Depresīva troļļa piezīmes - Dienas jautājums. [entries|archive|friends|userinfo]
zazis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Dienas jautājums. [Apr. 12th, 2018|04:25 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Kāpēc cilvēki izjūt vajadzību absolūti nevajadzīgi melot saviem bērniem?
Kaut vai par to pašu ziemsvētku vecīti. utml.

upd. Pats čakli cenšos nemelot nemaz. Priecātos, ja pārējie arī tā darītu.
Un tas nenozīmē, ka jālej visi sūdi pār citu galvām, ir opcija paklusēt, ļoti laba opcija, starpcitu (to es saku arī sev, jo bieži piemirstas).

upd. nr2 Lai nerastos pārpratumi. Ir meli un ir neeksistējošas lietas par kurām esam draudzīgi vienojušies, piemēram cilvēktiesībās vai juridiskas personas.
Vēlos izšķirt šos abus. Mēs tak svēti ticam, ka eksistē NATO un nemelojam par to runājot, bet tak neviens netic, ka salavecis vienā naktī piemeklē miljardiem bērnu.

upd. nr3 No malas varbūt izskatās, ka es tagad lielu sevi. Kāds es kruts nemelotājs, un jūs visi netīri meļi. Tā tas noteikti nav domāts. Labi saprotu, ka ir cilvēki ar kuriem tiek manipulēts, jo tā visiem labāk.
Nemeloju, jo esmu slinks un nevēlos atcerēties ko un kad, un kam esmu melojis. Un manī dzīvo ideālists, kurš ir aizdomājies, ka varbūt ir iespējams mainīt sabiedrību (tas nav izdarāms īsā laika sprīdī, labi to apzinos), lai politiķiem vairs nav tik ļoti daudz pozitīvi jāmelo(čota dikti kreisi skan tā pozitīvā melošana, man nepatīk (subjektīvs viedoklis)).
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]evy
Date:April 12th, 2018 - 05:18 pm
(Link)
Jo bērniem ir tik daudz jautājumu, ka citreiz vienkārši vieglāk pastāstīt pasaciņas.

Es, piemēram, H brāļa sīcēm stāstu, ka esmu no mēness. Jo man tiešām nav tik daudz pacietības skaidrot otrklasniecei (un divām vēl jaunākām) LV atrašanos. Kad paaugsies, tad pastāstīšu.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 05:20 pm
(Link)
Lūk!
Un tad tu viņām pastāstīsi, ka melot ir labi un pareizi.
[User Picture]
From:[info]evy
Date:April 12th, 2018 - 05:23 pm
(Link)
Haha! To vecāki viņām iemācīs, kas labi, kas nē.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 05:27 pm
(Link)
Nepiekrītu. Bērni labi iegaumē ne tikai to, ko viņiem māca vecāki.
Vienvārdsakot, man šķiet, ka melot ir slikti. ;)
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 11:10 pm
(Link)
iespējams, ka melošana ir nepieciešama attīstībai, bet vai tas nozīmē, ka jārāda piemērs, ka jādemonstrē, ka melot ir labi un pareizi?
domāju, ka bērns pats iemācīsies melot un pēcāk pārliecināsies par teiciena "meliem īsas kājas" patiesumu.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 13th, 2018 - 08:09 am
(Link)
My goodness. Vai tiešām neesi ievērojis, ka meli arī pieaugušo dzīvē ir ik pa brīdim pozitīva, bet viennozīmīgi ikdienā ļoti winning strategy daudzos dzīves gadījumos un īsās kājas ir garākas par mūsu atmiņu? Atvainojos par trivialitāti, bet paskaties kaut vai uz politiķiem.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 13th, 2018 - 09:20 am
(Link)
hvz. man šķiet, ka var savādāk.
[User Picture]
From:[info]evy
Date:April 16th, 2018 - 12:28 am
(Link)
Pardon par vēlu atbildi.
Man pašai savu sīču nav. Bet tomēr ir tā, ka ne jau man tagad bērna ticību Ziemassvētku vecītim sagraut.
Un par H brāļa sīcēm, nu netic jau viņas man. Mums konverseišens aptuveni tāds :
-nu no kurienes tu esi?
-no mēness.
-nu nē, nu bet pasaki! (un tā kādas dažas minūtes, kamēr viņām apnīk) :D
[User Picture]
From:[info]mako
Date:April 12th, 2018 - 06:43 pm
(Link)
Vobšem brāļi Grimmi ir mudaki, jo visas pasakas tak nav patiesība. Un fantastiku un fantasy tu ar neatbalsti - vispār, kaut kas tajā ir - nestāstīt sīkajiem mīlīgas, bet patiesībai neatbilstošas lietas. Nost ar Salaveci, atmetam Lieldienu zaķi, izdzēšam Zobu feju.
Visam jābūt pragmatiskam un patiesam. Sāc stāstīt bērniem par autokatastrofu un sirds slimību statistiku LV. Cik tev viņu ir? Bērnu?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 08:00 pm
(Link)
uh kā tu te ieskrējies. mieru, tikai mieru (c)

Jā ir man bērns, cenšos viņam nemelot. jau sasniedzis 16 gadu vecumu un, šķiet, nesūdzas, ka es būtu nez kā viņam pāri darījis.

