What would you do?

« previous entry | next entry »
Jan. 23rd, 2020 | 11:56 am

Ziemassvētkos aizbraucām uz Lauziņām un sapratām, ka mājā ir bijuši zagļi. Nozagts zāģis, skaļrunis un pneimatiskā šautene. Un pademolēts pie mājas stāvošais kvadracikls, acīmredzot, gribējuši aizdzīt, bet nav sanācis. Taču nepatīkamākais, ka nozagta nošķirtības un pasargātības sajūta, kas vienmēr bijusi šajā mājiņā meža vidū, kur var nokļūt vien ejot 2 kilometrus pa meža taku.

Pēc aptuveni nedēļas, sestdienas vakarā ap desmitiem, zvana čalis (kā vēlāk izrādās, piedzēries, bet sarunas laikā tas nenolasījās), stādās priekšā kā Slaviks, LV lielākā mežu īpašnieka SIA SODRA pārstāvis un saka, ka māju tūlīt nošķūrēs, jo tā esot pamesta un tādas mājas, cērtot mežu, drīkst ar buldozeru novākt. Sarunas gaitā izrādās, ka viņš ir lietas kursā par mājas apzagšanu, ko visticamāk izdarījuši viņa padotie. Kas nozagts, pateikšot, lai noliek atpakaļ. Un par kvadru "viņi" arī esot teikuši, neviens nesaprotot, ko ar to iesākt.

Nākamajā rītā pārbijušies braucām uz Lauziņām (bāc, ja nu māja jau nošķūrēta?), pa ceļam Cēsīs uzrakstījām iesniegumu policijā. Laipna policiste paskaidroja, ka tā esot zādzība ar iekļūšanu telpā, un tas ir kriminālprocess. Pēc 10 dienām iecirkņa inspektors L.Balodis paziņoja, ka jāierodas pakaļ nozagtajām mantām, ko arī izdarījām (pirms tam piedāvāja, lai paši sarunājam ar zagli, ka viņš atnes mantas uz māju. No thanks.)

Nu un vakar pienāca vēstule, pat ne ierakstīta, parasta vēstule - kriminālprocess pēc 175. panta netiek uzsākts, jo nav nozieguma sastāva. Mantas esot atdotas, māja vizuāli izskatījusies pamesta, un citi mežistrādes veicēji arī teikuši, ka mājā neviens neesot bijis jau vairākus gadus. Bez tam Slaviks esot zvanījis, piedāvājis atdot mantas un brīdinājis, ka māja izskatās pamesta un to var apzagt (meli, neko tādu viņš neteica).

Vēstulē ir pilns ar faktoloģiskām nepareizībām. Māja neizskatās pamesta (un pat ja būtu, drīkst apzagt?). Slaviks paskaidrojumā teicis, ka pats paņēmis mantas, bet tā nav taisnība, viņš tur visdrīzāk pat nav bijis. Bet tā kā izmuldējās, tad nācās paņemt biedru vainu uz sevi. Izdemolētā kvadra vairs netiek pat pieminēta.

Ir 10 dienas, lai pārsūdzētu lēmumu.

What would you do?

Link | piebilst | Add to Memories


Comments {31}

putns

(no subject)

from: [info]dumshputns
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:15 pm
Link

Tricky, tiešām. Nu Slaviks zin, ka savārījis sūdus, vai pareizāk, strebj savu džeku savārītos, kā nu māk. Un policija arī savu vietējo mieru cenšās sabalansēt. Principā, ja Slaviks var garantēt, ka māja un tas, kas tai apkārt netiks aiztikta, ar godavārdu un parakstu, pret apsolījumu nepārsūdzēt lēmumu, un ja Slaviks ir tas, kurš to arī spēj garantēt (kā šobrīd izskatās), tad tāda noruna varbūt arī pagaidām der? Jo ko citu kā mieru un to, lai turpmāk liek mierā, jūs gribētu dabūt?

Atbildēt | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:23 pm
Link

Vēl jau ir tāds konteksts, ka tajā rajonā (kā jau visur Latvijā), mājas regulāri tiek apzagtas un demolētas. Un man neliekas right, ka vietējais atbildīgais par drošību un kārtību mēģina paslaucīt zem tepiķa šādus gadījumus.
Neviens gan jau tāpat vairs nesūdzas, jo jēga ta kāda, tāpat neatradīs vainīgos. Drīzāk bailīgi, ka par pasūdzēšanos dabūs vēl iekšās.

Atbildēt | Parent | Thread


putns

(no subject)

from: [info]dumshputns
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:30 pm
Link

Tā momentā izklausās pēc čoma iecirknī. Nu, vai mammas brālēna, vai kas tur. Tad tā ir cita problēma, nevis Slaviks, bet policijas iekšējā.
Un jā, izklausās, ka tur ir labo spēku spēka trūkums rajonā. Ideoloģija klibo, cinisms rullē. Jāklauvē pie sirdsapziņas paliekām un jāmodina motivacija celt, nevis graut.

