ублюдок ([info]racoon) rakstīja,
@ 2012-06-28 09:17:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Par mērķagrupām
Noteikti atkārtošos kā veca plate, bet katru reizi mans pārsteigums un pārdomas ir gluži kā pirmoreiz. Tipo, pirmoreiz bija pārsteigums, ka kaut kas tāds var notikt. Otro reizi – pārsteigums, ka tas notiek atkārtoti, trešoreiz – par to , ka tā laikam ir sistēma.

Zvana man šorīt tālrunis. Vai Mārtiņš? Tas pats. Zvanot no radio Skonto, gribot aprunāties par reklāmu. Feispalms. Tā kā Statoilā bija rinda, nospļāvos un braucu tālāk kafiju nepadzēris, šis bija potenciālais rīta prieks neesošās kafijas kompensēšanai. Viss jau bija jauki, apvaicājās kā mums ejot, kas esot klienti un vai par mĀrķētingU domājuši esam. Feispalms atkal.

Ļāvu izteikties minūtes demit un tad apvaicājos par TRP. Tas ir tāds reklāmas efektivitātes cīpars. Tad par GRP, tad par CPP, un vēl vairākiem nesaprotamiem burtu salikumiem, kuri meiteni samulsināja. Likās pat ka aizvainoja. Nu karoč, darījums nenotika.

Nākamais. Aizdomājos, ka meitene taču nepiekā nav vainīga, vainīga ir pārdošanas daļa, kura nosēdina nabaga cilvēku uz trubas un telefona grāmatas un liek maukt pēc alfabēta. Gribas zināt, KĀDI ir rezultāti šādai pārdošanai? Tas ir ar lielgabalu pa zvirbuļiem kamēr pašiem nesāk ausis asiņot.
Rodas pilnīga pārliecība, ka LV mediju reklāmas daļām nav nekāds redzējums par saviem mērķa, stratēģiskajiem vai jebkādiem citiem klientiem. Tikai mauciet – pohuj, kas būs būs. Kāda jēga dzīt meiteni pilnīgi bezcerīgās kaujās, kur viņi sev kā medijam nodara lielāku ļaunumu reklamējot nekompetenci pret to vienu, pilnīgi nejaušu, pārpratuma vadītu pārdošanas gadījumu? Ir gadījies runāt ar „reklāmas daļas VADĪTĀJIEM”, visi viņi aš kompetences kalnagali kuriem patīk klausīties savās balsīs, bet realitāte parāda, ka no pārdošanas, efektīvas savu resursu pārvaldes vai klientu pētījumiem viņi nejēdz ne nieka, ja sviež tādas meitenes par lielgabala gaļu telefona mārketingā. Cik viņiem neizmaksāja šis zvans man? Telefons, meitene, birojs utt. Nu teiksim 75 santīmi. Cik šādu zvanu ir dienā, mēnesī, gadā? Man vienkārši bail domāt par iespējamo zaudējumu apmēru.

Jebkurā gadījumā top skaidrs, ka mediju akcionāri ir gana tupi, ja savās rindās tur nodaļu vadītājus, kuri vienkārši un bezjēdzīgi šķaida pret sienām pieejamos cilvēkresursus.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]lordramex
2012-06-28 10:10 (saite)
kapeec dziit meiteni bezjedziiag kauja? - tapeec ka taa ir letaak un kaads jau regulari uzkjeraas, nekaa algot normaalu speciaalistu kas ir speejiigs tev normaali un pamatoti notirgot mantu un pirms tam ir veicis vismaz kautkadu analiizi/peetijumu ko konkreeti varetu ieguut cilveeks/uznjeemums kam pakalpojumu notirgot :)

(Atbildēt uz šo)


[info]indulgence
2012-06-28 10:16 (saite)
Ja no 10 apzvanītajiem 1 padodas, pasākums atmaksājies un ir peļņa. Aber lielākā daļa potenciālo pacientu par tādu joku, ka reklāmai var aprēķināt efektivitāti, pat dzirdējuši nav, tb visu nosaka reklāmas aģentes balss tembrs un dekoltē dziļums, tb pierunāšanas spējas, pasākums rullē bez zaudējumiem, aber pāris nīgri jenoti, uz kuriem neko nesaprotošās beibes uzraujas, jau ierēķināti kā iepuvuši banāni uz veikalu sūtītajā kravā. :)

Savukārt reklāmas aģentūras interesē skārta bundziņas un zelta lauviņas, nevis reklāmas efektivitāte - lielākajai daļai ideja, ka reklāma domāta, lai reklāmas devējam nestu peļņu, šķiet absurda. Tāpēc šādi te pacienti, kas vēlas ko iegūt no reklāmā ieguldītā, ir kā zobu sāpes. Daudzas aģentūras pat taisa feikos rullīšus, kampaņas neeksistējošiem klientiem, palaiž 1x reģionālajā Preiļu TV (lai būtu atskaite, ka medijos bijis) un sūta uz visādām Kannām un Zagrebām, lai festivālos plūktu laurus. Tb pa lielam reklāmas aģentūru un reklāmas devēju intereses nepārklājas bet to tu, būdams vecs industrijas vilks, tāpat zini, tikai tagad esi ierakumu otrā pusē. :))

