Snorke ([info]snorke) rakstīja,
@ 2011-03-27 14:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
speciāli kihelkonnai :)
Kā es 1x apjautu, ka mans bērns ir pilnīgi citāds kā es: šis gadījums atspoguļo visu drāmu :)

Bērnudārzā tiek organizēts dziedāšanas konkurss, mans bērns (5 gadi) ir jaunpienācējs un pavisam ne dziedātājs, nu vārdusakot, nojaušu nepatikšanas: uztrauksies pirms uzstāšanās, pārdzīvos, gribēs pirmo vietu, visi dabūs dāvaniņas, bērns ne, šņukstēs utt (nu kā es bērnībā, ja) Pie tam audzinātajas tur sacēlušas lielu ambrāžu, nu tur dziemsu iestudējumi, pucēšanās, balvas utt

Izvedu pārrunas, nu ka stulbi uztraukties un gribēt pirmajam utt,
bērns uz mani skatās kā uz jukušu un saka: nu tik stulba es neesmu, veļas pulveri neēdu (nu tas vecs joks, bērnībā es vislaik viņai māciju, ka nav jāed veļaspulvers, jālec pa logu utt uz ko viņa līdzjūtīgi grozīja galvu, ka tik stulba neesmu)

Konkurss: sēžu satraukusies ne pa jokam. Bērns nodzied, droši un labi, uztraukums nulle. žūriju paņem vairāk ar šarmu, ne pareizību. Dabū 2. vietu, burvīgu balvu, pie kam nepiešķir tam nekādu nozīmi, tusē ar draudzenēm. mājās ejot jau visa ambrāža piemirsta, aak, dāvana, kur viņa ir?

bet konkursā - pilnīgi man sirds sažņaudzas, nu ķipa es: resna tūļīga meitenīte, vārdā Rūta, līdz nāvei satraukusies, nošļukušās zeķēs, no satraukuma nevar padziedāt, protams, nekādu balvu nedabū, vispār neko nedabū, kautgan tur praktiski visiem kauko piešķir (nu 3 pirmās vietas un tad par jautrību, možumu, skaistu tērpu, centību vai ko tur vēl), stūrītī raud, pie tam jau nu neviens ar viņu īpaši nedraudzējas un māte atnāk un izsaka neiejūtīgas piezīmes

Ar Elīzu mēģinu runāt, ka citiem nemaz tik labi negāja, bet viņa tā īsti nemaz nav ievērojusi Rūtas pārdzīvojumus, un arī viņus saknē neizprot: par ko uztraucās ? nu tas tak ir tik stulbi ! par ko raudāja ? kaukādu sūda dāvanu nedabūja ? nu tas tak ir tik stulbi !

Nu jautājusm: no kā ceļas šīs kardināli dažādās attieksmes ? ģenētika vai audzināšana ?

un vai Elīzai būtu jāsaprot un jāpalīdz Rūtai ? (jo šādi gadījumi tā teikt turpinās)
kā viņai izskaidrot, kā jūtas Rūta ?

nutur Valentīna dienā viņa dabū 3 rozes, vēl tur dāvanas, apsveikumus un ko vēl ne
rozes milzu iepakojumos, viena noveļas uz Džūlijas galda, skolotāja ienāk: vai Džūlij, kāda tev skaista roze !
Džūlija : tās visas Elīzas
nu un Džūlija ir tāda varen resna un nelaimīga meitenme, kurai rozes nedāvina

es gribētu, lai Elīza vismaz saprot, kā jūtas Rūta un Džūlija, lai IEJŪTAS, lai palīdz !
bet kā ?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kihelkonna
2009-03-27 16:36 (saite)
a vot nezinu. tavs bērns - tavs izaicinājums :D

varbūt nejautāt ko Elīza saprot, bet pašai pūst vaļā - skat, Rūta ir bēdīga, iedosim viņai konču un pateiksim kaut ko foršu?

es nupat izlasīju, ka vecākiem pret bērniem bieži ir tāda nepilnīga empātija. daži saprot, kad bērns ir dusmīgs, bet nesaprot, kad ir bēdīgs (un bēdīgajam saka, esi brašs, saņemies taču, bet šis teksts liek tikai justies vēl sliktāk) utt.
bet viņi var mēģināt laboties, apzināti.

varbūt E. nav skumjas redzējusi; turklāt, tā kā tu tās gaidīji uzbrūkam no katra stūra, tad tu tās ne tikai nelaidi klāt, bet to esamību nepieminēji.

