Depresīva troļļa piezīmes - Kognitīvā disonance. [entries|archive|friends|userinfo]
zazis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Kognitīvā disonance. [Feb. 28th, 2021|10:52 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , ]

linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 10:55 am
(Link)
citātu ar piemetīšu
"*going to the grocery store to buy humanely dismembered tasty body parts of non humanoid carbon-based lifeforms"
[User Picture]
From:[info]ub
Date:February 28th, 2021 - 11:48 am
(Link)
Interesanti, jūs esat kareivīgais vegāns/vegāne.
Vēlējos uzdot dažus jautājumus sakarā ar vegānismu.
1. Ko jūs domājat par mūsu ķermeņa evolucionāro dizainu, kurš atbalsta gan gaļas, gan augu valsts produktu pārstrādi savā misijā izdzīvot un turpināties. Mums nav tādi iekšējie mehānismi kā govīm, vai koala lācīšiem. Vai jūs piekrītat, ka cilvēks ir dabīgs visēdājs?
2. Kā jūs pamatojat savu netieši norādīto morālā pārākuma nostāju, ņemot vērā faktu, ka pļaujot labību ēdiena industrijas procesam, tiek nogalināti neskaitāmi grauzēji, putni, žurciņas, lapsiņas etc. Lai apmierinātu pieaugošo prasību pēc sojas, tiek izcirsti meži. Protams, ūdens patēriņš, ko pieprasa konkrēti augi.
Vai jums ir savs organiskais dārzs,kurā dabīgi audzēt visus labumus, kur vienīgais upuris ir kāds kukainītis?

Masu patēriņam paredzētā lopkopība ir cietsirdīga, taču nenoliedzams ir fakts ka dzīvībai vajag dzīvību, lai izdzīvotu.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 01:53 pm
(Link)
es neesmu vegāns.

1. mūsu ķermenim ir precīzi 0 vajadzības pēc dzīvnieku izcelsmes produktiem. tas, ka mēs spējam tos pārstrādāt, nenozīmē, ka tas būtu jādara. mums ir iekšējie mehānismi, kas ir piemēroti augu valsts produktu pilnvērtīgai pārstrādei. dažādās veselības organizācijas, tai skaitā Latvijas veselības ministrija, ir atzinušas uz augiem bāzētu diētu par pilnvērtīgu cilvēkam jebkurā vecumā. ir arī pētījumi, kuri pierāda, ka wholefood plant based (iztulkojiet kāds, lūdzu, latviski) ir visveselīgākā un piemērotākā diēta cilvēkam.
2.lai pabarotu dzīvniekus, kuru līķus un sekrētus ir pieņemts lietot uzturā, vajag ļoti daudz visa augstāk uzskaitītā.
3. nenoliedzams fakts, ka nelietojot dzīvnieku izcelsmes produktus izdzīvot prasa ~ 10x mazāk resursu. ja visi pārietu uz augu bāzi atbrīvotos līdz pat 75% lauksaimniecībā izmantojāmās zemes.

beidziet spīdzināt dzīvniekus, lai apmierinātu savas baudas.
piena industrija, piemēram, ir totāla perversija. http://klab.lv/users/zazis/266296.html
un pēc tam, kad govis ir dažus gadus (ekonomiski izdevīgi tas saucās) šādi varota, to nokauj. jūs to visu atbastat.

un te nav nekādas netieši norādīta morāla pārākuma. tas ir fakts.
[User Picture]
From:[info]ub
Date:February 28th, 2021 - 11:53 pm
(Link)
Pirmkārt jau vēlos atvainoties par saviem nepamatotajiem pieņēmumiem.

Sakarā ar pirmo jautājumu - bet kā tad ar slaveno B12 vitamīnu un citiem hormoniem, kuri tik viegli izstrādājas patērējot gaļu?

Varu pieņemt, ka dzīvnieku produkti nav videi draudzīgi.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 1st, 2021 - 09:44 am
(Link)
atvainošanās pieņemta.
b12 ražo baktērijas, kuras dzīvo dubļos. lopi ir tikai nevajadzīgs starpposms (b12 dod lopiem, mēs apēdam lopus). nekas nekur neizstrādājās, kas tie par maldiem? b12 arī ir vienīgais, kas jāuzņem papildus. var neuzņemt, ja ēd nemazgātus dārzeņus vai dzer no peļķēm.
kas par hormoniem? neko neesmu par tādiem dzirdējis.
vēl mēdz omega taukskābes pieminēt, aļa zivju eļļa. un atkal jau zivis ēd aļģes, aļģes satur omegas, tātad nav nekādas vajadzības ēst tos dzīvudrabu saturošos organimus, kuri ir konkrēti pārzvejoti. okeāno kļūst par tuksnešiem. omegas satur arī linsēklas, piemēram. vai valrieksti.

mēs esam organismi, kas par enerģiju vislabprātāk izmanto ogļhidrātus, to gaļā nav. mums obligāti jāuzņem c vitamīns, tā gaļā nav. mēs neesam plēsēji. cilvēki ir sākuši lietot gaļu šādos absurdos kvantumos tikai pēc 2. pasaules kara.

