302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb ([info]mindbound) rakstīja,
@ 2017-07-22 16:28:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:awake
Mūzika:Theatre Of Tragedy - Assembly: Universal Race
Entry tags:bullshit, images

Runājot par lietām, kas nav zinātne, izskatās, ka LZA vajadzētu sākt domāt par rudens talku. Vai nu iepriekš nebiju pievērsis tik daudz uzmanības, vai arī pēdējā laikā ar vismaz formāli cienījamo un relevanto institūciju saistītās drazas apjoms ir jūtami pieaudzis.

Update: Vairāk izskatās, ka LZA līdzekļu trūkuma dēļ vienkārši ir kļuvusi par iebraucamo vietu. Tik un tā, greizi un nelāgi, pat, ja vienu meta līmeni augstāk.

(Source)



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ctulhu
2017-07-22 16:38 (saite)
Piezīmēsim, ka organizācija LZA pēc nozīmīguma nav gluži tas, kas pija LPSR ZA kā PSRS ZA apakšvienība. Tagad zinātnes centri ir universitātes un atsevišķie valstij piederošie institūti

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-22 16:41 (saite)
Tā ir taisnība, bet tik un tā, arī atlikušo leģitimitāti varētu būt vērts ja ne audzēt (kas, kā izskatās, pēc neatkarības atgūšanas tur īsti nav noticis), tad vismaz uzturēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2017-07-22 16:44 (saite)
Kurš tad strīdas. Numurs postā ir, tauta var zvanīt un interesēties par pasākuma emmm zinātniskumu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-22 16:48 (saite)
Protams, viss ir publiski un oficiāli. Var piezvanīt arī Spārītim un Siliņam, apvaicāties, kā šie jaunievedumi sekmē zinātniskās darbības un/vai akadēmiskās vides attīstību Latvijas Republikā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kjiimikjis
2017-07-22 17:04 (saite)
Nevarētu būt vienkārši tā, ka šamie savas telpas izīrē da jebkuram?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-22 17:14 (saite)
Tā varētu būt. Te pat sanāktu eksperiments – mēģināt tikt pie telpām zem LZA jumta dažādu legālu, bet eksplicīti ne par tēmu esošu iestādījumu izmitināšanai un skatīties, vai un kurā brīdī viņiem parādītos iebildumi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]avatar
2017-07-22 20:11 (saite)
Manuprāt, pēc likuma iebildumi nemaz būt nevar. Ja ir publisks piedāvājums telpu izīrēšanai, tad nedrīkst diskriminēt pēc nekādām pazīmēm, ja vien cenai piekrīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-22 20:30 (saite)
Njā, I suppose. Un, ņemot vērā to, ka LZA kā veidojums ir visai nabadzīgs, tas, visticamāk, ir tieši tas, ko viņi ir izdarījuši. Tik un tā, savs traģikomiskais elements tur ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chrono
2017-07-22 18:08 (saite)
Klausāmā mūzika labi raksturo to iestādi pašreizējā stāvoklī: Theatre Of Tragedy.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-22 20:31 (saite)
Heh, touché.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2017-07-23 12:37 (saite)
Nav nekad ienākusi prātā doma, ka tā dziedniece varbūt arī kādam spēj palīdzēt. Nezinu vai ar placebo vai ar ko. Galu galā pie tādām cilvēki neietu, ja nebūtu efekta. Ņemot vērā, ka apmēram 2/3 mūsdienu zinātnes ir pilnīgs bullšits par neko vai konjunktūrisks nepotisks riņķadročis, neredzu kā šis moments ''bojā reputāciju''. Tur nav ko īsti sabojāt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2017-07-23 14:58 (saite)
//Galu galā pie tādām cilvēki neietu, ja nebūtu efekta.//

mārketings arī iesmērē huiņu, no kuras nav nekādas jēgas, the same case

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 19:47 (saite)
Varbūt vienkārši pajautā tiem cilvēkiem, kas šos pakalpojumus lieto, m?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2017-07-23 21:43 (saite)
tipa jautāt narikiem par heroīna vajadzīgumu un tml?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 23:36 (saite)
''Cilvēki, kam es nepiekrītu ir nariki''. Labs arguments. Tev vajag ārstēties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-23 23:46 (saite)
Es nedomāju, ka te ir runa par tik vispārīgu kategoriju, kā "cilvēki, kuriem es nepiekrītu".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2017-07-23 14:59 (saite)
//Ņemot vērā, ka apmēram 2/3 mūsdienu zinātnes ir pilnīgs bullšits par neko vai konjunktūrisks nepotisks riņķadročis//

upsss, spēcīgs apgalvojums. Prjamo 2/3. Evidence/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2017-07-23 15:09 (saite)
Cilvēki pie tādām iet, jo darbojas maģiskās domāšanas režīmā, un ir neinformēti, nobijušies no hronisku encefalopātu aurošanas par "lielo farmu" un izmisuši par savām kaitēm. Also, protams, placebo efekts reizēm palīdz mazināt simptomus, kas augstāk minētajā prāta stāvoklī ļoti viegli var tikt sajaukts ar ārstniecisku efektu.