Atbildēt | Parent


starro

(no subject)

from: [info]starro
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:19 pm
Link

Neko. Visas iesaistītās puses turpmāk būs piesardzīgākas. Un apziņa ka tikušas samēra sveikā cauri kalpos ne kā pamudinājums un iedrošinājums, bet gan kā atgādinājums

Atbildēt | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:24 pm
Link

Nesapratu, kā es varu būt piesardzīgāka?

Atbildēt | Parent | Thread


starro

(no subject)

from: [info]starro
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:32 pm
Link

Nu paklau. Draugam mārupē pa nakti mājā mūķēja logu vaļā, kad tur bija tikai 13 g. meita viena pati mājās. Dzirdēja troksni, pidžamā gāja skatīties, a tur reāli laupītāji.

Un kas bija jādara draugam? Kā viņam ar turpmāko naktsmieru?

Atbildēt | Parent


starro

(no subject)

from: [info]starro
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:41 pm
Link

https://images.app.goo.gl/ukcUYkijXmLbW8ZaA

Atbildēt | Parent


starro

(no subject)

from: [info]starro
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:15 pm
Link

2017.g. VID nodokļu ieņēmumi no valstī darbojošām apsardzes firmām bija 60 miljoni €. Tad var parēķināt kopējo tirgus apgrozījumu. Un tas vēl ka arī tās firmas neuzrāda reālo apgrozījumu.
Tas tirgus ir par to kā reāli latvijā risina materiālo kriminālā apdraudējuma risku ņemot vērā reālo apdraudējumu. Un risku mazināšana ir pasākumu komplekss, kompleksi risinājumi.

Atbildēt | Parent


kihelkonna

(no subject)

from: [info]kihelkonna
date: Jan. 23rd, 2020 - 02:39 pm
Link

ja tev nav žēl elektrības, tad vari atstāt kaut vai ieslēgtu vecu laptopu ar kameru, ielikt bezmaksas programmu no uzraugi.lv, tur programma visu laiku vēro bildi un ja tā mainās, tad filmē ik pēc 10 sekundēm. safilmētais tiek sūtīts uz centrālu serveri, tātad saglabājas arī tad, ja dators tiek nozagts. trūkums - ja kamera nefilmē tumsā, tad tumsā nefilmēs.

Atbildēt | Parent


usne

(no subject)

from: [info]usne
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:21 pm
Link

Aizsūtītu vēstuli ar faktu labojumiem un precizējumiem un apjautātos policijai, ko ar šo iesākt, jo kārtības labad gribas pārsūdzēt.

Atbildēt | Thread


vilibaldis

(no subject)

from: [info]vilibaldis
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:56 pm
Link

+ daudz

Atbildēt | Parent | Thread


starro

(no subject)

from: [info]starro
date: Jan. 23rd, 2020 - 02:12 pm
Link

Nevar neņemt vērā, ka minimālu resursu apstākļos tā ir institūcija, kur rakstītam vārdam ir svars, ja tam ir dokumenta rekvizīti un status procesā atbilstoši prioritātei, kas ir atkarīga no ietekmes un steidzamības. Operatīvai rīcībai tur ir matemātiskas formulas. Savukārt cilvēciskās komunikācijas un saskarsmes nianses ar dienesta cilvēkiem ir jājūt un javada klātienē. Ja ir vērts. Ja ir sajūta, ka tieši tavs unikālais gadījums būs tas, kas donkihotiski izmainīs sistēmu un kultūru

Atbildēt | Parent | Thread


barbala

(no subject)

from: [info]barbala
date: Jan. 23rd, 2020 - 05:01 pm
Link

eu nu zaķīt, kāds donkihots. skaidrs, ka policistu maz, blablala, bet drošība nu reiz ir tā joma, kurā kompromisu ir maz, teiksim:
- ir fakti (lēmums atteikt KP ir balstīts nekorektā nekorektu faktu interpretācijā)
- ir riski (atkārtotas zādzības, vandāļisms un kas tur ar to nošķūrēšanu, ko mūsu draudziņi var darīt (juridiski, fiziski) lai Lauziņas, nudioen, kāds nenošķūrē?
- ir Lauziņu slavenā ģeopolitiskā situācija un kriminogēnā pagātne, lai atceramies kaulus tirpinošos stāstiņus par slaktētājiem.


Atbildēt | Parent


usne

(no subject)

from: [info]usne
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:23 pm
Link

Kā vispār var ienàkt prātā noškūrēt svešu īpašumu? Uz kāda juridiska pamata? Zeme zem màjas taču ir jūsu?

Atbildēt | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:25 pm
Link

Nē, zeme nav mūsu, tikai māja. Šķūrēt nevar, protams. Ar SIA Sodra sazinājāmies, viņi neko tādu netaisās darīt. Un Slaviks nav tās pārstāvis.

Atbildēt | Parent | Thread


putns

(no subject)

from: [info]dumshputns
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:26 pm
Link

Kas IR Slaviks?