par to empātiju es jau biju lasījusi. ja mēs ar mm kopā skatāmies multenes, es dažreiz atceros un viņai stāstu - re tas mošķis ir priecīgs, bet tas ir bēdīgs, jo viņam notika tas un tas. uz bildēm mēģinu stāstīt, kā kurš jūtas. bet pēc šodienas es to darīšu cītīgāk.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2009-03-27 16:47 (saite)
bet vispār jau mission impossible varbūt.
kad rāda bojevikus, vīrieši nereti personificējas ar uzbrucējiem (kustas līdzi sitējam), bet sievietes biežāk identificējas ar vajātājiem, un ievaidas pie katra stiprā sitiena. bet varbūt tas maz ar dzimumu saistīts, vienkārši ir tādi un šitādi cilvēki. nu un kura no tām pozīcijām katram ir iekšā, to viņš arī jūt, un otru nesaprot, jo citādi nevarētu to pozīciju uzturēt. tas labi redzams arī diskusijā tālāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snorke
2009-03-27 16:57 (saite)
vovo, tas man ienācās tavas diskusijas sakarā. vai nav tā, ka mēs bērnus audzinam tā, lai kompensētu, kas pašām trūcis,,, ber viņiem mož kauko citu vajag ? varbūt Leldei no sākta gala skaidrs, ka viņa ir princese :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2009-03-27 18:18 (saite)
tas ir vispārzināms - cilvēki vai nu intuitīvi audzina tā, kā audzināti paši, vai arī apzināti dara otrādi :):)
šai sakarā man liekas absolūti vareni, ka tu tīri intuitīvi esi E audzinājusi tā, kā iesaka jaunajās bērnkopības grāmatās. kamēr man, lai saprastu, kas ar mani nebija riktīgi, vajadzēja p-terapiju, māšu kursus un kubikmetru grāmatu.

a tā, izskatās, ka Lelde ir mantojusi manu jūtīgumu (šī temperamenta daļa iedzimst) un, ja es viņu audzinātu tā kā savulaik mani, tad viņa jau sen būtu sapratusi, ka ir pats pēdējais cilvēks uz pasaules un nevis princese :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2009-03-27 16:36 (saite)
nu bet kā viņa var palīdzēt? ja Rūta vai Džūlija būs viņas meita vai draudzene vai skolniece, tad arī cerams palīdzēs. ja R vai Dž objektīvi būs kāda nelaime, tad arī cerams palīdzēs. bet ko E var darīt, ja R uztraucas vai Dž neviens nedāvina ziedus? un objektīvi par to pārdzīvot tiešām ir "stulbi". vai E tiešām kritiskās situācijās arī ir bezjūtīga?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2009-03-27 16:40 (saite)
nu, skolotāja tiešām taktiski mēģināja palīdzēt - no visām puķēm ieraudzīja tieši to, kas uz džūlijas galda, un mēģināja pateikt kaut ko sirsnīgu tieši viņai. un ja blakus galdi, tad laikam jau ir draudzene.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2009-03-27 16:46 (saite)
nu ja draudzene, tad varētu arī kaut kā uzmundrināt, taču varbūt tieši tajā brīdī no vairāku rožu saņēmējas jebkurš mierinājums būtu sāpīgs. draudzene var palīdzēt celt pašapziņu, bet vai no padsmitnieces tas nav par daudz prasīts. tur jābūt dzīvesgudram cilvēkam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snorke
2009-03-27 16:47 (saite)
vo-vo, skolotāja tiešām mēgināja kā labāk, bet sanāca kā parasti :) blakus galdi jo šeit sasēdina dažādi dažādās stundās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snorke
2009-03-27 16:44 (saite)
arī tiesa ! paldies ! objektīvas situācijās, nu tur draudzene nokrīt, sagriežas, rīkojas ļoti adekvāti un profesionāli, palīdz un uzmundrina :) man te laikam spraucas ārā manas bērnības pieredze, kad es biju džūlija, bet man garām skrēja prīecīgas elīzas ar rozēm nokrautas ! a ko lai dara, es nezinu ! jo pat rozes uzdāvāšana džūlijai daudz nepalīdzēs

