saldus
[User Picture]
From:[info]kokezis
Date:July 9th, 2017 - 12:19 am
(Link)
numuru tev riit nosuutiishu, no diskriminacijas izvairiities neizdosies kaa pats labi zini. ar labu nakti.