Kāpēc uzreiz jāradikalizējas, nesaprotu. Visu bērnību lasīju paskas, tad pārgāju uz fantasy, tad sci-fi. Nevienu brīdi neuzskatīju, ka tā ir patiesība un kā tā būtu kā tāda kādam jāpasniedz, joprojām neuzskatu.

Iedomāties, ka bērns nebūs laimīgs, ja svēti neticēs iedomu tēliem ir tā dīvaini, bet, iespējams, raugoties no pieaugušā skatu punkta vajadzīgi, lai plūdeni pārietu pie monoteisma.

Jā, domāju, ka centieni rādīt bērniem pasauli kā paradīzi ir lieki. Kāpēc uzreiz mesties autokastastrofās un sirds slimībās, nezinu. Iespējams, ka daudzi nesāktu smēķēt, netrauktos tik neprātīgi ar auto, ja viņiem tiktu dota šādā informācija laicīgi.

Zinu, ka bērni ir laimīgi, jo viņu sistēmā ir daudz dažādu vielu, kas par to atbild. Zinu, ka viņi daudz vieglāk uztver citu nāvi.

Ja gribas mācīt bērniem, ka ir reizes, kad meli ir forši, droši, dari tā. Bet zinu cilvēkus, kuriem ziņas, ka Z-vecīts patiesībā neeksistē, ir trauma. Par zobu feju vispār neko nezinu, bet nujau mums ir arī halovīns un šit.
[User Picture]
From:[info]mako
Date:April 13th, 2018 - 11:22 am
(Link)
Vo... Svarīgi noturēt to līmeni starp patiesību un sweet fantasy. Lai uzziņa par kaut kā neesamību realitātē nekļūst par traumu. Ar prieku atceros, kā manā bērnībā Salavecis tika atpazīts kā pārģērbies kaimiņš.
A zobu feja... man teica, ka izkritušais piena zobs jāuzmet uz krāsns. Un tad viņa vietā varēs monētiņu atrast. Septiņdesmitajos, Karl.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 13th, 2018 - 12:32 pm
(Link)
Redz kā mēs tomēr varam rast kopsaucējus ;)
Nuja, citi ar prieku atceras, citiem traumas.
Bet jebkurā gadījumā, man šķiet, ka tas rada nevajadzīgu pieaugušo autoritātes apstrīdējumu. Un ir iespējams nebojāt bērniem bērnību, tai pat laikā nemelojot. Es jau savos apdeitos norādīju, kas ir nevajadzīgi meli un kas vienošanās par neeksistējošām lietām un parādībām.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:April 12th, 2018 - 08:24 pm
(Link)
Nu, a iedomājies, kāds haoss sāksies, ja, piemēram, atnāks bērnudārzā viens tāds rebelis un paziņos, ka ziemassvētku vecīša nav, tie ir vecāki un nav jēgas labi uzvesties? Sistēmai zvizģec!
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 08:31 pm
(Link)
hehe. kā reizi iedomājos. tas ir viens no iemesliem, kāpēc man nav skaidra šo melu nepieciešamība.
kā arī mani sajūsmina, ka melus var saukt par mīlīgām lietām.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:April 12th, 2018 - 08:40 pm
(Link)
nu reizēm jau ir mīlīguma labad. jā, vau, cik tava jaunā frizūra smuki izskatās! (šis ir mans biežākais, jo bļāāāā, manai tantei ir drausmīgs frizieris vnk, vismaz veidošanas ziņā). mmmmm, garšīgi un tā tālāk. :D
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 09:55 pm
(Link)
nu nezinu, man tādi meli (par kuriem zinu, ka toč meli) izraisa labākajā gadījumā mulsumu.
šādās situācijās mēģinu klusēt vai būt diplomātisks.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 12th, 2018 - 08:49 pm
(Link)
Tāpēc, ka dzīve sastāv no palielām pasakām pa lielam (pun not intended).
Nav problēmu trenēties jau no bērnības.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 09:56 pm
(Link)
Kāpēc nemēģināt to mainīt? Kāpēc necensties izvērtēt, pieiet informācijai kritiski. Atsijāt pelavas, kā sak'.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 13th, 2018 - 08:07 am
(Link)
Tāpēc, ka informācijas kritiskai izvērtēšanai ir savi ierobežojumi un tā neattiecas uz izjūtām un pasaules uztveri.