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]racoon
2012-06-28 10:22 (saite)
Ir radošās aģentūras un ir mediju aģentūras. Kaut darbojas kopā, uzdevumi katrai ir savi. Radošajiem toč maz pis cik un kādi cipari saliksies, tiem tiešām tikai kannu lauva prātā. Mediju aģentūrai atkal jāgādā, lai tas saņķiks nav bliezts pa tukšo

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pepija
2012-06-28 10:27 (saite)
klientu pētījumu finansiāli pacelt varbūt var starptautiska aģentūra, kuru, kā jau te izteicās, interesē nevis klienta reklāmas efektivitāte, bet starpniecības procentu lielums. mēdijs izlīdzas ar vienas kompānijas visiem piedāvāto auditorijas pētījumu, kuru tad staipa kā nu var, tas nekas, ka statistiskā kļūda atsevišķās pozīcijās var sasniegt vairāk kā 10%. un reizēm arī akcionāri dod gluži dīvainus uzdevumus tēvijas apstākļiem, jo citās banānu un nebanānu republikās tie ir aizgājuši uz urrā

(Atbildēt uz šo)


[info]zverj
2012-06-28 10:29 (saite)
Piedod, bet nepiekritīšu. Protams, slikti, ka meitene nevarēja atbildēt "visu šo info jūs atradīsies mūsu mājaslapā sadaļā Reklāmdevējiem". Bet tai meitenei tas nav jāzin. Ja paskaties, kas notiek ārzemēs, tad tur ir vēl tupāki. Bail paliek. Cilvēkam iedzen galvā tekstu, ko viņš skandina kā pātaru bez jebkādas poņas par ko runā.

(Atbildēt uz šo)


[info]mako
2012-06-28 10:31 (saite)
99% uzņēmumu vadoņu par TRP, GRP, CPP un CSDD ir tikpat maza sapratne kā telefonmeitenei. Tas tu viņai gadījies, kā aklai vistai sūu... eee - viss tāds marketinga un reklāmas guru.
A pielikt pie telefongrāmatas apzvanīšanas kādu, kas ne tikai zin, bet arī saprot - lūk, tā gan ir resursu šķaidīšana.

(Atbildēt uz šo)


[info]watt
2012-06-28 11:26 (saite)
kad ierakumu otrā pusē biji, gan jau priecājies par uzņēmumiem kas par GRP un TRP neko nezina un tik pērk un pērk reklāmas bet atdeve nekāda, haha

(Atbildēt uz šo)


[info]lennay
2012-06-28 11:30 (saite)
Nepatrollēji kādu nabaga cilvēciņu, kas vienkārši apzinīgi cenšas darīt savu darbu, - ģeņ propal.

(Atbildēt uz šo)


[info]biezpientaure
2012-06-28 11:55 (saite)
nevar būt tā, ka nevis viņi tur tupi, bet veiksmes gadījumā peļņa sedz i meiteni, i zvanus un biroju un vēl paliek desmaizēm? tipa, kā lasīt ogas ar kombainu - jā, daļa tiek saspiestas, bet ar veselajām pilnīgi pietiek lai uzturētu motivāciju iet mežā nākamreiz.

(Atbildēt uz šo)


[info]inke
2012-06-28 18:57 (saite)
ziņa no otras ierakumu puses: strādāju par šādu zvanītāju, rit pārbaudes laika otrais mēnesis, zvanu no trešās darba dienas un darba devēja devīze apmācību procesā: "jo vairāk dabūsi pa seju [no topošajiem un netopošajiem klientiem], jo ātrāk iemācīsies labi pārdot". un tas patiešām strādā.

(Atbildēt uz šo)


[info]kakjis
2012-06-29 15:30 (saite)
bļin, Mārtiņ, šoreiz fail! :D Tu nekad neesi redzējis/dzirdējis reklāmas, kurās tiek piedāvāts kaut kas galīgi greizs galīgi nepiemērotai auditorijai? Tikpat labi varēja būt, ka visi tavi konkurenti, kuri nekad nav strādājuši reklāmas jomā, pavilktos uz meiteni un Skonto pēkšņi skanētu 10 konkurentu reklāmas par bērnu rotaļlaukumiem, jo nevienam no taviem konkurentiem visticamāk nav savas mediju aģentūras, priekšnieki firmām ir parasti cilvēki - dažs pirms tam grāvjsu racis, cits kaut ko citu tirgojis, bet viņi ne tikai nezin, kas ir GRP, CPP, viņus pat neinteresē Skonto auditorijas lielums, vienīgais, kas viņus interesē - cik tas maksā? 50 lati? oo, tas pa lēto... 100Ls - nē, tas ir dārgi... cik reizes, kāda auditorija, kas skanēs - tas viņus neinteresē, jo viņi nav bijušie reklāmas guru. :) Peace! :)

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?