mmd's journal

> jaunākie ieraksti
> kalendārs
> draugi
> par sevi
> 20 vecākus

Monday, July 18th, 2022
10:06 - Bailes? Panika?
Tas brīdis, kad sēdi mežā, dzer rīta kafiju un baudi saulainu rītu … upe mierīgi apvij ziemeļvidzemes pakalnus, ceļas migla un apkārt ir daudz labu cilvēku, smieklu un iepriekšējās dienas nogurums.

Un tad debesis pāršķeļ troksnis, kas ir tūkstots reižu briesmīgāks par zibens spērienu kaimiņa pagalmā. Vienreiz, otreiz, trešo reizi - katru reizi lido pa pāriem un tagad jau zemāk par 1000 metriem, un tad virs pašiem goku galiem (100-200m augstumā), uz zeltaino mākoņu fona var skaidri saskatīt augstuma stūri astes daļā un fizelāžas detaļas.

Bērni paslēpās zem galda, pieaugušie sastinga, daži turpināja darīt iesākto, bet manus Ukraiņu draugus pārņēma panika. Panika, ka arī šeit viņus noķēris karš, ka trešo reizi būs jāpamet “mājas”, ka …, ka … Es varu tikai minēt, kādas domas bija viņu galvās. No tām drumslām, ko vēlāk pārrunājām, no tiem sīkumiem, ko viņi man ir atklājuši. Paņemt klēpī un apmīļot kā mazu bērnu, glaudīt un mierināt cilvēku, kuram sen jau pāri 40 un stāstīt pasakas, kurām pats reizēm neticu … tās tikai mācības, tās bija NATO lidmašīnas, kamēr lido austrumu, ziemeļaustrumu virzienā - mums nav jābaidās …

Fak …

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, July 12th, 2022
10:35 - Mans pirmais rallijs
Trešdien sākam lasīt nolikumu;
Ceturtdien kārtojam papīrus (apdrošināšanas, licences, dakteri);
Piektdien treniņš un pirmās traumas (par laimi - tikai mašīnai);
Nakts uz sestdienu – skrūvē, skrūvē, skrūvē;

Sestdienas rīts – brokastis un ieņemam labākās vietas servisa parkā;
Reģistrācija – neviens nepārbauda dokumentu kalnus, ko biju sagatavojis;
Tehniskā komisija – ar otro reizi izgājām;

Iepazīšanās ar trasi un leģendu – saprotam, ka neko nesaprotam. Atgriežamies servisa parkā atrodam čomus, kas sniedz privātstundas un palīdz saprast, kas un kad ir jādara;

15 min pirms starta – priekšējais kreisais ritenis pasaka: “Atā” un izlaiž gaisu;

Starts, pārbrauciens, speciālais posms, pirmie roteri, vienu konusu nogāžam (+10 sekundes), pirmais grāvis, pirms kura saprotu – jādod virus, jo nobremzet nepagūšu, bet ja būs ātrums, varbūt ka izvilkšu, viens konkurents jau grāvī, starpfinišs, pārbrauciens līdz otrajam speciālajam posmam, amputējam pusi bampera, …

Ar katru speciālo posmu ralija leģenda un stūrmaņa komandas iegūst arvien lielāku jēgu. Sākam saprast, kur mēs esam, kas ir būtisks un ko darīsim tālāk. Atgriežamies servisa parkā un likvidējam bampera atliekas. Rezerves riepa turas godam, ko nevar teikt par manu ķermeni – jādzer daudz vairāk ūdens, jo braucot svīstu kā pirtī.

Tu esi kādreiz uzberzis (-usi) tulznu grozot stūri?

Pirmais un ceturtais posms ir vienādi. Otrajā reizē uzlabojums -13 sekundes. Atliek vien secināt, ka jābrauc, jābrauc un jābrauc. Smiltis un putekļi ir visur. Tāpat kā sviedri, tāpat kā prieks un adrenalīns, kas šļācas pār malām.

Mūsu mērķis bija tikt līdz finišam un nepalikt pēdējiem. Šis uzdevums ir izpildīts – nobraucām līdz galam un kopvērtējumā esam ceturtie no beigām, ja neskaita tos, kas izstājās. Ir kur augt.

(ir ko piebilst)

Monday, July 4th, 2022
12:50 - Ne daudz …
Nedaudz panagloju šķūnīti, nedaudz papļāvu zāli, nedaudz pazāģèju kļavu un nedaudz paskaldīju malku. Vēl, pa ceļam nosnaudos, reizes 3 nopeldējos, izlasīju grāmatā lapaspuses 15 un izdzēru visus četrus aliņus …

It kā, nekas daudz, bet šādas brīvdienas nogurdina ļooooti.