Atbildēt | Parent | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:30 pm
Link

Sia Sodra teica, ka mežstrādnieks, strādā nevis pie viņiem, bet pie apakšuzņēmēja. Neesot pat brigadieris. Lai gan izturējās kā big boss.

Atbildēt | Parent


usne

(no subject)

from: [info]usne
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:28 pm
Link

Jo vispār, lai nojauktu pat šķūni laukos vajag nojaukšanas projektu, kurš saskaņots būvvaldē.
Šai stāstā ir tik daudz lietu, kas ņem uz izbrīnu.

Atbildēt | Parent | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:35 pm
Link

Jap. Tajā brīdī, kad tev saka, ka māju nošķūrēs, tas izklausās nereāli, bet sajūta ir tik nelāga, ka momentā gribas lekt autī un braukt glābt.
Un sāk šķist, ka nav nemaz tik nereāli. Ja kāds grib tikt no tās mājas vaļā - kļūdas dēļ nošķūrē, samaksā kompensāciju un voila, apgrūtinājuma vairs nav.

Atbildēt | Parent


putnu novērotājs

(no subject)

from: [info]_re_
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:51 pm
Link

šajā stāstā nesaprotu motivāciju kāpēc Slaviks vispār zvanīja.
piekrītu Usnei par atbildes vēstuli ar kļūdām.

Atbildēt | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 23rd, 2020 - 12:56 pm
Link

Jā, tā ir viena no lietām, ko būtu interesanti noskaidrot. Vēl arī to, kur numuru dabūja.

Atbildēt | Parent


cits laiks

(no subject)

from: [info]siltavieta
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:09 pm
Link

Policijai atbildes vēstuli rakstīt nevajag, viņi ar to neko nedarīs, jo lēmums ir pieņemts. Jāraksta sūdzība prokuratūrai, kur jānorāda tieši visi šie fakti, kas ir nepareizi plus jāmin, ka noziedzīgs nodarījums ir noticis, tas nekas, ka mantas atdotas, viņi taču tās nozaga. un tas ir pretlikumīgi. par to pienākas attiecīgs sods.

Atbildēt | Thread


barbala

(no subject)

from: [info]barbala
date: Jan. 23rd, 2020 - 04:58 pm
Link

lūk, te kompetents viedoklis, ietver arī precizējumu iesniegšanu par lietas apstākļiem. ceru, ka Slavika tāl nr piefikšējāt.

Atbildēt | Parent


helvetica

(no subject)

from: [info]helvetica
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:10 pm
Link

pārsūdzēt.
un padot sūdzību uz stāvu augstāku pakļautības iestādi par sūdīgu policijas darbu.

Atbildēt | Thread


mama drama

(no subject)

from: [info]virginia_rabbit
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:24 pm
Link

un uz presi šo stāstu!
(bet es saprotu, ka tam vnk var trūkt nervu un laika, un visticamāk arī pati miera labad rīkotos kā mīkstā)

Atbildēt | Parent | Thread


helvetica

(no subject)

from: [info]helvetica
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:31 pm
Link

Nu, ja pašam nav tur uz vietas jādzīvo, tad var apgādāties ar pacietību un vnk bez stresa ik pa brīdim patroļļot vietējos, iesniedzot un pārsūdzot uz augstāku un augstāku instanci, par katru jaunu kustību un nekustību. Kā tādu sportu

Atbildēt | Parent


helvetica

(no subject)

from: [info]helvetica
date: Jan. 23rd, 2020 - 01:31 pm
Link

lai gan jēdzīgāks būtu nevis mūsu cilvēciskais komentārs, bet gan kāda jurista viedoklis un asistēšana.

Atbildēt | Parent


barbala

(no subject)

from: [info]barbala
date: Jan. 23rd, 2020 - 04:57 pm
Link

klausi siltuvietu un jā, uzlieciet kameras, gan zvēriņus, gan nezvēriņus redzēsiet savos tālruņos. k-honas minētais risinājums ir viens, bet var arī krietni stabilākos un jaudīgākos investēt, varu salinkot kontaktus.

Atbildēt


(no subject)

from: [info]mmd
date: Jan. 23rd, 2020 - 05:59 pm
Link

Pārsūdzēt, notiesāt un lai vairāk nelien.
Kad VVG apzaga, tad pieteicu, noķēra, mantu atgrieza un vainīgos notiesāja.
Kopš tā laika (tpu, tpu, tpu) nekas daudz nav pazudis.

Atbildēt


Lacy F

(no subject)

from: [info]panacea
date: Jan. 24th, 2020 - 06:11 pm
Link

BTW, priekšdienām - ir tāda aplikācija ACR, kas automātiski ieraksta visas veiktās telefona sarunas. Luckily absolūti lielāko vairākumu sarunu var reizi pusgadā izdzēst, bet vairākas reizes sanācis patiešām nopriecāties, ka ir ieraksts kā pierādījums.

Atbildēt | Thread


bettyboob

(no subject)

from: [info]san
date: Jan. 24th, 2020 - 07:13 pm
Link

O, paldies, noderīgi.

Atbildēt | Parent