Par pārējo – vai nu piesauc konkrētus piemērus, vai pacenties tik daudz nemuldēt. Jā, mēs visi zinām, kādā stāvoklī ir humanitārās sfēras, bet tās nekādā veidā nesastāda "apmēram 2/3 mūsdienu zinātnes", pat pie nosacījuma, ka tās vispāri pieskaita zinātnei, līdz ar to man nav ne jausmas, par ko vispāri ir runa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 19:48 (saite)
Skat augstāk. Pirms kaut ko randomā dirst, varbūt vienkārši uzjautāt ko par to domā paši klienti. Bet galvenais te ir idiotiskā iedoma, ka zinātnei vai akadēmijai būtu kaut kāda spoža un saudzējama reputācija lol.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2017-07-23 20:43 (saite)
Kāda starpība, ko par to domā paši klienti? Ja tie ir klienti, tad gandrīz pēc noklusējuma viņu viedoklis būs biased par labu preces vai pakalpojuma sniedzējam, jo tas ir tas, kā cilvēki darbojas. Nemaz nerunājot par to, ka viņu apgalvojumus šādā scenārijā būtu faktiski neiespējami pārbaudīt, ja viņi pirms un pēc saviem "alternatīvajiem" ārstēšanās mēģinājumiem nebūs bijuši reālu medicīnas speciālistu apsekošanā un uzskaitē.

Par pārējo – runa ir ne tik daudz par reputāciju (pūšļotāji LZA priekškambarī to katrā gadījumā maitā mazāk par Buiķi, Kļavu vai Kalviņu), cik par zinātnes nošķiršanu no pseidozinātnes un šarlatānisma (īpaši ņemot vērā to, cik vājas šīs prasmes ir plašajā publikā). No otras puses, šī konkrētā gadījuma sakarā es esmu jau apdeitojis savus uzskatus: ja reiz LZA politika ir publiski izīrēt savas telpas, tad īrnieku izvēle pēc pārstāvētās darbības jomas tiešām vairs nav viņu ziņā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 21:03 (saite)
Pačukstēšu priekšā - parasti cilvēki dodas pie ''pūšļotājiem'' tāpēc, ka tradicionālā medicīna ir feilojusi, nevis aiz kaut kādas tavas no pakaļas izsūktas ''maģiskās domāšanas''. Un jām, ir svarīgi ko saka pats klients. Tas beisiklī ir vienīgais kritērijs kā uzzināt vai kās trītments ir palīdzējis vai nē, netakarīgi no tā tradicionalitātes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mansgan
2017-07-23 21:33 (saite)
njā, nebrīnos, ka tev patīk arī pūšļošana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 21:45 (saite)
Man ne patīk ne nepatīk, bet ir elementāra loģika viedoklī, ka ja pēc kaut kā ir peiprasījums, tad acīmredzami tas vismaz kādam nostrādā, pat ja vien placebo līmenī. Tādi klā mindpound un ctulhu ir prosta kontrolfrīki, kuri gribētu kontrolēt katru cilvēka personīgās dzīves aspektu, ieskaitot kam ticēt kam nē un kā pareizi domāt, ja vien varētu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2017-07-23 21:48 (saite)
//ka ja pēc kaut kā ir peiprasījums, tad acīmredzami tas vismaz kādam nostrādā, //

ugu...

Gnidrologs pilnīgi nemaz nav pazīstams ar jēdzienu ``krāpniecība``. Jurfakā neaizmācījies līdz šitam?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 22:11 (saite)
Tu pats nezini kas ir kāppniecība. Tas nav tas ko tu iedomājies. Krāpniecība implicē ļaunprātīgu maldināšanu un ko tādu vispuirms vajag pierādīt. Ja attiecīgie netradiconālie mediķi ko tādu darītum, tad jau sen viņus kāds būtu iesūdzējis tiesā un bodītes aizklapētas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vaiksts
2017-07-24 14:56 (saite)
https://www.facebook.com/bezvests.lv/videos/1180314532057960/
Vai ir konstatējama ļaunprātīga maldināšana un vai to var pierādīt?
Ekstrasensi ir OK, ja tradicionālās cilvēku meklēšanas metodes nesniedz rezultātus?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2017-07-23 21:46 (saite)
//parasti cilvēki dodas pie ''pūšļotājiem'' tāpēc, ka tradicionālā medicīna ir feilojusi,//

Nea.

tipiska secība ir šitāda:

sievietei konstatē nelielu jaunveidojumu krūtī, viegli operējamu, piedāvā operāciju, sieviete nobīstas, tad pagadās dziednieks, kurš piestāsta pilnas ausis ka nekādu operāciju nevajag dakteriem tik griezt un iekasēt naudu, balansēsim enerģijas.

sieviete balansē enerģijas 2 gadus, labāk nepaliek, iet atkal pie ārsta, audzējs metastatisks, ieaudzis sirdī un videnē, inoperabls, paliatīvā terapija, exitus letalis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2017-07-23 22:12 (saite)
Vilkt laukā fantāzijas no savas pakaļas savukārt ir tipisks gadījums ar tevi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2017-07-23 22:14 (saite)
šis ir reāls storijs, protams anonimizēts

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2017-07-23 19:29 (saite)
Uh, jā, ZA telpas tiek izīrētas jebkuram gribētājam. Kaut kāda tur "zintnieka" vai "dziednieka" redakcija arī tur atrodas. Par šito es cepos jau dažus gadus, bet tur laikam, kā raksta augstāk, no likuma viedokļa neko nevar aizliegt.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?