(ir ko piebilst)

Tuesday, June 28th, 2022
17:50 - Par labo
Ak jā, pirmo reizi mūžā apdrošinātājs pateica - tu kaut kā baigi pieticīgi esi satāmējis, mēs tev izmaksāsim bik vairāk.
Madara riktīgi trakus visus padara, pēc mēneša būs gatavas 500 bruņuvestes.
Tuvojas mans pirmais rallijs un pēc tam - pirmais komandējums uz Āfriku.
Par vēja dēli jau izstāstiju? Tur arī viss labi.

(ir ko piebilst)

Tuesday, June 21st, 2022
14:57
Ārprāc, cik tā mašīna ir ātra. Poly bukses, koilas, shortshifteris, īss un metināts reduktors. Ar visām šosejas riepām kārpīja zemi un rāvās uz priekšu kā bulta. Stabilitāte ir nosacīta - ja gāzes pedālis tiek nospiests līdz galam un auto nestāv taisni, tad drifts garantēts. Bet tas viss notiek apzināti, prognozējami, vadāmi … nu gandrīz vadāmi. Pagaidām auto apsteidz mani meistarībā.

Par sevi varu teikt, ka pirmajos līkumos biju saspringts. Un tad, kad visi muskuļi saspringst, arī stūri pagriezt ir grūti. Mācos sajust auto un saglabāt mieru, pirms līkuma ieraudzīt trajektoriju un pakaļai izslīdot uzreiz nebremzēt. Ļauties un vadīt sānslīdi.

PS Un doma par karkasu mašīnā vairs neliekas stulba.

(3 comments | ir ko piebilst)

Friday, June 17th, 2022
14:58
Pēc pusotra gada, lienot kajakā, sapratu, ka esmu atkal uzaudzis un palicis vēs stīvāks. Pirmās piecas minūtes pagāja kā … (sāk skaitīt gadus) … kā pirms 30 gadiem, kad bija pirmās “pirmās piecas minūtes”. Bet nekas, neizpeldējos. Salas aizsegā arī pretvējā bija ok, tikai jāsagādā saulesbrilles.

PS Taras depozītsistēma ir OK, tagad tieku atalgots par upē savākto drazu.

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, June 14th, 2022
14:14 - Virpuļviesulis
Nogāzta lielā kļava ar visām saknēm, tad vēl divas nolauztas. Vēl trīs sašķēlušās un būs jānozāģē.
Ziemassvētku eglei nolauzta galotne un vēl trīs egles aizlauztas.
Ozols izturēja, tikai viens zars nolauzts.
Liepai kirdik, pusu nolauzta, otra jānozāģē.
Palikuši divi bērzi, saliekušies 30 grādu leņķī. Arī būs jānozāģē ...

Tas viss pagalmā vai drīzāk - tur, kur agrāk bija pagalms. Iedomājies kokus, kas auguši 150-200 gadus ...

Mājas par 99% veselas, nelieli jumtu bojāmumi gan vienai, gan otrai. Logi veseli, auto nav cietis un šķūnītis arī vesels.

Mazais mežs, ko biju paredzējis iztīrīt un atstāt kā parku - nolīdzināts līdz ar zemi. Visi koki izgāzti ar saknēm vai nolauzti 2-3 metru augstumā. Pieļauju, ka tā izskatās kaujas laukā.

Paldies T, C un A, par darbu zāģiem un grābekļiem.

(6 comments | ir ko piebilst)

Friday, June 3rd, 2022
16:32 - You are entering low speed zone
You are entering low speed zone - man pavēstija robotizēta sievietes balss un gāzes pedālis pārstāja darboties. You are entering no brain century - nodomāju es un nolēmu nekad nepirkt auto, kas aprīkots ar autopilotu.

(ir ko piebilst)

Thursday, May 26th, 2022
10:18
No visām trim, man visvairāk patīk e46.

e36 tomēr ir pagājušais gadsimts, gan konstrukcijā, gan materiālos.
e90 ir foršs, bet jau jūtams 21. gadsimta mārketings - taupam uz visu, ko var ietaupīt.
e46 ir ideāls savienojums starp 20. gadsimta inženieriju un 21. gadsimta pieeju ergonomikai. Manuprāt - labākā mašīna ever.

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, May 24th, 2022
15:36
Vakar pārkāpu no 1.6 uz 3.0.

Šodien nodomāju, ka tas nav īsti normāli un “street legal” ir visnotaļ nosacīts jēdziens šādam auto.