Respektīvi, tu vari jau bērnībā uzzināt, ka pasaulei un tavai dzīvei nav jēgas, bet tikai pieaugušais, manuprāt, ir pietiekami nobriedis, lai spētu ar to normāli sadzīvot un radīt dzīvei savu jēgu.

Viss, kas maziem bērniem ir, ir stāstiņi un maģiskā domāšana. Ņemt viņiem to nost mazā vecumā ir bezjēdzīgi, jo viņiem vēl nav izveidojušās domāšanas struktūras, kuras spētu adkvāti uztvert un sadzīvot ar pilnīgi racionālo pasauli. Mēs vienkārši aizvietojam nosacīti pozitīvus stāstiņus ar šausmīgiem.

Es atvainojos par blāķi, man nav patlaban laika noprecizēt domu, tāpēc es rakstu aptuveni, cerībā, ka netikšu pārlieku pārprasts.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 13th, 2018 - 09:23 am
(Link)
Neko nevajag ņemt nost. Ir pavisam viegli ticēt maģijai, pārdabiskajam un kam tik vēl ne, tik jāsaprot, ka tas ir kkur "blakus", piemēram mikrosekundi agrāk vai vēlāk, paralēlā pasaulē vai kaut vai mūsu galvās.

Es te vairāk par tiem konkrētajiem meliem, reku dāvanas atnesa tas un tas, kkas mistisks fiziski naudu nolika zem spilvena utt

Man šķiet, ka es tieku pārprasts.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 13th, 2018 - 09:32 am
(Link)
Un kāpēc dzīvei nav jēgas, ir tak. Atliek tikai piešķirt kādu vien vēlies. ;)
Un kāpēc man rodas sajūta, ka visi uzreiz grib pāriet no skaistām pasakām pie autokatastrofām, vēžiem utt. Tiešām pa vidu nekā nav?
[User Picture]
From:[info]shveps
Date:April 12th, 2018 - 08:52 pm
(Link)
Tādu pašu iemeslu dēļ, kā vajadzību absolūti nevajadzīgi melot paši sev.
Absolūtajā patiesībā baigi laimīgs nebūsi. Cerību nav tur.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 12th, 2018 - 09:57 pm
(Link)
Nepiekrītu!
Cenšos vispār nemelot. Jo vairāk laiks iet, jo vieglāk tas nākas, jo labāk jūtos.
[User Picture]
From:[info]shveps
Date:April 13th, 2018 - 06:29 am
(Link)
Es gan domāju, ka maziem bērniem nav jāzina, cik ļoti sarežģīta ir pasaule, tas var atsist vēlmi dzīvot.
Cilvēkam ir jābūt priecīgam, kamēr maziņš un to var atļauties. Jo bērns priecīgāks, jo par labāku cilvēku viņš beigās sanāk.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 13th, 2018 - 09:29 am
(Link)
Katrām zināšanām savs laiks. Ir ļoti daudz par ko priecāties un rast jēgu, kaut vai dzīvnieku pasaule.
Kā jau augstāk minēju, bērniem štirī, nav nemaz tik viegli pataisīt mazo, zinātkāro radību nelaimīgu. Viss mans protests ir par to, ka tiek speciāli melots, rekur augstāk uzpeldēja atmazka, jo nav laika. Nav vēlmes iedziļināties. Nav vēlmes veltīt laiku, lai rastu kādu bērnam saprotamu atbildi.
Man rodas sajūta, ka bērni tiek uztverti pārāk nenopietni.
[User Picture]
From:[info]shveps
Date:April 13th, 2018 - 10:21 am
(Link)
Melošana ir viens, pasakas (kaut vai par Ziemassvētku vecīti un zobu feju) - kaut kas cits.
Nu, iztēlojies, kā tu sīcim tā uz 4 gadiem vari izstāstīt, ka dāvanas zem eglītes liek paši vecāki, lai aizmālētu vainas apziņu? Kā tu sīcim iestāstīsi, ka nevajag bēdāties par izbirušu zobu, jo vecumā tāpat visi būs plastmasas?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:April 13th, 2018 - 12:36 pm
(Link)
Iztēlojos, ka maz neliekas. :)
Neesmu stāstījis savam bērnam neko par zobu fejām un salavečiem. Arī man neviens neko tādu nav centies iestāstīt. Nejūtos zaudējis ittin neko. Man bija bērnība kā bērnība, kāda jau tā varēja būt 80, 90ajos.

Un tas ziemsvētku dāvināšana man vispār šķiet kkas slims. Tak gandrīz visi ir smagā stresā, gāž riņķi lielveikalus, dāvina viens otram nevajadzīgus mēslus utt. Es ticu, ka tam ir alternatīvas. Ir iespējams bērnu iepriecināt savādāk, da kaut vai lasot priekšā pasakas, bet tam jau mums nav laika.