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fanija
2009-03-27 16:47 (saite)
nu ja Elīza no tā sava puķu pušķa vienu laipni iedāvās Džūlijai, man liekas, tas situāciju padarīs vēl sāpīgāku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snorke
2009-03-27 16:51 (saite)
nuvo ! nē, to vismaz viņa nedarīja, tik daudz iejūtības bija

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2009-03-27 16:38 (saite)
Domā, ka var iejusties, ja nav analogas pieredzes?
Runā jau, ka skaistās, pašapzinīgās utt. arī raud, tikai citu iemeslu dēļ, nekā mēs.:)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2009-03-27 16:51 (saite)
nu nav !!! iztrūkst tās pieredzes, ka neviens nelūdz dejot, esi resns, nesmuks un pumpains utt !!! vai var bez ŠIS pieredzes izaugts kas labs ?:) nu daļēji jokoju, bet daļēji nē :) sāpe tā, ka es labi zinātu, kā audzināt un uzmundrināt Rūtu vai Džuliju, bet par ko raud smukās, nezinu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2009-03-27 16:57 (saite)
Nu tad tad atslābsti! Lai par to kreņķējas Rūtas un Džūlijas mammas.:)
Vai tad Elīza bieži nonāk situācijās, kad Tu nevari viņai palīdzēt, jo Tev nav analogas pieredzes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snorke
2009-03-27 17:01 (saite)
nu gan jau būs nākotnē !! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kihelkonna
2009-03-27 18:20 (saite)
"vai tev ir tik daudz sāpju, ka vari dzejnieks būt" (poruks.)
šito tu gribēji, vai ne :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mugursoma
2009-03-27 16:41 (saite)
Pare Džūliju smieklīgi.

Ja Tu gribi, lai Elīza Tevis aprakstītajās situācijās rīkotos tā kā Tu vēlies, sūti viņu uz svētdienas skolu :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2009-03-27 16:59 (saite)
arī ideja !!! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shrdlu
2009-03-27 16:43 (saite)
jābūt tādām Elīzām, lai Rūtas un Džūlijas vienreiz saņemtos :]

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2009-03-27 16:48 (saite)
vo, dziļā dziļā slepenībā es ar tā domāju,,, bet laikam nav pareizi tā domāt ! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lavendera
2009-03-27 17:11 (saite)
Kāpēc tad nav? Es kā Rūta&Džūlija varu piebilst, ka katrs jau to savu dzīvi vairāk vai mazāk pats izvēlas... un ja E ar Snorki apčubinās dzīves pabērnus, tas neaizstās to, ka šiem dzīves pabērniem nav "aizmugures" pašu ģimenēs. Tas būs tikai tāds "leikoplasts uz lauztas kājas".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nova
2009-03-27 17:05 (saite)
65% ģenētika, 35% audzināšana un vide. tad nu domā;) bet par meitu jāpriecājas, nevis jāuztraucas:)

(Atbildēt uz šo)


[info]otily
2009-03-27 19:41 (saite)
Gadījums iz dzīves. Mans jaunākais reiz vienā pastaigā pie dabas krūts ņemas stāstīt, ka viņam, lūk, klasē esot tur tāds un tāds puika. Puika, protams, kā visi citi šai vecumā (ja nemaldos, tad klase bija kāda 4) tikai nedaudz lēnāks un kautrīgāks, no kā visi pārējie viņu veiksmīgi apceļ. Es pajautāju savējam vai viņam tas liekas normāli, jo uz apcelšanu puika pats neuzprasās. Uz ko dēls pēc pārdomu brīža atbildēja, ka laikam tomēr nē. Un tad es viņam pajautāju, ja jau viņam tas neliekas pareizi, kapēc lietas labā viņš neko nedara? Fināls šim stāstam tāds, ka mans puika bija kaut kam sadevis pa ausīm par klasesbiedra apcelšanu un tagad viņi ir labākie draugi jau gadus 4.
Gatavas receptesman nav, bet parasti gadījumos, kad manēji stāsta par nūģiem klasē (viņu izpratnē), es viņiem uzdodu domāšani jautājumus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ld
2009-03-29 04:02 (saite)
bet kaa riikoties, ja beerna draugs riikojas nepareizi? es meegjinu staastiit, ka vajag buut personiibai un dariit to, kas pasham patiik nevis draugam, bet mani nedzird. jaa ok, ir veel mazs, bet tomeer!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]otily
2009-03-30 14:19 (saite)
Iespējams, ka vajag pateikt, ka draugs rīkojas nepareizi un to, kāpēc tev tā šķiet.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?