Man jau tagad ir bail par to, kas notiks trasē, jo tagad vairs nestrādās “pedal to the metal” stratēģija.

(2 comments | ir ko piebilst)

Friday, April 29th, 2022
16:56
Bordo krāsas mašīnītei lieliski piestāv jaunā TA uzlīme. Šoreiz biju CSDD trīs reizes, bet tas laikam normāli, ja uz Bauskas ielu brauc pa taisno no Biķernieku trases. Vienā brīdī gribēju iet kasīties ar lielo priekšnieku. Labi, ka neaizgāju, jo šodien puika bija labs.

Jautājums, ko neesmu atbildējis sev - mocīt / mocīties ar veco mašīnīti līdz sezonas beigām vai sēsties jaunākā un jaudīgākā jau tagad?

(ir ko piebilst)

Friday, March 18th, 2022
12:27
Klienta stāsts - vācietis, strādā Latvijā, precējies ar krievu daiļavu, bērni un visa sadzīve st.Pēterburgā.

Rezultāts:
- aizlidot pie ģimenes nevar;
- bērniem vīzas izbraukšanai nokārtot nevar;
- visi viņa konti un aktīvi RU arestēti;
- ar ģimeni satiksies Stanbulā, bet krievi nevar nopirk biļetes rubļos. Tiem, kam ir konti ārzemēs vai draugi ārzemēs - tie var aiz/atlidot.
- Turki laiž pie sevis tikai ar noteikumu, ka brauks atpakaļ.

Tas, kā EU un USA vēršas pret atsevišķiem “izredzētajiem”, RU tiek pavērsts pret visiem ārzemniekiem. Man domāt - ja kāds “importa” uzņēmums vēl nav slēdzis pārstāvniecību RU, tad tas ir tikai laika jautājums (vai arī ir noslēgts līgums ar velnu).

PS un vienalga viņiem ir ~70% atbalsts …

(ir ko piebilst)

Thursday, March 3rd, 2022
10:53 - Atbalss
Echo Msk valde nolèmusi slègt raidstaciju, tàs màjas lapu.
Màjas lapà vairs nevar dzirdèt …

Vakar uzrakstìju Googlei un Youtubei vèstuli, lai atslèdz vinu jùtùbes kanàlu. Shodien var atkal redzèt. Klausieties pèdèjo atbalsi …

(1 comment | ir ko piebilst)

Sunday, February 20th, 2022
21:16 - c-19
done. Oficiāli vēl ne, bet vispār pagāja mierīgi. Spilgtākās izpausmes - neko negrib darīt, sāpoša galva un nogurums pēc 10 minūtēm. Šodien izgāju uz pusstundu un bija ok. Labi, ka oža un garša saglabājās - Bolt, Wolt un Rimi piegādes rulz.

Lielākais mīnuss - lielais brālis mēdz izsekot arī bez "Apruti Covid" softa un tas liekas neforši. Ir kāds, kurš grib uztaisīt skandāliņu?

(3 comments | ir ko piebilst)

Monday, February 7th, 2022
22:24
Sniegs bija liels un lipīgs, kā cukurvate. Slēpes, pēc puskilometra, varēja pielīdzināt platformenēm, toties pēc pirts tajā bij maigi krist un ierušināties.

(ir ko piebilst)

Friday, January 28th, 2022
10:14
Es saprotu, var iedzert.
Es saprotu, var dzert.
Es arī saprotu, ka var dzert līdz baltajām pelītēm.
Bet kā var dzert līdz nomirst - nesaprotu…

PS Vienīgais “pluss” dīlojot ar sekām - vakarā gribas ciešāk apskaut blakusgulētāju.

(ir ko piebilst)

Thursday, January 27th, 2022
01:23 - È stata la mano di Dio
... it's the best part of sex ...

(ir ko piebilst)

Sunday, January 23rd, 2022
22:18
ir labi sēdēt vannā un dzert konjaku ...

(2 comments | ir ko piebilst)

Tuesday, December 21st, 2021
08:45 - + un -
+
var izbraukt no stāvvietas
var apdzīt
var nobremzēt

-
mazāk jautrības
sānslīdēs lielāks ātrums
pieaug degvielas patēriņš


Varbūt jāatstāj aizmugurē franču “lisjēni” un priekšā - labas ziemas riepas, lai var nobremzēt?

(ir ko piebilst)

Thursday, December 16th, 2021
01:09 - Living with yourself
I know, you do it every day, and still - sometimes it's hard.

Netflix.

PS Recommended to all depressive soulmates, especially because it's just 1st season.

(ir ko piebilst)


> 20 vecākus
> uz augšu
Sviesta Ciba