zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Nov. 10th, 2010|05:16 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|]

dārgie visu zinošie cibiņi, kuriem tā patīk nodoties csn interpretēšanai, sakiet man, lūdzami:
ja mums ir punkts 138. "nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso" un ja mums ir skolas ielas veloceliņš, kurš šķērso dzirnavu ielu, un automobilim, nogriežoties no skolas uz dzirnavu, vispirms ir jādod ceļš pa dzirnavu ielu braucošajiem auto un pēc tam jāšķērso veloceliņš, vai šis punkts darbojas šādā situācijā?


ja ņemam manu šodienu un saskaitām plusus un mīnusus, tad sanāk tā:
turpceļā uz pilsētu nelija (+), un sadursme ar auto man draudēja tikai vienreiz, turklāt labi pārskatāmā vietā, kur es varēju izvairīties (tas ir + vai -?) - uz skolas ielas veloceliņa virzienā prom no vecrīgas, kur auto kustība sanāk pretējā virzienā un var redzēt, ka dāma ar telefonu pie auss griežas iekšā vārtrūmē. labi, ka lēni.
atpakaļceļā lija (-); uz lāčplēša/baznīcas stūra, tieši uz zebras un pie zaļās gaismas gājējiem mersis izpildīja apgriešanās manevru, nekautrējoties braukt virsū arī usnei ar bērnu uz rokām un rādīt fakučus (-); uz skolas un dzirnavu stūra es ilgi gaidīju, līdz tikšu pāri dzirnavu ielai, jo tiklīdz ir logs dzirnavu ielas satiksmē, tā no skolas ielas griežas ārā autiņi - pēc tāda trešā es izlēmu ilgāk vairs negaidīt un parādīt vadītājam, lai mani palaiž, uz ko viņš nostājās šķērsām pāri veloceliņam, atvēra logu un uzbrēca "jums velosipēdistiem nekur nav priekšroka, NEKUR, SAPRATI?", un, ziniet, man ap sirdi palika ļoti, ļoti šķērmi. labi, tūristiem paredzētā rīgas veloaprakstā es pati savām rociņām esmu rakstījusi, ka mīļā miera labad vislabāk ir pieņemt, ka velosipēdistam nekur nav priekšroka, pat tur, kur reāli ir, bet nu bļaģ. nu bļaģ, nu (-). un vēl pēdējā veloceliņa kvartālā pirms parka man nepaveicās tik ļoti kā turpceļā, jo vecrīgas virzienā braucot nevar diezin ko labi pārredzēt, vai gadījumā kāda dāma ar telefonu pie auss netaisās ar švunku griezties iekšā vārtrūmē, nepaskatoties uz veloceliņu. pa kuru rātni vīlē jorzs trūlijs ar lukturiem ieslēgtiem priekšā pakaļā un vienalga neredzams. (-) tā paša kvartāla galā pa veloceliņu man pretī slāja trīs būdīgi strādnieki, kaut kā paspraucos garām, bet kļuva stipri obidno par jaunajiem csn, pēc kuriem šie būdīgie strādnieki pilnīgi legāli var slāt pa veloceliņu un neatstāt vietu velobraucējiem (-). toties pie parka mani pār zebru palaida jaunieši koši sarkanā bembī (+). es vienmēr ļoti priecājos, ja pār zebru palaiž velosipēdistu, ko pēc noteikumiem nav jādara, bet kas ir jauki un pieklājīgi, un gandrīz vienmēr pieklājīgi pamāju paldies (gandrīz tāpēc, ka dažreiz abām rokām jāturas pie stūres). un vēl visam klāt defaultais pluss par to, ka man šausmīgi patīk braukt ar riteni, un mana sirds tad dzied. (+)
tātad kopā mums ir 3 konkrēti (+), 5 konkrēti (-), 1 neskaidrs (+/-) un jautājums - vai cilvēkam dienas beigās ir jābūt laimīgam no tā vien, ka viņš ir pie dzīvības un veselības? un kāpēc vispār iet ārā no mājām, kur ir silti, labi un arī mušas nekož (c) nezinītis uz mēness?
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]acidkitteh
Date:November 10th, 2010 - 05:29 pm
(Link)
pilniigi vai prasaas liidzi vadaat beisbola nuuju ar ko nelaideejpidariem ar fakuchiem un loguveereejklaigatavjiem, paarveerst prieksheejo stiklu par kolaazhu.
[User Picture]
From:[info]15
Date:November 10th, 2010 - 05:30 pm
(Link)
šādus pašus plusus un mīnusus var savilkt arī autobraucējs attiecībā uz citiem autobraucējiem. un mīnusu tur arī ir vairāk, diemžēl. un arī gājējs. par suns un kaķis. mežonīgie rietumi.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 05:40 pm
(Link)
jā, fakts. bēdīgi.
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 05:36 pm
(Link)
tas punkts darbojas, ja Tu brauc pa ielu. ja pa veloceliņu - mašīnām priekšroka. ja vēlies lai Tev ir priekšroka konkrētajā krustojumā, tad jākāpj vien nost no riteņa un jākļūst par gājēju uz mazu brīdi. :) t