[User Picture]
From:[info]ub
Date:March 1st, 2021 - 08:19 pm
(Link)
Ok, paldies par izsmeļošo atbildi. Būs ko apdomāt :)
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 1st, 2021 - 08:46 pm
(Link)
prieks censties, ja rodas vēl kādi jautājumi, labprāt atbildēšu. (:

ja ir interese, rekomendēju sākt palēnām. piemēram, ar vienu dienu nedēļā. galvenā problēma ir atrast, ko ēst ierastā vietā, jo nedrīkst vienkārši izmest no savas ēdienkartes dzīvnieku izcelmes produktus, neliekot vietā, piemēram, pākšaugus.
man tranzīcija notika palēnām un bez piepūles. gaļu jau sen ēdu maz. ar piena produktiem bija grūtāk, bet tagad neprasās nemaz, drīzāk otrādi.

https://vegan.lv/ rekomendēju iečekot, tur var atrast arī receptes. patiesībā recepšu interneta dzīlēs ir bez sava gala, vajag tikai nelielu vēli kko mainīt savā ikdienā.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 02:05 pm
(Link)
jā, mums ir organisks dārzs.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 02:44 pm
(Link)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 28th, 2021 - 11:56 am
(Link)
Nav nekādas disonanses, jo bezjēdzīga nežēlība ir slikti.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 01:40 pm
(Link)
par to jau arī cepos, par bezjēdzīgu un nevajadzīgu nežēlību.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 28th, 2021 - 01:49 pm
(Link)
Jā tikai tam nav nekāda sakara ar iešanu uz veikalu pēc desas. Tu piemēram pats atzīsti ka augu lauksaimniecība arī bendē dzīvniekus bet nav citas izejas. Ar lopkobību ir tas pats, pagaidām nav citas izejas.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 01:56 pm
(Link)
nu nē, ir izeja. lopkopība nav vajadzīga. gluži kā kažokādu fermas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 28th, 2021 - 01:59 pm
(Link)
Kamēr ir cilvēki kuriem vegānisms nav pieņemams, tik ilgi ir vajadzīga vai nu lopkopība vai šūnu gaļas fabrikas. Tāpēc cilvēkiem kuriem vegānisms priekš sevis nav pieņemams ir jāseko līdzi situācijai un jānovērš jebkuri mēģinājumi iedabūt tā saucamā morālā vegānisma idejas likumdošanā un jāseko lai šīs idejas nedominē sabiedrībā. Kamēr vegānisms ir atsevišķu cilvēku izvēle, ir okej, ja vegānisms sāk kļūt par ideoloģiju, pret to ir jācīnās.
[User Picture]
From:[info]apokaplis
Date:March 2nd, 2021 - 02:53 pm
(Link)
vai pamatota nežēlība ir labi?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 2nd, 2021 - 05:23 pm
(Link)
Reizēm
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:February 28th, 2021 - 01:34 pm
(Link)
Jā, game hunting normāliem cilvēkiem ir acceptable.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 01:54 pm
(Link)
vai tev ir pieņemami ēst kaķi vai suni?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:February 28th, 2021 - 08:09 pm
(Link)
Man personīgi un normālos apstākļos nē, taču ne ētisku apsvērumu dēļ.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 09:40 pm
(Link)
kādu tad?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:March 1st, 2021 - 04:54 am
(Link)
Estētisku un pieraduma dēļ. Pierasts pie citādas suņu un kaķu fiuinkcijas cilvēku sabiedrībā. Pie tam neredzu kāda īsti sakarīga gaļa no viņiem var sanākt. Pamatā kauli un cīpslas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 28th, 2021 - 09:04 pm
(Link)
Plēsīgo dzīvnieku gaļa esot negaršīga, kad piemēram medī vilkus skaita regulēšanai - gaļu arī neēd, cik es zinu.

No tā seko, ka es esmu mazāk garšīgs par vegānu, bet tam nav praktiskas nozīmes jo prioni.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:February 28th, 2021 - 09:40 pm
(Link)
cūka ēd gandrīz visu. to, ko cūka smādē, labprāt apēd vistas. nez kāpēc šos lopus jums nav problēmu lietot pārtikā.
vilkus medī, jo lopkopji raud. mēs esam ļoti egoistiski un nežēlīgi pērtiķi.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 28th, 2021 - 10:00 pm
(Link)
Es tā saprotu ka pārtikas cūkas un vistas baro pamatā ar augu barību.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 28th, 2021 - 10:11 pm
(Link)
mēs esam ļoti egoistiski un nežēlīgi pērtiķi./

Vispār nē mēs domājam kā tikt no lopkopības vaļā caur šūnu audzēšanas tehnikām, es jau te rakstīju/ devu linkus ka sākas pirmie komerciālie piemēri.