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 05:39 pm
(Link)
tevis teiktais attiecas uz gājēju pāreju. tur gājēju pārejas nav. tur ir velosipēdu ceļš. un es negaidīju, lai mani palaistu pa galveno ceļu braucošie auto, bet gan tas auto, kurš veic pagriezienu.
tavai zināšanai, es arī pie zebrām apstājos un gaidu vai nu logu satiksmē vai kādu pieklājīgu autobraucēju (kuru ir pārsteidzoši daudz).
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 05:45 pm
(Link)
arī tur, kur nav gājēju pārejas, tur jālaiž gājējs, veicot labo (tikai) pagriezienu ar auto). ja pa ielu blakus brauc velosipēdists, tad arī tas ir jāpalaiž, ja tas vēlas braukt taisni.
šinī gadījumā veloceliņš uz stūra pāriet 'velo pārejā', pie kuras vnk jāgaida, kamēr nav mašīnu.
par veloceliņiem vispār ir tik maz noteikumu.
visstulbākais ir tas, ka nav (nu, vismaz es neatrodu!) nekur pateikts, ka riteņbraucējam ir lielākas tiesības uz veloceliņa izmantošanu, nekā gājējam...
es pie zebrām daru tieši tāpat :D tiesa, ja ir baigi daudz mašīnu, kāpju nost. esmu jau uztrenējusies :D
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 05:48 pm
(Link)
NAV noteikumos tādas "velo pārejas"! 138. punkts skaidri pasaka, ka jālaiž velosipēdisti, kuru ceļu autovadītājs šķērso (ar "ceļu" šai gadījumā saprotot velo trajektoriju, nevis specifiski veloceliņu), un nav norādīts, ka tas attiecas tikai uz velosipēdistiem, kas pārvietojas pa brauktuvi.
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 06:04 pm
(Link)
ok, paskatījos noteikumos - tas attiecas tikai uz vietām ārpus krustojumiem (ar velo pāreju es domāju vietu, kur veloceliņš šķērso ielu).
par vietām, kur ir priekšroka, var lasīt 227. punktā - ko īsi var raksturot šādi: kaut arī jums ir priekšroka, jums tomēr jāpārliecinās, ka citi to arī zina.

s.c., man iepatikās Tava ideja par Zebras raidījumu un es uzrakstīju viņiem ieteikumu :) redzēsim, vai un kas tur sanāks.

[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 06:07 pm
(Link)
Forši, ka uzrakstīji :)
Tas 227. arī tāds viltīgs - sanāk, ja es uz 30 km/h braucu pa ielu, man tik un tā ir jābremzē un jālūr pirms katras izbrauktuves no pagalma, lai pārliecinātos ka vadītājs mani redz. Faktiski šādam punktam būtu jāattiecas tikai uz, piemēram, braukšanu pa gājēju pāreju krustojumos vai ārpus tiem; vienā no jauno CSN grozījumu redakcijām tāds punkts bija un likās tiešām loģisks, bet gala versijā pazuda :(
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 06:27 pm
(Link)
o, kruta, zibensātri :)
tad es varu nerakstīt, ja?
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 07:18 pm
(Link)
var jau arī rakstīt! kāpēc ne? :D
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 05:55 pm
(Link)
Kļūdas labojums: gājējs un velosipēdists jālaiž arī, veicot kreiso pagriezienu.
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 05:46 pm
(Link)
Rasbainiekam taisnība - šai gadījumā viņai IR priekšroka un autovadītājiem velosipēdisti ir jāpalaiž. Te nu mēs esam ar Timrota raidījumiem par stulbajiem, nekaunīgajiem velosipēdistiem - autovadītāji tagad tiešām ir svēti pārliecnāti, ka velo nekur nav priekšroka :/ Prasītos rakstīt uz Zebru, lai uztaisa sižetiņu par jauno veloceliņu un uz pirkstiem parāda, kam un kur ir priekšroka.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 05:56 pm
(Link)
ironija na ļico - vārdi "velosipēdistiem nekur, NEKUR nav priekšroka" ir no timrota raidījuma, kur viņš stāv uz veloceliņa pie olimpijas, kur pēc idejas tiem autovadītājiem, kuri griežas pa labi iekšā ķīpsalā un šķērso veloceliņu, pēc šī paša 138. punkta ir jādod ceļš velobraucējiem (un viņi parasti to arī dara), un klārē tieši šo tekstu.
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 06:00 pm
(Link)
Raidījumu neredzēju, bet no atstāsta tā arī sapratu. Ibio, Timrots varētu rūpīgāk izstudēt CSN, kādas dienas pabraukt ar velo pa Rīgu un tad nest bulšitu savā raidījumā :/ Moš aizraksti par šodienas epizodi, iekļaujot citātu no CSN, un pajautā, kad raidījuma veidotāji palaidīs ēterā kļūdu labojumu? :)
Vispār, kā ir, ja es braucu pa ielas brauktuvi pa galveno ceļu - vai auto, kas tuvojas krustojumam no mazākas nozīmes ceļa, mani ir jālaiž? Visu laiku esmu vadījusies no veselā saprāta diktēta apsvēruma, ka, ja es braucu "kā mašīna", tad uz galvenā ceļa man jābūt priekšrokai, bet CSN kaut kā klusē par šo tēmu.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 06:02 pm
(Link)
vispār par 138. punktu viedokļi dalās - vieni saka, ka "velosipēdu ceļš" ir veloceliņš ar visiem legālajiem apzīmējumiem un ļaļakām, citi - ka tā ir velosipēda braukšanas trajektorija. skaidrības nekādas. vienīgi tik daudz, ka veloceliņš toč kvalificējas kā velosipēdu ceļš :)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 06:05 pm
(Link)
Ja tas būtu velosipēdu ceļš, kas apzīmēts ar attiecīgu marķējumu, tad tā arī būtu rakstīts - visur citur noteikumos, kur runa par veloceliņiem, skaidri ir rakstīts, ka "velosipēdu ceļš, kas apzīmēts ar tādu un tādu zīmi vai tādu un tādu marķējumu".
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 06:07 pm
(Link)
ja Tu brauc pa galveno ceļu, auto būtu jālaiž tevi.
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 06:07 pm
(Link)
Pēc loģikas tā arī ir, bet vai ir kāds konkrēts CSN punkts, kas to nosaka?
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 06:10 pm
(Link)
jā - CSN 146. un CSL 1. nod. 1. panta 23. un 32. punkts.
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 06:12 pm
(Link)
bet nu tur atkal mīļais 227. punkts jāatceras, protams. mīļās dzīvības labā. :)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 06:16 pm
(Link)
Gan jau Timrots arī velosipēdistu uz galvenā ceļa brauktu nost :/
227. protams, ka svēta lieta - es nekad nepakautrējos nobremzēt un ieskatīties acīs autovadītājam, lai pārliecinātos, ka mani palaidīs :)
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 07:21 pm
(Link)
atradu to raidījumu youtube. viņš nekur nepiemin to, ka priekšroka mašīnai pret veloceliņu ir TIKAI ārpus krustojuma, kā jau mēs te noskaidrojām un kā patiesībā arī nav nemaz tik grūti izspriest pēc loģikas priekšā paņemot CSN 226. punkta. uf. un ja nu viņš šito pastāsta arī raidījumā par skolas ielu?? āāā!
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 07:42 pm
(Link)
iemet viņam linku uz šejieni :) moš jāuzraksta priekšā, kas un kā jāstāsta? :)
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:November 10th, 2010 - 07:54 pm
(Link)
jā, pat vajadzētu, jo viņiem jau tā ieteikumu sadaļa patiesībā saucas iebildumu sadaļa. bet es jau viņiem vienreiz uzrakstīju, tāpēc tas būs jādara Tev :D
From:[info]jeeka
Date:November 10th, 2010 - 06:02 pm
(Link)
tam timrotam tak smadzeņu vietā ir iekšdedzes dzinējs jau no dzimšanas, ko tur var gribēt
[User Picture]
From:[info]misame
Date:November 10th, 2010 - 06:40 pm
(Link)
Timrots vispār ir dnd, viņš arī Zebrā var pastāstīt, ka uz Saulkrastu šosesjas ir pareizi uzbraukt uz ceļa nomales, lai palaistu kādu garām (tas nekas, ka pa nomali var iet gājēji, ka tur var būt apstājušies bērni un ka tā vispār nav paredzēta braukšanai)
[User Picture]
From:[info]scope
Date:November 11th, 2010 - 09:50 pm

Offtipics

(Link)
Uz Saulkrastu ceļa tiešām drīkst īslaicīgi uzbraukt uz asfaltētās nomales, ja tā ir atdalīta ar raustītu līniju(protams, skatoties, vai tā ir brīva), lai ļautu sevi apdzīt kādam ātrāk braucošam.
Nepareizi ir tas, kā daļa LV vadītāju pa šo nomali brauc nepārtraukti un arī vietās, kur tā atdalīta ar nepārtraukto līniju.

Btw arī LV Ceļi bija izveidojuši bukletu par pareizu braukšanu uz šāda ceļa un arī tur bija minēts par palaišanu, uzbraucot uz nomales. Lūk arī buklets http://www.lvceli.lv/LV/?i=786

P.S. Cik zinu, šādus ceļus vairs nebūvēs dēļ avārijas situācijām(nesanāca eksperiments vai zinies) un žēl, ka esošo 14. profila ceļu vietā nesanāca naudiņa pilnvērtīgam 4. joslu ceļam...
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 05:49 pm
(Link)
Kaut kā skarbi Tev gājis... Veloceliņš virzienā no Vecrīgas vispār ir tāds tricky, it sevišķi Dzirnavu ielas šķērsošana - es parasti vispār pārbraucu uz otru ielas pusi un tad pāri Dzirnavu ielai, jo man tūlīt arī ir jāgriež iekšā savā vārtrūmē.
[User Picture]
From:[info]vistu_zaglis
Date:November 10th, 2010 - 05:52 pm
(Link)
Mok kaut kā vērīgāk jāieskatās marķieros, ja tur, protams, autoru kolektīvs par tādiem vispār ir iedomājies.

Ibo reportēju no trūdošajiem rietumiem: te krustojumi ar veloceliņiem ir divu veidu, viens — veloceļš pirms krustojuma kak bi beidzas, kāp, lūdzu, nost, reku ielas pretējā pusē atsāksies. Otrs — veloceļš uzzīmēts, treknu krāsu, pāri visai brauktuvei. Un vēl zīme, uzmanību — velobraucēji!
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:November 10th, 2010 - 05:56 pm
(Link)
Šeit, plaukstošajos austrumos, lauku ciemos ļoti populāras ir tās zīmes "veloceliņš beidzas-veloceliņš sākas", tīri tā, lai autovadītāji neapvainojas un nav jādomā par marķējuma atjaunošanu uz ielas :) Skolas ielas veloceliņam ir tādi marķējumi, ka uhh, toties zīmes "Uzmanību, velosipēdisti!" esmu redzējusi tikai vienā randomā vietā Jūrmalā un citur nekur - kaut gan ļoti prasītos. Ceļa šķērsošanas kārtību nosaka CSN 138. punkts, kas jau te komentos tiek iztirzāts, un marķējumam nav īpašas nozīmes (lasi - CSN joprojām bēdīgi atpaliek no reālās dzīves).
[User Picture]
From:[info]misame
Date:November 10th, 2010 - 06:59 pm
(Link)
Spriežot pēc virsraksta, citiem ir stipri sliktāk gājis šodien: http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/353628-ludza_policijas_auto_notriec_ritenbrauceju_un_aizbrauc
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:November 10th, 2010 - 07:02 pm
(Link)
pilnīgs pizģecs.
[User Picture]
From:[info]chaj
Date:November 10th, 2010 - 07:37 pm
(Link)
šorīt, braucot ar auto pa brīvībasielu, ievēroju, ka velosipēdistiem ir atsevišķs luksofors tur, kur veloceliņš (vismaz vienā vietā - pie biķernieku ielas). kad velosipēdistiem deg zaļa velo gaismiņa, auto stāv pie sarkanā un griezt pa labi nevar.

hackers counter system